|
Скачати 94.12 Kb.
|
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України Ужгородський комерційний технікум МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИКОНАННЯ ПРЕЗЕНТАЦІЙ Ужгород, 2011 Укладач: Медяник А.М., ст..викладач кафедри менеджменту туристичного та готельно-ресторанного бізнесу. Організаційно – методичні вимоги до презентацій І. Навчально – методичні вимоги:
7. Рецензування презентації виконується керівником у письмовій формі, студент повинен бути ознайомлений зі змістом не пізніше ніж за тиждень до захисту. (Усі пояснення студента щодо зауважень, пропозицій рецензента здійснюються студентом усно при захисті).
ІІ. Методичні рекомендації до формування змісту та оформлення теми презентації Сучасна мультимедійна презентація повинна супроводжуватися в якості наочного посібника чи зорового ряду. Презентація певної теми спецдисципліни допомагає зробити досліджуваний об’єкт та матеріал наочніше, доступніше, допомагає полегшити розуміння і запам'ятовування матеріалу. Готуючи презентацію до захисту, студент повинен продумати її структуру, мету і завдання, методи і прийоми. Зокрема, слід врахувати наступні вимоги: 1. Загальні вимоги до викладу інформації у презентації; 2.Вимоги до змісту мультимедійної презентації; 3. Вимоги до візуального і звукового ряду; 4. Вимоги до тексту; 5. Вимоги до дизайну; 6. Вимоги до якості навігації; 7. Вимоги до ефективності використання презентації і т.д. Методичні вказівки , щодо роботи над матеріалом теми презентації: 1. Загальні вимоги до викладу інформації у презентації: - 1 слайд титульна сторінка (див. п.10); 2 слайд – зміст (план презентації); 3 слайд – мета роботи (вказується актуальність теми дослідження, теоретичне чи практичне значення роботи; 4 слайд - завдання, які ставить перед собою студент, щодо розкриття обраної теми; 5, 6…17 слайди – розгортання досліджуваної студентом теми; 18 слайд – список використаних джерел; і останній слайд «Дякою за увагу!». - стислий виклад матеріалу, максимальна інформативність тексту; • використання слів і скорочень та іншої фахової термінології, уже знайомих студентам; • відсутність нагромадження, чіткий порядок у всьому; • ретельно структурована інформація; • наявність коротких та лаконічних заголовків, маркованих та нумерованих списків; • подання інформації (наприклад, висновки, визначення, правила тощо) великим та виділеним шрифтом і розміщувати її в лівому верхньому кутку слайда; • другорядну інформацію бажано розміщувати внизу слайда; • кожному положенню (ідеї) треба відвести окремий абзац; • головну ідею треба викласти в першому рядку абзацу; • рекомендується використання табличних форм подання інформації (діаграми, схеми) для ілюстрації найважливіших фактів, що дасть змогу подати матеріал компактно й наочно; • графіка має органічно доповнювати текст; • пояснення треба розміщувати якнайближче до ілюстрацій, із якими вони мають з'являтися на екрані одночасно; • використання емоційного фону (художня проза запам'ятовується краще, ніж спеціальні тексти, а вірші — краще, ніж проза); • усю текстову інформацію потрібно ретельно перевірити на відсутність орфографічних, граматичних і стилістичних помилок. 2. Вимоги до змісту мультимедійної презентації: • відповідність змісту презентації визначеній темі; • дотримання прийнятих правил орфографії, пунктуації, скорочень і правил оформлення тексту (відсутність крапки в заголовках і т.д.); • відсутність фактичних помилок, достовірність представленої інформації; • завершеність (зміст кожної частини текстової інформації логічно завершено); • об'єднання системно пов'язаних інформаційних елементів у групи; • стислість і лаконічність викладу, максимальна інформативність тексту; • розташування інформації на слайді (переважно горизонтальне розташування інформації, зверху вниз по головній діагоналі; найбільш важлива інформація повинна розташовуватися в центрі екрану; якщо на слайді картинка, напис повинен розташовуватися під нею; бажано форматувати текст по ширині; не допускати «рваних» країв тексту); • наявність не більше одного логічного наголосу: почервоніння, яскравість, обведення, миготіння,рух; • подання інформації привабливо, оригінально, цікаво. 