|
Скачати 41.13 Kb.
|
Українська мова, 6 клас Тема. Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни Мета уроку:
Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок на основі набутих знань. Хід уроку: І. Організаційний момент. ІІ. Установча-мотиваційний етап. Прийом «Мозкова атака». - Що очікуєте ви від сьогоднішнього уроку? ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку. Оголошення епіграфа. Епіграф: Світ прекрасний навколо тебе – Сонце ясне і синє небо, Птахи і звірі, гори і ріки Нехай він буде таким навіки. Нехай людина добро приносить, Бо світ навколо любові просить. Слово вчителя. Для успішного опрацювання і засвоєння матеріалу сьогоднішнього уроку нам допоможуть знання попереднього матеріалу, Вивчивши відмінювання іменників, скажіть:
В українській мові існує чотири відміни іменників. Щоб визначити, до якої відміни належить іменник, треба звернути увагу на його рід, закінчення називного відмінка однини та інколи на значення. ІV. Сприйняття й усвідомлення учнями нового матеріалу. Інтерактивна технологія «Мозаїка». 1. Інструктування. На попередньому уроці ви були об'єднанні у чотири «домашні» групи. Кожна група опрацювала інформацію про конкретну відміну іменників: жовті – перша відміна, червоні – друга відміна, зелені – треті, сині – четверта. Кожній «домашній» групі пропоную зібратися у відведеному місці (за партою з пірамідою відповідного кольору). Ваше завдання: Опрацювати вивчену вдома інформацію та опанувати нею на рівні, достатньому для обміну цією інформацією з іншими. А для того, щоб всі мали змогу висловитись, пропоную вправу «Ручки в середину». Кожний має висловити лише одне повідомлення і покласти ручку на середину стола. На опрацювання вам відводиться 2 хвилини. Собі на допомогу заповніть схему-таблицю
Після завершення роботи в «домашніх» групах пропоную зібратися у «різнокольорових» групах, де вони стануть експертами зі своєї частини інформації. У кожній групі має бути представник із кожної «домашньої» групи. Кожна «експертна» група повинна вислухати представників усіх «домашніх» груп і проаналізувати матеріал у цілому. На це вам відводиться 4 хвилини. 2. Звіти груп (виступ лідера, презентація схеми-таблиці). V. Усвідомлення здобутих знань, удосконалення загально пізнавальних умінь з теми. 1. Прочитати прислів'я та приказки. Пояснити, які риси тварин і птахів стали основою для їх складання. Переписати. Назвати іменники, вказати на їх відміну та групу. Гуси проти вітру ходять. Гусь свині не товариш. Індик хоч не співає, та багато думає. Два ведмеді в одному барлозі не живуть. Лисяча хитрість, заяче серце. Бачить кіт сало, та сили мало. Для миші й кіт звір. 2. Прочитати. Розкрити лексичне значення іменників. Визначити відміну кожного. Поділити їх на групи. Поставити іменники в О.в. однини. Виділити орфограму в закінченнях. Верстат, слово, хвилювання, циліндр, циркуль, юнак, цех, олень, питання, документ, промінь, плече, м'яч, дефіс, явище. З. Записати речення. Зробити їх синтаксичний розбір. Визначити відміну іменників. Часто діяльність людини загрожує життю тварин. Людина вирубує ліси, розорює степи. Тваринам ніде будувати житло, добувати їжу. У peзультатi цього зменшується їх кількість. І. Систематизація й узагальнення знань. Подумати і дати відповіді:
VІІ. Підсумок уроку. Добігає до кінця наш урок.
А зараз оцінимо роботу кожного члена групи . Хто був найактивнішим у групі - 12 балів. Хто повільно, але правильно виконував завдання – 10 балів. Хто на уроці бyв активним, але допускав помилки - 9 балів. Хто з якоїсь причини не повністю засвоїв правила - 7 балів. VІІІ. Домашнє завдання:
|
Тема. Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни Словниковий диктант(повторення раніше вивчених орфограм: правила вживання апострофа) |
Правопис незмінюваних іменників. Відмінювання іменників, що мають форму лише множини Мета И знання учнів про іменник як частину мови, з’ясувати правопис незмінюваних іменників, а також особливості відмінювання іменників,... |
Іменник як частина мови: загальне значення ... |
Тема. Відмінювання іменників ІІІ і ІV відмін. Мета Лексикологія і фразеологія: засвоєння нових слів на позначення осіб, предметів і явищ |
Уроку комбінований Тема. Розпізнавання іменників (без уживання терміна) за питаннями хто? що? Мета: розширити й поглибити знання учнів про слова — назви предметів; вчити розпізнавати ці слова у мовленні, складати з ними речення;... |
Уроку української мови (мовна тема: Одеса та одесити) Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання учнів про займенник як частину мови, розряди займенників, відмінювання, синтаксичну... |
Тема. Узагальнення і систематизація вивченого з теми «Іменник» Мета: допомогти учням узагальнити, систематизувати і закріпити вивчене з теми, розвивати навички правильного вживання іменників у... |
Тема уроку Вдосконалювати вміння грамотно писати іменники, визначати рід незмінюваних іменників. Розвивати логічне мислення, пам’ять, монологічну... |
Урок: укр мова Тема: Поняття про іменник Формувати навички правильної вимови, написання окремих іменників. Привчати дітей писати грамотно, каліграфічно. Розвивати зв’язне... |
10 клас Стилістика тексту. Лексичні норми. Морфологічні норми. Картка №1 Замінити подані слова, вирази одним словом, яке б означало спільний рід іменників (слова для довідок у дужках). Наскільки легко визначити... |