|
Скачати 68.09 Kb.
|
Розробка інтегрованого уроку української мови та світової літератури на тему: «Тренувальні вправи: відмінювання та правопис числівників. Подорож числівника сторінками «Робінзона Крузо»» Клас заздалегідь було поділено на групи( математики, історики, мовознавці, географи, філософи, літературознавці), кожна з яких готувала свої дослідження за романом Д. Дефо Тема уроку Тренувальні вправи: відмінювання та правопис числівників. Мета уроку: закріпити знання з теми, сприяти зміцненню навичок написання та відмінювання кількісних та порядкових числівників, формувати вміння знаходити прості складні, складені числівників текстах; розвивати навички аналізу художнього твору та складання характеристики літературного героя з використанням числівників, а також вміння використання числівників правильної форми у власних висловлюваннях ; збагачувати мовлення учнів фразеологічними зворотами із числівниками; виховувати наполегливість, силу духу, старанність, працелюбність. Тип уроку: інтегрований. Обладнання: індивідуальні картки, тестові завдання, таблиці, кросворд, відеопрезентація. Міжпредметні зв’язки : світова література, історія, географія, філософія, математика. Хід уроку І. Організація класу ІІ. Оголошення теми та мети уроку ІІІ. Мотивація діяльності учнів ІV. Опрацювання навчального матеріалу
-Чи знаєте ви скільки мешканців нараховує це місто? ( допомагають географи) . - Саме Англія є Батьківщиною Д.Дефо.(дослідження літературознавців) -Яка споруда в Лондоні постійно пов’язана з числами? 5. Слайд№2 Правильно визначте час, на який вказують стрілки цього годинника, даючи відповідь на питання: Котра година? О котрій годині?
6. Літературознавці У першому виданні роману, надрукованому в Лондоні 25 квітня 1719 року, не було вказане ім’я автора. 7. Мовознавці й усі учні аналізують почуті числівники, усно й письмово їх відмінюючи. 8.Розподільний диктант ( розподілити числівники на кількісні та порядкові) П’ятий, вісім, двадцять четвертого, дванадцять, двісті, чотирма, двадцять п’ятого, шістдесятий, сімдесятимільйонний, п’ятнадцятирічний, три четвертих, восьмеро, чотирьохсотий, дві п’ятих, троє, семеро, одинадцятеро, дванадцятий ( учні повинні назвати зайве слово, пояснити його). 9. літературознавці Свій роман Д.Дефо видав за рукопис, створений самим героєм історії, це чітко простежується в заголовку першого видання. 10. Слайд№3 (фото першої сторінки роману) 11. Мовознавці читають заголовок англійською мовою, здійснюючи переклад українською). 12. В романі розповідається про життя, незвичайні і дивовижні пригоди Робінзона Крузо, моряка з Йорку, який прожив двадцять вісім років на безлюдному острові. ( Мовознавці й усі учні класу визначають числівник, його розряд, будовою, особливості правопису, відмінюючи за відмінками). 13. Математики Повна назва книжки українською мовою складається із п’ятдесяти восьми слів. - Що ж було взято за основу роману? Це лише авторський вимисел? 14. Історики О 7-й годині ранку 31 січня 1709 року флотилія з декількох кораблів підійшла до островів Хуан – Фернандес. Моряки попливли на Мас – а –Тьєрра за прісною водою, а повернулись вони з чоловіком, одягненим у козячу шкіру. Виявилось, що це моряк, який жив на острові 4 роки і 4 місяці. Його ім’я – Олександр Селькірк, родом із Лагро. Через сварку з капітаном корабля «П’ять портів», він був висаджений на острів. СЛАЙД №4 Карта островів 15. Мовознавці й усі учні класу аналізують почуті числівники. - Як ця людина пов’язана з романом Д.Дефо? 16. Літературознавці Олександр Селькірк – прототип Робінзона Крузо. Прототип – це реально існуюча особа, яка слугувала авторові прообразом( моделлю)( для створення літературного персонажа.
17. Читання епізоду роману про шторм. СЛАЙД №5(репродукція картини І.Айвазовського «Веселка»
Мистецтвознавець аналізує картину Картина створена відомим мариністом Іваном Айвазовським у 1873 році. На ній зображено жахливий шторм на морі… Слайд №5 Е. Ремарк: « Допоки людина не здається, вона сильніша за долю» Група філософів тлумачить це висловлювання, використовуючи у своїх роздумах числівники. Слайд №6 Порятунок Робінзона
18. Географи Слайд №7
19. Математики Час дії в романі перенесено на 50 років назад. Термін перебування героя на острові збільшено в 7 разів. Історія Дефо про Робінзона збільшена порівняно з попередніми оповіданнями про Селькірка на 100 сторінок. 20. Учні письмово змінюють за відмінками названі числівники(50, 7, 100), називаючи особливості їх відмінювання. 21. Історики Якщо розглянути складену нами хронологічну таблицю перебування Робінзона на острові, то можна побачити, як багато часу доводилося йому витрачати, щоб якась справа була повністю завершена.
V.Закріплення знань, умінь, навичок 1. «Числівникова скринька» (правильно прочитати числівники, з п’ятьма на вибір скласти і записати речення, спираючись на таблицю істориків) 2.Філософи коментують висловлювання Робінзона Крузо:№ Знання свої я здобував дорогою ціною» - Як характеризують героя вчинки і які риси характеру йому притаманні? Літературознавці а)трудився кожного дня… б) сорок два дні робив поличку… в)прагнув робити все якнайкраще… г)час та нужда скоро зробили з мене майстра на всі руки.. д) з самим остругом та сокирою я змайстрував безліч речей… ж) я суворо розподіляв свій час відповідно до робіт….. -- Що навчився робити Робінзон за роки перебування на острові?(до пригоди міг стріляти, плавати, робити пліт) 3 Кодовий (цифровий) диктант Сидіти в …… стінах ….. колесо до воза ….. чоботи - пара В ……. дуги зігнувся …….. дорогою обійти …….разів відмір, а ….раз відріж працює до …….. поту ……п’ятниць на тижні
4. Тестування VI.Підсумок уроку « Робінзон Крузо» - безсмертне творіння Даніеля Дефо, - говорив Тарас Шевченко. Метод «Мікрофон» Я дізнався….. Я зрозумів….. Я навчився…. Найбіліше труднощів я відчув….. Я не вмів, а тепер умію……. VII.Повідомлення домашнього завдання
|
КОНСПЕКТ УРОКУ З ТЕМИ: ”ДАНІЕЛЬ ДЕФО. ЖИТТЄВИЙ І ТВОРЧИЙ ШЛЯХ ПИСЬМЕННИКА.... ТЕМА УРОКУ: ”ДАНІЕЛЬ ДЕФО. ЖИТТЄВИЙ І ТВОРЧИЙ ШЛЯХ ПИСЬМЕННИКА. „ЖИТТЯ Й НЕЗВИЧАЙНІ ТА ДИВОВИЖНІ ПРИГОДИ РОБІНЗОНА КРУЗО” |
Пропонуємо Ваші увазі тест «Як Ви ставитеся до самотності». Відчуйте... Сторія Робінзона Крузо являє собою явне самотність, тому що в даній ситуації спілкування просто неможливо |
Конспект уроку з української мови у 9 класі Розділові знаки у безсполучниковому... Лексикологія і фразеологія: засвоєння крилатих висловів, що мають будову безсполучникових складних речень |
План конспект уроку Української мови Підготувала та провела Вчитель... Мета: сформувати уявлення учнів про числівник як частину мови, вчитися визначати морфологічні ознаки числівника; розвивати творчі... |
Правопис незмінюваних іменників. Відмінювання іменників, що мають форму лише множини Мета И знання учнів про іменник як частину мови, з’ясувати правопис незмінюваних іменників, а також особливості відмінювання іменників,... |
Тема: Складносурядні речення. Тренувальні вправи. Мета Мета: Поглибити знання учнів про складносурядні речення, вживання розділових знаків при них, а також про смислові зв`язки між простими... |
Всеукраїнська учнівська олімпіада з української мови та літератури Укажіть рядок, у якому правильно вжито форми усіх складених кількісних числівників? |
Урок-подорож з української мови та математики Підготували вчителі української мови та літератури Т. А. Панченко та математики І. В. Каламбет Сєвєродонецької загальноосвітньої... |
Виховний захід на тему: «До мови доторкнемось серцем» Підготувала:... ... |
Вироблення навичок орфографічної грамотності під час вивчення теми... Стрєльцова І. В., учитель української мови та літератури вищої категорії, старший учитель |