|
Скачати 198.66 Kb.
|
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту Управління освіти і науки Вінницької облдержадміністрації Жмеринське вище професійне училище Методична розробка на тему «Структура і методика проведення інтерактивного уроку з предмету “Технологія приготування змішаних напоїв та коктейлів” на тему «Виноградні вина» ![]() Розробила: викладач спецдисциплін з професії «Кухар, офіціант, бармен» Чичкаленко О.Є. Жмеринка - 2012 ТЕМА УРОКУ: Виноградні вина МЕТА УРОКУ : - навчальна: надати учням знання із хімічного складу, харчової цінності, класифікації виноградних вин, особливостей технології їх виробництва, зберігання, реалізації та використання їх при приготуванні коктейлів; - розвиваюча – розвивати в учнів пам`ять ,мислення , мовлення, уміння працювати в групі; - виховна: виховувати в учнів такі особисті якості як доброзичливість, вимогливість, чесність, правдивість, культуру спілкування, повагу до праці та до обраної професії. ОБЛАДНАННЯ : Дидактичне: підручники Доцяк В. С.,Стремено Л.О..Стременко І.В. страви, закуски, напої, десерти барів і буфетів.-К:Вища шк,1998.-519с Роздатковий матеріал з теми: опорний конспект,листи самоконтролю, картки-завдання Матеріально-технічне: дошка з крейдою, ПК, мультипроектор,екран, презентація «Виноградні вина», відеоролик «Історія та етапи виробництва вина», натуральні зразки виноградних вин, скляний посуд для подавання вин Тип уроку: урок засвоєння нових знань Форма роботи на уроці: використання інтерактивних методів «Мозковий штурм», робота в групах, «Мікрофон». ХІД УРОКУ 1) Організація групи: (до 2 хв.) - перевірка наявності учнів; - перевірка готовності учнів до уроку; - встановлення норм і правил роботи; - роздавання листів самооцінювання. 2) Мотивація: (до 5 хв.) Сфокусувати увагу учнів на проблемі й викликати інтерес до обговорення теми. Суб’єкт навчання має бути налаштований на ефективний процес пізнання, мати в ньому власну зацікавленість та інтерес. Цей елемент уроку повинен займати не більше 5% всього часу. Інтерактивний метод «Мозковий штурм» Викладач ставить питання «Що вам відомо про виноградні вина?» Крок 1. Після презентації проблеми та чіткого формулювання проблемного питання (його краще записати на дошці) запропонуйте всім висловити ідеї, коментарі, навести фрази чи слова, пов'язані з цією проблемою. Крок 2. Коли учні висловлюють ідеї, записуйте всі пропозиції на дошці чи на великому аркуші паперу в порядку їх виголошення без зауважень, коментарів чи запитань. Звертайте увагу учнів на такі моменти: 1. Під час висування ідей не пропускате жодної. Якщо ви будете судити про ідеї й оцінювати їх під час висловлювання, учні зосередять більше уваги на відстоюванні своїх ідей, ніж на спробах запропонувати нові і більш досконалі. 2. Необхідно заохочувати всіх до висування якомога більшої кількості ідей. Варто підтримувати та фіксувати навіть фантастичні ідеї. (Якщо під час мозкового штурму не вдасться одержати багато ідей, це може пояснюватися тим, що учасники піддають свої ідеї цензурі — двічі подумають, перед тим, як висловлять.) 3. Кількість ідей заохочується. Зрештою, кількість породжує якість. В умовах висування великої кількості ідей учасники штурму мають можливість пофантазувати. 4. Спонукайте всіх учнів розвивати або змінювати ідеї інших. Об'єднання або зміна раніше висунутих ідей часто веде до висунення нових, що перевершують первинні. У класі можна повісити такий плакат: А. Кажіть усе, що спаде вам на думку. Б. Не обговорюйте і не критикуйте висловлювання інших. В. Можна повторювати ідеї, запропоновані будь-ким іншим. Г. Розширення запропонованої ідеї заохочується. Крок 3. Наприкінці обговорюйте й оцінюйте запропоновані ідеї. 3) Оголошення, представлення теми та очікування навчальних результатів(до 2 хв.) Забезпечити розуміння учнями змісту їхньої роботи, тобто того, що вони повинні досягти на уроці і чого від них чекає викладач (5% часу). 4) Надання необхідної інформації (до 10 хв.) Дати учням достатньо інформації для того, щоб вони могли на її основі виконувати вправи, практичні завдання, але за мінімальний час. Необхідну інформацію надаю у вигляді міні-лекції з мультимедійною презентацією та відеороликом «Історія та етапи виробництва вина» http://elitka.net/video/298-istoriya-i-yetapy-proizvodstva-vina.html 5) Інтерактивна вправа (до 20 хв.) Центральна частина уроку –засвоєння навчального матеріалу, досягнення результатів уроку. Займає 50-60% часу. Виконується у такій послідовності: - інструктування – мета вправи, послідовність виконання (3хвилини); - об’єднання в групи або розподіл ролей (2 хвилини); - виконання завдання (5 - 20 хвилин); - презентація результатів (3-15 хвилин); РОБОТА В МАЛИХ ГРУПАХ Спікер, голова (керівник групи). Під час роботи групи він: • зачитує завдання групі; • організовує порядок виконання; • пропонує учасникам групи висловитися по черзі; • заохочує групу до роботи; • підбиває підсумки роботи; • визначає доповідача. Секретар. Під час роботи групи він: • веде записи результатів роботи групи; • записи веде коротко й розбірливо; • як член групи повинен бути готовий висловити думки групи при підбитті підсумків чи допомогти доповідачеві. Посередник. Під час роботи групи він: • стежить за часом; • заохочує групу до роботи. Доповідач: • чітко висловлює думку групи; • доповідає про результати роботи групи. Опираючись на роздатковий матеріал (дивись Додаток 1), учні в малих групах повинні виконати різні завдання. Завдання для малих груп: 1. Історія походження вина (Демонстрація мультимедійної міні-презентації, яку учні підготували, попередньо отримавши завдання) 2. Вино і здоров’я 3. Класифікація українських вин 4. Від лози до келиха 5. Винний підвал чи бар? 6. Винна карта – мистецтво поєднання 7. Супутні компоненти, що застосовуються у приготуванні коктейлів на основі вин(Демонстрація мультимедійної міні-презентації, яку учні підготували, попередньо отримавши завдання) 6) Рефлексія, підбиття підсумків, оцінювання уроку. Цей етап уроку має на меті: • узагальнити, систематизувати основні ідеї; • інтерпретувати нові поняття, ідеї; • обмінятися думками; • апробувати ці ідеї, а також відрефлексувати процес навчання, що відбувся; • виявити особисте ставлення до матеріалу та процесу навчання; • оцінити, перебіг власного навчання, його результати; • поставити додаткові запитання Застосовую метод «Мікрофон» Запропонуйте певний предмет (ручку, олівець тощо), що виконуватиме роль уявного мікрофона. Учні передаватимуть його один одному, по черзі беручи слово. Попередьте ї х про необхідність говорити лаконічно та швидко (не більш ніж 0,5-1 хвилину). Не коментуйте та не оцінюйте подані відповіді. Після обговорення учні заповнюють картки-завдання (дивись Додаток 2), листи самооцінювання (дивись Додаток 3); самоаналіз учня щодо роботи на уроці,а також аналіз роботи на емоційному рівні: чи працював у нормальному режимі, з інтересом, захопленням? 7) Домашнє завдання: Скласти кросворд на тему «Виноградні вина» Додаток 1 І |
Види |
Назва |
Метод приготування |
Посуд-подачі |
Компоненти |
Кількість |
Коктейлі-аперитиви |
"Кір" |
Білд |
Келих для білого вина |
Вино сухе "Аліготе" Лікер "Crіme de Casiss" |
100мл 10мл |
Сучасні коктейлі |
"Ізумруд" |
Шейк |
Коктейльний склянку |
Вино біле сухе Лікер "Chartreause" Сік лайма |
30мл 30мл 30мл |
"Бренді - Сангрію" |
Шейк |
Коктейльний склянку |
Вино біле Коньяк Лікер "Crіme de Casiss" |
60мл 20мл 20мл |
|
Шаруваті коктейлі |
"Кримська роза" |
Білд |
Широкий келих |
Вино Мускатне біле Шампанське Лікер рожевий Вишні |
20мл 60мл 20мл 1шт |
Змішані алкогольні напої |
"Діамант Фліп" |
Бленд |
Склянка хайбол |
Вино "Муськатель" Коньяк ординарний Вишневий лікер Жовток яйця |
100мл 10мл 50мл 1шт |
Напої для компанії |
"Новорічний Пунш" |
Білд |
Келихи |
Вино червоне сухе Сухий чорний байховий чай Гвоздика (бутон) Кориця (порошок) Цукор-пісок М'ята (гілочка) Апельсин Лимони |
1,5 л 4ч л 2шт 1шт 250г 1шт 4шт 2шт |
Виноградні вина 1.Виноградні вина – це напої, одержувані _______________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________________ Виноградні вина містять такі харчові речовини:_____________________________________________ _____________________________________________________________________________________________________________ 2. Залежно від сировини виноградні вина поділяються на сортові і купажні .
______________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________ 3. За ступенем насиченості вуглекислотою виноградні вина бувають ________________________ ______________________________________________________________________________________________________ 4. Залежно від якості і строків витримки тихі вина бувають ординарними, марочними і колекційними.
______________________________________________________________________________________________________
І витримують : столові від ______до______років, кріплені від ___до____років.
______________________________________________________________________________________________________ 5. За кольором вина поділяють на білі, рожеві, червоні.
_______________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________
6. Залежно від технології приготування ділять на групи: столові, кріплені, ароматизовані, ігристі, шипучі.
______________________________________________________________________________________________________ 7. Пляшки з вином зберігають у _____________________________________положенні Приміщення для зберігання повинні бути___________________________________________________ _______________________________________________________________________________________________________ Температура у приміщенні для зберігання вин повинна бути від________ до __________ 8. Супутні компоненти, що використовуються у приготуванні коктейлів на основі вин___ _______________________________________________________________________________________________________ |
Прізвище та імя учня ___________________________________________________________________ |
|||||||
Участь у мозковому штурмі |
Робота В малій групі |
Формування запитань та зауважеь |
Практична частина |
Пасивність на уроці |
Перебивання, намагання говорити самому |
Всього балів |
|
Макс. кількість балів за критерій |
0,5 |
2 |
0,5 |
9 |
- 0,5 |
- 0,5 |
12 |
Кількість отриманих балів |
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам |
Уроку. Прямокутна система координату просторі. Мета уроку: знайомство... В кінці уроку збираються учнівські зошити для перевірки їх ведення й виконання домашнього завдання |
Уроку виробничого навчання Велигодська Л. С. чітко в доступній формі розкрила тему та мету уроку на всіх етапах структури уроку |
Уроку; тема уроку не записується на дошці; мета уроку не узгоджується... «загравання» з учнями, намагання сподобатись, невміння знайти правильний тон; вживання пестливих слів |
КОНСПЕКТ УРОКУ З ФІЗИКИ (10 КЛАС) Тема уроку Комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація до уроку, програмне середовище «Жива фізика» |
УРОКУ Тема уроку Методична мета уроку: Інтерактивне навчання учнів графічного представлення даних електронних таблиць засобами мультимедіа з використанням... |
Уроку: урок засвоєння нових знань. КМЗ уроку Мета уроку: вивчити види впливу електричного струму на організм людини, особливості ураження електрострумом |
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди |
Уроку Тема уроку: Поняття про виробничий травматизм та професійні захворювання Мета уроку: Ознайомити учнів з основними причинами виробничого травматизм та професійних захворювань та їх наслідками |
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття... |