|
Скачати 62.52 Kb.
|
Тема уроку: Козацька Україна Мета уроку: перевірити рівень засвоєного учнями матеріалу, вивченого на уроках історії та української літератури; розвивати навички використовувати набуті на попередніх уроках знання; аналізувати художній твір щодо використання в ньому художніх засобів, уміння проводити паралелі між минулим та сучасним, складати власні висловлювання оцінного характеру з аргументацією; розвивати творчу уяву, самостійність мислення; виховувати усвідомлення важливості збереження історичної пам’яті народу. Тип уроку: інтегрований урок формування умінь та навичок Х І Д У Р О К У І. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку. ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок учнів. 1. Фронтальне опитування ( історія ) а) поясніть слова: козак; Дике поле, гетьман, кошові отамани, Запорозька Січ. б) Де, коли і ким , з якою метою була утворена перша Запорізька Січ? в) Що ви знаєте про озброєння козаків? г) Коли і хто давав накази знищити Запорозьку Січ? д) Назвіть імена кошових отаманів Запорозької Січі. Що ви про них знаєте 2. Слово вчителя історії. 3. Сценка: двоє друзів-однокласників розмовляють після уроків. - Дмитрик: Ой, як мені подобаються козаки! Кращих за них воїнів, мабуть, не було в жодній країні. А ти знаєш, що серед козаків були характерни ки. Вони могли відкривати без ключів замки, переходити через річку по сукняній повсті, брати в голі руки розпечені ядра, залазити у звичайне відро й плисти в ньому під водою сотні, тисячі верств… - Кирило: Ой, Дмитре, розповідаєш якісь небилиці. Ну як людина може у від- ро поміститися? Та ще й плисти в ньому? - Дмитрик: Ніякі це не небилиці! Козаки дійсно були незвичайними. Вони навіть придумали ракети й підводні човни!!! -Кирило: О-о-о! ну це вже точно щось із області фантастики. Які підводні човни й ракети в 15 – 16 столітті? Це ж тобі не 21-ше. - Дмитрик: А я вірю! От тільки заплющу очі, - і ті часи наче постають переді мною. Просто як у головного героя казки « Малий Віз». А ти уже про- читав цей твір? - Кирило: Та ще ні. - Дмитрик: Отож, ходімо скоріше читати. Та ще в інтернет загляньмо, може щось цікаве про козаків знайдемо. ІІІ. Формування та вдосконалення умінь та навичок
З давніх-давен людям відомо „дерево життя” – це гілочка, на якій ростуть три листочки. Перший листочок - символ минулого часу, другий – сучасного, а третій – майбутнього. Зображення „дерева життя” зустрічається на каменях далеких часів і свідчить, що люди ще в сиву давнину знали про нерозривний взаємозв’язок минулого, сучасного і майбутнього. Як це розуміти? А так, що все навколишнє – це наслідки минулих подій. А в тому, що відбувається зараз, народжується майбутнє. Минуле нашої Батьківщини славне й багате на незвичайні події. Дізнатися про них ви можете не лише з підручника історії, а й з літератури. Саме літературні твори розповідають нам про радісні й гіркі сторінки історії України. А героями літературних творів часто-густо є запорожці, оскільки саме їх вважають прикладом відваги, звитяги і лицарства.
козаків. Скільки б я у нього всього дізнався!
добувати. Ходімо до бібліотеки.
дізнатись.
козаків і прийшли знову на урок історії. Та не встиг учитель розпочати урок, як у двері хтось постукав.
До класу заходить І. Сірко.
Запорожці насправді мали підводний човен, за допомогою якого підпливали до супротивника. Робили його з двох човнів. До дна одного кріпився баласт для занурення у воду. Наближаючись до ворога, козаки відкидали баласт, човен раптово піднімався над поверхнею – вони з’являлися наче із самого дна. Мали запорожці й ракету, яка іскрила, як сьогоднішня петарда. Це лякало супротивників, особливо їхніх коней.)
Кирило ( виходить) Ой, я так розгубився, побачивши Сірка, що забув показати йому ілюстрації про Запорозьку Січ , які ми з Дмитром в інтернеті знайшли. Давайте з вами подивимось?
Діти відшукують художні засоби у казці « Малий Віз» . Епітети: Червневе небо Зоряне озеро Сивовусий козак Порівняння: Зоряне озеро – як небо Човен подібний до великої жовтої черепашки Метафори: Небо обтрушувало в озеро зорі Дмитрик полетів, намацав ногою дно неба Прогуркотів небом Великий Віз і заїхав за хмари Витяг з води Віз Дмитрик разом з ліжком поїхав у невідоме Підводний човен зблід 13. Гра „Займи позицію”.
ІV. Закріплення знань, умінь і навичок. 1. Головоломка від Марійки. Розгадавши її, прочитаєте прислів’я про козаків, яке підтверджує основну думку казки „Малий Віз”. заць ко не ма Ко му пе ду ду ро ре во Відповідь: Козацькому роду нема переводу. V. Домашнє завдання. Заповнити таблицю , підручник, с. 215. |
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди |
Тема уроку. Вписані та описані призми і циліндри. Мета уроку Мета уроку: формування понять вписана призма, дотична площина до циліндра, описана призма |
Тема уроку. Об'єм циліндра. Мета уроку Мета уроку: формування знань учнів про об'єм циліндра, а також умінь знаходити об'єми циліндрів |
Тема уроку. Площа сфери. Мета уроку Мета уроку: вивчення формули для площі сфери; формування вмінь застосовувати вивчену формулу до розв'язування задач |
Уроку: «Вода знайома і загадкова» Мета уроку: Навчальна Тема: Гідросфера Тема уроку: «Вода знайома і загадкова» Мета уроку: Навчальна: Продовжити формування системи знань про гідросферу... |
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам |
УРОКУ Тема уроку Методична мета уроку: Інтерактивне навчання учнів графічного представлення даних електронних таблиць засобами мультимедіа з використанням... |
Уроку; тема уроку не записується на дошці; мета уроку не узгоджується... «загравання» з учнями, намагання сподобатись, невміння знайти правильний тон; вживання пестливих слів |
Тема уроку. Піраміда. Мета уроку Мета уроку: формування понять піраміда, основа, вершина, бічні ребра, висота піраміди, вмінь учнів знаходити елементи піраміди |
Тема уроку. Перетворення подібності та його властивості. Мета уроку Мета уроку: формування знань учнів про подібність просторових фігур, вивчення властивостей перетворення подібності та застосування... |