|
Скачати 43.56 Kb.
|
Відділ освіти Бородянської райдержадміністрації Загальцівське навчально-виховне об’єднання «Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів – дитячий садок» Розробка уроку з хімії. 8 клас Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів і продуктів реакції Вчитель хімії Кузьменко І.М. с. Загальці 2013р. Урок № 19 Тема: розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів і продуктів реакції Мета: закріпити знання про хімічні властивості оксидів і кислот. Розвивати навички складання рівнянь хімічних реакцій на прикладі хімічних властивостей оксидів, кислот. Розвивати вміння й навички виконання розрахунків за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів і продуктів реакції. Формувати навички розв’язувати задачі за хімічними рівняннями. Формувати уявлення про прикладний характер рівнянь. Виховувати активного учня Обладнання: періодична система хімічних елементів Тип уроку: розв’язування задач Хід уроку І. Актуалізація опорних знань (10 хв) 1. Закінчити рівняння реакцій, урівняти: І варіант ІІ варіант (для самостійної роботи кращих учнів) А) Na₂O + H₂O = А)K₂O + H₂O = Б)CO₂ + H₂O = Б)P₂O₅ + H₂O () = В)CuO + H₂SO₄ = В)CaO + HCl = Г)K₂O + CO₂ = Г) Ag + H₂SO₄ = Д)Ba(OH)₂ + HCl = Д) Na₂O + SO₂ = Е)Cu + H₂SO₂ = Е)LiOH + HI = Є)SO₃+ NaOH = Є) SO₂ + NaOH = Ж)Na₂CO₃ + HCl = Ж) BaCl₂ + H₂SO₄ = 2. Повторимо: а) Хімічне рівняння – це умовний запис хімічної реакції за допомогою хімічних формул та коефіцієнтів. б) Закон збереження мас – маса речовин, що вступають в реакцію, дорівнює масі речовин, що утворюються внаслідок реакції. 3. Висновок: за хімічними рівняннями можна обчислювати… ІІ. Основна частина. Розв’язування задач 1 Алгоритм розв’язування задач
2 Розв’язування задач Задача 1. Який об’єм кисню (н. у.) необхідний для окиснення алюмінію масою 54 г? Задача 2, №1 ст. 51. У виробництві гуми як наповнювач використовують сажу (являє собою майже чистий вуглець). Її добувають неповним спалюванням природного газу метану СН₄ за рівнянням СН₄ + О₂ = С +2Н₂О. Обчисли масу метану, необхідного для добування сажі масою 1000т. Задача 3, №4 ст. 52. Якщо утворився купрум (ІІ) оксид масою 4 г, то з міддю прореагував кисень кількістю речовини і масою а) 0,025 моль, 0,8 г; б)0,05 моль, 1,6 г; в) 1 моль, 160 г; г)2 моль, 320 г. ІІІ. Підсумок Рівняння хімічної реакції відображає матеріальний баланс процесу, тому воно дає змогу здійснювати розрахунки маси, об’єму або кількості речовини продуктів реакції чи вихідних речовин Виставлення оцінок ІV. Д/З Читати §7, переписати приклад 1, 2, 3 ст.46, виконати № 2,3 ст. 51 - 52 Додаток (листок учня) 1. Закінчити рівняння реакцій, урівняти: І варіант ІІ варіант (для самостійної роботи кращих учнів) А) Na₂O + H₂O = А)K₂O + H₂O = Б)CO₂ + H₂O = Б)P₂O₅ + H₂O () = В)CuO + H₂SO₄ = В)CaO + HCl = Г)K₂O + CO₂ = Г) Ag + H₂SO₄ = Д)Ba(OH)₂ + HCl = Д) Na₂O + SO₂ = Е)Cu + H₂SO₂ = Е)LiOH + HI = Є)SO₃+ NaOH = Є) SO₂ + NaOH = Ж)Na₂CO₃ + HCl = Ж) BaCl₂ + H₂SO₄ = 2. Повторимо: а) Хімічне рівняння – це умовний запис хімічної реакції за допомогою хімічних формул та коефіцієнтів. б) Закон збереження мас – маса речовин, що вступають в реакцію, дорівнює масі речовин, що утворюються внаслідок реакції. .. 3. 1 Алгоритм розв’язування задач
4 Розв’язування задач Задача 1. Який об’єм кисню (н. у.) необхідний для окиснення алюмінію масою 54 г? Задача 2, №1 ст. 51. У виробництві гуми як наповнювач використовують сажу (являє собою майже чистий вуглець). Її добувають неповним спалюванням природного газу метану СН₄ за рівнянням СН₄ + О₂ = С +2Н₂О. Обчисли масу метану, необхідного для добування сажі масою 1000т. Задача 3, №4 ст. 52. Якщо утворився купрум (ІІ) оксид масою 4 г, то з міддю прореагував кисень кількістю речовини і масою а) 0,025 моль, 0,8 г; б)0,05 моль, 1,6 г; в) 1 моль, 160 г; г)2 моль, 320 г. Д/З Читати §7, переписати приклад 1, 2, 3 ст.46, виконати № 2,3 ст. 51 - 52 |
Конспекту уроку з хiмii на тему "Лужні елементи та лужні метали", 10 клас, рiвень стандарту Розробка плану-конспекту уроку з хiмii на тему "Лужні елементи та лужні метали", 10 клас, рiвень стандарту. Виконавець вчитель хімії... |
У Розробка уроку учителя трудового навчання Черкаської спеціалізованої... Назва ресурсу: «Презентація та розробка уроку «Плетіння гачком як вид декоративно-ужиткового мистецтва» 7 клас |
Урок-подорож. 6 клас «Лондон. Визначні місця.» Розробка уроку, 8 клас «Famous People of the World. William Shakespeare». Презентація |
ПРОГРАМА З ХІМІЇ для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів Програмою передбачено вивчення хімії металічних і неметалічних елементів і їхніх сполук (10-й клас) і основних класів органічних... |
Роль прокаріотів у природі та житті людини. Розробка уроку, 10 клас Епіграф уроку: «Людина повинна вірити, що незрозуміле можна зрозуміти, інакше вона не стала б розмірковувати про це». Гете І |
Урок «Операція "Таємничий острів"» Цілі уроку Цілі уроку: вийшовши за межі програми, показати могутність хімії як джерела добробуту для всього народу; показати величезне значення... |
Розробки сучасних уроків з хімії (за інтегральною технологією). 10... Овчаренко Ірина Юріївна (вчитель хімії Черкаської загальноосвітньої школи I-III ступенів №32 Черкаської міської ради) |
Розробка уроку з етики 5 клас „ Що таке дружба ” Мета: уточнити і закріпити уявлення учнів про товариські взаємини, дружбу, взаємоповагу; спонукати дітей до дружби і товаришування;... |
8 клас Поглиблене вивчення хімії Програма для 8-9 класів з поглибленим вивченням хімії. (Збірник навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим... |
Факультативний курс (35 год, 1 год на тиждень) Програма Овчаренко І. Розв`язування задач з хімії. Факультативний курс. 10 клас.//Навчальні програми курсів за вибором та факультативів з... |