|
Скачати 60.67 Kb.
|
Бесіда-гра « Дружба єднає щирі серця» Мета:розкрити зміст понять «дружба», «дійсний друг» ;прищепити учням повагу до розвиткові критичного ставлення до себе і своїх особистих якостей, терпимості і коректності в спілкуванні з друзями. Формування ключових компетентностей: Вміння вчитися-організовувати свою навчальну діяльність, планувати свої дії; Інформаційна-вміння аргументувати й відстоювати свою думку; Загальнокультурна- формування моральних якостей. Обладнання. Малюнок з демонстраційного матеріалу «Немає друга-шукай, а знайшов-тримай",тексти казок, плакати з прислів ‘ ями і приказками,правилами дружби аудіо записи . Хід заняття I.Організація класу. Робочий настрій учня. (Виконання пісні «Усмішка», обговорення значення посмішки для кожної людини). II.Вступне слово. .Бесіда за малюнком. - розкажіть, що відбувається на картинці. -Що трапилось? Кошенятко попало в біду? Чи є у вас друг? Як би він поводив себе такій ситуації? - Що є головним у дружбі? III. Оголошення теми заняття. Вчитель.-Перед вами написані слова, які характеризують поняття, яке вам потрібно відгадати, щоб дізнатися , як називається тема нашого заняття. Для цього уважно прочитайте ці слова і зверніть увагу на букви, які стоять першими у словах. Доброта Радість Уміння Жертвенність Бодрість Акуратність -Прочитайте, яке вийшло слово? То як називається тема нашого заняття? (Діти читають тему заняття , написану на дошці.) IV.Робота над темою. 1. Читання та обговорення казки В. Сухомлинського «Дівчинка і ромашка». Сонячним ранком маленька Дівчинка вийшла погратися на зеленій галявині. Раптом вона почула, що хтось плаче. Прислухалась. Плач долинав з-під каменя, який лежав у кінці галявини. Нахилилась дівчинка до каменя, та й питає: - Хто там, під каменем плаче? -Це я, Ромашка,- почувся тихий голос. –Звільни мене, Дівчинко, гнітить мене камінь. Відкинула дівчинка камінь і побачила ніжну стеблинку Ромашки. - Спасибі тобі Дівчинко,- сказала Ромашка.- Ти звільнила мене з-під кам’яного гніту. - Як же ти потрапила сюди, під камінь? - Підманув мене камінь,- розповіла Ромашка.—Була я маленькою насінинкою. Восени шукала теплого куточка. Камінь дав мені притулок, обіцяв оберігати мене від холоду та спеки. А коли я захотіла побачити сонечко, він ледве мене не задавив. Я хочу бути твоєю, Дівчинко. - Гаразд, будь моєю, - погодилась Дівчинка. Подружилися Дівчинка та Ромашка. Щоранку Дівчинка приходила до Ромашки, і вони разом зустрічали сонечко. - Як добре мені бути твоєю, дівчинко, - часто говорила ромашка. - А коли б ти виросла у лісі або при дорозі? Якби ти була нічиєю? -Я б померла від горя,- тихо сказала Ромашка.- Але я знаю, що нічиїх квітів не буває. Вони завжди чиїсь. Ось той Маковий Дзвіночок товаришує із Сонечком. А ось та маленька квіточка Незабудка – подруга Весняного вітру. Ні, квітка не могла б жити нічиєю. Вчитель. –Як ви вважаєте, чи бувають « нічиї люди», « нічиї звірі», « нічиї дерева» та інше? Коли так трапляється? -Як на вашу думку, чи можуть рослини або тварини дружити з людиною? -Розкажіть про свою дружбу з якоюсь рослиною чи твариною. 2. Подорож у країну, де живуть Увага і Доброта - Однак є така країна, де можна придбати те, що неможливо купити за гроші. У цій країні живуть фея Увага і чаклунка Доброта (На дошці прикріплюють фігурки феї і чаклунки.) В цю країну може потрапити кожен, але за однієї умови: потрібно вміти помічати прекрасне в людях, які вас оточують, захоплюватися їхніми гарними рисами, виявляти доброзичливість до них. Навчитися цьому нам допоможе фея Увага і чаклунка Доброта: фея зробить нас уважними до оточуючих, підкаже, як стежити за власною поведінкою, а чаклунка навчить бачити в людях хороші риси характеру. Хороші риси людини або її вчинки побачити важче, ніж погані. Погані вчинки кидаються у вічі, тому що завдають нам болю, хвилюють і сердять. ( презентація) Вчитель.- Що можна придбати в цій країні? ( Дружбу) 3. 6. Гра: “Виявляй доброзичливість не лише словами, але й посмішкою, руками,жестами. Пантоміма. Діти стають у 2 ряди, напроти один одного і без слів (жестами та мімікою) виражають схвалення, привітання, побажання добра, здоров’я, (кивають головою, прикладають руку до серця, роблять жести “Удачі вам!”) ) - Як ви думаєте, де потрібно стояти, щоб іншому було видно, що ви хочете привітатися, кивнути? З ким можна привітатися кивком? Гра: “Ласкавинки.” (з м’ячем.) Діти кидають м’яч одне одному, називаючи ласкавим іменем того, до кого потрапив м’яч. Гра: паперові “Посмішки” Серед учнів обирається ведучій (ведучий роздає дітям пелюстки “чарівної квітки ”). Учні піднімають “посмішки”, якщо названа якість у ведучого є. (Пропоновані якості: акуратність, вихованість, життєрадісність, веселий, надійність, освіченість, відповідальність, сміливість, красота, терпимість і вміння прощати, чесність, працьовитість, щирість, чуйність. ) 4. Що таке дружба? Вчитель. Зараз ми поговоримо про дружбу. Що це таке? ( Діти обговорюють це питання) Ігрова вправа « Що таке дружба». Вчитель називає ситуації, діти плещуть у долоні лише тоді, коли мова йде про справжню дружбу. -Допомогти виконати складне завдання. - Підказати відповідь, якщо друг її не знає. -Поділитися чимось смачненьким. -Заступитися, коли друга ображають. -Промовчати, коли товариш говорить неправду. -Зателефонувати другові, коли той захворів. Вчитель.- В пам’яті українського народу залишилось багато висловлювань про дружбу. Правильно складіть ці висловлювання і поясніть їхнє значення. 1. Хочеш найти друга- сам стань другом. 2. Дерево міцне корінням, а людина друзями. 3.Друга за гроші не купиш. 4. Не той друг, хто медом маже- а той, хто правду каже. 5.Скажи мені, хто твій друг- і я скажу, хто ти. Вчитель. – Діти, ми з вами складем свої правила дружби. 1.Будь щирим, відвертим. 2. Не видавай секрети друга. 3. Не ображай друзів. 4. Не бійся попросити вибачення. 5. Допомагай другу в усьому. 6.Дари друзям подарунки. 7. Вітай з святами. 8. Разом робіть різні справи. 9. Збережи друга в серці на все життя Вчитель.- Ми з вами склали свої правила дружби, а тепер давайте прочитаємо правила дружби, які нам пропонують інші. ( презентація) Вчитель.- А тепер давайте пограємо в гру « Хто мій друг» Діти по черзі розповідають про своїх друзів, не називаючи імен. Учні повинні відгадати ім’я друга. Той, хто відгадає, стає ведучим. 5. Інсценізація оповідання « Хмаринки-подружки» Хмаринки «діти» дуже люблять гратися. І при цьому дуже часто передражнюють усіх на світі: то ведмедиків( ходять перевальцем), то зайчиків( стрибають), то метеликів( «пурхають»), то мишок( бігають і пискотять)… А то раптом усі разом починають плакати(« плачуть»). Ні, вони не сваряться, вони просто грають у «плаксунів». І чекають сонечка, яке їм посміхнеться( сонечко всіх утішає). Як добре жити дружно… « Діти беруться за руки і водять хоровод) v. Слово вчителя. У кожної людини свої уявлення про справжню дружбу, але, на жаль, уявлення не завжди відповідають реальності, може і можна якісь подання перетворити в реальність, але тільки не дружбу. І, напевно, справжніх друзів має той, хто не замислюється про дружбу і не заморочується про її сенс і значення, він просто дружить, не думаючи. А той, хто розмірковує про все це, значить, той вибирає друзів по якимось критеріями, що б створити ідеальну дружбу за своїми уявленнями. Справжня дружба так не створюється, вона виникає. Так що, не потрібно думати, а треба відчувати і слухати своє серце. Не ідеалізуйте, а приймайте дружбу такою, яка вона є. А краще, не думайте про дружбу, а просто дружіть! Вправа «Мікрофон» та прийом « Незакінчені речення» «Сьогодні на занятті я зрозумів…» Література 1.Красоткіна Н. Г. Виховні бесіди початкових класах.-Тернопіль: Мандрівець, 2008р. 2. Красоткіна Н.Виховні заходи. 1-4 класи.- Тернопіль: Мандрівець, 2007 р. 3. Лопатина А. А. Беседы и сказки о семне: для детей и взрослых.- Амрита- Русь, 2005. 4.Андрианов М. А. Философия для детей( в сказках и рассказах).- Минск:Современное слово, 2005. |
«У сузір’ї любові» Мета Мета: показати авторську систему роботи з розвитку духовних основ та створення системи навчання «від серця до серця» |
Робота серця. Серцевий цикл Мета. Розглянути серцевий цикл, ознайомити учнів з його основними фазами й механізмами, що регулюють роботу серця |
Що таке дружба? Одного разу замислилася я над поняттям "дружба" і зрозуміла, що точного визначення дати йому не можна. Зрозуміло, що це "особливий... |
Прийміть щирі вітання з Новим 2013 роком та Різдвом Христовим! Від імені депутатського корпусу міської ради, її виконавчого комітету, мене особисто прийміть щирі вітання з Новим 2013 роком та... |
ПЛАН КОНСПЕКТ Пульс: його характеристики, місця прощупування, зупинка серця, причини, зовнішній масаж серця |
Уроку української мови 6 клас "Теперішній час дієслів" Тема: Теперішній час дієслів Методи і прийоми навчання: інтерактивна гра «Продовжіть речення», робота з текстом, робота в групах, творча робота «Асоціації», робота... |
Творча лабораторія вчителя Робота над проектом «Від серця до серця» На цьому етапі здійснюю попередній перегляд проекту, виявляю недоробки, окреслюю шляхи усунення виявлених недоліків, відбувається... |
Т. ШЕВЧЕНКО. «ЗАПОВІТ» — ТВІР, ЩО ЄДНАЄ МИНУЛЕ, ТЕПЕРІШНЄ І МАЙБУТНЄ Мета Обладнання: портрет Т. Шевченка, підручник, мультимедійний комплект, малюнки-ілюстрації до твору; дидактичний матеріал (тестові завдання,... |
УРОК У «ДІЛОВА ГРА» Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності.... |
Тема: Що для мене справжня дружба??? Мета: вивчити ціннісні орієнтації та моральні ідеали учнів; з’ясувати думку та відношення учнів до дружби між своїми однолітками |