|
Скачати 0.56 Mb.
|
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ Дидактичні матеріали для оцінювання теоретичних знань учнів із навчальних модулів ( футбол, баскетбол, волейбол) Барабаш С.К. Ярова В.Д. Дидактичні матеріали для оцінювання теоретичних знань учнів із навчальних модулів ( футбол, баскетбол, волейбол). – Черкаси: видавництво ЧОІПОПП, 2010. – с. Укладачі: Барабаш С.К., учитель фізичної культури Юрківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Звенигородської районної ради, вчитель-методист вищої категорії; Ярова В.Д., завідувач кабінету основ здоров’я і фізичної кільтури Рецензенти : Ткаченко Р.С., учитель фізичної культури Богачівського НВК Звенигородської районної ради, учитель-методист вищої категорії; Андрущенко Т.К., кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри освітнього менеджменту і педагогічних інновацій ЧОІПОПП Літературний коректор Барабаш Т.С. Посібник містить роздатковий дидактичний матеріал для оцінювання теоретичних знань учнів із навчальних модулів ( футбол, баскетбол, волейбол). Матеріал дає можливість учителю формувати в учнів стійкі теоретичні знання та практичні навички. Для вчителів фізичної культури, батьків які прагнуть створити умови для отримання досконалих теоретико-методичних знань із фізичної культури, формування, збереження і зміцнення здоров’я дітей. ЗМІСТ
2.1. Розділ «міні-футбол» …..............................................................17-24
Пояснювальна записка Сучасна освіта вимагає від школяра досконалого оволодіння як теоретичними, так і практичними навичками. Це дає можливість дитині у подальшому житті бути конкурентно спроможним на ринку праці. Нововведення останнього часу у системі фізкультурної освіти (Державна підсумкова атестація з фізичної культури, нова навчальна програма з фізичної культури для 5-9 класів) дають підстави для вдосконалення методики викладання теоретичних дисциплін фізкультурного напряму у школі шляхом упровадження теоретичного уроку з фізичної культури. Це, у свою чергу, дасть змогу теоретично вивчати правила та організацію проведення змагань з різних видів спорту і перевірити їх з допомогою тестових завдань. Завданням педагога якраз і є знайти шляхи тісної взаємодії між теорією і практикою, коли дитина вільно буде застосовувати набуті знання і вміння, використовувати їх в стандартних і нестандартних ситуаціях. Розроблені навчальні картки з футболу, баскетболу та волейболу дають можливість вчителю перевірити рівень теоретичних знань з даних модулів. Цінність навчальних карток полягає у тому, що з їх допомогою діти самостійно можуть перевірити рівень обізнаності з модуля «Футбол», «Баскетбол», «Волейбол» ліквідувати недоліки, звіривши відповіді з таблицею – ключем. Дидактичні матеріали до модуля «Футбол» Картка 1 1. Скільки замін дозволено в одному матчі під егідою ФІФА? а) 4; б) 6; в) 7. 2. Яке рішення має прийняти арбітр? ( Гравець № 11 прокинув м´яч повз захисника, а сам оббігав його зліва, але при цьому його збив другий гравець захисту. Порушення відбулося за межами поля.) : а) попередити гравця і призначити штрафний удар; б) вилучити порушника із поля розіграти «спірний м´яч». 3. Чи є факт перебування гравця у положенні «поза грою» порушенням? а) так; б) за рішенням судді; в) ні. 4. Чи дозволено арбітру у такий спосіб виправляти помилки гравців? а) так ; б) ні. 5. Яке покарання має призначити арбітр за удар суперника рукою? а) попередження; б) штрафний удар; в) вільний удар. 6. Коли арбітр може призначити повторне пробивання 11-метрового удару, якщо після першого пробивання м´яч потрапив у ворота? а) коли партнер гравця, який виконує 11-метровий удар, входить у штрафний майданчик; б) коли порушив правила воротар. 7. Яке рішення має прийняти суддя? ( Небезпека біля воріт минула, команда переходить від захисту до нападу. Та один із захисників виконує передачу напарникові, але м´яч потрапляє тому у п´ятку і відскакує до суперника, який, в силу обставин, залишився у положенні «поза грою» ): а) гру слід продовжувати, положення «поза грою» не було; б) гру слід зупинити і призначити удар від воріт. Картка 2
а) так; б) ні; в) так, за умови, якщо до цього моменту не поновлено гру.
дії арбітра? ( Для того, щоб не зупиняти гру, показав жовту картку гравцеві, що порушив правила, на ходу): а) так ; б) ні, гру необхідно зупинити.
а) попередження; б) штрафний удар; в) вільний удар. 4. Яке рішення має прийняти арбітр? (У нападаючого розшнурувалася і злетіла з ноги бутса, але він і не думав зупинятися. Нападаючий прицілився і пробив м´ячем прямо в «дев´ятку». Чи можна зарахувати такий гол?): а) так, гра без бутси ненавмисна; б) ні, потрібно було виконати передачу.
а) так; б) ні; в) за рішенням судді.
( На полі виникла ситуація, на яку суддя Н не звернув уваги. На думку гравця, відбулось порушення правил): а) гравця попередити і призначити вільний удар; б) показати гравцеві жовту картку і призначити штрафний удар.
прапорець? а) так; б) ні; Картка 3
а) усне попередження; б) жовта картка. 2. Яке рішення має прийняти арбітр у даній ситуації? ( Захисник перервав передачу м´яча рукою): а) захисник отримує жовту картку, призначається штрафний удар; б) захисник отримує попередження, призначається вільний удар. 3. У який момент поновлюється гра після «спірного м´яча»? а) коли м´яча торкнеться один з гравців; б) коли м´яч торкнеться землі. 4. Чи правильне рішення прийняв гравець? ( 11-метрова відмітка схована під водою після дощу, тому гравець вибрав вільне місце від води і встановив м´яча): а) ні, він має поставити м´яча на відмітку у будь - якому випадку ; б) так, але поставити м´яч потрібно не ближче 11-и метрів. 5. Яке рішення має прийняти арбітр, якщо 11- метровий удар був призначений в кінці тайму чи додаткового часу? а) закінчити гру без виконання удару; б) додати час на його виконання.
стільки сильний, що воротар м´яч хоч і дістав, але не зафіксував. Нападаючий вибив м´яч із рук і забив у ворота): а) так, гол має бути зарахований; б) ні, могла бути небезпечна гра.
а) так; б) ні; в) якщо його торкнувся хоч один гравець. Картка 4
а) якщо після удару м´яч не вийшов за межі штрафного майданчика; б) якщо під час удару захисник знаходився у штрафному майданчику. 2. Яке рішення має прийняти арбітр у даній ситуації? а) попередження за небезпечну гру ( гравець в червоній футболці) і призначити вільний удар; б) попередження і штрафний удар. 3. На якій відстані повинні знаходитися гравці команди суперників від місця вкидання м´яча із –за бічної лінії? а) щоб не заважати вкиданню; б) не менше 2 м . 4. Яке рішеня має прийняти арбітр? ( Гравець, що повинен мав пробивати 11-метровий, відходячи для розбігу, передав м´яч п’яткою партнерові, який набігав, але при ударі він пробив мимо воріт): а) призначити удар від воріт; б) повторити 11-метровий, гравця попередити за неспортивну поведінку. 5. В якому випадку може бути повторено 11-метровий удар, якщо після першого пробивання м´яч не потрапив до воріт? а) коли воротар порушує правила; б) коли гравець захисту заходить у штрафний майданчик.
«стінки», тим самим заважаючи виконанню удару): а) гравцеві №4 показати жовту картку, дати сигнал на виконання удару; б) гравцям у «стінці» показати місце розташування, №4 попередити і дати сигнал на виконання удару . 7. Чи дозволяється гравцеві, що виконав початковий удар, торкатися м´яча вдруге? а) так; б) ні; в) залежно від обстановки. Картка 5
а) так; б) ні.
а) зробити зауваження за небезпечну гру і призначити вільний удар; б) показати жовту картку і призначити штрафний удар.
а) так; б) ні. 4. Чи порушує гравець № 8 правила? ( Гравець № 5 намагається вкинути м´яч з-за бічної лінії, та суперник, стрибаючи з піднятими руками, не дозволяє точно зробити кидок. Чи порушує цей гравець 8 правила?): а) ні; б) так, і повинен отримати попередження. 5. В якому випадку повторюється виконання 11-метрового удару? а) коли гравці обох команд одночасно порушують правила; б) коли правила порушують гравці захисту.
а) так; б) ні. 7. Яке рішення має прийняти арбітр? ( Нападаючий, який повинен виконувати вільний удар, підкинув м´яч ногою, а його партнер на льоту точно пробив по воротах): а) зарахувати м´яч; б) повторити виконання вільного удару. Картка 6
а) піднята рука арбітра; б) свистка. 2. Яке рішення має прийняти арбітр? ( Захисник, щоб розрядити обстановку, вирішив віддати м´яч воротареві та не побачив ззаду себе суперника, який перехопив м´яч і виконав удар по воротах. Чи був нападаючий в положенні «поза грою»?): а) ні; б) так. 3. Яке покарання має зробити арбітр за грубе штовхання суперника у межах власного штрафного майданчика? а) показати порушнику жовту картку; б) призначити 11-метровий.
бічної лінії? ( Підібравши м´яча після виходу за бічну лінію, гравець № 4 не став повертатися до лінії, а здалеку кинув м´яча своєму напарникові, який зробив прискорення. Чи є це порушенням?): а) так, продовжувати гру; б) ні, вкидання передати суперникові. 5. Якщо гравець, перебуваючи у положенні «поза грою», одержав м´яча після удару від воріт. Чи є це порушенням? а) так; б) ні. 6. Чому арбітр показує червону картку гравцеві на лаві запасних? а) за неспортивну поведінку; б) після вилучення з поля гравець зайняв місце на лаві запасних.
а) так; б) ні. Картка 7 1. Що є сигналом для виконання початкового удару ? а) свисток арбітра; б) жеребкування.
а) призначити вільний удар ( грвавець № 11 знаходився у положенні «поза грою») ; б) зарахувати гол.
а) штрафний удар; б) вільний удар. 4. Яке рішення має прийняти арбітр? ( У воротаря розшнуровалася бутса і зіскочила з ноги, а суперник продовжував атаку і виконав сильний удар по воротах, та м´яч у сітку не залетів): а) призначити удар від воріт; б) воротаря попередити і призначити вільний удар. 5. На якій відстані повинні знаходитися гравці команди суперників від місця вкидання м´яча із –за бічної лінії? а) щоб не заважати вкиданню; б) не менше 2 м. 6. Яке рішення має прийняти арбітр? ( Нападаючий, здолавши опір гравців захисту, справа і зліва ліктем відштовхнув захисника і встиг послати м´яч у сітку. Чи згідно з правилами забитий гол?): а) зарахувати гол; б) не зараховавати гол. 7. Якщо гравець був вилучений з поля за порушення екіпіровки і повернувся на поле без дозволу арбітра, яким має бути покарання? а) усне попередження; б) жовта картка. Картка 8 1. З допомогою якого предмета суддя проводить жеребкування перед початком гри? а) монета; б) жетон; в) фішка. 2. Яке рішення має прийняти арбітр? ( Футболіст в атаці послизнувся і впав на газон, але щоб не залишити м´яч супернику, зажав його ногами): а) гру зупинити, м´яч залишається у команди, яка атакувала; б) гру зупинити і призначити вільний удар. 3. Де мають перебувати суперники під час виконання удару від воріт? а) за межами штрафного майданчика; б) в межах ігрового поля. 4. Яке рішення судді буде правильним? ( Гравець, що мав виконувати 11-метровий удар, відійшов для розбігу, суддя дав свисток, у цей час вибіг на поле інший гравець і пробив м´яч у сітку): а) гол зарахувати, адже бити може кожен; б) гравця попередити за самовільні дії і повторити 11-метровий. 5. Вважається, що м´яч введено в гру, коли... а) по ньому вдарили ногою і він покотився; б) після удару до м’яча доторкнувся інший гравець. 6. Чи було положення «поза грою» в такій ситуації? ( Воротар, намагаючись зняти м´яча з ноги у гарвця №10, промахнувся і впав, а той виконав передачу напарникові, який був ближче до воріт.): а) не було; б) так, було.
а) так; б) ні. Картка 9 1. Гравець суперників заважає виконувати вкидання з-за бічної лінії. Яке рішення арбітра? а) усне попередження; б) показати жовту картку.
( Матч закінчився. Виконання 11-метрового удару відбулося у добавлений час. Чи може суддя зарахувати даний гол?) а) гол не зараховувати; б) гол зарахувати, все відбулося в момент єдиного ігрового епізоду.
11-метрових? а) першою пробиває команда, що на момент фінального свистка володіла м´ячем; б) жеребкуванням . 4. Чи можна вважати правильним таке вкидання мяча із-за бічної лінії? ( Гравець № 6 виконав вкидання таким чином, що м´яч ударився об землю за межами поля, а потім відскочив до партнера): а) ні, м´яч потрібно передати команді суперника; б) ні, вкидання потрібно повторити. 5. Яке покарання призначає арбітр за навмисне торкання м´яча рукою? а) штафний удар; б) вільний удар. 6. Яке рішення має прийняти арбітр? ( Прорив нападаючого захисник зупинив підніжкою за крок до штрафної площадки, але форвард впав за лінією): а)жовта картка для захисника і 11-метровий; б) жовта картка для захисника і штрафний удар. 7. Чи дозволяється гравцеві, що виконав початковий удар, торкатися м´яча вдруге? а) так; б) ні; в) відповідно до ситуації. Картка 10
а) призначити удар від воріт; б) зарахувати гол.
( За годинником час гри закінчився, але суддя не дає сигналу про його завершення, гравці роблять йому зауваження): а) ні, він має слідкувати за таблом годинника; б) правий, він вирішує, скільки часу добавити в зв´язку із паузами.
а) 7; б) 9; в) 8. 4. Яке рішення має прийняти арбітр? ( Нападаючий № 6 під час виконання 11- метрового виконав передачу своєму партнеру, який знаходився за межами штрафного майданчика, але він був у положенні «поза грою». Чи враховується таке положення при 11-метровому?) а так, гол не зараховується; б) ні, гол слід зарахувати. 5. Якщо під час пробиття штрафного чи вільного удару хто-небудь із суперників опинився до м´яча ближче, ніж передбачено правилами, які дії судді? а) удар повторюють; б) порушник отримує попередження. 6. Яке рішення потрібно прийняти у такій ситуації? ( Гравець під час викиданні м´яча з-за бокової лінії навмисне кинув його в суперника ): а) штрафний удар з бічної лінії; б) вільний удар з місця гравця. 7. Чи дозволяється гравцеві, який виконав укидання м´яча з-за бічної лінії, першому його торкатися? а) так; б) ні. Таблиця відповідей на тестові запитання з футболу
Дидактичні матеріали до модуля «Футбол» ( розділ «Міні-футбол») Картка 1 1. Який вид взуття забороняється використовувати під час гри? а) бутси з шипами; б) кеди на гумовій основі. 2. Чи може повернутися на майданчик гравець, який був замінений? а) ні; б) так. 3. Чи зараховується м´яч, забитий безпосередньо з початкового удару? а) ні; б) так. 4. Чи правильне рішення прийняв гравець? ( 6-метрова відмітка схована під водою після дощу, тому гравець вибрав вільне місце від води і встановив м´яча): а) ні, він має поставити м´яч на відмітку у будь-якому випадку; б) так, але поставити м´яч не ближче 6 метрів. 5. Після скількох порушень, зароблених гравцями в кожній частині гри, призначаються штрафні удари? а) 5; б) 6; в) 7. 6. Яке рішення має прийняти арбітр в такій ситуації? ( Гравець нападу відбиває м’яч головою, а захисник намагається дістати його ногою): а) попередження за небезпечну гру (гравець в червоній футболці) і назначити вільний удар; б) попередження і штрафний удар. 7. Під час виконання удару з бічної лінії гравець порушив правила. Яке рішення має прийняти суддя? а) повторити удар; б) виконання удару передати команді- супернику. Картка 2
а) 6; б) 5 ( один з них воротар); в) 7.
а) з моменту виходу на майданчик; б) з моменту проведення жеребкування. 3. Чи відповідають дії судді правилам гри? ( За годинником час гри завершився, але суддя не подає сигналу про його закінчення, гравці роблять йому зауваження): а) ні, він має слідкувати за таблом годинника; б) дії судді правомірні, бо він вирішує, скільки часу додати у зв´язку із паузами. 4. Який час відводиться воротареві для введення м´яча в гру? а) 5 сек; б) не більше 4 сек; в) 6 сек. 5. Гравець вибіг зі «стінки» до удару по м´ячеві. Яке рішення має прийняти суддя? а) попередити порушника; б) повторити удар. 6. Яке рішення має прийняти арбітр? ( Футболіст в атаці послизнувся і впав на газон, але щоб не залишити м´яч супернику, зажав його ногами): а) гру зупинити, м´яч залишити команді, яка атакувала; б) гру зупинити і призначити вільний удар. 7. Чи має право передавати м´яч іншому гравцеві гравець, що виконує штрафний удар? а) так; б) ні. Картка 3
а) коли гру зупинено; б) коли м´ячем володіє команда; в) в будь-який час . 2. Як повинен відреагувати суддя на таку поведінку гравця ? ( На полі виникла ситуація, на яку суддя Н не звернув уваги. В ігровому епізоді, на думку гравця, відбулось порушення правил): а) гравця попередити і призначити вільний удар; б) показати гравцеві жовту картку і призначити штрафний удар. 3. Якщо польовий гравець замінює воротаря, якою має бути його форма одягу? а) футболка іншого кольору із своїм номером; б) одягнути світер заміненого воротаря. 4. У якому випадку команда може взяти однохвилинний тайм-аут? а) коли гру зупинено; б) у будь-який час, коли володіє м´ячем. 5. Чи зараховується гол, забитий у ворота, безпосередньо після удару з бічної лінії? а) так; б) ні. 6. Чи порушує правила нападаючий, штовхаючи воротаря? а) так, бо штовхає плечем в корпус; б) ні, оскільки воротар стоїть впевнено, на двох ногах . 7. Яке покарання чекає на команду, з якої вилучено гравця? а) 2 хв штрафу, гра в неповному складі; б) гра у неповному складі до кінця періоду. Картка 4
а) 5; б) 6; в) 7.
а) попередити гравця і призначити удар від воріт; б) повторити виконання штрафного удару.
розіграші «спірного» м´яча? а) по одному гравцеві від кожної команди; б) рівна кількість учасників від команд. 4. Які номери дозволено використовувати командам на своїй формі? а) 1-12; б) 1-18; в) 4-20. 5. Чи може використовуватися «стінка» під час виконання штрафного удару, призначеного за перші 5 порушень? а) так; б) ні. 6. Як повинен відреагувати суддя на таку поведінку воротаря ? ( Нападаючий розбігся для виконання 6- метрового удару, воротар суперників почав рухатися до м´яча, торкнувся його рукою і щось промовив): а) зробити усне попередження; б) показати жовту картку. 7. Команда не використала тайм-аут у першій половині гри. Чи компенсується він у другій? а) так; б) ні; Картка 5
а) 4; б) 3; в) 2. 2. Яке рішення має прийняти арбітр у такій ситуації? ( Захисник перервав передачу м´яча рукою): а) захисник отримує жовту картку, призначається штрафний удар; б) вилучення з поля захисника. 3. Якщо перший і другий суддя не мають єдності у вирішенні спірного питання, чиє рішення є пріоритетним? а) першого; б) другого.
а) призначити вільний удар команді суперника; б) призначити штрафний удар. 5. Якими мають бути дії арбітра? ( Під час виконання подачі кутового, гравець зняв кутовий прапорець): а) дозволити виконувати удар; б) зробити усне попередження і встановити прапорець на місце. 6. Якщо час, відведений на виконання удару, перебільшив 4 сек, яке рішення має прийняти суддя? а) призначити вільний удар в другу сторону; б) зробити усне попередження гравцеві. 7. На якій відстані мають знаходитися гравці від м´яча, що подається? а) 4 м; б) 3 м; в) 2м; Картка 6
а) так; б) ні.
а) вилучивши із поля порушника, назначити пробивання штрафного удару; б) назначити штрафний 6-метровий удар.
( Під час виконання кутового удару один з нападників став перед воротарем, щоб перешкодити йому вийти на перехоплення м´яча): а) назначити вільний удар; б) показати нападнику жовту картку.
а) 6 сек; б) 5 сек; в) 4 сек. 5. Чи може використовуватися «стінка» під пробивання штрафного удару, призначеного після 5 порушень? а) так; б) ні. 6. Чи надається тайм-аут в додатковий час? а) так; б) ні. 7. Чи зарахує суддя гол, забитий у такій ситуації? ( Удар по воротах був на- стільки сильний, що воротар хоч і доторкнувся до м’яча, але не зафіксував його. Нападаючий вибив м´яч з рук і забив у ворота): а) так, гол має бути зарахований; б) ні, могла бути небезпечна гра. Відповіді на тестові запитання з міні - футболу
Дидактичні матеріали до модуля «Баскетбол» |
Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників... Ю. В. Лєснікова, методист Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників |
Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників... Добровольська Людмила Насибівна, методист лабораторії дошкільної та початкової освіти Черкаського обласного інституту післядипломної... |
Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників |
ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ Месевря О.І., завідувач лабораторії суспільно-гуманітарних дисциплін Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних... |
ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ Підоплічко М. Д., завідувач відділу інновацій та перспективного педагогічного досвіду Черкаського обласного інституту післядипломної... |
“Виховувати, граючи Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників, завідувач лабораторії виховної роботи |
Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаси 2008 Укладачі: С. А. Гаряча, завідувач лабораторії дошкільної та початкової освіти ЧОІПОПП |
Міністерство освіти і науки України Головне управління освіти і науки... А. К. Кравцов, методист Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників, підполковник |
ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ Професійно-педагогічна самореалізація педагога в умовах інформаційно-комунікаційного простору |
ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ Підготувала С. Г. Мойсеєва, завідувач лабораторії природничо-математичних дисциплін ОІПОПП, директор Черкаського Центру економічної... |