Методи ТРВЗ педагогіки в соціалізації дітей з особливими потребами до навколишнього середовища


Скачати 40.01 Kb.
Назва Методи ТРВЗ педагогіки в соціалізації дітей з особливими потребами до навколишнього середовища
Дата 14.12.2013
Розмір 40.01 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Культура > Документи
Методи ТРВЗ педагогіки в соціалізації дітей

з особливими потребами до навколишнього середовища.

Однією з актуальних проблем в сучасній педагогіці є увага до соціалізації дітей з обмеженими можливостями,її самореалізації , до захищеності і безпеки дитини як особистості.

Соціалізація дітей з особливими потребами до навколишнього середовища здійснюється складніше ,та проходить на фоні психологічного дискомфорту під час вступу до школи .

Однією з характерних особливостей дітей з особливими потребами є нерівномірність формування різних сторін психічної діяльності дитини.

Коли мовні функції починають проявлятися більш активно, починає інтенсивне формування такого психічного процесу як мислення, яке має кілька етапів формування, а у дітей з особливостями розвитку це формування відбувається в сповільненому темпі і не завжди розкривається розумовий потенціал в повній мірі.

Тісний взаємозв'язок мови і мислення добре показала у своїй роботі Н.І. Жинкина

ДУМКА: Шукає зміст, сенс.

Встановлює певну програму висловлювання.

МОВА: Відбір слів і фраз.

Угруповання пропозицій.

У дітей з СРР передумови розвитку мислення порушені.

Загальні недоліки розумової діяльності дітей з СРР виявляються в:

1. Несформованості пізнавальної, пошукової мотивації (своєрідне ставлення до будь-яких інтелектуальним завданням). Діти прагнуть уникнути будь-яких інтелектуальних зусиль.

2. Відсутність вираженого орієнтовного етапу при вирішенні розумових завдань. Діти з ЗПР починають діяти одразу, з ходу. Дитина не вміє аналізувати умови, не розуміє значущості орієнтовного етапу, що призводить до появи безлічі помилок

3. Стереотипності мислення, його шаблонності

Розвиток розумових операцій тісно пов'язане з формуванням уяви, що веде за собою розвиток творчих здібностей у дітей з обмеженими можливостями.

Проблема розвитку уяви дітей актуальна тим, що цей психічний процес є невід'ємним компонентом будь-якої форми творчої діяльності людини, її поведінки в цілому. У зв'язку з цим постає важливе завдання розвитку творчого потенціалу підростаючого покоління.

Дослідження Л.С. Виготського, Д.Б. Ельконіна показують, що уява виступає не тільки передумовою ефективного засвоєння навчального матеріалу, а й умовою творчого перетворення наявних у дітей знань.

.На думку Е. Кравцової існують умови формування уяви у дітей із специфічним розладом розвитку:

  • Процес виховання творчості у дітей із затримкою психічного розвитку передбачає, перш за все, виховання дорослих, здатних керувати творчо.

  • Розвиток уяви та творчого мислення можливо тільки в спільній діяльності дорослого і дитини, де кожен з учасників - повноправний член. Функція дорослого при цьому: по-перше, він демонструє різноманітні творчі способи діяльності, по-друге, організовує життя і діяльність дитини таким чином, щоб умови та обставини вимагали від нього творчих рішень.

Таким чином, невпинна робота уяви - це один із шляхів, що ведуть до пізнання і освоєння дітьми навколишнього світу, виходу за межі вузького особистого досвіду

Творчість - найефективніший спосіб активного розвитку особистості. Теорія рішення винахідницьких задач являє собою унікальний інструмент для пошуку нетривіальних ідей, розвитку творчого та сильного мислення, формування творчої особистості.

Найголовніша мета, яку ставить перед собою ТРИЗ-педагог, - формування у дітей творчого мислення, тобто виховання творчої особистості, підготовленої до стабільного вирішення нестандартних завдань в різних областях діяльності.

Навчання через творчість, через рішення нестандартних завдань веде до виявлення талантів, розвиває здібності дітей, їх упевненість у своїх силах.

Дитина в силу своєї вікової специфіки - шукач. Його увагу завжди спрямоване на те, що йому цікаво.

Пошук відповідей на поставлені питання спонукає практиків використовувати серед сучасних інновацій в дошкільній освіті саме ті методики і технології, які не тільки ефективні, але й захоплюючі. До таких технологій відноситься технологія ТРВЗ.

Як зауважив Л.С. Виготського. Ми повертаємося до відомої формули - йти від дитини. Нехай генієм буде дитина, позбавлена усіляких стереотипів про своє пізнанні світу.

Методику ТРИЗ можна назвати школою творчої особистості, оскільки її девіз - "творчість у всьому": в постановці питання, у прийомах його рішення, в подачі матеріалу.

В ній немає методів у звичному сенсі слова, є інструмент, за допомогою якого вихователі та батьки самі "винаходять" свою педагогіку, осяяні світлом дитячих ідей.

Немає і виховання в звичному його значення, є спосіб оволодіння навичками, які дозволяють жити цікаво всім разом і творити себе: і вихователю, і батькам, і дітям.

Педагогічне кредо "трізовцев" - кожна дитина спочатку талановитий і навіть геніальний, але його треба навчити орієнтуватися в сучасному світі, щоб при мінімумі витрат досягати максимального ефекту. Необхідно вчити аналізувати конкретну ситуацію і знаходити оригінальні шляхи її вирішення. Навчання проводиться за допомогою занять, ігор, казок, різних тестів.

Діти, граючи в ТРИЗ, бачать світ у всьому його різнобарв'я, різноманітті і багатогранності. ТРИЗ вчить дітей творчо знаходити позитивні рішення виниклих проблем, що дуже знадобиться дитині і в школі і в дорослому житті.

Оволодіння дітьми уміннями спілкуватися ,збагачує можливість їхньої взаємодії з іншими однолітками, у процесі чого здійснюється обмін інформацією, досвідом та результатами діяльності. З’являються сприятливі умови для опанування суспільного досвіду, гармонізації взаємостосунків між окремими особами та групами людей, інтеграція дитини і соціуму.

Я пропоную ігри за методами ТРВЗ – педагогіки, які дадуть змогу розвивати всі психічні процеси , а також мовні здібності. Що дасть можливість дітям з обмеженими можливостями краще орієнтуватися в навколишньому середовищі.

Схожі:

СПЕЦИФІКА СОЦІАЛІЗАЦІЇ СТУДЕНТІВ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ В УМОВАХ УНІВЕРСИТЕТУ
...
АДАПТАЦІЯ ДІТЕЙ З ОСВІТНІМИ ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ В ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОМУ...
РОЗДІЛ ТЕОРЕТИЧНЕ ОБГРУНТУВАННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ
Соціально психологічний супровід навчання і розвитку молоді з особливими...
...
ПРОБЛЕМА ІДЕНТИЧНОСТІ ОСОБИСТОСТІ СТУДЕНТІВ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ
Анотація. У статті виділені і розглянуті соціально-психологічні аспекти розвитку особистості з особливими потребами. Розкриті особливості...
До проблеми формування соціальної компетентності у дітей з особливими потребами
У статті аналізуються теоретичні аспекти формування соціальної компетентності у дітей з особливими потребами
АДАПТАЦІЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ ДО НАВЧАННЯ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
В статті розглянуто особливості адаптації дітей з особливими потребами до навчання в початковій школі
Управління освіти Чернівецької міської ради Центр практичної психології і соціальної роботи
Вашої думки про можливості організації навчання дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітніх навчальних закладах міста...
Соціально-психологічна та педагогічна реабілітація дітей з особливими потребами
Проблема соціально-педагогічної підтримки дітей з різними вадами фізичного і психічного розвитку в нашій країні є актуальною
ОРГАНІЗАЦІЯ КОМПЛЕКСНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ
...
Л.І. Тихончук на конференції педагогічних
Розділ ІV. Забезпечення психологічного супроводу процесу адаптації дітей до нових умов навчання, робота з дітьми з особливими освітніми...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка