|
Скачати 76.38 Kb.
|
Тема уроку: Католицька церква в V-XIII столітті. Мета уроку: активізувати знання учнів про релігію, її роль у житті людини; розглянути процес християнізації Європи; охарактеризувати діяльність чернечих орденів; продовжувати формування умінь встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; висловлювати судження на підставі отриманої інформації; удосконалення навичок роботи в групі; виховувати повагу до думок і позицій інших учнів. Очікувані результати: після цього уроку учні зможуть: називати дату церковного розколу ; показувати на карті територію поширення православ’я та католицизму; називати католицькі чернечі ордени; пояснювати поняття чернечі ордени або жебрущі ордени; висловлювати судження щодо причин і наслідків християнізації Європи. Обладнання: атлас, презентація, підручник. Література: Бутромеев В.П. Всемирная история в лицах: Раннее средневековья. Энциклопедия для школьника. – М.: Олма-Пресс, 1999.-320с. Энциклопедия для детей. Т.1. Всемирная история.-М.: Аванта, 2000.- 688с. Карліна О.М. Історія середніх віків. Підруч. Для 7 кл. серед. шк.. – К.: Генеза, 1998. - 399с. Крижанівський О.П., Хірна О.О. Історія середніх віків. Підруч. Для 7 кл. серед. шк.. – К.: Аквіліон-Плюс, 2001.-288с. Основні поняття: єретик, інквізиція, чернечий орден. Форма уроку: лабораторно-практичне заняття. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Хід уроку І. Підготовчий етап (до 5 хв.) 1. Організація робочого місця і роботи класу. 2. Актуалізація розумової діяльності школярів. Фронтальна бесіда.
ІІ. Основний етап (30 хв.).
План уроку.
Робота з підручником. Опрацювати текст підручника на сторінці 70-71. Завдання до тексту. Назвіть причини могутності християнської церкви на світанку Середньовіччя (слайд №4-5). Робота з ілюстрацією (слайд №6). Завдання до ілюстрації.
Вчитель. Уважно прочитайте висловлювання Августина Блаженного (слайд №7). Запитання до класу.
Робота з картою (слайд №8).
Розповідь вчителя.Alpha До початку XI століття більшість країн Європи були християнськими. Частина з них підпорядковувалася папі Римському, частина - візантійському патріарху. Від Візантії християнство прийняли багато народів Східної Європи та Балканського півострова (слайд № 8). Папа Римський не бажав самостійності Візантійської церкви. Візантійська церква чинила опір втручанню папи у її справи. У 1054 році внаслідок чергової суперечки папа Римський і візантійський патріарх прокляли один одного. Після поділу церкви стали повністю самостійними. Виникли католицька церква («всесвітня») і східна православна («правильно дякує Богові»). Між церквами існували відмінності в обрядах і вченні (слайд №9).
Alpha Незважаючи на ряд розбіжностей у вченні і обрядах, православ'я і католицтво - дві гілки однієї християнської релігії. Між церквами відбулося і територіальний поділ:православна церква встановила свій вплив над країнами Східної та Південно-Східної Європи, католицька церква – над країнами Західної та Центральної Європи. Завдання для учнів(слайд №10).
Розповідь учня про Григорія VII. Завдання для учнів. - Знайдіть у повідомленні підтвердження своїм міркуванням. - Випишіть основні напрями реформ Григорія VII. Робота з документом (підручник с.74 (слайд №11)). Завдання для учнів.
Робота в групах (слайд №12). Самостійна робота з підручником с.75 (слайд №13). Група 1. Заповніть таблицю.
Група 2. Заповніть таблицю.
Представники груп виступають із доповідями за підсумками проведених досліджень, учитель коментує результати їхньої роботи. Діаграма Венна (слайд № 14). Завдання для груп. Порівняйте францисканський та домініканський ордени. Відмінне Спільне Відмінне Представники груп виступають із доповідями за підсумками проведених досліджень, учитель коментує результати їхньої роботи.
Проблемне питання. Яку роль відігравали релігія та церква в житті середньовічної Європи? Робота в парах. Учні поділяються на 2 групи . 1 група впродовж 2 хвилин намагається знайти аргументи та факти, які говорять про негативну роль церкви, 2 групав цей час намагається знайти докази того, що релігія і церква зробили багато корисного для суспільства. Упродовж наступних 2 хвилин учні в парі обмінюються отриманою інформацією й роблять загальний висновок за питанням, що обговорюється ІІІ. Заключний етап (10 хв.).
Рефлексія. Проводиться за методом «Мікрофон».
Кожна група повертає таблиці оцінювання.
Обов’язкове. Опрацювати зміст параграфа. Знайти відповіді на запитання до нього. Випереджальне завдання. Підготуватись до уроку захисту проектів, для цього клас ділиться на 4 групи, кожна група готує презентацію за відповідним планом. Вибіркове. Прокоментуйте середньовічні прислів’я: «Стережіться кури, коли лис стає проповідником»; «У кого єпископ рідня, тому гарно живеться»; «Без грошей до церкви не йди». |
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди |
Тема уроку. Вписані та описані призми і циліндри. Мета уроку Мета уроку: формування понять вписана призма, дотична площина до циліндра, описана призма |
Тема уроку. Об'єм циліндра. Мета уроку Мета уроку: формування знань учнів про об'єм циліндра, а також умінь знаходити об'єми циліндрів |
Тема уроку. Площа сфери. Мета уроку Мета уроку: вивчення формули для площі сфери; формування вмінь застосовувати вивчену формулу до розв'язування задач |
Уроку: «Вода знайома і загадкова» Мета уроку: Навчальна Тема: Гідросфера Тема уроку: «Вода знайома і загадкова» Мета уроку: Навчальна: Продовжити формування системи знань про гідросферу... |
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам |
УРОКУ Тема уроку Методична мета уроку: Інтерактивне навчання учнів графічного представлення даних електронних таблиць засобами мультимедіа з використанням... |
Уроку; тема уроку не записується на дошці; мета уроку не узгоджується... «загравання» з учнями, намагання сподобатись, невміння знайти правильний тон; вживання пестливих слів |
Тема уроку. Піраміда. Мета уроку Мета уроку: формування понять піраміда, основа, вершина, бічні ребра, висота піраміди, вмінь учнів знаходити елементи піраміди |
Тема уроку. Перетворення подібності та його властивості. Мета уроку Мета уроку: формування знань учнів про подібність просторових фігур, вивчення властивостей перетворення подібності та застосування... |