|
Скачати 97.06 Kb.
|
Миколаївська загальноосвітня школа І- ІІІ ступенів Розробка уроку з етики 5 клас „ Що таке дружба ” вчитель етики Могильна Лідія Володимирівна . Миколаїв 2013 5 клас Тема. Що таке дружба Мета: уточнити і закріпити уявлення учнів про товариські взаємини, дружбу, взаємоповагу; спонукати дітей до дружби і товаришування; наводити приклади справжньої дружби. Виховувати бажання бути справжнім другом, Обладнання: підручники, на дошці тема уроку - «З чого починається дружба». Висловлювання на плакаті «Дерево міцне корінням, а людина — друзями». Мікрофон, дзвіночок, дидактичний матеріал – індивідуальні картки, прислів’я, паперові яблука, декоративне дерево, магнітофон. Слайди на комп’ютері. Тип уроку: урок засвоєння нових знань та формування на їхній основі вмінь і навичок. Основні поняття: довіра, друг, дружба, товариш. Хід уроку І. Організація учнів до уроку. - Добрий день усім! Добрий день вам діти! - Мене звати – Олена Вікторівна! - Поверніться до гостей, привітайтеся із гостями. (Добрий день) Слайди на комп’ютері –
ІІ. Перевірка д/з. ( - Група людей, яка складається з жінки, чоловіка, дітей, близьких родичів, які живуть разом? – Сім’я.) ( - Традиційний порядок відзначення будь-яких подій, свят – називають? - Звичай) ( - Зіткнення протилежних інтересів, поглядів, загострення суперечностей та ускладнення в стосунках? – Конфлікт). ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. 1.Вступне слово вчителя.
(Звучить - пісенька «Улыбка») - Так з чого ж починається дружба? (З посмішки) - Посміхніться один до одного. (Посміхаються) 2. Представлення теми уроку та очікувані результати. - Сьогодні наша тема уроку так і називається: «З чого починається дружба». Слайди на комп’ютері –
- Сьогодні ви дізнаєтесь: – кого ми можемо назвати своїм справжнім другом; - що означає «вміти дружити», за що ми цінуємо своїх друзів; - які якості повинен мати справжній друг; - Тому на уроці піде розмова про дружбу. Епіграфом уроку буде народна мудрість: «Дерево міцне корінням, а людина – друзями». 3. Робота над епіграфом уроку. - Як ви розумієте таку народну мудрість - «Дерево міцне корінням, а людина – друзями»? (Відповіді учнів) - Перед вами декоративне дерево «Яблунька дружби» - на ньому немає жодного яблучка, ваше завдання до кінця уроку дібрати усі хороші якості, які повинен мати справжній друг, написати якості на паперових яблучках, вони лежать у вас на партах, і по черзі прикріпити їх на «Дерево-дружби». ІV. Робота над темою уроку.
Робота з словничком (скарбничка слів) Основні поняття: друг, дружба, товариш, довіра. Друг - - с. 187 – людина, на яку можна в усьому покластися. Дружба – особисті стосунки й відносини між людьми, що ґрунтується на взаємній симпатії.
– Дружба – правда, чесність, симпатія,повага, радість, доброта… Товариш – - с.189 – людина, яка спільно з ким-небудь бере участь у якихось подіях. Довіра - - с.69- ставлення до кого-небудь з вірою в чесність і щирість. - Що є найважливішим у дружбі? (Довіра) - Діти, у вас є друзі? (Так) - Назвіть мені вашого друга або декілька друзів! (Відповіді) - Чому людині потрібні друзі? (Відповіді) 2. Робота з підручником. - На стор. 70, у 5 завданні наведені три фрагменти зі шкільних творів про дружбу. Прочитайте їх. Скажіть, яка з наведених думок здається вам найбільш слушною?, найбільш вам сподобалась. (Відповіді) - Наведіть приклад із власного життя! (Приклади із власного життя) -(Наприклад. Пролунав дзвоник з уроку. Школярі взяли свої сніданки й вийшли на перерву. Біля вікна зупинились два хлопчаки - Олег і Денис. У Олега - смачний бутерброд. Денис стоїть і дивиться у вікно – він забув свій сніданок). - Кого ми можемо назвати справжнім другом? (Олега, якщо він поділиться з Денисом). 3. Інтерактивна гра «Мікрофон» - «Доповни речення».. Друзі можуть разом……. (Друзі можуть разом…піти в кіно, гратися в ігри, виконувати домашню роботу, допомагати один одному…..,). 4.Робота в парах. (дидактичні картки для двох учнів)
5. Фіз.хвилинка. - Проведемо фізхвилинку за допомогою музики. Уявіть собі, що ми вирушаємо з другом в подорож, встаємо, крокуємо під музику. (Звучить пісня Шаїнського «Если с другом вышел в путь»). - Скажіть, який настрій з’явиться у вас? (Радісний, веселий, бадьорий). 6. Ситуація №1. - Якщо у вас гарний настрій, попрацюємо над ситуаціями! «Вірність у дружбі» - Катя й Ліза дружили дуже давно, років із трьох. Обидві любили кататися на ковзанах, і на каток вони часто ходили разом. Але з якогось часу туди стала приходити нова дівчинка — Настя. Катя з Лізою почули, що вона із заможної сім’ї. Настя на обох дівчаток справила враження. Проте вона все частіше починала розмову з Лізою, нібито не проти була з нею подружитися, а Катя їй явно не подобалася. Коли Катя падала (таке з нею траплялося частенько), Настя зауважувала Лізі: «Яка незграба!» Кілька разів Катя чула одним вухом ще й інші неприємні слова, які Настя нашіптувала про неї Лізі, на зразок того, що й одягається Катя жахливо, і зачіска їй не личить. Катю засмучувало те, що Ліза ніколи не заступалася за неї. Навпаки, вона стала говорити Каті: «Якби ти краще одягалася, й Настя ставилася б до тебе краще». Урешті-решт Катя так образилася на Лізу, що вирішила покласти край їхній дружбі. - Запитання для роздумів та обговорення: 1. Що відчувала Катя, коли Ліза погоджувалася з Настею? (неповагу, ніяковіння, насмішки, презирство) 2. Ми можемо назвати Лізу справжнім другом? (Ні – це зрада) 3. Як би ви вчинили? 4.Що б ви порадили? 7. Ситуація № 2. «Два товариші».
Ішли лісом два товариші і зустріли ведмедя. Один кинувся тікати, вліз на дерево і заховався, а другий лишився на дорозі. Робити йому було нічого: він упав на землю і прикинувся мертвим. Ведмідь підійшов до нього і почав нюхати: а той товариш і дихати перестав. Ведмідь обнюхав його та й пішов собі. Коли ведмідь пішов, той зліз з дерева і сміється:
Висновок: Отже, вміти дружити – це не залишати друга в біді. 7. Робота з прислів’ями. Слайди на комп’ютері. . Слайди на комп’ютері – Читаємо разом!!!!!
8. Робота в групах. «Склади вірно прислів’я». - Об’єднайтеся, будь ласка в групи! - Складіть вірно розрізані прислів’я. Перша група.
Друга група.
Третя група.
Четверта група.
П*ята група.
Шоста група.
2). Прослуховування уривку з пісні на слова Пляцковського «Справжній друг» («Друг в беде не бросит, лишнего не спросит….» - Впфзнайте дитячу пісеньку…. - Виконуємо її! - Чи згодні ви з автором цієї пісні? (Так). Підсумкове завдання «Найкращі якості друга». - Згадайте вашого найкращого друга. - Назвіть найкращі якості справжнього друга. Які з перерахованих нижче якостей ви цінуєте в ньому найбільше: Надійність — друг ніколи не підведе; Солідарність —друг завжди буде тільки на вашому боці; Чуйність — друг знає про ваш настрій раніше, ніж ви про це скажете; Вірність — друг завжди буде з вами; Сумісність — вам добре в компанії друга; Довіра – ставлення до когось, яке виникає на основі довіри в чиюсь правоту або чесність. Добро – усе гарне в житті дітей та людей, яке відповідає їх бажанням та мріям. Пристойність – ввічливість, гарні манери, повага до людей, охайний вигляд. Совість – відчуття моральної відповідальності за свою поведінку. Тактовність – той, який володіє почуттям міри, такту, делікатності, ввічливості.
Отже, погляньте на це красиве дерево «Дружби»! Скільки на ньому хороших якостей справжніх друзів! ІV. Заключна частина. 1. Підбиття підсумків уроку. Слово вчителя.
справи, розважатися і відпочивати. Та найголовніше – друзі довіряють одне одному, діляться своїми думками, таємницями, тобто покладаються один на одного. Тож друзів пов’язують не лише спільні справи, а й почуття щирості, довіри. – кого ми можемо назвати своїм справжнім другом; - що означає «вміти дружити», за що ми цінуємо своїх друзів; - які якості повинен мати справжній друг; \ 2. Оцінювання результатів уроку. V. Д/з. Домашнє завдання з етики – Розповідь про друга. - Напишіть маленьку розповідь про вашого справжнього друга, на якого ви можете покластися, використовуючи - Правила товаришування. |
Що таке дружба? Одного разу замислилася я над поняттям "дружба" і зрозуміла, що точного визначення дати йому не можна. Зрозуміло, що це "особливий... |
У Розробка уроку учителя трудового навчання Черкаської спеціалізованої... Назва ресурсу: «Презентація та розробка уроку «Плетіння гачком як вид декоративно-ужиткового мистецтва» 7 клас |
Урок-подорож. 6 клас «Лондон. Визначні місця.» Розробка уроку, 8 клас «Famous People of the World. William Shakespeare». Презентація |
Курс етики, 6 клас, урок 31 Галина Вікторівна Бєлоногіна, вчитель історії, етики, правознавства Конституції України (ст. 10, 11, 12) та Закону України «Про національні меншини в Україні» (ст. 1, 2, 3, 6, 15) |
Роль прокаріотів у природі та житті людини. Розробка уроку, 10 клас Епіграф уроку: «Людина повинна вірити, що незрозуміле можна зрозуміти, інакше вона не стала б розмірковувати про це». Гете І |
Конспекту уроку з хiмii на тему "Лужні елементи та лужні метали", 10 клас, рiвень стандарту Розробка плану-конспекту уроку з хiмii на тему "Лужні елементи та лужні метали", 10 клас, рiвень стандарту. Виконавець вчитель хімії... |
Розробка уроку з хімії. 8 клас Відділ освіти Бородянської райдержадміністрації Загальцівське навчально-виховне об’єднання «Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів... |
Що таке толерантність? «Усі люди мають недоліки – хто більші, хто менші. Ось чому і дружба, і допомога, і спілкування були б неможливими, якби не існувало... |
Бесіда-гра «Дружба єднає щирі серця» Мета Мета: розкрити зміст понять «дружба», «дійсний друг»;прищепити учням повагу до розвиткові критичного ставлення до себе і своїх особистих... |
Дружба та друзі 6 клас Мета: — розвивати навички спонтанного мовлення на основі вивченого матеріалу; удосконалювати навички самостійної роботи з незнайомим... |