ПРОФІЛАКТИКА ПРАВОПОРУШЕНЬ ТА ІНШИХ НЕГАТИВНИХ ЯВИЩ У СТУДЕНТСЬКОМУ СЕРЕДОВИЩІ


Скачати 38.33 Kb.
Назва ПРОФІЛАКТИКА ПРАВОПОРУШЕНЬ ТА ІНШИХ НЕГАТИВНИХ ЯВИЩ У СТУДЕНТСЬКОМУ СЕРЕДОВИЩІ
Дата 14.12.2013
Розмір 38.33 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Право > Документи
ПРОФІЛАКТИКА ПРАВОПОРУШЕНЬ ТА ІНШИХ НЕГАТИВНИХ ЯВИЩ У СТУДЕНТСЬКОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Н.В. Уласевич

заступник директора з ВР

Одним з найважливіших напрямів виховної роботи з молоддю є превентивне виховання та профілактика правопорушень. Аналіз стану правопорушень серед підлітків дає підстави вважати подолання криміногенної ситуації в дитячому та молодіжному середовищі проблемою гострою та актуальною для суспільства. Успіх виховання студентів сьогодні в значній мірі залежить від науковості, комплексності підходів, розумного використання виховного потенціалу, сил, засобів і форм впливу шляхом цілеспрямованого і чіткого управління виховним процесом.

З кожним роком зростає кількість правопорушень та кризових явищ у молодіжному середовищі. Вони тісно пов’язані не тільки з політичною, соціально – економічною ситуаціями та нестабільністю в с суспільстві, а й з умовами виховання та побутовим неблагополуччям у сім’ях, негативним впливом на молодь антигромадських елементів тощо.

Правопорушення, чинені студентами, мають свої особливості, показники і свій характер. Поширеність кримінальних злочинів та адміністративних правопорушень серед студентів невелика. Проведені дослідження показали, що вона становить 6-8% від зафіксованих в регіоні.

Безпосередньою причиною правопорушення є несприятливі умови формування особистості в сім'ї, його виховання. Ставлення людини до суспільства, до інших людей, до правил співжиття, формується в процесі спілкування з людьми та пізнання навколишнього світу. Недоліки виховання негативно позначаються на формуванні особистості, яке починається в сім'ї. Тут закладаються основи моральних поглядів і принципів поведінки людини. Від того, яке виховання отримав дитина в родині, що він там побачив і почув, багато в чому залежать його життєві ідеали і практичні цілі. Іноді приводами до скоєння правопорушень у студентському середовищі, в т.ч. і дисциплінарної провини служить образа, зауваження, підбурювання і т.п. Це трапляється тому, що у студентів немає високої культури і твердих стримуючих начал, і вони не здатні залишитися в рамках закону в надзвичайних обставин. Не повною мірою відповідає сучасним вимогам рівень правової пропаганди. Знання права - об'єктивна потреба суспільного розвитку. Один з основних принципів організації правової діяльності в нашій країні - презумпція знання законів. Правові знання беруть участь у формуванні переконань і світогляду. Правове виховання - це складова частина ідеологічної і навчально-виховної роботи та воно спрямоване на виховання у студента таких переконань, які б виключали порушення ним норм права.

Попередження правопорушень у коледжі тісно пов'язане із завданнями усунення антигромадської поведінки взагалі, усунення причин та умов відступу від норм моралі і права. Профілактика правопорушень - це діяльність, спрямована на усунення криміногенних факторів. Це також і соціальні умови, що впливають на правопорушника. Адміністративні форми впливу в профілактиці правопорушень у коледжі займають особливе місце. Розглядаючи адміністративні форми впливу на ставлення та поведінку студентів, слід мати на увазі основні функції цього впливу: регулятивну, охоронну, виховну.

Регулятивній функції властиво встановлення позитивних начал поведінки, спрямованих на зміцнення і розвиток відносин, що відповідають поставленим цілям. Вона припускає дозвіл, заохочення покладання активних обов'язків.

