Всесвітня історія 6 клас УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ ЗА ТЕМОЮ «ПЕРЕДНЯ АЗІЯ»


Скачати 175.83 Kb.
Назва Всесвітня історія 6 клас УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ ЗА ТЕМОЮ «ПЕРЕДНЯ АЗІЯ»
Дата 08.02.2014
Розмір 175.83 Kb.
Тип Конкурс
bibl.com.ua > Право > Конкурс
Вільнянська загальноосвітня школа І –ІІІ ступенів


Всесвітня історія 6 клас


УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ

ЗА ТЕМОЮ «ПЕРЕДНЯ АЗІЯ»
Вчитель історії та правознавства

Борищук С.О.

c:\documents and settings\admin\мои документы\школьные картинки\school0426.gif


с. Вільне-2013

Мета: шляхом використання ігрових форм роботи закріпити та систематизувати знання учнів про розвиток найдавніших держав Передньої Азії' і племен Північного Причорномор'я; створити в уяві учнів цілісну картину історичного розвитку регіонів Передньої Азії, Близького Сходу і Північного Причорномор'я в давнину; повторити та закріпити знання понять і термінів з теми «Передня Азія»; формувати в учнів уміння порівнювати культурні досягнення народів Давнього Сходу та оцінювати внесок кожного з них у світову історію; виховувати інтерес до історії народів.

Обладнання: історична карта, контурні карти, малюнки, ілюстрації, картки.

Тип уроку: повторювально-узагальнювальний урок.

Форма проведення уроку: історичний турнір.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

Учитель повідомляє тему і мету проведення змагання, ознайомлює з вимогами конкурсів та системою їх оцінювання, ділить клас на команди, призначає журі (старшокласники).

II. ПРОВЕДЕННЯ ІСТОРИЧНОГО ТУРНІРУ

Учитель. За сивої давнини на території Передньої Азії виникли найдавніші цивілізації на землі. Ще в III тис. до н. е. тут були створені перші міста-держави, а пізніше сформувався новий тип держави — імперія. Неоціненним є внесок народів цього регіону у світову культуру. Саме вони подарували людству гончарний круг, плуг і колесо. Фінікійський алфавіт став новим видом писемності та прикладом для інших народів. На цих теренах вперше зародився культ єдиного бога і була створена книга всіх часів і народів — Біблія. Ось і сьогодні ми маємо пригадати головні моменти історії цього регіону, який з повним правом можна назвати колискою цивілізацій.

►► Конкурс «Подорож історичною картою»

За кожну правильну відповідь команди отримують 2 бали.

  1. Показати річки, що протікають через Межиріччя. (Тигр і Євфрат)

  2. Показати місто, яке називали «Ворота Божі». (Вавилон)

  1. Показати військову державу, що розташована у верхній течії р. Тигр і вела безперервні загарбницькі війни. (Ассирія)

  1. Показати місто, яке називали «містом крові» або «лігвом левів». (Ніневія)


  1. Показати місто-скелю (Фінікійське місто Tip, що було неприступним для ворога.)

  2. Показати місто, назва якого збереглася в словах «Біблія», «бібліотека». (Бібл)

  1. Показати країну, де виробляли знамениту дамаську сталь. (Сирія — столиця Дамаск)

  1. Показати країну, через яку протікає річка Йордан. (Палестина)

  2. Показати річку Борисфен. (Дніпро)

  1. Показати царські кургани скіфів СГовста Могила, Гайманова Могила, Чортомлик, Куль-Оба, Солоха, Хомина Могила, Мелітопольський курган, Семибратні кургани)

  1. Показати Велику Скіфію.

  1. Показати країну, де зараз знаходиться сучасна країна Іран. (Персія)

Конкурс «Історія в малюнках дітей»

Уучні вдома малювали малюнки до теми «Передня Азія». Учень-екскурсовод від кожної команди розповідає, що зображено на малюнках. Конкурс оцінюється в 5 балів.

> Конкурс «Картинна галерея»

Уучитель показує кожній команді картини, а діти відгадують, що на них зображено. За кожну правильну відповідь команди отримують 1 бал.

  1. Місто Вавилон.

  2. Золота пектораль.

  1. Клинописна табличка.

  1. Ворота богині Іштар у Вавилоні.

  2. Висячі сади Семіраміди.

  3. Цар Саргон.

Конкурс «Зі словника історика»

Кожна команда отримує перелік історичних термінів. За кожне правильне визначення учні отримують й бал.




1 —

Імперія

11

дерево життя

2____

таран

12

колонії

З

зарічні люди



астролог

4

патріарх

14

ханаанці

5

скрижалі

15

псалми

6

дарики

16

талант

7

Авеста

17

зороастризм

8

кочовики

18

акінаки

9

скіфська баба

19

пектораль

10-

- кінський харч

20

шатро



Конкурс «Джерелознавець»

Учитель зачитує уривок з історичного джерела, учні повинні відповісти, кому належить цей вислів, з якого джерела взятий і про що в ньому йдеться. За кожну правильну відповідь команди отримують 2 бали.


  1. «З усіх країн, які я знаю, на тій землі зростають, без сумніву, найкращі овочі і зерно. І навпаки, фруктові дерева там взагалі не ростуть». {Грецький історик Геродот про Межиріччя)




  1. «Якщо хтось сховає раба, який утік від господаря, того треба убити. Якщо син вдарить батька, йому потрібно відрубати руку». (Закон царя Хаммурапі)




  1. «Горе тобі! місто криваве, сповнене обману і безперервного грабунку! Вершники мчать, виблискує меч і блищать списи! Убитих безліч, скрізь гори трупів.». {Біблія про зруйнування Ніневії)




  1. «Послухай, синку, поради батька свого, і не відкидай науки матері своєї. Шість речей ненавидить Ягве: очі пишні, брехливий язик, і руки, що кров неповинну ллють...». (Із «Повчань Соломонових»)




  1. «Хто яму іншому копає, сам у неї потрапить. Хто сміється з убогого, той ображає свого Творця. Серце своє зверни до навчання, а вуха свої — до розумних речей». {З «Приповістей Соломонових», які увійшли до Біблії)




  1. «Над ріками вавилонськими сиділи ми і плакали, згадуючи про Сіон...». {Із єврейських псалмів про вавилонський полон євреїв)




  1. «Головна доблесть ... {персів) — це мужність. Немає нічого гіршого ... {для персів), ніж брехати, а також робити борги». {Геродот про персів)




  1. «Жодному ворогові, який нападає на їхні землі, вони не дають втекти. І ніхто не може їх наздогнати». {Геродот про скіфів)







  1. Конкурс «Мандрівник»

    Учитель обирає по одному учню з команди, які розказують про одне з місць Передньої Азії, що їм найбільше сподобались під час подорожі (місто Вавилон, висячі сади Семіраміди). Конкурс оцінюється в 3 бали.

    Конкурс «Заморочки з бочки»

    Учитель по черзі ставить запитання кожній команді. За правильну відповідь команди отримують 2 бали.

    1. Матеріал, з якого в Межиріччі робили різні
    предмети: посуд, серпи, книжки, навіть цвяхи.

    {Глина)

    1. Цю таблицю впорядкували вавілоняни {халдеї), а пізніше її запозичив у них знаменитий грецький учений Пїфагор. {Таблиця множення)

    2. Фінікійці навчились плавити його, робили з нього різні вироби. {Скло)

    3. Важливе джерело, для вивчення історії Середньої Азії, книга всіх часів і народів. {Біблія)

    Конкурс «Військовий репортаж»

    Капітани команд розповідають про визначні битви (взяття Дамаска асирійцями, похід Дарія І на скіфів). Конкурс оцінюється в 5 балів.

    Конкурс «Узнай дату і подію»

    Учні повинні назвати, що відбулася у цей час.

    1. 1792-1750 рр. до н. е. — правління Хаммурапі.

    2. 1800 р. до н. е. — утворення Ассирії.

    3. 689 р. до н. е. — захоплення Вавилона Ассирією.

    4. 612 р. до н. е. — загибель Ніневії.

    Учні повинні назвати роки, коли сталися наведені події.

    1. Царювання Соломона — 964-928 рр. до н. е.

    2. Захоплення Вавилона персами — 539 р. до н. е.

    3. Війна скіфів з Дарієм І — 514 р. до н. е.

    4. Царювання Дарія І — 521-486 рр. до н. е.



Конкурс «Володар»

Учитель називає ім'я правителя однієї з країн, а учні повинні назвати, хто він і з якої країни. Конкурс оцінюється в 1 бал.

  1. Хаммурапі — вавилонський цар.

  2. Тіглатпаласар І — цар Ассирії.

  1. Навуходоносор II — цар Халдейського царства.

  1. Саул — засновник Ізраїльського царства.

  2. Давид — засновник Іудейського царства.

  1. Соломон — цар Ізраїльсько-іудейського царства.

  1. Кір II — вождь перських племен.

  2. Томоріс — цариця племені массагетів.

  3. Дарій І — цар Персії.

10. Атей — цар Скіфії, що об'єднав усі скіфські племена в одну державу.

>► Конкурс «Шифрувальник»

Користуючись шифротаблицею (додаток), учні повинні розшифрувати слова — імена царів. За правильну відповідь команди отримують 2 бали.

  1. 78, 03, 51, 51, 72, 63, 03, 60, 36. (Хаммурапі)

  2. 69, 36, 12, 48, 03, 69, 60, 03, 48, 03, 66, 03, 63. (Тіглатпаласар)

  3. 66, 57,48, 57, 51, 57, 54. (Соломон)

  4. 18, 03, 63, 36,42. (Дарій)

Конкурс «Подарунок людству»

Представники кожної команди виходять і символічно дарують людству досягнення свого народу, коротко розповідаючи про них. Конкурс оцінюється в 6 балів.

1-а команда — Шумер, Аккад, Вавилон, Фінікія;

2-а команда — Давньоєврейське царство, Персія, Велика Скіфія.

Шумер, Аккад

Ми даруємо одразу декілька корисних відкриттів: гончарний круг, колесо, плуг, сівалку, вітрильний човен. Без них подальший розвиток людства був би не таким успішним. Уявіть собі, що люди не могли б їздити на возах та колісницях, плавати по морю на вітрильнику. Чи далеко б вони могли подорожувати? А як можна було б займатися землеробством без плуга та сівалки? Отже, користуйтесь та згадуйте про нас добрим словом!

Вавилон

Наш народ зробив великий внесок у розвиток людства — перший в історії писаний збірник законів Хаммурапі. Як могло б жити людське суспільство без правосуддя? Адже кожен діяв би на власний розсуд, а злочинці залишалися б безкарними, у суспільстві запанували б хаос і безладдя. А ще ми досягли великих

Фінікія

Наша найбільша гордість і найкращий подарунок людству — це алфавіт. І хоча його 22 літери позначають лише приголосні звуки, він більш досконалий за попередні способи письма: піктографію, клинопис чи ієрогліфи. Тепер людям не доведеться запам'ятовувати сотні знаків, щоб записати свої думки. А ще ми даруємо скло, яке наші майстри навчилися виплавляти, змішуючи білий морський пісок із селітрою. Із цього скла виходить дивовижний посуд та дзеркала. Наш третій подарунок — чудова пурпурова фарба для тканини, здобута з глибин морських. Пурпуровий одяг надовго стане символом вищої влади, навіть римські імператори носитимуть пурпурові туніки.

Давньоєврейське царство

А ми даруємо людству Книгу всіх книг — Біблію. Саме єврейська Біблія — Танах — є частиною сучасної християнської Біблії, яку називають Старим Заповітом. Біблія — священна книга мільйонів християн та євреїв. Але це не лише святиня, а й важливе історичне джерело, в якому згадується про велику кількість давніх подій. Також наш народ чи не першим почав вшановувати єдиного Бога.

Персія

Наші предки — благородні арії — подарували людству мову санскрит, яка, на думку вчених, є основою багатьох сучасних мов. Наш цар Дарій І запровадив поштову кінну службу.

Велика Скіфія

Ми виготовляли найкращу на той час кінську збрую. По всьому степу ми спорудили величні поховання наших вождів — кургани (Солоха, Чортомлик, Товста Могила, Гайманова Могила, Куль-Оба). Без них та без так званих «скіфських баб» важко уявити сучасний ландшафт Причорномор'я. Скарби, знайдені в цих курганах, є шедеврами світової культури (наприклад, золота пектораль з Товстої Могили).

III. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Аналіз відповідей учнів, визначення команди переможців і найбільш активних дітей.

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Розповісти про найвизначніші події і місця Передньої Азії.

А

Б

В

Г

Г

Д

Є

Є

Ж

З

И

03

06

09

12

15

18

21

24

27

30

33

І

Й

К

Л

М

Н

О

П

Р

С

36

39

42

45

48

51

54

57

60

63

66

Т

У

Ф

Х

Ц

Ч

Ш

Щ

Ь

Ю

Я

69

72

75

78

81

84

87

90

93

96

99

А

Б

В

Г

Г

Д

Є

Є

Ж

З

И

03

06

09

12

15

18

21

24

27

30

33

І

Й

К

Л

М

Н

О

П

Р

С

36

39

42

45

48

51

54

57

60

63

66

Т

У

Ф

Х

Ц

Ч

Ш

Щ

Ь

Ю

Я

69

72

75

78

81

84

87

90

93

96

99

Схожі:

Про вивчення історії у 2009/2010 навчальному році
У 2009/10 н р учні 5 – 9 класів навчатимуться за програмою 12-річної школи “Історія України. Всесвітня історія. 5 – 12 класи” (Київ,...
Про вивчення історії у 2010/2011 навчальному році
У 2010/11 навчальному році учні 5 – 9 класів навчатимуться за програмою 12-річної школи “Історія України. Всесвітня історія. 5 –...
НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА для загальноосвітніх навчальних закладів Історія України. Всесвітня історія
Курс Вступ до історії у 5 класі є пропедевтичним, що й визначає його місце в системі шкільних історичних курсів та з-поміж інших...
«ІСТОРІЯ КРАЇН СВІТУ (ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ)»

УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ ЗА ТЕМОЮ «ДАВНЯ ГРЕЦІЯ» Мета:   Систематизувати   знання   учнів  
...
ПРОГРАМА для загальноосвітніх навчальних закладів Історія України
Авторські права на текст програми «Історія України. Всесвітня історія, 5–12 кл.» належать Міністерству освіти і науки України та...
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Історія України Всесвітня історія 5-12
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Історія України. 5-11 класи. Всесвітня історія. 6-11 класи
Головним завданням вивчення предмета всесвітня історія є надання...
Зміст програми побудований на синтезі культурологічного, цивілізаційного та соціоантропоцентричного підходів у контексті всесвітньої...
Урок узагальнення за темою «Друга світова війна»
Завдання нової школи навчити навичкам самостійного добування знань, здатності продуктивно мислити, вмінню самостійно вирішувати поставлені...
Урок узагальнення за темою «Друга світова війна»
Завдання нової школи навчити навичкам самостійного добування знань, здатності продуктивно мислити, вмінню самостійно вирішувати поставлені...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка