|
Скачати 49.7 Kb.
|
Тема. Відмінювання іменників ІІІ і ІV відмін. Мета: актуалізувати знання про іменник як самостійну частину мови; формувати оцінювальну дію стосовно власних умінь визначення відміни, групи, закінчення, написання відмінкових форм родового відмінка, відмінювання іменників ІІІ і ІV відмін; організувати комунікацію за типом рівноправного партнерства в групі (впр. 300, 310), по варіантах (впр. 305,311); виховувати розуміння своїх уподобань, захоплення творами живопису. Соціокультурна лінія: я і ми. Я як особистість. Міжпредметні зв’язки: література, історія, географія, живопис. Внутрішньопредметні зв’язки: Лексикологія і фразеологія: засвоєння нових слів на позначення осіб, предметів і явищ. Граматика: запобігання помилкам у визначенні роду, відмінкових закінчень, синоніміка деяких відмінкових закінчень, творення самостійних і службових частин мови. Культура мовлення: вимова і наголошення іменників, використання іменників-синонімів, омонімів. Текст (риторичний аспект): удосконалення вмінь забезпечувати зв’язність тексту, вибір слова-іменника залежно від стилю і ситуації спілкування. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу (особистісно зорієнтований). Форма уроку: урок-дослідження. Обладнання: словники, підручник (О.Глазова, Ю.Кузнецов), навчальний посібник із орфографії, посібник «Мовний розбір», схеми, картки для самооцінювання. Форми, прийоми, методи роботи: «Ланцюжок», «Незакінчене речення», розподільний диктант, колективне дослідження, проблемне завдання, робота в малих групах, творча робота, комунікативний практикум, «Атака на учня», «Мікрофон», самооцінювання. Перебіг уроку 1.Організаційний етап ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Установчо-мотиваційний етап 1. Забезпечення емоційної готовності до уроку (обмін побажаннями) ІV. Актуалізація суб’єктного досвіду й опорних знань
Оповідач, свічка, опора, дерево, краєвид, звіря, лелека, кров, крапля, селянин, уміння, осля, лошатко, кенгуру, сани, теля, стерня, галузь, ожеред, незнайко, базіка, тямовитість, ООН, таксі, м’ята, сіни, любов, мати, знання. – Чому не всі іменники поділяються на відміни? * Індивідуальна робота. Фонетичний розбір слова уміння V. Цілевизначення й планування 1. Повідомлення теми й завдань уроку 2. Узгодження цілей уроку з учнями * «Незакінчене речення» – На уроці хочу почути про…
VІ. Опрацювання навчального матеріалу
* Індивідуальна робота. Лексикологічний розбір слова мати VІІ. Виконання вправ на закріплення засвоєного, формування умінь і навичок 1.Робота в малих групах * Вправи 300, 310
1в. – впр. 305 2в. – впр. 311 VІІІ. Закріплення практичних умінь, навичок 1. Комунікативний практикум. Побудувати усний діалог на тему «Моє захоплення», використовуючи іменники різних відмін, визначити їх морфологічні ознаки *Індивідуальна робота. Розбір слова захоплення за будовою ІХ. Підсумки уроку 1. «Атака на учня» (учні ставлять питання один одному) Орієнтовні питання 1)За особливостями відмінювання іменники поділяються на…?(відміни) 2)Які не належать до жодної з відмін?(незмінювані, множинної форми) 3)Які належать до 1 відміни? 4)Як визначити групу іменників? 5) Які закінчення мають в орудному відмінку однини? 6)Які чергування відбуваються у давальному й місцевому відмінках однини перед закінченням –і? 7) Як змінюються у вимові шиплячі перед свистячими? 8)Які закінчення у кличному відмінку? 9) Які закінчення у родовому відмінку множини? 10)Які у місцевому відмінку множини? 11) Які іменники належать до 2 відміни? 12) Які до твердої, м’якої, мішаної груп? 13)Як поділяються на групи іменники на –р? 14) Які іменники належать до ІІІ відміни? 15 Які – до ІV? Х. Рефлексія. Наші досягнення 1. «Мікрофон». Здійснення самоконтролю роботи за питаннями – Що ви з’ясували? – Чи вдалося досягнути мети? Яким чином? – Виконання яких завдань викликало труднощі? – Що виявилося найважливішим? – Над чим варто ще попрацювати? – Чи справдилися очікування від уроку? 2. Самооцінювання навчальної діяльності за особистою карткою Особиста картка --------------------------------- Оцінюю роботу на уроці, підкресливши відповідне слово в дужках
10.Я (легко, важкувато, важко) складаю речення (міні-текст). 11.Я (легко, важкувато, важко) працюю зі словником. ХІ. Домашнє завдання
|
Правопис незмінюваних іменників. Відмінювання іменників, що мають форму лише множини Мета И знання учнів про іменник як частину мови, з’ясувати правопис незмінюваних іменників, а також особливості відмінювання іменників,... |
Тема. Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни Словниковий диктант(повторення раніше вивчених орфограм: правила вживання апострофа) |
Тема. Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни Мета уроку:... Світ прекрасний навколо тебе – Сонце ясне і синє небо, Птахи і звірі, гори і ріки Нехай він буде таким навіки. Нехай людина добро... |
Тема. Прикметники твердої і мішаної груп. Відмінювання прикметників. Мета На вивчення теми «Прикметник» відведено 15 годин. Це 6 уроків, через 8 уроків буде контрольний урок. Знання, які ви здобудете під... |
Тема. Узагальнення і систематизація вивченого з теми «Іменник» Мета: допомогти учням узагальнити, систематизувати і закріпити вивчене з теми, розвивати навички правильного вживання іменників у... |
«Займенник. Розряди займенників. Відмінювання особових займенників.... Вивчення даної теми допоможе студентам свідомо засвоювати, розуміти і застосовувати в побуті та навчанні лексику обраної розмовної... |
Уроку української мови (мовна тема: Одеса та одесити) Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання учнів про займенник як частину мови, розряди займенників, відмінювання, синтаксичну... |
10 клас Стилістика тексту. Лексичні норми. Морфологічні норми. Картка №1 Замінити подані слова, вирази одним словом, яке б означало спільний рід іменників (слова для довідок у дужках). Наскільки легко визначити... |
Тема. Написання та відмінювання жіночих і чоловічих імен по батькові ... |
Уроку української мови та світової літератури на тему: «Тренувальні... «Тренувальні вправи: відмінювання та правопис числівників. Подорож числівника сторінками «Робінзона Крузо»» |