3. Вимоги до візуального і звукового ряду: • використання тільки оптимізованих зображень (наприклад, зменшення з допомогою Microsoft Office Picture Manager, стиснення за допомогою панелі налаштування зображення Microsoft Office); • відповідність зображень змісту роботи; • відповідність зображень віковим особливостям студентів; • якість зображення (контраст зображення по відношенню до фону; відсутність «зайвих» деталей на фотографії або картинці, яскравість і контрастність зображення, однаковий формат файлів); • якість музичного ряду (ненав'язливість музики, відсутність сторонніх шумів); • обґрунтованість і раціональність використання графічних об'єктів. 3.1.Вимоги до врахування фізіологічних особливостей сприйняття кольорів і форм • Стимулюючі (теплі) кольори сприяють збудженню й діють як подразники (за спаданням інтенсивності впливу: червоний, оранжевий, жовтий). • Дезінтегруючі (холодні) кольори заспокоюють, викликають сонливий стан (у тому самому порядку: фіолетовий, синій, блакитний, синьо-зелений, зелений). • Нейтральні кольори: світло-рожевий, жовто-зелений, коричневий. • Поєднання двох кольорів — кольору знака й кольору фону – суттєво впливає на зоровий комфорт, причому деякі пари кольорів не тільки стомлюють зір, а й можуть спричинити стрес (наприклад: зелені символи на червоному фоні). • Найкраще поєднання кольорів шрифту та фону: білий на темно-синьому, чорний на білому, жовтий на синьому. • Кольорова схема має бути однаковою для всіх слайдів. • Будь-який малюнок фону підвищує стомлюваність очей і знижує ефективність сприйняття інформації. • Чіткі, яскраві малюнки, які швидко змінюються, миготять, легко «вхоплює» підсвідомість, і вони краще запам'ятовуються. • Будь-який другорядний об'єкт, що рухається (анімований), знижує якість сприйняття матеріалу, відвертає увагу, порушує її динаміку. • Показ слайдів із фоновим супроводженням нерелевантних звуків (пісень, мелодій) викликає швидку втомлюваність, сприяє розсіюванню уваги і знижує продуктивність сприйняття. 4. Вимоги до тексту: • читання тексту на тлі слайда презентації (текст виразно видно на тілі слайда, використання контрастних кольорів для фону і тексту); • кегль шрифту відповідає віковим особливостям студентів і повинен бути не менше 24 пунктів; • відношення товщини основних штрихів шрифту до їх висоти орієнтовно становить 1:5; найбільш зрозуміле відношення розміру шрифту до проміжків між літерами: від 1:0,375 до 1:0,75; • використання шрифтів без зарубок (їх легше читати) і не більше 1-2-х варіантів шрифту; • довжина рядка не більше 36 знаків; • відстань між рядками усередині абзацу 1,5, а між абзаців - 2 інтервали; • підкреслення використовується лише в гіперпосиланнях; кожен слайд має відображати одну думку; • текст має складатися з коротких слів та простих речень. • рядок має містити 6—8 слів; • всього на слайді має бути 6—8 рядків. • загальна кількість слів не повинна перевищувати 50. • дієслова мають бути в одній часовій формі. • заголовки мають привертати увагу аудиторії та узагальнювати основні положення слайду. • слайди мають бути не надто яскравими – зайві прикраси лише створюють бар'єр на шляху ефективної передачі інформації; • кількість блоків інформації під час відображення статистичних даних на одному слайді має бути не більше чотирьох; • підписи до ілюстрації розміщуються тільки під нею, а не над нею; • усі слайди презентації мають бути витримані в одному стилі. 4.1. Загальні правила використання шрифтів а). Кожен шрифт (гарнітура + написання) має одне змістове навантаження. Для сталої гарнітури традиційними, щонайменше, є такі: • напівжирний шрифт – назви структур документа, • курсив – логічний наголос, зокрема, на формулюванні основних положень, означень тощо, • “прямий” звичайний – основний масив інформації. б). Тексти презентацій, які використовують у психологічно напруженій нестандартній ситуації, треба подати гарнітурою зі спрощеним алгоритмом розпізнавання, наприклад, шрифтом Arial. Це доцільно під час роботи з інструкціями правил безпеки, нормативними актами. в). Уникайте використання більше трьох різних шрифтів на одному слайді. Інакше читач передчасно втомиться, постійно намагаючись вибрати алгоритм розпізнавання шрифту. Виняток становить інструкція з використання шрифтів. г). Математичні формули подаються гарнітурою, близькою до стандартної (Times New Roman), причому всі змінні – курсивом, решта – дужки, знаки математичних дій – звичайним “прямим” шрифтом. 5. Вимоги до дизайну: • використання єдиного стилю оформлення; •відповідність стилю оформлення презентації (графічного, звукового, анімаційного) змісту презентації; • використання, для фону слайда, психологічно комфортних тонів; • фон повинен бути елементом заднього (другого) плану: виділяти, відтіняти, підкреслювати інформацію, розміщену на слайді, але не затуляти її; • використання не більше трьох кольорів на одному слайді (один - для фону, другий - для заголовків, третій - для тексту); • відповідність шаблону до представленої теми (в деяких випадках може бути нейтральним) ; • доцільність використання анімаційних ефектів. 6. Вимоги до якості навігації: • працездатність елементів навігації; • якість інтерфейсу; • доцільність та раціональність використання навігації. 7. Вимоги до ефективності використання презентації: • забезпечення всіх рівнів комп'ютерної підтримки: індивідуальної, групової, фронтальної роботи учнів; • педагогічна доцільність використання презентації; • врахування санітарних вимог до використання технічних засобів; • творчий, оригінальний підхід до створення презентації. 8. Презентація не повинна бути монотонною і громіздкою (оптимально це 17-20 слайдів). 9. Якість методичного супроводу: - доповідь студента при захисті теми презентації становить не більше 8-10хв; - враховується рівень володіння фаховою термінологією під час доповіді. 10. На титульному слайді вказуються дані автора (П.І.П і назву міністерства та навчального закладу), назва дисципліни, теми курсової роботи та П.І.П викладача – керівника, рік виконання. Зразок оформлення титульного слайду у Додатку 2. 11. На останньому слайді вказується перелік використаних джерел, активні і точні посилання на всі графічні об'єкти. Додаток 1 Тематика презентацій з дисципліни «Організація і технологія обслуговування в готелях»
|
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИКОНАННЯ НАУКОВИХ РОБІТ СТУДЕНТАМИ Методичні рекомендації щодо виконання наукових робіт студентами ОКР бакалавра, спеціаліста та магістра / Укладачі Козачишина О. Л.,... |
Методичні рекомендації щодо виконання лабораторних робіт з дисципліни... Методичні рекомендації щодо виконання лабораторних робіт з дисципліни «Біометрія» / Укладач: к б н., доцент Іванченко О.Є. ЁC Дніпропетровськ:... |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОФОРМЛЕННЯ КУРСОВИХ, ДИПЛОМНИХ Методичні рекомендації щодо оформлення курсових, дипломних і магістерських робіт для студентів факультету іноземної філології / Уклад.:... |
Методичні рекомендації до проведення Першого уроку Незалежності України: шлях до створення гуманного світу для дітей”: Методичні рекомендації щодо проведення Дня Знань і Першого уроку... |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ «Облік і аудит» / Укладачі: Колісник Г. М., Владімірова Т. І. / – Ужгород: Закарпатський державний університет, 2009 |
Методичні рекомендації до виконання курсової роботи для студентів... Методичні рекомендації до виконання курсової роботи для студентів напрямку підготовки «комп’ютерні науки» освітньо-кваліфікаційного... |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо організації Матеріали до серпневих конференцій педагогів області (методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу в закладах... |
Методичні вказівки та рекомендації до самостійного виконання контрольної роботи з курсу Методичні рекомендації до самостійного виконання контрольних робіт з курсу «Соціологія». Короткий словник соціологічних термінів... |
Методичні рекомендації щодо вивчення української літератури в загальноосвітніх... Методичні рекомендації щодо вивчення української літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2010–2011 навчальному році |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ «ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ НОРМАТИВІВ РАДІАЦІЙНОГО... Нормативи це показники часу та якості виконання завдань, прийомів та дій для осіб категорій рядового та начальницького складу служби... |