|
Скачати 175.83 Kb.
|
Вільнянська загальноосвітня школа І –ІІІ ступенів Всесвітня історія 6 клас УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ ЗА ТЕМОЮ «ПЕРЕДНЯ АЗІЯ» Вчитель історії та правознавства Борищук С.О. с. Вільне-2013 Мета: шляхом використання ігрових форм роботи закріпити та систематизувати знання учнів про розвиток найдавніших держав Передньої Азії' і племен Північного Причорномор'я; створити в уяві учнів цілісну картину історичного розвитку регіонів Передньої Азії, Близького Сходу і Північного Причорномор'я в давнину; повторити та закріпити знання понять і термінів з теми «Передня Азія»; формувати в учнів уміння порівнювати культурні досягнення народів Давнього Сходу та оцінювати внесок кожного з них у світову історію; виховувати інтерес до історії народів. Обладнання: історична карта, контурні карти, малюнки, ілюстрації, картки. Тип уроку: повторювально-узагальнювальний урок. Форма проведення уроку: історичний турнір. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП Учитель повідомляє тему і мету проведення змагання, ознайомлює з вимогами конкурсів та системою їх оцінювання, ділить клас на команди, призначає журі (старшокласники). II. ПРОВЕДЕННЯ ІСТОРИЧНОГО ТУРНІРУ Учитель. За сивої давнини на території Передньої Азії виникли найдавніші цивілізації на землі. Ще в III тис. до н. е. тут були створені перші міста-держави, а пізніше сформувався новий тип держави — імперія. Неоціненним є внесок народів цього регіону у світову культуру. Саме вони подарували людству гончарний круг, плуг і колесо. Фінікійський алфавіт став новим видом писемності та прикладом для інших народів. На цих теренах вперше зародився культ єдиного бога і була створена книга всіх часів і народів — Біблія. Ось і сьогодні ми маємо пригадати головні моменти історії цього регіону, який з повним правом можна назвати колискою цивілізацій. ►► Конкурс «Подорож історичною картою» За кожну правильну відповідь команди отримують 2 бали.
Конкурс «Історія в малюнках дітей» Уучні вдома малювали малюнки до теми «Передня Азія». Учень-екскурсовод від кожної команди розповідає, що зображено на малюнках. Конкурс оцінюється в 5 балів. ►> Конкурс «Картинна галерея» Уучитель показує кожній команді картини, а діти відгадують, що на них зображено. За кожну правильну відповідь команди отримують 1 бал.
Конкурс «Зі словника історика» Кожна команда отримує перелік історичних термінів. За кожне правильне визначення учні отримують й бал.
Конкурс «Джерелознавець» Учитель зачитує уривок з історичного джерела, учні повинні відповісти, кому належить цей вислів, з якого джерела взятий і про що в ньому йдеться. За кожну правильну відповідь команди отримують 2 бали.
Конкурс «Володар» Учитель називає ім'я правителя однієї з країн, а учні повинні назвати, хто він і з якої країни. Конкурс оцінюється в 1 бал.
10. Атей — цар Скіфії, що об'єднав усі скіфські племена в одну державу. >► Конкурс «Шифрувальник» Користуючись шифротаблицею (додаток), учні повинні розшифрувати слова — імена царів. За правильну відповідь команди отримують 2 бали.
Конкурс «Подарунок людству» Представники кожної команди виходять і символічно дарують людству досягнення свого народу, коротко розповідаючи про них. Конкурс оцінюється в 6 балів. 1-а команда — Шумер, Аккад, Вавилон, Фінікія; 2-а команда — Давньоєврейське царство, Персія, Велика Скіфія. Шумер, Аккад Ми даруємо одразу декілька корисних відкриттів: гончарний круг, колесо, плуг, сівалку, вітрильний човен. Без них подальший розвиток людства був би не таким успішним. Уявіть собі, що люди не могли б їздити на возах та колісницях, плавати по морю на вітрильнику. Чи далеко б вони могли подорожувати? А як можна було б займатися землеробством без плуга та сівалки? Отже, користуйтесь та згадуйте про нас добрим словом! Вавилон Наш народ зробив великий внесок у розвиток людства — перший в історії писаний збірник законів Хаммурапі. Як могло б жити людське суспільство без правосуддя? Адже кожен діяв би на власний розсуд, а злочинці залишалися б безкарними, у суспільстві запанували б хаос і безладдя. А ще ми досягли великих Фінікія Наша найбільша гордість і найкращий подарунок людству — це алфавіт. І хоча його 22 літери позначають лише приголосні звуки, він більш досконалий за попередні способи письма: піктографію, клинопис чи ієрогліфи. Тепер людям не доведеться запам'ятовувати сотні знаків, щоб записати свої думки. А ще ми даруємо скло, яке наші майстри навчилися виплавляти, змішуючи білий морський пісок із селітрою. Із цього скла виходить дивовижний посуд та дзеркала. Наш третій подарунок — чудова пурпурова фарба для тканини, здобута з глибин морських. Пурпуровий одяг надовго стане символом вищої влади, навіть римські імператори носитимуть пурпурові туніки. Давньоєврейське царство А ми даруємо людству Книгу всіх книг — Біблію. Саме єврейська Біблія — Танах — є частиною сучасної християнської Біблії, яку називають Старим Заповітом. Біблія — священна книга мільйонів християн та євреїв. Але це не лише святиня, а й важливе історичне джерело, в якому згадується про велику кількість давніх подій. Також наш народ чи не першим почав вшановувати єдиного Бога. Персія Наші предки — благородні арії — подарували людству мову санскрит, яка, на думку вчених, є основою багатьох сучасних мов. Наш цар Дарій І запровадив поштову кінну службу. Велика Скіфія Ми виготовляли найкращу на той час кінську збрую. По всьому степу ми спорудили величні поховання наших вождів — кургани (Солоха, Чортомлик, Товста Могила, Гайманова Могила, Куль-Оба). Без них та без так званих «скіфських баб» важко уявити сучасний ландшафт Причорномор'я. Скарби, знайдені в цих курганах, є шедеврами світової культури (наприклад, золота пектораль з Товстої Могили). III. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ Аналіз відповідей учнів, визначення команди переможців і найбільш активних дітей. IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Розповісти про найвизначніші події і місця Передньої Азії. А Б В Г Г Д Є Є Ж З И 03 06 09 12 15 18 21 24 27 30 33 І Й К Л М Н О П Р С 36 39 42 45 48 51 54 57 60 63 66 Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Ь Ю Я 69 72 75 78 81 84 87 90 93 96 99 А Б В Г Г Д Є Є Ж З И 03 06 09 12 15 18 21 24 27 30 33 І Й К Л М Н О П Р С 36 39 42 45 48 51 54 57 60 63 66 Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Ь Ю Я 69 72 75 78 81 84 87 90 93 96 99 |
Про вивчення історії у 2009/2010 навчальному році У 2009/10 н р учні 5 – 9 класів навчатимуться за програмою 12-річної школи “Історія України. Всесвітня історія. 5 – 12 класи” (Київ,... |
Про вивчення історії у 2010/2011 навчальному році У 2010/11 навчальному році учні 5 – 9 класів навчатимуться за програмою 12-річної школи “Історія України. Всесвітня історія. 5 –... |
НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА для загальноосвітніх навчальних закладів Історія України. Всесвітня історія Курс Вступ до історії у 5 класі є пропедевтичним, що й визначає його місце в системі шкільних історичних курсів та з-поміж інших... |
«ІСТОРІЯ КРАЇН СВІТУ (ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ)» |
УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ ЗА ТЕМОЮ «ДАВНЯ ГРЕЦІЯ» Мета: Систематизувати знання учнів ... |
ПРОГРАМА для загальноосвітніх навчальних закладів Історія України Авторські права на текст програми «Історія України. Всесвітня історія, 5–12 кл.» належать Міністерству освіти і науки України та... |
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Історія України Всесвітня історія 5-12 Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Історія України. 5-11 класи. Всесвітня історія. 6-11 класи |
Головним завданням вивчення предмета всесвітня історія є надання... Зміст програми побудований на синтезі культурологічного, цивілізаційного та соціоантропоцентричного підходів у контексті всесвітньої... |
Урок узагальнення за темою «Друга світова війна» Завдання нової школи навчити навичкам самостійного добування знань, здатності продуктивно мислити, вмінню самостійно вирішувати поставлені... |
Урок узагальнення за темою «Друга світова війна» Завдання нової школи навчити навичкам самостійного добування знань, здатності продуктивно мислити, вмінню самостійно вирішувати поставлені... |