Охоронна функція - заборона певної поведінки, застосування санкцій, заходів примусу. Система примусових заходів в рамках адміністративного регулювання взаємин обмежена. Санкції, як правило, застосовуються самим верхньою ланкою системи - ректором за поданням декана. Дещо нижчим рівнем вони застосовуються вже не «прямо», а «побічно», наприклад, такий вплив на студента може чинити комендантом гуртожитку або викладачем. Вплив може бути пряма - усне зауваження, і непряме, коли вони виходять з клопотанням про вплив на студента до органу управління.

Виховна функція - це вплив на свідомість. Мета впливу - формування у студента високої правосвідомості, виховання поваги до права, закону, розробка пропозицій і рекомендацій для подальшого вдосконалення форм і методів правового виховання у вузі, підвищення правової культури вихователів, а також з'ясування шляхів найбільшого впливу права на свідомість, пошук результативних виховних засобів.

Ця функція є найбільш «навантаженою» в тому плані, що забезпечується вона проведенням спеціальних заходів. Але треба сказати, що дієвість результатів цієї функції багато в чому визначається саме першими двома. У той же час, виховну функцію не можна розглядати і як підпорядковану першій двом, як спрямовану на забезпечення перших двох. Всі функції рівноправні і взаємопов'язані.

Особливість виховно-профілактичного процесу у коледжі полягає в тому, що підставою її стали всі види навчального процесу, який справедливо називають навчально-виховним, а також багатогранна позааудиторна робота. Профілактика правопорушень містить у собі всі напрямки: ідейне, політичне, патріотичне, трудове, моральне, правове, а також здійснення заходів щодо поліпшення побуту, охорони здоров'я та інших соціально-економічних та культурних заходів.

У коледжі систематично проводиться анкетування студентів, а також викладачів. Результати, пропозиції і побажання враховуються в подальшої роботі.

Відомий радянський педагог А.С. Макаренко говорив: «Виховання дітей - найважливіша область нашого життя. Наші діти - це майбутні громадяни нашої країни ... Вони будуть творити історію. Наші діти - це майбутні батьки і матері, вони теж будуть виховувати своїх дітей. Наші діти повинні вирости прекрасними громадянами, хорошими батьками і матерями. Але й це не все: наші діти - це наша старість. Правильне виховання - Це наша щаслива старість, погане виховання - це наше майбутнє горе, це наші сльози, це наша провина перед іншими людьми, перед усією країною». Це-правда, і вона має невмируще значення.

Схожі:

Робота по підвищенню якості знань та формуванню морально-етичних рис
Профілактика негативних явищ серед учнів (наркоманія, токсикоманія, алкоголізм, тютюнокуріння)
Рання профілактика негативних явиш. Співпраця
Втрачені або розмиті ідеали, відсутність віри в завтрашній день, відсутність моральних принципів, орієнтація на матеріальні цінності...
Причини та умови корупції в Україні
Розгляд даного питання є важливим ще й з огляду на те, що корупція є явищем, яке саморозвивається і самодетермінується в межах загальної...
Комплексна Програма профілактики правопорушень в Балаклійському районі на 2011-2015 роки
Україні проблеми захисту її громадян від злочинних посягань, а також протидії спробам криміналізації суспільства, нейтралізації негативних...
Програма Петренко О. Додаток А
...
С. О. Каганець ПЛАН КОНСПЕКТ
З цього коріння проростають примирення до негативних явищ, терплячість, відсутність здорових амбіцій, дистанціювання від особистої...
Профілактика правопорушень серед неповнолітніх
Що сьогодні робиться в цьому плані? Небагато. Не все можливе робить і школа, хоч саме вона повинна нести моральну відповідальність...
Профілактика правопорушень серед неповнолітніх
Що сьогодні робиться в цьому плані? Небагато. Не все можливе робить і школа, хоч саме вона повинна нести моральну відповідальність...
Р І ШЕНН Я
Липовецької О. Г. з даного питання, колегія відмічає, що в області проводиться робота щодо попередження учнівської злочинності та...
АНКЕТА ДЛЯ УЧНІВ «Молодь і протиправна поведінка»
Шановні учні! Ми запрошуємо Вас до участі у проведенні моніторингу з проблем агресивної поведінки, жорстокості, злочинності. Основна...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка