Урок узагальнення за темою «Друга світова війна»


Скачати 68.14 Kb.
Назва Урок узагальнення за темою «Друга світова війна»
Дата 26.10.2013
Розмір 68.14 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Історія > Урок
Мережко Зоя Валентинівна

Вчитель історії

МВСШ

Запорізький НКП

Брейн –ринг із всесвітньої історії для учнів 11 класу.

Дидактична гра для сліпих і слабозорих дітей на уроках історії.

Тенденція гуманізації розглядається в навчально - виховному процесі на принципах впровадження прогресивних методів викладання, вивчення потенційних можливостей школярів і умов їх реалізації в сучасній школі. Довгі роки вважалося основною функцією вчителя передати учням знання, забезпечити та проконтролювати їх засвоєння. Завдання нової школи - навчити навичкам самостійного добування знань, здатності продуктивно мислити, вмінню самостійно вирішувати поставлені проблеми. Формування компетенцій відбувається в процесі практичної діяльності.

Розглянемо один із способів прогресивного методу викладання, дидактичних ігор для сліпих і слабозорих дітей на уроках історії. Дидактичні ігри побудовані на сукупності прийомів:

  • випереджальні учнівські творчі завдання;

  • слуховий (диктофоні записи до уроку);

  • рельєфна наочність (карта);

  • робота із датами та термінами (заготівки за Брайлем);

  • включають цікаві питання і загадки, в яких використовуються моменти несподіванки.

У дидактичній грі формується пізнавальна діяльність учня, сенсорний розвиток відбувається в нерозривному зв'язку з розвитком логічного мислення, також формуються важливі якості особистості дитини: самостійність, спостережливість, кмітливість, виробляється посидючість, розвиваються конструктивні вміння.

ТЕМА: Урок узагальнення за темою «Друга світова війна».

Мета уроку: узагальнити знання учнів за темою, продовжити формування навичок самостійного синтезу історичного матеріалу, роботи з документами, аналітичного мислення; виховувати толерантність, працездатність, самостійність, рішучість в досягнення поставленої мети.

Основні поняття: Другова світова війна, Велика Вітчизняна війна, антигітлерівська коаліція, «новий порядок», Рух Опору.

Обладнання: карти, мультимедійний проектор, аудіо і відео записи.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Форма уроку: Брейн – ринг.

Хід уроку.

Вступне слово вчителя.

Доброго дня. Сьогодні у нас буде нестандартний урок, у формі знаменитої гри «Брейн – ринг». Протягів багатьох занять ми з вами вивчали події Другої світової війни, а сьогодні ви продемонструєте набуті знання.

І. Організаційний момент.

Вчитель розподіляє учнів на дві команди та пояснює правила гри. Ведучий (вчитель) задає запитання, на яке відводиться одна хвилина на обдумання, після чого хто перше натисне на кнопку, та команда і відповідає. Відбуватиметеся гра у декілька турів. Відповіді на І – ІV тури оцінюватимуться по 1 балу, а питання фіналу – 2 бали.

ІІ. Узагальнення і систематизація вивченого.

І тур. «Впізнай історичну особу».

1. Народився 30 листопада 1874 року передчасно у палаці Бленгейм. Незалежний та задиркуватий характер не сприяв успішності його шкільного навчання. Він здобув освіту в трьох незалежних школах: Георгіївська школа в Ескоті, Беркшир, після чого Брансвік школа у Гоуві, поблизу Брайтона. Набув у певних колах популярність як журналіст, а його книга про Суданську кампанію «Річкова війна» стала бестселером. Як тільки почалася Друга світова війна, він 3 вересня 1939 року увійшов до складу уряду і знову очолив військово-морське міністерство. І нарешті настала його зоряна година: 10 травня 1940 року, коли німецькі танкові армади вторглися у Францію та Бельгію, він зайняв посаду британського прем'єра. (Вінстон Черчилль)

2. Народився 20 квітня 1889 року, мав псевдонім. У 1909 році він жив у притулку для бездомних, а в 1910 році, він оселився в будинку для бідних робітників. У той час, коли він жив у Відні, це місто було осередком релігійних забобонів і пережитків расизму XIX століття. 1 серпня 1914 почалася Перша світова війна. Він зрадів звістці про війну і негайно подав заяву про отримання дозволу служити. Основні засади своєї ідеології він описав у автобіографічній. В її основі лежали ідеї шовінізму, соціалізму та антисемітизму, увібрані ним від ряду австрійських ідеологів. (Адольф Гітлер)

3. Державний, політичний і військовий керівник найбільшої за територією держави світу 1920—50 рр. Псевдонім вибрав собі 1912 р., перед цим змінивши близько тридцяти інших прізвиськ і партійних кличок. Для найближчого оточення у нього була інша кличка — «Коба» («безстрашний»). У роки війни він разом з президентом США і прем'єр-міністром Великобританії був ініціатором створення антигітлерівської коаліції. (Йосип Сталін)

4. Став президентом під час Великої депресії, почав економіку нових справ, реформу соціальних програм, що зробило його дуже популярним серед населення. Після початку Другої світової війни він запровадив програму ленд-лізу для підтримки військових союзників і підготував Атлантичну хартію. Завжди залишався тверезим і прагматичним політиком. Чотири рази переобиратися на пост президента країни і займав його до самої смерті. (Франклін Делано Рузвельт)

5. Вважається суперечливою фігурою через те, що він співпрацював Нацистською Німеччиною в 1939-1941 роках. Оцінки його діяльності коливаються від абсолютно схвальних до гостро негативних. Під його керівництвом організація, яку він очолював відходить від експропріаційних акцій і починає серію каральних акцій проти представників польської окупаційної влади. У цей період ними було здійснено три політичних вбивства, що отримали значний розголос. У червні 1934 року був ув'язнений польською поліцією і перебував під слідством у в'язницях Львова, Кракова й Варшави до кінця 1935 року. Його прізвище стало одним із символів український національно-визвольного руху XX сторіччя. (Степан Бандера)

ІІ тур. «Назвати подію».

1. Коли розпочалася радянсько – фінляндська війна? (30 листопада 1939 – 12 березня 1940)

2. Напад японців на Перл Харбор. (7 грудня 1941)

3. Коли була розпочата Тегеранська конференція: (28 листопада – 1 грудня 1943)

4. Атомне бомбардування японських міст американською авіацією сталося … (6 і 9 серпня 1945)

5. Початок битви на Курській дузі. (5 липня 1943)

ІІІ тур. «Перевірка знань на перебіг подій у Другій світовій війні».

1. Яка подія стала початком Другої світової війни?

2. Чим можна пояснити поразки гітлерівських військ у 1943 – 1945 р.р.

3. Скільки держав у Вашингтоні підписали Декларацію Об’єднаних націй про спільну боротьбу проти агресорів?

4. У яких містах і коли відбувалися конференції провідних країн антигітлерівської коаліції за участю лідерів СРСР, США і Великобританії?

5. У грудні 1945 року американський президент Гаррі Трумен заявив, що США «відповідальні за подальше управління світом». Що приховувалося за цією заявою?

ІV тур. «Визначити поняття».

1. Співпраця населення або громадян держави з ворогом в інтересах ворога –загарбника на шкоду самій державі чи її союзників. (Колабораціонізм)

2. Слово походить з грецької мови і має дві частини, перша частина означає «випалений», або «цілковито спалений», а друга означає «офіра». Це переслідування і масове знищення євреїв у Німеччині під час Другої світової війни. (Голокост)

3. Поняття, що увійшло в політичну літературу під час Другої світової війни і вживається на означення підпільної і повстанської боротьби народів Європи проти окупації Німеччиною та її союзниками. (Рух опору)

4. Це програмна система, за якою Сполучені Штати Америки, здебільшого на безоплатній основі, передавали своїм союзникам у Другій світовій війні боєприпаси, техніку, продовольство і стратегічну сировину, включаючи нафтопродукти. (Ленд – ліз)

5. Умовне найменування в Другій світовій війні сухопутних бойових дій після висадки союзників (військ Британської імперії та США) у Франції 6 червня 1944 року. (Другий фронт)

V тур. Фінал.

1. За допомогою аудіо запису та документів встановіть про яку подію йдеться мова?

За свідченням опублікованих документах у 1922 році, народний комісар внутрішніх справ Лаврентій Берій запропонував Політбюро:

«У таборах для військовополонених НКВС СРСР й у в'язницях західних областей України й Білорусії на сьогоднішній день утримується велика кількість колишніх офіцерів польської армії.

Справи військовополонених, що перебувають у таборах — 14 700 осіб колишніх польських офіцерів, чиновників, поміщиків, поліцейських, розвідників, жандармів, осадників і тюремників, а також справи арештованих із західних областей України й Білорусії в кількості 11 000 осіб членів різних шпигунських і диверсійних організацій, колишніх поміщиків, фабрикантів, колишніх польських офіцерів, чиновників й перебіжчиків — розглянути в особливому порядку, із застосуванням до них вищої міри покарання — розстрілу.» (Катинський розстріл)

2. Про яку подію йдеться мова?

Після довгих дебатів проблема «Оверлорда» попала в безвихідь. Тоді Сталін піднявся з крісла і, звернувшись до Ворошилова та Молотова, з роздратуванням сказав: «У нас надто багато справ вдома, аби тут гаяти час. Нічого путнього, як я бачу, не виходить». Настав критичний момент. Черчилль зрозумів це і, побоюючись, що конференцію може бути зірвано, пішов на компроміс. (Тегеранська конференція)

3. За допомогою аудіо запису та документу встановіть про яку подію йдеться мова?

Стаття перша англо-польської Угоди про взаємну допомогу проголошувала:

«У випадку якщо одна з Договірних сторін розпочне воєнні дії з європейською державою внаслідок агресії, вчиненої останньою проти зазначеної Договірної сторони, інша Договірна сторона негайно надасть Договірній стороні, залученій у воєнні дії, всю необхідну від неї підтримку та допомогу». (Дивна війна)

ІІІ. Підсумки уроку.

Визначається та оцінюється робота як і кращих учнів так і переможців, характеризується активність команд.

ІV. Домашнє завдання.

Підготувати доповіді політичних діячів, які вплинули на розвиток світу після Другої світової війни. (А.Гітлер, Й.Сталін, Г. Жуков, С. Бендера)

Таким чином концентричний принцип викладання історії сприяє розвитку дітей, вчить їх прийомам аналізу та синтезу, складання логічних схем найпростішого характеру. Крім того, сам нетрадиційний підхід дозволяє формувати більш глибокий інтерес до предмету, прагнення самостійно розширювати свої знання.

Схожі:

Урок узагальнення за темою «Друга світова війна»
Завдання нової школи навчити навичкам самостійного добування знань, здатності продуктивно мислити, вмінню самостійно вирішувати поставлені...
«Початок війни. Події1939червня»
Розробки уроків по темі: «Друга світова війна» з використанням мультимедійних засобів
«Нехай святиться у віках в борні здобута незалежність» Київ-2015 Зміст
Без сумніву, одними із таких факторів були боротьба козацтва, Перша та Друга світова війна, війна в Афганістані. Має непересічне...
Узагальнюючий урок за темою «Національно-визвольна війна українського...
...
ПЛАН КОНСПЕК Т
Друга світова війна почалася 17 вересня 1939 р., коли радянські війська перейшли польсько-радянський кордон. У відповідності з радянсько-німецьким...
Саласпілський меморіальний ансамбль жертвам фашизму в Латвії
Підраховано, наприклад, що за останнє тисячоліття жодне покоління в Європі не прожило своє життя без війни. Особливе місце в європейській...
Тести. Перша світова війна
Залік №1 по темах: Передумови виникнення Першої світової війни. Війна та її наслідки. Повоєнне облаштування світу. Версальсько-Вашингтонська...
Конспект лекції 1
Перша світова війна. Облаштування післявоєнного світу. Навчально-методичні матеріали з дисципліни «Всесвітня історія» / Шевченко...
ТЕМА І. Перша світова війна і революція (1914 1921 рр.)
ПЛАН ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ З НОВІТНЬОЇ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ (для студентів ІV курсу історичного факультету)
УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ ЗА ТЕМОЮ «ДАВНЯ ГРЕЦІЯ» Мета:   Систематизувати   знання   учнів  
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка