|
Скачати 116.9 Kb.
|
Тема уроку: Література та мистецтво епохи Відродження Мета гри: активізувати роботу учнів; перевірити знання програмового матеріалу, художніх текстів; виявити обізнаність учнів у світовій культурі епохи Відродження; розвивати інтерес до предмету, виховувати читацький смак, сприяти розвитку зв’язного мовлення, поповнення словникового запасу, культурі спілкування; формувати вміння і навички самостійного читання та аналізу художнього твору, вміння знаходити головне, застосовувати на практиці знання теорії літератури; дати можливість проявитись учнівській особистості, її інтелектуальним здібностям, кмітливості, читацькій інформованості Оформлення залу: дошка з обліком підсумків гри; портрети Данте, Шекспіра, Петрарки; міні-виставка: «Божественна комедія» Данте, «Гамлет» Шекспіра, сонети Шекспіра та Петрарки тощо; правила гри; епіграф Наочність: картки з питаннями, ілюстративний матеріал, репродукції картин Рафаеля, Леонардо да Вінчі, Мікеланджело, Ботічеллі, ілюстрації до сонетів Шекспіра, «Божественної комедії» Данте тощо, скринька з перлиною, зброя – 2 рапіри, чорна троянда для болільників; масло, вино, борошно, хліб, плоди, дзеркало Фонозапис: симфонічна поема П.І. Чайковського «Франческа да Ріміні». Форма проведення: інтелектуальна гра КВН Це була епоха, якій потрібні були титани, і яка породила титанів за силою думки, пристрасті і характеру, вченості К.Маркс Хід гри: І. Мотивація навчальних знань. Вступне слово вчителя. В основі культури епохи Відродження лежить принцип гуманізму, утвердження краси і гідності людини, її розуму і волі, творчих сил і можливостей. Цей образ ідеалізований, героїзований, але саме він став сутністю ренесансної культури. Естетичний ідеал Відродження – образ людини, яка сама себе створює, немаючи жодних сумнівів. Звісно, це була висока мрія митців. Але в їхніх творіннях цей образ набуває живої сили, надзвичайної реальності. Люди в зображенні ренесансних майстрів є і зовсім живими, реальними, і водночас надзвичайними, не такими як усі. Вона належать водночас і до земного, і до вищого планів буття. Завдяки цьому сучасне переводилося на рівень вічного, утверджувалася богоподібність реальної людини. Спробуємо дослідити як саме ці ідеї втілено у творчості тих письменників, твори яких ми вивчали на попередніх уроках. ІІ. Організаційний момент: А) команди по черзі займають свої місця за столами в центрі залу. Болільники позаду столів, лічильники біля дошки. Б) ведучий ще раз нагадує правила гри, бажає командам успіху. Болільникам активності у підтримці команд. ІІІ. Представлення команд. Кожна команда подає свою візитну картку, за її змістом команда – суперник визначає назву команди. Ця назва вписується в облікову таблицю. ІV. Розминка. Команди задають одна одній підготовлені питання (1 хв.) Питання для розминки:
Італія – батьківщина античної спадщини, країна де вона добре збереглась і стала основою гуманістичного світогляду)
Лунає музика – закінчення першого раунду. V . Початок основного етапу гри. Кожна команда вибирає собі запитання і відповідає на нього, маючи на обдумування 1 хв.
(Пролунала пісня у виконанні Алли Пугачової на слова В. Шекспіра)
А) Використовуючи свої знання епохи Відродження підберіть підпис до поданої ілюстрації ( сонет Шекспіра); Б) Перед вами репродукція картини Леонардо да Вінчі «Мадонна Літта». Підберіть до неї підпис. Використовуючи свої знання поезії епохи Відродження ( сонет Петрарки)
А) Як відомо, італійські та англійські поети доби Відродження використовували своєрідні художні засоби у своїх сонетах. Які саме? Доведіть рядками сонетів( протиставлення, афористичні вислови. Наприклад: Коли ж це не любов, То що ж це бути може? Коли ж любов, Тоді скажіть яка вона? Лиха? Чому ж той біль Такий солодкий, Боже? ( Петрарка) Б) Із скількох віршованих рядків складається італійський та англійський сонет? 5. До якого відомого твору ця ілюстрація? Які рядки з цього твору тут доречні? 6. Чим відрізняється форма італійського та англійського сонетів. Вкажіть на відмінності у їх схемі римування. 7. Звучить фонозапис монологу Офелії про квіти. Чому вислухавши розмову божевільної сестри, Лаерт говорить: «У цьому безглузді багато глузду». 8. А) які очі були у коханої Шекспіра(відповісти рядками сонету); Б) як відноситься Шекспір до кохання(відповісти рядками сонету). 9. Перед вами дві рапіри. Уявіть, що саме цією зброєю бились на своєму останньому поєдинку Лаерт та Гамлет. Чим відрізнялася їх зброя?. 10. У чому суть назви твору Данте? Що відбувається у дев’ятому колі дантового пекла? 11. Як починається відомий монолог Гамлета, у чому його суть? 12. Перед вами келих. У ньому знаходиться річ. Яку король Клавдій поклав у келих з вином перед поєдинком Гамлета та Лаерта. Що у келиху? 13. А) Чим пояснюється трагічний характер творів Шекспіра у другий період його творчості? Б) Під час пожежі у театрі Глобус згоріли всі рукописи п’єс Шекспіра. Як вдалося відновити тексти цих п’єс? 14. За одну хвилину ви повинні пригадати і назвати найвидатніші світові музеї образотворчого мистецтва де знаходяться творіння митців епохи Відродження?( Прадо, Лувр, Ермітаж, Дрезден тощо) VІ . Лірична пауза. Інсценування уривку з трагедії Шекспіра «Ромео і Джульєтта». VІІ . Продовження третього туру гри. 15. Закритий конверт. У ньому король Клавдій посилає наказ, який везуть до Англії друзі Гамлета Розенкранц та Гільденстерн. Що в наказі? 16. В якому твору хто і про кого говорить ці слова: Така людина? Виглядом придворний, Словами вчений, войовник мечем, Надія й вицвіт нашої держави, Довершенності дзеркало й взірець. ( Офелія про Гамлета) 17. А)Яка завіса і які декорації були в театрі часів Шекспіра? Що свідчило про те, що йде вистава в театрі, та як можна було дізнатись про її жанр. Б) Чим відрізняється зал глядачів в театрі Шекспіра і сучасний театр?Назвіть відомих жінок-актрис у театрі Глобус? 18. Про що благає привид батька Гамлета та від чого застерігає? 19. Як ставились Данте та Петрарка до сонета(«суровый Дант не призи рал сонета, в нем жанр любви Петрарка воспевал») 20. А) Перед вами репродукції фрагментів з монументальних творів Мікеланджело та Рафаєля. Що спільного між ними? Б) Перед вами репродукції картин відомого художника італійського Відродження. Подумайте, що стало основою для їх створення ? 21. Які вірші написав Гамлет у любовному листі до Офелії? (Не вір зіркам блакитним, Не вір, що сонце є, Не вір і правді в світі, В кохання вір моє.) 22. У чому на ваш погляд причина трагедії та загибелі Гамлета? 23. Хто був засновником художньої прози епохи Відродження? Назвіть найвідоміший твір цього автора, про що в ньому йдеться?(Боккаччо» Декамерон») 24. Як вдалося Гамлету підмінити листа з наказом Клавдія, який везли його «друзі» до англійського короля? 25. З якою метою звернувся Данте до фантастичних картин загробного життя у своєму творі «Божественна комедія»? 26. А) Кохання робить в серці все, що зна, Воно господар у своїй хатині. Відпочиває сонне в самотині, Буває-мить, буває – вік мина. Кому належать ці рядки - Данте чи Петрарці? Хто переклав їх українською мовою? (Данте, переспів Д. Павличка) Б) Любов – вставання й падання без краю. Я в ній народжуюсь і помираю. у належать ці рядки - Шекспіру чи Петрарці? (Шекспір) VІІІ. Лірична пауза. Інсценування уривка з трагедії Шекспіра «Гамлет». ІХ. Конкурс капітанів
Х. Змагання ерудитів. 1. Яка сцена трагедії Шекспіра «Гамлет» немов підводить підсумок розчаруванням Гамлета у високому призначенні людини? 2. Чому великого Данте було вислано з його рідного міста Флоренції? ХІ. Бліц-запитання.
ХІІ. Питання для болільників
ХІІІ. Конкурс декламаторів. Учні читають сонети Петрарки та Шекспіра. ХІV. Підсумки гри заносяться в таблицю Таблиця підсумкової гри
Урок-інтелектуальна гра КВН |
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам |
Уроку. Прямокутна система координату просторі. Мета уроку: знайомство... В кінці уроку збираються учнівські зошити для перевірки їх ведення й виконання домашнього завдання |
Уроку виробничого навчання Велигодська Л. С. чітко в доступній формі розкрила тему та мету уроку на всіх етапах структури уроку |
Уроку; тема уроку не записується на дошці; мета уроку не узгоджується... «загравання» з учнями, намагання сподобатись, невміння знайти правильний тон; вживання пестливих слів |
КОНСПЕКТ УРОКУ З ФІЗИКИ (10 КЛАС) Тема уроку Комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація до уроку, програмне середовище «Жива фізика» |
УРОКУ Тема уроку Методична мета уроку: Інтерактивне навчання учнів графічного представлення даних електронних таблиць засобами мультимедіа з використанням... |
Уроку: урок засвоєння нових знань. КМЗ уроку Мета уроку: вивчити види впливу електричного струму на організм людини, особливості ураження електрострумом |
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди |
Уроку Тема уроку: Поняття про виробничий травматизм та професійні захворювання Мета уроку: Ознайомити учнів з основними причинами виробничого травматизм та професійних захворювань та їх наслідками |
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття... |