Управління навчально-виховним процесом


Скачати 39.59 Kb.
Назва Управління навчально-виховним процесом
Дата 12.04.2013
Розмір 39.59 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Культура > Документи


Управління навчально-виховним процесом

Шкварчук Наталія Степанівна, директор Товтрівської ЗОШ І-ІІІ ст. Заставнівського району, вища категорія, вчитель-методист.dscn6877

ТЕМА ДОСВІДУ: Концепція розвитку школи на основі етнопедагогіки.

АНОТАЦІЯ ДОСВІДУ: Уже восьмий рік педколектив Товтрівської ЗОШ І- ІІІ ст. Заставнівського району працює над реалізацією Концепції розвитку школи на основі етнопедагогіки. У школі введено факультатив «Основи родинного виховання» для учнів 8 класу, який викладається за авторською програмою вчителя етики і психології Шкварчук Н. С. (схвалена Вченою радою ЧОІППО, протокол №3 від 17.06.2004р). Педагогічний колектив Товтрівської ЗОШ І-ІІІ ст. виробив певну систему виховної роботи з учнями.Кожен вчитель впевнений, що дитина не може вирости поганою, якщо щодня буде орієнтуватися на виконання моральних норм – заповідей:

  • роби добро.

  • бійся скривдити людину.

  • люби і прощай людей.

  • стався до людей так, як би ти хотів, щоб ставилися до тебе.

  • пізнай себе і світ.

  • знайди мету свого життя.

  • у хвилини розпачу не втрачай віри в себе, зумій сказати: “Життя прекрасне, воно продовжується!”.

Фактично, це і є педагогічні принципи, яких дотримуються у школі всі: і вчителі, і вихованці, і батьки .

Але багаторічний педагогічний досвід допоміг зробити однозначний висновок: основний рушійний фактор у вихованні дитини є сім’я. І як би школа ефективно не будувала свою роботу, необхідних результатів вона не отримає, коли не буде справжнього виховання в родині, сім’ї. Вчителі переконані, народна педагогіка – оптимальний варіант співдружності сім’ї і школи. Творча співпраця батьків, дітей і вчителів позитивно впливає на формування учнівського колективу, виховання в учнів людяності, поваги до старших, доброзичливого відношення до товаришів.

З цією метою у школі організовано роботу університету народної педагогіки «Родинонька», який об’єднує велику шкільну родину: батьків, вчителів, учнів. Дружною шкільною сім’єю, до якої входять батьки, дідусі і бабусі, вчителі, учні, громадськість села оформлено у школі «Світлицю родинного виховання». Тут збираються батьки, для того, щоб вирішувати важливі життєві проблеми щодо виховання дітей. При кабінеті працює «Школа молодої сім’ї», «Круглий стіл для татів». Для батьків учнів старшокласників організовано роботу клубу «Орієнтир». Рада організаторів, до складу якої ввійшли батьки, вчителі, учні-старшокласники організувала роботу гуртків, що ведуть батьки. Кожної п’ятниці збираються на своє засідання матусі, адже вони організували «Вечорниці з матусями». Дівчатка вчаться вишивати, ткати, співати, а головне слухають життєві розповіді своїх матусь, адже найголовніше для дівчинки – це навчитися стати в майбутньому гарною і вірною дружиною, люблячою матусею. Роботою університету народної педагогіки керує рада організаторів. Кожного місяця центр інформації випускає газету “ Родинонька ”.Всі заходи, які проводяться у школі, не обходяться без батьків. Використовуються нетрадиційні методи роботи – це відкриті уроки для батьків, педради за участю батьків та учнів, дні добрих справ, сімейні свята у школі, вечори великої родини.

Велику роль у вихованні учнів і батьків відіграє Світлиця родинного виховання. Тут увагу привертає образ Матері Божої, вишитий бісером та велике розмаїття вишитих рушників, що є реліквіями товтрівських родин, молитва за батьків, а також книга народної мудрості.

ФОРМА УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА АПРОБАЦІЯ:

- анкетування батьків;

- зустріч з лікарями, психологами, юристами;

- відкриті уроки для батьків;

Родинний лист «Роль сім’ї у виховані дітей»:

- чи вміло ви використовуєте методи виховання молодших школярів у сім’ї?;

- роль сімейних традицій у вихованні.

Дерево родоводу: моя родина:

- нагороди в моєму домі;

- сімейні реліквії.

