|
Скачати 98.51 Kb.
|
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ КИЇВСЬКИЙ МІСЬКИЙ МЕДИЧНИЙ КОЛЕДЖ МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА відкритого практичного заняття з української мови як іноземної на тему: «Займенник. Розряди займенників. Відмінювання особових займенників. Розмовна тема: «Магазин. Назви продуктів» Методична мета: продемонструвати методику викладання української мови як іноземної за допомогою використання сучасних інформаційних технологій з метою: а) збагачення словникового запасу іноземних студентів; б) набуття ними позитивного досвіду спілкування у новому мовному середовищі; в) ознайомлення із загальним мовним матеріалом для подальшого навчання за професією. Викладач української мови як іноземної СЕМЕНОВА Ю.М. Розглянуто та затверджено на засіданні циклової методичної комісії загальноосвітніх дисциплін Протокол № від « » _____________ Голова ЦМК Київ – 2011 Рецензія на методичну розробку відкритого практичного заняття з української мови як іноземної на тему: «Займенник. Розряди займенників. Відмінювання особових займенників. Розмовна тема: «Магазин. Назви продуктів», складену викладачем української мови Семеновою Юлією Михайлівною Методична розробка відкритого практичного заняття складена відповідно до сучасних вимог методики викладання української мови іноземним студентам. В ній продемонстровано методику використання сучасних інформаційних технологій задля досягнення поставленої мети, а саме: збагачення словникового запасу іноземців; набуття ними позитивного досвіду спілкування у новому мовному середовищі; зменшення терміну адаптаційного періоду в інших соціальних умовах; поглиблення знань іноземних студентів для подальшого навчання за спеціальністю «Стоматологія ортопедична». Вивчення даної теми допоможе студентам свідомо засвоювати, розуміти і застосовувати в побуті та навчанні лексику обраної розмовної теми, орієнтуватися у розрядах займенників та доцільно використовувати займенники у розмовній мові. Вивчивши тему, студенти матимуть змогу визначати займенники у тексті, правильно і грамотно відміняти особові займенники Я, ТИ, МИ, ВИ, конструювати певні словосполучення та речення з ними. Сучасні методи застосування інформаційних технологій дають можливість ефективно використовувати час на занятті, що сприяє кращому засвоєнню знань іноземними студентами. Різноманітність завдань сприяє активізації розумової діяльності студентів. Методична розробка практичного заняття має за мету здійснення міжпредметної інтеграції з українською мовою як іноземною, допоможе вільно спілкуватися, вести діалоги, підвищить грамотність та загальну культуру, розширить кругозір іноземних студентів. Рецензент викладач вищої категорії української мови як іноземної С.М.Гаркавенко 1. Актуальність теми: Вивчення теми «Займенник. Розряди займенників. Відмінювання особових займенників. Розмовна тема: «Магазин. Назви продуктів» допомагає іноземним студентам оволодіти першими навиками спілкування у новому мовному середовищі. Знання лексики розмовної теми необхідне для вільного спілкування у побуті: в магазині, у гуртожитку, в їдальні коледжу та ін., допоможе легше здійснити адаптацію в українському суспільстві, що стане фундаментом для подальшого здобуття професії зубного техніка. Вивчення займенника як частини мови допоможе оволодіти необхідними мовно-лексичними навиками. 2. Студент повинен знати:
3.Студент повинен уміти:
4. Цілі розвитку особистості майбутнього фахівця іншої держави: Виховання поваги та приязного ставлення до оточуючого середовища, прагнення краще оволодіти українською розмовною мовою і, як наслідок, в майбутньому – мовою спеціальності. Вчити з пошаною ставитися до українського народу, його мови, культури та традицій. Розширювати кругозір, збільшувати словниковий запас, підвищувати загальний культурний рівень студентів-іноземців. Вчити мовленнєвій культурі, культурі міжособового та міжнаціонального спілкування. 5. Методична мета: Продемонструвати методику викладання української розмовної мови за допомогою використання сучасних інформаційних технологій з метою: а) збагачення словникового запасу іноземних студентів; б) набуття ними позитивного досвіду спілкування у новому мовному середовищі; в) ознайомлення із загальним мовним матеріалом для подальшого навчання за професією «Стоматологія ортопедична». 6. Методичне та матеріально-технічне забезпечення:
7. Міжпредметна інтеграція: Українська мова як іноземна є першоосновою для вивчення студентами з інших держав мови майбутньої професії та української мови в цілому. 8. План і організаційна структура практичного заняття:
А) Навчальна мета цього практичного заняття - ознайомити кожного іноземного студента в групі з поняттям «Займенник», зрозуміти важливість вивчення займенника як невід’ємної складової української мови, без якої досконале володіння мовою та мовленням неможливе. Б) Іншим аспектом навчальної мети заняття є саме мовленнєва складова, усне діалогічне та монологічне мовлення, без навиків якого жоден студент-іноземець не зможе вільно спілкуватися у побуті, навчанні, подальшій роботі.
Мотивом та поштовхом до плідної праці на занятті у тандемі «викладач-студент» слугує ряд аргументів: 1)самовдосконалення студента; 2)можливість швидко адаптуватися у новій соціальній «площині»; 3)перспектива подальшого навчання, здобуття диплому, гідної роботи, і, як наслідок, комфортних умов життя в Україні. Подолання мовного бар’єру як ціль, що спрямована на перспективу майбутнього, стає найвагомішим аргументом у мотивації студентів до навчання. Підкреслю, що бажаним є застосування таких методів роботи викладача, які б дали можливість кожному студенту сформулювати мету практичного заняття зокрема і всього навчального курсу «Українська розмовна мова» в цілому самостійно й власне для себе, тобто методом «власного цілепокладання», адже в такому випадку одержимо найзначніші стимули для її досягнення.
Невеликі за обсягом доповіді мають вигляд презентації своєї країни. Стисло, коротко, конкретно та інформативно насичено студенти доповідають про найголовніші набутки своєї батьківщини, репрезентують її з найкращої сторони, описують видатні місця, події, історичне минуле та сьогодення, позиціонують себе як невід’ємну частину своєї держави, розкривають свою соціальну роль.
Студентам пропонується відповісти на ряд запитань викладача, розказати більш детально про батьків, членів родини. Також студенти пояснюють, чому вирішили приїхати в Україну, яка їхня мета, які плани на майбутнє, чи пов’язують вони свій завтрашній день з Україною та ін.
|
Уроку української мови (мовна тема: Одеса та одесити) Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання учнів про займенник як частину мови, розряди займенників, відмінювання, синтаксичну... |
План-конспект бінарного уроку Тема: Електричний струм в газах. Самостійні... Тема: Електричний струм в газах. Самостійні та несамостійні розряди. Газові розряди в літературних творах |
Додяк Наталія Іванівна Домашня адреса Знання іноземних мов: Українська-рідна, польська-розмовна, англійська-розмовна, російська-вільно |
Тема: Вчитель : Церкуник Н. Ю Практична: повторити вивчені у попередніх класах назви продуктів та ввести нові лексичні одиниці до теми, формувати навички читання... |
Уроку української мови у 4-му класі на тему: «Повторення і узагальнення вивченого про Займенник» Мета: Повторити і узагальнити знання про займенник як частину мови, сприяти розвитку творчих здібностей учнів та логічного мислення,... |
Урок №1. Тема уроку: Їжа. Продукти харчування Практична: повторити вивчені у попередніх класах назви продуктів та ввести нові лексичні одиниці до теми, формувати навички читання... |
Тема. Прикметники твердої і мішаної груп. Відмінювання прикметників. Мета На вивчення теми «Прикметник» відведено 15 годин. Це 6 уроків, через 8 уроків буде контрольний урок. Знання, які ви здобудете під... |
План уроку Методична мета ... |
Тема. Відмінювання іменників ІІІ і ІV відмін. Мета Лексикологія і фразеологія: засвоєння нових слів на позначення осіб, предметів і явищ |
Поняття про іменник. Лексико-граматичні розряди іменників: а іменники... Ковтюх С. Л. Репетитор (як навчитися грамотно писати) : навч пос. – 2-е вид., випр. і допов. – К. «ВД «Професіонал», 2007. – 592... |