|
Скачати 45.2 Kb.
|
Вибір професії: задача з багатьма невідомими Профорієнтаційне заняття Мета: розширити знання учнів про професії, активізувати спрямованість на самопізнання, власну активність як основу професійного самовизначення, формувати вміння зіставляти свої здібності, знання, інтереси з вимогами до професій. Оснащення: професіограми конкретних професій певного типу, виставка книг «У світі професій», чорний ящик з предметами до обраних професій, комп’ютерна презентація Вступне слово: Г. Сковорода говорив: «Бути щасливим – пізнати себе чи свою природу, взятися за своє споріднене діло і бути з ним у злагоді з загальною потребою». Як же знайти ту справу, яка буде тобі по душі і буде відповідати твоїм здібностям? Пропоную в цьому розібратися. Світ професій: який він? (Учень демонструє своє дослідження у вигляді комп’ютерної презентації) Справді світ професій великий і різнобарвний. Всі існуючі професії розділені на п’ять основних видів. І ми з вами об’єдналися саме за таким принципом, враховуючи результати попереднього тестування і ваші професійні інтереси. Саме слово «Професія» означає «оголошую своєю справою» Яку ж справу оголосити своєю і не помилитися?. Кожній людині важливо правильно зорієнтуватися у цьому світі, вибрати саме ту, яка принесе радість, в якій людина буде успішною, а її праці – ефективною. Разом з вами спробуємо скласти алгоритм, який дозволить зробити правильний вибір. Перший крок – вибрати ту, яка подобається найбільше. Вправа «Аркуш мети»: Дітям пропонується написати, професію, з якою вони хотіли б повязати своє майбутнє. Крок Другий: шукати якнайбільше інформації про неї. Професіограма – допоможе ознайомитися глибше. Дітям пропонується готова професіограма певної професії певного типу. Вони вивчають її групою. Вправа « Хода професіонала» Мета : розвиток творчих здібностей, уваги до оточуючих. Завдання: продемонструвати ходу представника даної професії. Вправа «Чорний ящик» Мета: розвиток творчого мислення, розширення обізнаності учнів. Психолог: в ящику знаходяться предмети, якими користуються представники тих професій, які вказані у професіограмах. Ваше завдання за описом вгадати свій предмет праці. Вправа «День із життя» Мета: уточнити знання про змістовний бік професії Завдання: скласти розповідь про робочий день людини обраної професії, використовуючи тільки іменники. Кожна професія має дві сторони, плюси та мінуси важливо зважити їх, щоб потім не пошкодувати. Права «Оптимісти і скептики» Мета: вчити дітей об’єктивно оцінювати професію Завдання: в групі розділитися на підгрупи і спробувати описати всі плюси і мінуси даної професії: заробітну плату, умови праці, яка праця використовується: ручна, автоматизована, механізована, чи має якісь медичні протипоказання. Необхідно звернути увагу на те, що одна й та ж характеристика може розцінюватися по – різному. Тому при виборі професії ви повинні для себе вирішити: влаштовує це вас чи ні. М.А. Добролюбов говорив: «Нет неспособных людей, а есть только неуместные». Слово «неуместные» потрібно розуміти тут в прямому значенні - не на своєму місці. Тому дуже важливо оцінити власні здібності, особливості характеру, темпераменту. Крок третій - «приміряти» професію на себе, вивчити свої здібності. Не керуватися принципом «престижна» - «непрестижна» професія. Хоча темперамент не впливає на інтелектуальні здібності, на визначає інтереси і людина з будь - яким темпераментом може обирати будь – яку професію, все варто зважати, що кожна професія має свої вимоги: швидкості реакції чи спокійності, впевненості; енергійності чи витримки, терпіння при виконанні кропіткої, одноманітної роботи. Наприклад, метушлива, запальна медсестра – це навіть небезпечно. Виконання для холерика чи сангвініка одноманітної роботи (фармацевтом чи манікюрником, чи на годинниковому заводі) це жах. Вправа «Мій темперамент» Мета: спонукати до самопізнання. За допомогою експрес – діагностики визначити тип темпераменту. Оцініть людині якого типу темпераменту більш підходить професія, що дісталась групі. Вправа «Ким би сьогодні були…» Мета: розвиток вміння критично оцінювати професію, звернути увагу на помилки при виборі професії, розвиток творчого мислення. Завдання: підберіть професію для Колобка (туроператор) Трьх поросят (будівники, архітектори) Кота Матроскіна (працівник агро фірми, технолог по обробці молока) Червона шапочка (працівник соціальної служби) Вовк із казки «Семеро козенят» (артист пародій) Вправа «Най…най…» Завдання: за визначеннями назвати професію: Найзеленіша – Найглибша – океанолог, шахтор. Найсолодша – кондитер. Найсерйьозніша – Найвеселіша – Крок четвертий- зорієнтуватися у потребах часу, зважити, чи користується попитом професія, яку ви хочете обрати, чи зможете ви знайти собі роботу. Чи знаєте, які спеціалісти потрібні в районі? (Аналіз вакансій, запитів за результатами співбесіди з працівниками Районного центру зайнятості) Заключне слово психолога Притча «Чашка кави» Група успішних випускників престижного вишу, які зробили кар’єру, прийшли в гості до свого старого професора. Під час візиту розмова зайшла про роботу: випускники жалілися на численні труднощі на життєві негаразди. Запропонувавши своїм гостям каву, професор пішов на кухню і повернувся з кавником і підносом, заставленим різноманітними чашками: порцеляновими, скляними, пластиковими, кришталевими. Одні були прості, інші – дорогі. Коли випускники розбирали чашки , професор сказав: - Зверніть увагу, що всі гарні чашки порозбирали, а прості й дешеві – лишилися. І хоча це нормально для вас – прагнути тільки найкращого для себе, але це і є джерело ваших проблем і стресів. Зрозумійте, чашка сама пособі не робить каву смачнішою. Найчастіше – вона порсто дорожча. А насправді, те, що ви хотіли, - це просто кава, а не чашка. Але ви свідомо обрали найкращі чашки, а потім розглядали, яка кому дісталася. А тепер подумайте: життя - це кава, а робота, гроші, соціальний статус – чашки. Це лише інструменти для підтримання якості Життя. Те, яка в нас чашка не визначає і не змінює якості нашого життя Інколи, концентруючись лише на чашці, ми забуваємо насолодитися смаком самої кави. Найщасливіші люди – не ті, які мають усе найкраще, а ті, які видобувають найкраще з того, що вже мають. Я бажаю знайти свою споріднену працю. |
Заняття №3 «Цінності життя: до чого я прагну» Мета Мета: формування у учнів відношення до праці, як до життєвої цінності; пізнання власних цінностей, що впливають на вибір професії;... |
Поради психолога для батьків Хтось з нас вважає, що вибір професії цілком залежить від самого підлітка, хтось прагне показати переваги і недоліки тієї або іншої... |
Фактори, що впливають на вибір професії ... |
Тренінгове заняття для учнів старших класів Мета: обговорення майбутніх перспектив, вибору професії, важливості брати до уваги при виборі професії власного стану здоров’я |
Вибір професії – вибір долі Підготовка до диспуту. За тиждень до диспуту вивішується оголошення про диспут із переліком запитань і літератури. В якості гостей... |
Заняття № «Я творець свого життя» Мета Мета: усвідомлення власного емоційного відношення до вибору професії і його впливу на професійно самовизначення |
Зміст Назва заняття Заняття для батьків учні яких здійснюють вибір профілю у 7 (3) класі Сарненської гімназії |
Конкурс-гра «Голосую за професію» Мета: Ознайомити з різноманітним світом професій; звернути увагу підлітків на таке важливе питання, як вибір професії; розширяти... |
ОПТИМАЛЬНІ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ВИРОБНИЧИХ СИСТЕМ: РІШЕННЯ ВАРІАЦІЙНОЇ ЗАДАЧІ РОЗВИТКУ Ключові слова: виробнича задача, критерії оптимальності, задача оптимального агрегування, багатовимірна оптимізаційна задача |
Заняття №1 Мета: Формування умінь в учнів приймати самостійні рішення, освоєння алгоритму ухвалення рішення з метою його застосування при виборі... |