День добрих справ:

- спільна праця дітей, батьків, учителів з благоустрою території школи, села;

- оформлення виставок дитячої творчості та декоративно-прикладного мистецтва«На вечорницях з матусями», «Я і тато – майстри».

Вечір великої родини:

- конкурс художньої самодіяльності батьків і дітей „ Народна пісня – злет душі людської”

Сімейні свята в школі.

Педагогічні практикуми для батьків «Школа молодої сім’ї »:

- характер вашої дитини, який він?;

- виховання у дітей самостійності ;

- вимогливість і педагогічний такт;

- роль особистого прикладу батьків у вихованні дітей;

- що таке правильний стиль життя у сім’ї?;

- духовна єдність поколінь у вихованні дітей;

- невдячні діти. Де витоки?;

- телебачення, сім’я, діти;

- інтелектуальні ігри і цілі у вихованні дітей;

- культура поведінки школяра. Як її виховати?;

- як розвивати навчальні можливості дитини? ;

- врахування особливостей дитини і корекція негативних рис.

Профорієнтаційний клуб «Орієнтир»:

- як правильно обрати професію?;

- професії випускників школи.

- родинне виховання у структурі суспільних відносин;

«Круглий стіл для татів» бесіди(індивідуальні, групові):

- цілодобовий приклад батьків-головне джерело виховання;

- щоб ваша дитина була слухняна;

- про необхідність контролю за виконанням домашніх завдань;

- розумна організація сімейного виховання;

- як спонукати інтерес до книг, до читання;

- виховання у дітей почуття відповідальності;

- культура взаємин між дорослими і дітьми в сім’ї;

- чому вашій дитині важко вчитися?

- якою повинна бути батьківська любов?;

- від інтересів до здібностей;

Конференції:

- обмін досвідом сімейного виховання. Формування естетичних смаків і почуттів учнів.

Схожі:

ІННОВАЦІЙНІ ФОРМИ УПРАВЛІННЯ ПТНЗ В УМОВАХ РИНКОВОЇ ЕКОНОМІКИ
Це – проблема, яка потребує вирішення. Важливою передумовою є розвиток культури управління навчально-виховним процесом, всім багатогранним...
Випускаючий підрозділ: навчально-методичний центр
Проректор з науково-педагогічної роботи, організації та контролю за навчально-виховним процесом
Активізація розумової діяльності учнів на уроках хімії
Рішення цих проблем пов’язано з навчально-виховним процесом. Саме навчальний процес здійснюється за умови постійної, активної взаємодії...
ПРОФІЛАКТИКА ПРАВОПОРУШЕНЬ ТА ІНШИХ НЕГАТИВНИХ ЯВИЩ У СТУДЕНТСЬКОМУ СЕРЕДОВИЩІ
Успіх виховання студентів сьогодні в значній мірі залежить від науковості, комплексності підходів, розумного використання виховного...
АНАЛІЗ (САМОАНАЛІЗ) ВИХОВНОЇ РОБОТИ, ВИХОВНОГО ЗАХОДУ, ГОДИНИ СПІЛКУВАННЯ
Успішне керівництво виховним процесом у групі передбачає воло­діння системою аналітичних знань, умінням педагога оцінити зміни у...
Системний підхід до управління інноваційним освітнім процесом
Україні, інтенсивно впливають на діючу освітню систему: змінюються ціннісні орієнтири, застосовуються нові педагогічні технології,...
Федір Решетніков «Знову двійка»
Анотація. У статті розглядається роль педагогічної оцінки, процесу оцінювання та пов’язаних з цим процесом рефлексій усіх учасників...
Положення про координаційно-методичну раду
Координаційно-методична рада (КМР) є органом управління освітнім процесом у школі, головною метою якого є цілеспрямована взаємодія...
УДОСКОНАЛЕННЯ УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОЮ РОБОТОЮ В ЛІЦЕЇ ГІРНИЧОГО ПРОФІЛЮ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ
У статті проаналізовано проблему удосконалення управління навчально-виховною роботою в ліцеї гірничого профілю
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ КОМПЛЕКС з дисципліни “УПРАВЛІННЯ ПОТЕНЦІАЛОМ...
Предметом курсу “Управління потенціалом підприємства” є сукупність теоретичних, методичних і практичних питань формування й удосконалення...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка