|
Скачати 0.98 Mb.
|
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ ХАРКІВСЬКий ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ХАРЧУВАННЯ ТА ТОРГІВЛІ «ОРГАНІЗАЦІЯ ГОТЕЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА» Методичні вказівки з виконання курсової роботи для студентів галузі знань 1401 « Сфера обслуговування» напряму підготовки 6.140101 « Готельна – ресторанна справа» ХАРКІВ 2011 Ухвалено науково - методичною комісією факультету менеджменту протокол № 6 від «_15_»_02_2011 року Рекомендовано до видання кафедрою готельного і ресторанного бізнесу протокол № 7 від « 14 » 02 2011 року Рецензент Попова Л.О. ЗМІСТ 1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ 4 1.1 Мета, завдання курсової роботи 4 2. ОРГАНІЗАЦІЯ ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ 6 2.1 Вибір теми курсової роботи 6 2.2 Вивчення спеціальної літератури за обраною темою 7 2.3 Складання плану 7 2.4 Збирання інформації на підприємстві 8 3. ЗМІСТ ТА ОБСЯГ КУРСОВОЇ РОБОТИ 9 4. ОФОРМЛЕННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ 10 5. ЗАХИСТ КУРСОВОЇ РОБОТИ 14 6. РЕКОМЕНДОВАНА ТЕМАТИКА КУРСОВИХ РОБІТ 14 7.ОЦІНЮВАННЯ ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ 16 СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 17 ДОДАТОК А. Титульний лист курсової роботи 23 ДОДАТОК Б . Приклади планів курсових робіт 24 ДОДАТОК В. Приклад виконання курсової роботи 27 ДОДАТОК Г. Інноваційні програми обслуговування споживачів 36 ДОДАТОК Д Приклади організаційних структур управління готелями 39 ДОДАТОК Е Дослідження якості готельних послуг 44 1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ Методичні вказівки призначені для надання допомоги студентам у виконанні курсової роботи згідно з чинними стандартами України. Виконання курсової роботи з дисципліни «Організація готельного господарства» дозволяє забезпечити поглиблене вивчення актуальних проблем підприємств готельного господарства в сучасних умовах; сприяє закріпленню студентами теоретичних знань та придбанню практичних навичок з моделювання процесів організації прийому та обслуговування споживачів у засобах розміщення. Стратегічна мета – знання питань організації прийому та обслуговування споживачів, які необхідні фахівцям у подальшій роботі на підприємствах готельного господарства. Тактична мета – підготування студентів до виконання дипломного проекту. Оперативна мета – під час виконання курсової роботи студенти виявляють вміння творчо вирішувати практичні завдання. 1.1 Мета, завдання курсової роботи Курсова робота є самостійною теоретико – дослідницькою роботою студента, що входить до освітньо – професійної програми підготовки бакалавра напряму підготовки 6.140101 « Готельно – ресторанна справа». Виконання курсової роботи є складовою навчального процесу. Мета курсової роботи – поглибити теоретичні знання, набуті студентами у процесі вивчення дисципліни і виробити вміння застосовувати їх у практичному вирішенні питань організації прийому та обслуговування споживачів у підприємствах готельного господарства. Виконання курсової роботи має сприяти більш глибокому засвоєнню студентами дисципліни, що спонукає ґрунтовно вивчати законодавчі акти з питань організації роботи підприємств готельного господарства, спеціальні наукові видання, у яких розглядаються окремі питання цих відносин за умов ринкової економіки. У процесі виконання курсової роботи студент у відповідності до кваліфікаційних вимог, що пред’являються, повинен проявити свої знання загальнотеоретичних, фундаментальних та професійно – орієнтованих дисциплін, які розкривають теоретичні основи та практичні питання організації прийому та обслуговування споживачів у підприємствах готельного господарства, а також свої навички проведення дослідження по суті питання, аналізувати організаційно – економічні показники підприємства, визначити основні напрямки удосконалення організації прийому та обслуговування споживачів на підприємстві, розроблювати заходи щодо підвищення ефективності роботи підприємства готельного господарства. В процесі виконання курсової роботи студент повинен самостійно знайти та вивчити літературу з обраної теми, здійснити відповідний аналіз статистичних даних підприємства чи галузі, показати вміння вирішувати практичні завдання, застосовувати теоретичні положення щодо вирішення конкретних питань з організації прийому та обслуговування споживачів на підприємствах готельного господарства з урахуванням різних форм власності. Процес виконання курсової роботи містить низку послідовних етапів, основними з якими є : ( табл.. 1.1).
Таблиця 1.1 – Етапи підготовки та захист курсової роботи
Студенти повинні враховувати необхідність виконання всіх перерахованих етапів, плануючи їх у наведеній послідовності. Виконуючи роботу, студент має навчитися користуватися спеціальною літературою, самостійно її аналізувати та узагальнювати. Курсову роботу студент повинен виконувати на основі ретельного вивчення й узагальнення передового досвіду господарювання, висвітленого в літературних джерелах, обов’язкового використання статистичних даних, наведених у науковій літературі, періодичній пресі та статистичних щорічних виданнях. Тема роботи має бути такою, яка давала б змогу майбутньому фахівцю у комплексі вирішувати чи висвітлювати питання організації роботи підприємства готельного господарства. Результати дослідження треба викласти у вигляді висновків і пропозицій. Оцінка курсової роботи здійснюється за такими критеріями: 1.Відповідність змісту курсової роботи обраній темі. 2. Повнота опрацювання теми з використанням необхідної літератури. 3. Наукова та практична обгрунтованість висновків. 4. Самостійність виконання роботи. 5. Стиль, логічність викладання матеріалу, відповідність вимогам до оформлення. 2.ОРГАНІЗАЦІЯ ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ 2.1 Вибір теми курсової роботи Першим етапом виконання курсової роботи є вибір теми. Вибір теми одна з найбільш відповідальних складових частин кожного наукового дослідження. Тема має бути актуальною і перспективною з точки зору можливості використання теоретичних узагальнень для практичного застосування. Вибір теми курсової роботи має ґрунтуватися на глибоких теоретичних знаннях найбільш важливих напрямків діяльності підприємств готельного господарства, виходячи з таких критеріїв:
Студенти денної форми навчання обирають тему курсової роботи за власним розсудом, але відповідно до тематики курсових робіт, визначеної кафедрою готельного і ресторанного бізнесу. Ця тематика щороку переглядається і доповнюється. Тема курсової роботи також може бути затверджена за замовленням закладу розміщення. Студенти заочної форми навчання вибір теми курсової роботи здійснюють з урахуванням своєї практичної діяльності, можливостей використання матеріалів закладу розміщення, де вони працюють, але також згідно з тематикою, визначеною кафедрою готельного і ресторанного бізнесу. Після того, як за студентом закріплено викладача – керівника і вибрано тему курсової роботи , необхідно приступити до її конкретизації. 2.2 Вивчення спеціальної літератури за обраною темою Згідно з обраною темою курсової роботи студент підбирає такі літературні джерела: законодавчі акти України, офіційні документи, періодична література, статті тощо. Написання курсової роботи передбачає обов’язкове вивчення чинного законодавства, постанов Верховної Ради і Кабінету Міністрів України, наказів та інструкцій відповідних Міністерств та інших органів управління з питань, пов’язаних з темою курсової роботи. Особливу увагу необхідно звернути на вивчення матеріалів з теми, опублікованих у періодичній пресі, розміщених на Internet сайтах тощо. Поглиблене вивчення літературних та офіційних джерел інформації дозволяє з’ясувати сучасний стан питань щодо теми, правильно скласти план курсової роботи, чітко визначити спрямування і методику власних досліджень, обсяг і характер практичних матеріалів, необхідних для виконання курсової роботи. Під час вивчення літературних джерел рекомендується вести робочі записи у вигляді тез і конспектів, що полегшить аналіз, систематизацію та узагальнення матеріалів. 2.3 Складання плану курсової роботи План – це основа курсової роботи. Він характеризує структуру, зміст роботи, взаємний зв’язок окремих питань. План курсової роботи складається згідно завдання, яке видав керівник та з урахуванням вивчення літературних джерел. Перед складанням плану необхідно визначити характер і основні напрямки дослідження курсової роботи. Курсова робота повинна містити такі розділи:
Приклади складання планів курсових робіт наведено у додатку А. План курсової роботи повинен бути узгоджений з керівником курсової роботи. 2.4 Збирання інформації на підприємстві Після вивчення літературних джерел, складання плану курсової роботи студент розпочинає збирати практичні матеріали на конкретному підприємстві, як правило, під час проведення виробничої практики. Організація збору інформації передбачає: - визначення показників які необхідно зібрати; - розробку методики одержання або розрахунку окремих показників; - правильне документальне оформлення даних досліджень. Робота з визначенням переліку показників, які підлягають збиранню, проводиться у 3 етапи: - на першому етапі розробляється перелік усіх вихідних показників з кожного питання, що досліджується. При цьому важливо розмежувати показники інформації і показники аналітичні; - на другому етапі складається зведений перелік усіх вихідних показників за темою. При цьому вихідні показники, які необхідні для вивчення окремих питань, підлягають логічному аналізу з точки зору їх повторення, взаємозв’язку і можливості одержання подальших аналітичних показників; - на третьому етапі визначаються джерела інформації щодо кожного вихідного показника. При цьому встановлюється, які з показників можуть бути одержані із статистичних даних, з навчальної та наукової літератури, а які належить одержати у процесі дослідження підприємства. При збиранні показників, які пов’язані з управлінським обліком чи статистичною звітністю, необхідно визначити джерела одержання цих даних ( форму звітності чи книгу обліку ), період, за який здійснюється збір показників ( він повинен бути порівняльним), та одиниці виміру. Звітні дані повинні охоплювати, як правило, період у 2 – 3 роки. Для порівняння важливо вивчити досвід передових підприємств, що працюють приблизно в однакових умовах. Для одержання спеціальних матеріалів і даних, яких немає в управлінській і статистичній звітності, студент повинен самостійно виконати необхідні розрахунки, провести « натурне» обстеження. Методика одержання показників способом спеціальних обстежень включає: вибір способу збирання показників ( хронометражні виміри, фотографії робочого часу, анкетне опитування, тестування та ін.); чітку класифікацію досліджуваних процесів чи явищ; визначення кількості спостережень, що забезпечують достовірне уявлення про кожний процес чи питання, яке досліджується. Основними формами документального оформлення матеріалів є табличні та графічні матеріали, які відображають динаміку змін і надають можливість проведення порівняльного аналізу зібраних даних. Уся одержана інформація має бути перевірена на її достовірність і логічну відповідність кінцевим результатам. У процесі аналізу зібраного матеріалу необхідно забезпечити порівняльність усіх показників за критеріями часу (періодів), вартості, структури та чисельності персоналу підприємства. 3. ЗМІСТ ТА ОБСЯГ КУРСОВОЇ РОБОТИ Після вивчення літературних джерел і обробки зібраного матеріалу студент розпочинає виконувати курсову роботу. У вступі необхідно обґрунтувати актуальність теми, що розробляється, сформулювати завдання, які вирішуються під час виконання курсової роботи. Обсяг вступу складає 2….3 сторінки. Перший розділ – теоретична частина обсягом 15…20 сторінок. Вона передбачає розкриття найважливіших теоретичних сторін проблеми і суть досліджуваного явища. Цей розділ є теоретичною базою для наступного дослідження фактичних даних і розробка практичних рекомендацій. На завершення цього розділу необхідно зробити висновки, які дозволять перейти до наступного викладення матеріалу. Другий розділ передбачає розкриття питань стосовно обраної теми на конкретному засобі розміщення. Аналіз стану досліджуваних питань, їх обґрунтування є центральною частиною курсової роботи. При цьому аналізується маркетингове середовище підприємства, наводиться базова характеристика засобу розміщення: підпорядкованість, форма власності, місце розташування, тип засобу розміщення, дата введення в експлуатацію, кількість поверхів, архітектурне та об’ємно – планувальне рішення споруди, специфіка, місткість засобу розміщення, види основних та додаткових послуг, рівень завантаження, загальна чисельність персоналу тощо. Аналізуються технології експлуатації житлових приміщень: кількість типових поверхів, кількість номерів на типових поверхах, загальна чисельність обслуговуючого персоналу на поверсі, форма організації праці, технологічні процеси, технологічні цикли, автоматизація і механізація технологічних процесів, планувальне рішення житлового поверху, комп’ютерні прикладні програми автоматизації, якість надання послуг тощо. Аналіз технології приймання і розміщення: структура служби прийому та розміщення та її підпорядкованість, функції контактної служби, функції неконтактної служби, автоматизація технологічних процесів служби прийому та розміщення, якість надання послуг, хронометраж затрат часу на поселення споживачів тощо. Обсяг другого розділу складає 20…25 сторінок. |
М нушко Зоя Миколаївна Освіта: Харківський фармацевтичний інститут (1971); Харківський державний економічний університет (1995) |
Харківський національний університет внутрішніх справ Робоча навчальна програма з навчальної дисципліни “Податкове право” Харків: Харківський національний університет внутрішніх справ,... |
«Харківський політехнічний інститут» Програма Україна, 61002, Харків, вул. Фрунзе, 21, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» |
Тема «Що таке здорове харчування?» Мета : формувати у школярів уявлення про здорове харчування, опанування знань щодо раціонального харчування та режиму харчування,... |
Конспект лекцій Суми Сумський державний університет 2012 Міністерство... Лекція З'ЄДНАННЯ ДЕТАЛЕЙ МАШИН. НАРІЗНІ З'ЄДНАННЯ |
ЗАТВЕРДЖУЮ ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ ХУДОЖНИКА-ОФОРМЛЮВАЧА (У ПІДПРИЄМСТВАХ ТОРГІВЛІ ТА ЗАКЛАДАХ ХАРЧУВАННЯ) |
Нові акцизні марки для алкогольних напоїв та тютюнових виробів ПДВ лише у межах затверджених норм харчування в грамах або у межах визначеної грошової норми витрат на харчування та за умови, що... |
Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі,... |
2. Класифікація страхування Харківський інститут фінансів Українського державного університету фінансів та міжнародної торгівлі |
Заява про реєстрацію електронного контрольно-касового апарата при... |