Бесіда-гра «Дружба єднає щирі серця» Мета


Скачати 60.67 Kb.
НазваБесіда-гра «Дружба єднає щирі серця» Мета
Дата11.02.2014
Розмір60.67 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Біологія > Документи
Бесіда-гра « Дружба єднає щирі серця»

Мета:розкрити зміст понять «дружба», «дійсний друг» ;прищепити учням повагу до розвиткові критичного ставлення до себе і своїх особистих якостей, терпимості і коректності в спілкуванні з друзями.

Формування ключових компетентностей:

Вміння вчитися-організовувати свою навчальну діяльність, планувати свої дії;

Інформаційна-вміння аргументувати й відстоювати свою думку;

Загальнокультурна- формування моральних якостей.

Обладнання. Малюнок з демонстраційного матеріалу «Немає друга-шукай, а знайшов-тримай",тексти казок, плакати з прислів ‘ ями і приказками,правилами дружби аудіо записи .

Хід заняття

I.Організація класу. Робочий настрій учня. (Виконання пісні «Усмішка», обговорення значення посмішки для кожної людини).

II.Вступне слово.

.Бесіда за малюнком.

- розкажіть, що відбувається на картинці.

-Що трапилось? Кошенятко попало в біду?

Чи є у вас друг? Як би він поводив себе такій ситуації?

- Що є головним у дружбі?

III. Оголошення теми заняття.

Вчитель.-Перед вами написані слова, які характеризують поняття, яке вам потрібно відгадати, щоб дізнатися , як називається тема нашого заняття. Для цього уважно прочитайте ці слова і зверніть увагу на букви, які стоять першими у словах.

Доброта

Радість

Уміння

Жертвенність

Бодрість

Акуратність
-Прочитайте, яке вийшло слово? То як називається тема нашого заняття?

(Діти читають тему заняття , написану на дошці.)

IV.Робота над темою.

1. Читання та обговорення казки В. Сухомлинського «Дівчинка і ромашка».

Сонячним ранком маленька Дівчинка вийшла погратися на зеленій галявині. Раптом вона почула, що хтось плаче. Прислухалась. Плач долинав з-під каменя, який лежав у кінці галявини. Нахилилась дівчинка до каменя, та й питає:

- Хто там, під каменем плаче?

-Це я, Ромашка,- почувся тихий голос. –Звільни мене, Дівчинко, гнітить мене камінь. Відкинула дівчинка камінь і побачила ніжну стеблинку Ромашки.

- Спасибі тобі Дівчинко,- сказала Ромашка.- Ти звільнила мене з-під кам’яного гніту.

- Як же ти потрапила сюди, під камінь?

- Підманув мене камінь,- розповіла Ромашка.—Була я маленькою насінинкою. Восени шукала теплого куточка. Камінь дав мені притулок, обіцяв оберігати мене від холоду та спеки. А коли я захотіла побачити сонечко, він ледве мене не задавив. Я хочу бути твоєю, Дівчинко.

- Гаразд, будь моєю, - погодилась Дівчинка.

Подружилися Дівчинка та Ромашка. Щоранку Дівчинка приходила до Ромашки, і вони разом зустрічали сонечко.

- Як добре мені бути твоєю, дівчинко, - часто говорила ромашка.

- А коли б ти виросла у лісі або при дорозі? Якби ти була нічиєю?

-Я б померла від горя,- тихо сказала Ромашка.- Але я знаю, що нічиїх квітів не буває. Вони завжди чиїсь. Ось той Маковий Дзвіночок товаришує із Сонечком. А ось та маленька квіточка Незабудка – подруга Весняного вітру. Ні, квітка не могла б жити

нічиєю.

Вчитель. –Як ви вважаєте, чи бувають « нічиї люди», « нічиї звірі», « нічиї дерева» та інше? Коли так трапляється?

-Як на вашу думку, чи можуть рослини або тварини дружити з людиною?

-Розкажіть про свою дружбу з якоюсь рослиною чи твариною.

2. Подорож у країну, де живуть Увага і Доброта 
- Однак є така країна, де можна придбати те, що неможливо купити за гроші. У цій країні живуть фея Увага і чаклунка Доброта (На дошці прикріплюють фігурки феї і чаклунки.) 
В цю країну може потрапити кожен, але за однієї умови: потрібно вміти помічати прекрасне в людях, які вас оточують, захоплюватися їхніми гарними рисами, виявляти доброзичливість до них. Навчитися цьому нам допоможе фея Увага і чаклунка Доброта: фея зробить нас уважними до оточуючих, підкаже, як стежити за власною поведінкою, а чаклунка навчить бачити в людях хороші риси характеру. 
Хороші риси людини або її вчинки побачити важче, ніж погані. Погані вчинки кидаються у вічі, тому що завдають нам болю, хвилюють і сердять. 
( презентація)
Вчитель.- Що можна придбати в цій країні? ( Дружбу)
3. 6. Гра: “Виявляй доброзичливість не лише словами, але й посмішкою, руками,жестами. Пантоміма. 
Діти стають у 2 ряди, напроти один одного і без слів (жестами та мімікою) виражають схвалення, привітання, побажання добра, здоров’я, (кивають головою, прикладають руку до серця, роблять жести “Удачі вам!”) ) 
- Як ви думаєте, де потрібно стояти, щоб іншому було видно, що ви хочете привітатися, кивнути? З ким можна привітатися кивком? 

Гра: “Ласкавинки.” (з м’ячем.) 

Діти кидають м’яч одне одному, називаючи ласкавим іменем того, до кого потрапив м’яч. 

Гра: паперові “Посмішки” 

Серед учнів обирається ведучій (ведучий роздає дітям пелюстки “чарівної квітки ”). Учні піднімають “посмішки”, якщо названа якість у ведучого є. (Пропоновані якості: акуратність, вихованість, життєрадісність, веселий, надійність, освіченість, відповідальність, сміливість, красота, терпимість і вміння прощати, чесність, працьовитість, щирість, чуйність. ) 

4. Що таке дружба?

Вчитель. Зараз ми поговоримо про дружбу. Що це таке? ( Діти обговорюють це питання)

Ігрова вправа « Що таке дружба».

Вчитель називає ситуації, діти плещуть у долоні лише тоді, коли мова йде про справжню дружбу.

-Допомогти виконати складне завдання.

- Підказати відповідь, якщо друг її не знає.

-Поділитися чимось смачненьким.

-Заступитися, коли друга ображають.

-Промовчати, коли товариш говорить неправду.

-Зателефонувати другові, коли той захворів.

Вчитель.- В пам’яті українського народу залишилось багато висловлювань про дружбу. Правильно складіть ці висловлювання і поясніть їхнє значення.

1. Хочеш найти друга- сам стань другом.

2. Дерево міцне корінням, а людина друзями.

3.Друга за гроші не купиш.

4. Не той друг, хто медом маже- а той, хто правду каже.

5.Скажи мені, хто твій друг- і я скажу, хто ти.

Вчитель. – Діти, ми з вами складем свої правила дружби.
1.Будь щирим, відвертим.

2. Не видавай секрети друга.

3. Не ображай друзів.

4. Не бійся попросити вибачення.

5. Допомагай другу в усьому.

6.Дари друзям подарунки.

7. Вітай з святами.

8. Разом робіть різні справи.

9. Збережи друга в серці на все життя

Вчитель.- Ми з вами склали свої правила дружби, а тепер давайте прочитаємо правила дружби, які нам пропонують інші.

( презентація)

Вчитель.- А тепер давайте пограємо в гру « Хто мій друг»

Діти по черзі розповідають про своїх друзів, не називаючи імен. Учні повинні відгадати ім’я друга. Той, хто відгадає, стає ведучим.

5. Інсценізація оповідання « Хмаринки-подружки»

Хмаринки «діти» дуже люблять гратися. І при цьому дуже часто передражнюють усіх на світі: то ведмедиків( ходять перевальцем), то зайчиків( стрибають), то метеликів( «пурхають»), то мишок( бігають і пискотять)… А то раптом усі разом починають плакати(« плачуть»). Ні, вони не сваряться, вони просто грають у «плаксунів». І чекають сонечка, яке їм посміхнеться( сонечко всіх утішає). Як добре жити

дружно… « Діти беруться за руки і водять хоровод)

v. Слово вчителя.

У кожної людини свої уявлення про справжню дружбу, але, на жаль, уявлення не завжди відповідають реальності, може і можна якісь подання перетворити в реальність, але тільки не дружбу. І, напевно, справжніх друзів має той, хто не замислюється про дружбу і не заморочується про її сенс і значення, він просто дружить, не думаючи. А той, хто розмірковує про все це, значить, той вибирає друзів по якимось критеріями, що б створити ідеальну дружбу за своїми уявленнями. 
Справжня дружба так не створюється, вона виникає. Так що, не потрібно думати, а треба відчувати і слухати своє серце. Не ідеалізуйте, а приймайте дружбу такою, яка вона є. А краще, не думайте про дружбу, а просто дружіть! 
Вправа «Мікрофон» та прийом « Незакінчені речення» 
«Сьогодні на занятті я зрозумів…» 
Література
1.Красоткіна Н. Г. Виховні бесіди початкових класах.-Тернопіль: Мандрівець, 2008р.

2. Красоткіна Н.Виховні заходи. 1-4 класи.- Тернопіль: Мандрівець, 2007 р.

3. Лопатина А. А. Беседы и сказки о семне: для детей и взрослых.- Амрита- Русь, 2005.
4.Андрианов М. А. Философия для детей( в сказках и рассказах).- Минск:Современное слово, 2005.

Схожі:

«У сузір’ї любові» Мета
Мета: показати авторську систему роботи з розвитку духовних основ та створення системи навчання «від серця до серця»
Робота серця. Серцевий цикл
Мета. Розглянути серцевий цикл, ознайомити учнів з його основними фазами й механізмами, що регулюють роботу серця
Що таке дружба?
Одного разу замислилася я над поняттям "дружба" і зрозуміла, що точного визначення дати йому не можна. Зрозуміло, що це "особливий...
Прийміть щирі вітання з Новим 2013 роком та Різдвом Христовим!
Від імені депутатського корпусу міської ради, її виконавчого комітету, мене особисто прийміть щирі вітання  з Новим 2013 роком та...
ПЛАН КОНСПЕКТ
Пульс: його характеристики, місця прощупування, зупинка серця, причини, зовнішній масаж серця
Уроку української мови 6 клас "Теперішній час дієслів" Тема: Теперішній час дієслів
Методи і прийоми навчання: інтерактивна гра «Продовжіть речення», робота з текстом, робота в групах, творча робота «Асоціації», робота...
Творча лабораторія вчителя Робота над проектом «Від серця до серця»
На цьому етапі здійснюю попередній перегляд проекту, виявляю недоробки, окреслюю шляхи усунення виявлених недоліків, відбувається...
Т. ШЕВЧЕНКО. «ЗАПОВІТ» — ТВІР, ЩО ЄДНАЄ МИНУЛЕ, ТЕПЕРІШНЄ І МАЙБУТНЄ Мета
Обладнання: портрет Т. Шевченка, підручник, мультимедійний комплект, малюнки-ілюстрації до твору; дидактичний матеріал (тестові завдання,...
УРОК У «ДІЛОВА ГРА»
Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності....
Тема: Що для мене справжня дружба???
Мета: вивчити ціннісні орієнтації та моральні ідеали учнів; з’ясувати думку та відношення учнів до дружби між своїми однолітками
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка