|
Скачати 67.5 Kb.
|
Тема. Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни Мета уроку: поглибити знання учнів про іменник як частину мови, навчити визначати відміни іменників; формувати вміння знаходити іменники в тексті, визначати їх роль у реченні; розвивати творче вміння використовувати іменники у власних висловлюваннях; виховувати бережливе ставлення, любов, повагу до тваринного світу. Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок на основі набутих знань. Обладнання: підручники, таблиці,зошити. Епіграф уроку: Іменник! Він узяв собі на плечі Велике діло – визначати речі… Д. Білоус Хід уроку І. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів. 1. Перевірка домашнього завдання 2. Словниковий диктант(повторення раніше вивчених орфограм: правила вживання апострофа) Сім’я, немовля, ім’я, дев’ять, морквяний, м’ята, реп’ях, солов’ї, повір’я, м’якість, буряк, п’явка, мавпячий, черв’як, п’ятниця, в’юн, комп’ютер,свято, матір’ю, цвях, любов’ю, верф’ю, кров’ю, теля, щеня. ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Із словникового диктанту виписати лише іменники і визначити їхні відміни.
Ну, що все вийшло? Давайте розбиратися, саме це і є темою нашого уроку. Ми з Вами повинні навчитися правильно розподіляти іменники за відмінами, що нам для цього потрібно? І навіщо це нам потрібно? Ми з Вами повинні правильно визначати відміни іменників для того, щоб правильно їх змінювати і писати закінчення, а для цього нам треба чітко знати роди іменника! Давайте пригадаємо скільки родів є у іменника?(4 – жіночий, чоловічий, середній, спільний). ІІІ. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу. 1. Відтворення теоретичних відомостей, застосування яких буде потрібним на уроці. 1) Розглянути таблицю в підручнику С. і дати відповіді на запитання: За якою ознакою іменники діляться на відміни? До яких відмін належать іменники жіночого і середнього роду? Чому при поділі іменників на відміни враховується рід слова та його закінчення? Яку властивість мають іменники IV відміни? За якими ознаками визначаються групи іменників I і II відмін? Наведіть приклади. 2) Колективне опрацювання теоретичного матеріалу за підручником С. 92. Дати відповіді на запитання: Скільки існує відмін іменників? Які іменники належать до I відміни? До II? До III? До IV? До якої відміни належать незмінювані іменники та іменники, що вживаються тільки в множині? На які групи поділяються іменники I та II відмін? Які іменники належать до мішаної групи? Наведіть приклади. Які іменники належать до твердої і м’якої груп? Наведіть приклади. 2.Виконання вправ Стор. Впр. 3.Робота в зошитах і біля дошки 1)Розподільний диктант ( виписати іменники у 4 колонки за відмінами, які слова не належать до жодної – пропустити, якщо правильно розставити всі іменники, то підкресливши у 3 стовпчиках 2 від початку букву – отримаєте народне прислів’я) Окуляри, кенгуру, шосе.
2)Творча робота. Придумайте « музичні» слова – такі, в яких є сполучення букв, що відповідають назвам нот, позначте відміну. До – дорога(1), доля(1), домовик(2),дотик(2).,подорож(3), недоріка(1) Ре – ремінь(2), перемога(1), директор(2), море(2), тигреня(4), Мі – місто(2), комісар(2), міць(3), Фа – фабрика(1),фальш(3) Соль – Ля – земля(1), лялька(1), футляр(2), весілля(2), теля(4),орля (4), маля(4). Сі – сім’я(1), сік(2), сівба(1),сівач(2), сіль(3), сіно(2), 3) Пошукова робота Підберіть якнайбільше синонімів до запропонованих слів. Визначте відміну. Говоріння – розмова(1), діалог(2), Хуртовина - курява(1), заметіль(3), 4) Гра « Четверте зайве» Знайди зайве слово у кожному рядку, обґрунтуй відповідь. Холод, кінь, море, мати. Мідь, січ, радість, квітка. Вишня, Микола, плем’я, сім’я. Ім’я, насіння, каченя, коліща. 5) Завдання Зайвий іменник провідміняйте.
6) Пошукове завдання Дібрати чоловічі імена І відміни Ілля, Микита, Микола, Сава, Лука, Хома. ІV.Підбиття підсумків уроку 1)Ситуативна вправа Відповідаючи на уроці, Оленка сказала, що слово поросятко належить до IV відміни. Вчителька виправила її. Оленка здивувалася, адже, на її думку, вона добре засвоїла матеріал про відміни іменників і пам’ятала, що іменники середнього роду із суфіксами -ат (-ят) належать саме до IV відміни. - Невже це слово є винятком із правила? – запитала дівчинка. Як ви гадаєте, що відповіла вчителька? 2)Гра «Ланцюжок» Кожен ряд називає іменник певної відміни 1. Микола, Тетяна, шафа, книга. 2. щоденник, Василь, Петро, море, поле, насіння. 3. мати, січ, піч, ніч, річ, радість, ненависть. 4. каченя, лоша, осля, орля, ім’я. V. Домашнє завдання § Ст.. Впр. |
Тема. Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни Мета уроку:... Світ прекрасний навколо тебе – Сонце ясне і синє небо, Птахи і звірі, гори і ріки Нехай він буде таким навіки. Нехай людина добро... |
Правопис незмінюваних іменників. Відмінювання іменників, що мають форму лише множини Мета И знання учнів про іменник як частину мови, з’ясувати правопис незмінюваних іменників, а також особливості відмінювання іменників,... |
Тема. Відмінювання іменників ІІІ і ІV відмін. Мета Лексикологія і фразеологія: засвоєння нових слів на позначення осіб, предметів і явищ |
10 клас Стилістика тексту. Лексичні норми. Морфологічні норми. Картка №1 Замінити подані слова, вирази одним словом, яке б означало спільний рід іменників (слова для довідок у дужках). Наскільки легко визначити... |
До Iнструкції про порядок реєстрації в Державній пробірній службі... Державній пробірній службі відбитків іменників – спеціальних знаків, що засвідчують виготовлювачів ювелірних та побутових виробів... |
Тема. Узагальнення і систематизація вивченого з теми «Іменник» Мета: допомогти учням узагальнити, систематизувати і закріпити вивчене з теми, розвивати навички правильного вживання іменників у... |
Урок: укр мова Тема: Поняття про іменник Формувати навички правильної вимови, написання окремих іменників. Привчати дітей писати грамотно, каліграфічно. Розвивати зв’язне... |
1. Вкажіть рядок, який складається тільки з іменників( 0,5 б) Випишіть прислівники разом зі словами, з якими вони пов’язані за змістом, поставте питання |
Учбова програма з Англійської мови для 4-го класу заочного сектору... Прислівні займеники і прислівний відмінок іменників. Прийменик of. Дієслово to be in Present |
Тема уроку Вдосконалювати вміння грамотно писати іменники, визначати рід незмінюваних іменників. Розвивати логічне мислення, пам’ять, монологічну... |