Узагальнення і систематизація вивченого про відокремлені члени речення


НазваУзагальнення і систематизація вивченого про відокремлені члени речення
Дата10.02.2014
Розмір39.3 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Бухгалтерія > Документи
8 клас УРОК-ЗВІТ

Тема. Узагальнення і систематизація вивченого про відокремлені члени речення

Мета: узагальнити і систематизувати знання про відокремлені члени речення; формувати вміння визначати їх у реченнях, розставляти розділові знаки в реченнях з відокремленими членами; виховувати повагу до народних традицій.

Обладнання: підручники, комп`ютер, картки із завданнями, схема СФА.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

ІІ. Оголошення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель. Сьогодні незвичайний урок, а урок-звіт. І тема його - «Узагальнення та систематизація вивченого про відокремлені члени речення». Ви прозвітуєте про свої досягнення перед друзями, переді мною, але найголовніше – це звіт перед самим собою. Я чекаю від вас плідної праці протягом усього уроку. А що ви чекаєте від сьогоднішнього уроку? Що ж, бажаю вам успіхів, і першим пунктом вашого звіту буде виконання д/з .

ІІІ. Перевірка домашнього завдання (вибірково)

  1. виписати з оповідання В. Дрозда «Білий кінь Шептало.»речення з відокремленими членами речення; 2-твір-опис місцевості з використанням відокремлених членів речення)

ІУ. Мовленнєва розминка

1.Учні читають запропонований учителем текст (два варіанти)

Обмінюються змістом прочитаного (робота в парах)

Мета розминки: формування навичок читання, розуміння прочитаного, слухання; розвиток зв`язного усного мовлення.

2. Бесіда за змістом прочитаного. Закінчити речення «Мій товариш розповів мені ….» ( учні повідомляють не те, що самі прочитали, а те, про що дізналися від сусіда по парті.)

Учитель. Знайдіть у ваших текстах речення з відокремленими членами, зачитайте їх.

У. Актуалізація опорних знань

.1.Повторення про відокремлені члени речення за схемою СФА:



2. Переписати текст, розставляючи розділові знаки. Визначити відокремлені члени речення.

Четвер перед Великоднем називають Чистим. Готуючись до свята люди в цей день прибирають у будинках на подвір`ях. У Чистий четвер треба до сходу сонця покупатися у джерельній воді чистій “незайманій”. Це

стосується всіх зокрема дітей та хворих. Кажуть вода цього дня змиває всі недуги й захищає від негараздів.

Учитель. – Яка роль виділених слів у даному реченні? Яким членом речення вони виступають?

Увечері, як наставали сутінки, у селах розводили вогнище і спалювали в ньому весь торішній непотріб.



  1. Повторення про уточнюючі члени речення за схемою СФА



4.Кодовий диктант ( у бланках учні позначають вид відокремленого члена речення) За традицією, у цей день, тобто у Чистий четвер, випікають паски. Приступаючи до цього дійства, господиня одягалася в усе чисте, молилася Богу.

Зовнішній вигляд та смак паски залежать від багатьох чинників, особливо від приготування тіста. Раніше процес випікання паски займав цілу добу. Приготувавши звечора опару, залишали її бродити на всю ніч. Вранці місили тісто, у яке, окрім борошна, додавали родзинки та інші інгредієнти. Залишали тісто ще на дві-три години, щоб росло. Потім виробляли пасочки і клали їх у циліндричні формочки, змащені олією. Поки тісто у формах підходило, господиня розпалювала піч. Пеклися паски 40 -50 хвилин. І ось уже вони, рум`янобокі, пухкенькі, на столі.

( цифра відповідає номеру речення, під нею треба записати цифру, яка відповідає відповідному відокремленому члену речення. Якщо речення неускладнене – ставиться знак «-»


1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11



































Відокремлена обставина – 1 Відокремлене означення -2 Відокремлений додаток – 3

Уточнююча прикладка – 4 Уточнюючий додаток – 5 Уточнююча обставина місця - 6


  1. Синтаксичний розбір речень з диктанту (перше – письмово, інші – усно)

За традицією, у цей день, тобто у Чистий четвер, господині випікають паски.

(Речення розповідне, неокличне, просте, двоскладне, поширене, повне, ускладнене вставним словом «за традицією» і уточнюючою прикладкою)


  1. Поміркуйте: скільки і яких саме відокремлених членів у даному реченні.

Там, у пасхальному кошику, прикритому вишитим рушником, тулячись одна до одної, про щось розмовляють крашанки

  1. Творча робота.

Усний твір з використанням відокремлених членів речення на тему «Про що розмовляють крашанки у кошику» великодньому

УІ. Підсумки уроку

1. Бесіда:

  • Чи виконали ми завдання уроку?

  • Чи виправдалися ваші очікування?

2. Оцінювання учнів

УІІ. Домашнє завдання:

1. Вправа 391 (синтаксичний розбір речень)

2. Творча робота «Традиції моєї родини»
Горобець Олена Федорівна

учитель української мови та літератури

ЗШ І-ІІІ ст. с. Могильне Гайворонського району

Кіровоградської області

Схожі:

Тема: Відокремлені уточнювальні члени речення. Мета
Поглибити знання учнів про відокремлені члени речення; вивчити, що таке відокремлені уточнювальні члени речення та їх основні способи...
Тема: Головні члени речення. Узагальнення та систематизація вивченого. Мета
Отже, епіграфом нашого уроку є така народна мудрість: «Найдорожчий діамант – чистої води, найдорожча людина – чистої душі»(Українське...
УРОК № ОДНОРІДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО З ТЕМИ
За допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу розвивати спостережливість, уважність, кмітливість як важливі елементи...
Уроку. Речення з відокремленими членами. Систематизація вивченого
Відокремлені обставини", пам'ятки "Основні принципи роботи в групах", "Схема синтаксичного розбору речення з відокремленими членами...
Урок узагальнення та систематизації вивченого з використанням комп’ютерних технологій у 9 класі
Тема. Безсполучникове складне речення. Узагальнення та систематизація вивченого з використанням комп’ютерних технологій
Тема. Відокремлені обставини
Обладнання: книжкова виставка „Наш Шевченко”, мультимедійна презентація „Відокремлені члени речення”, роздавальний матеріал, підручник,...
Речення з відокремленими членами. Систематизація вивченого (на краєзнавчому матеріалі). Мета
Речення з відокремленими членами. Систематизація вивченого (на краєзнавчому матеріалі)
Уроку. Узагальнення і систематизація знань з теми «Складносурядне речення»
Мета уроку: узагальнити і систематизувати вивчений матеріал про складносурядні речення
Тема. Синонімія односкладних (неозначено-особових та безособових) речень
Визначити головні члени речення, з’ясувати, чи є обидва головні члени речення, якщо ні, то чи можна його підставити: чи є речення...
Контрольна робота №6 з теми «Сучасний літературний процес. Узагальнення...
Укажіть стиль у літературі, про який йдеться: Відзначається художньою яскравістю
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка