Заняття №3 «Цінності життя: до чого я прагну» Мета


Скачати 59.46 Kb.
Назва Заняття №3 «Цінності життя: до чого я прагну» Мета
Дата 11.02.2014
Розмір 59.46 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Психологія > Документи
Заняття №3 «Цінності життя: до чого я прагну»
Мета: формування у учнів відношення до праці, як до життєвої цінності; пізнання власних цінностей, що впливають на вибір професії; розширення інформаційного простору.

Ресурси: робочі зошити, ручки, фліп-чарт або дошка, маркер.

Хід заняття:

Психолог.

Хто готовий погодитися з висловлюванням «Вибирана професія повинна забезпечити реалізацію моїх найважливіших життєвих цінностей».

  • Що таке цінності?

  • А які у вас цінності?

Цінностями називають уявлення людини про найважливіше в житті. Вони можуть бути усвідомлюваними, тоді людина може назвати їх словами. Вони можуть бути неусвідомлюваними - у вигляді відчуттів, образів, тоді людина намагається пояснити їх віршами, малюнками, музикою або танцем. А якщо не уміє цього, то жестами і звуками.

Усвідомлювані цінності можуть бути реальними, і тоді людина поводиться відповідно до них. Але можуть бути і декларативними: тоді людина говорить одне, а робить інше.

Уявлення про важливі речі, що стосуються усього життя в цілому, називають життєвими цінностями, пов'язані з роботою.

Почнемо прояснювати, що ж для нас цінне.

Дискусія «Які Ваші реальні цінності».

Питання для обговорення:

1) Що б Ви робили, якби виграли в лотерею 1 мільйон доларів?

  • Що було б вашою першою дією?

  • Що було б другою?



Які зміни Ви зробили б у Вашому житті?

2) Що б ви робили і як провели б час, якби сьогодні вам сказали, що вам залишилося жити пів року?

3) Уявіть, що чарівник дав вам можливість здійснити одне бажання. Яким було б це бажання?

Вправа «Колесо життєвих сфер»

У цій вправі вам пропонується поглянути на свої цінності через колесо життєвих сфер.

З пропонованих на дошці (фліп - чарті) життєвих сфер, визначите, які сфери для вас більше значущі, які - менш?

Життєві сфери:

1.Життя душі: душевний і психічний стан.

2.Сімейне життя (з батьками, у своїй сім'ї).

3.Життя у вільний час: захоплення, розваги.

4.Матеріальне життя: гроші, речі, майно.

5.Життя тіла: здоров'я, фізичний стан.

6.Соціальні і людські стосунки: дружба, спілкування, статус.

7. Професійне життя, професійне навчання, робота, кар'єра.

Відобразить свої переваги на «Колесі життєвих сфер». (додаток №21) Для цього намалюйте коло та розбийте його на сектори залежно від значущості для вас кожної з сфер, підпишіть кожен сектор. Це завдання виконується індивідуально.

Психолог.

Що усередині кожної сфери здається вам найбільш важливим, цінним, значущим? Наприклад: в душевному житті для одного найціннішим може бути внутрішній комфорт, спокій, для іншого - напружений душевний пошук і так далі…

Опишіть в декількох словах ваше уявлення про бажане наповнення кожної сфери.
Обговорення.

Перевірте, чи не є ваш набір цінностей суперечливим. Чи немає в ньому подібних поєднань "висока посада" і "маса вільного часу"; "багато часу приділяти вихованню дітей" і "багато відряджень". Якщо протиріччя є, то чи можна знайти такий життєвий варіант, який дозволяв би вам все-таки реалізувати і те, і інше?

Психолог:

Ми визначили, що цінність - це те, що важливе. Спробуємо підійти з цієї точки зору до професії.

Гра "Відділ кадрів"

Опис ігри.

З учасників групи формуються 2-3 пари, інші — в ролі спостерігачів. Завдання парам: один стане начальником відділу кадрів, другий — прийшов до нього на прийом. Мета другого — дізнатися, які робочі місця можуть йому запропонувати і наскільки ці пропозиції відповідають його уявленням про бажану роботу. Він не обов'язково зупинить свій вибір на пропонованих йому вакансіях, може пошукати і у іншому місці. Мета начальника відділу кадрів — дізнатися, що за чоловік перед ним, чи підходить він за своїми якостями цьому підприємству або установі, а також грамотно і кваліфіковано відповісти на питання, що задаються претендентом, і розповісти про наявні вакансії.

Час роботи кожної пари — не більше 5-7 хв. Перед початком гри кожна пара домовляється, на якому підприємстві або установі відбувається їх діалог, і повідомляє про це спостерігачів.

Завдання спостерігачів:

фіксувати усе, про що піде розмова, щоб в ході наступного обговорення відповісти на питання:

1. Наскільки розмова відповідає цілям, поставленим перед начальником і претендентом?

2. Як в ньому відбиті критерії, по яких вибирають професію і місце роботи?

3. Чи поводилися учасники відповідно до своїх ролей і в чому проявилася їх поведінка?

Обговорення.

На початку педагог просить кожного з учасників, по колу, відповісти на два питання: «Якої теми не торкнулися в діалозі»? і «Про що в першу чергу запитав би я, влаштовуючись на роботу»?

Примітка. Відповіді учасників на друге питання дадуть поштовх для обговорення теми "Цінності, що реалізовуються в професії". Людина вибирає собі ту роботу, на якій вона може реалізувати властиві їй цінності. Моделююча гра "Відділ кадрів" дає можливість не лише організувати дискусію по темі "Цінності", але і обговорити поведінку людини в певних ролях. Важливо, щоб учасники групи відчули, що поведінка кожного з них залежно від ролі міняється.

Мозковий штурм «Рецепт щастя»

Багато людей у відповідь на питання про їх цінності говорять: "Бути щасливим". При цьому під "щастям" можуть мати на увазі дуже різні речі. Досить ясно, що люди повинні жити в теплі і чистоті, добре живитися, але якщо життя підпорядковане насиченню тільки цих потреб, щастя буде короткочасним. Якщо людина сита, ніяка їжа не зробить її щасливою.

А як Ви розумієте своє щастя? Що потрібно для щастя? (Висловлені ідеї записує на чистому аркуші флип-чарта (ватмані, дошці).

Психолог:

Для виконання наступного завдання вам потрібно буде розділитися на групи. Для того, щоб об'єднати в групи, проведемо гру «Молекули». Після об'єднання учасники переходять до основного завдання.

Психолог:

Уявіть, що щастя видають людям по рецепту. Який би рецепт щастя ви їм виписали? Складіть такий рецепт, вказавши основні компоненти щастя (у вигляді якостей, вчинків, навичок та ін.).

Примітка. Потім «рецепти щастя» зачитуються і за бажанням старшокласників можуть бути обговорені в загальному колі.

Психолог у кінці вправи зачитує в подарунок усім ще один рецепт щастя: «Візьміть чашу терпіння, влийте в неї повне серце любові, додайте дві жмені щедрості, посипте добротою, плесніть трохи гумору і додайте якомога більше віри. Усе це гарненько перемішайте, намажте на шматок відпущеного вам життя і пропонуйте кожному, кого зустрінете на своєму шляху».

Наступну вправу можна запропонувати учням виконати в дома.

Вправа «Мій герб»

Колись в древніх графських і герцогських родинах було прийнято мати свої герби, які відбивали те, чим гордився рід, головні його особливості, значні досягнення. У Україні така традиція теж була, але зникла - разом з дворянами.

Спробуйте в дома намалювати свій власний герб, в якому може відбитися ваше відношення до себе, або ваші цінності, або те, чим ви гордитеся, або чого хочете досягти. Це може бути девіз, що подобається вам, або висловлювання, просто деяке зображення, що має для вас символічне значення.

Не важливо, що ви не дворянин. Не важливо, що не умієте малювати.

Головне, щоб цей герб був саме ваш (чи вашої сім'ї), давав уявлення про того, хто ви.

Герб готовий.

Завершення

Кожному учасникові пропонується назвати хоч би одну подію, яка б зробила його майбутнє життя ціннішим і важливішим.

Схожі:

Здоров’я – найвища цінність
Мета: привернути увагу учнів до збереження власного здоров’я як найвищої цінності життя
І. Липа. Життєва біографія «У невідому путь» Мета
Липи, любов до власного життя — основної цінності людини; прищеплювати інтерес до наслідків власної праці
Заняття гуртка з теми «Життя як подвиг» Мета заняття
Обладнання: картки з висловами вченого, таблиці для заповнення учнями, портрет Д. Менделєєва, комп’ютер, стікери, диск з презентаціями,...
Для чого потрібні гроші?
Розробка заняття нового економічного курсу «Фінансова грамотність», для учнів 10-их класів «Для чого потрібні гроші ?», Куриш Н....
Заняття № «Я творець свого життя» Мета
Мета: усвідомлення власного емоційного відношення до вибору професії і його впливу на професійно самовизначення
ПІЗНАВАЛЬНЕ ЗНАЧЕННЯ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ Читаючи твори світової літератури,...
Як ви вважаєте, чи відображено духовні й моральні цінності в літературі, яку ви вивчали? Свою думку обґрунтуйте прикладами
Тема заняття: Модель здоров’я. Мета заняття
Мета заняття: розширити інформацію про поняття «здоров’я», та фактори, що впливають на його формування
ТЕМА: “Я інший, а не гірший, і маю право бути собою”
МЕТА: Сприйняття підлітками власної особистості, спрямування на розвиток вміння спілкуватися, конструктивно виражати свої думки і...
Щодо нормативно-правового, навчально-методичного, матеріально-технічного...
Головна мета української системи освіти – створити умови для розвитку й самореалізації кожної особистості як громадянина України,...
Тренінгове заняття «Хочеш бути здоровим – будь ним» Мета
Мета: формування здорового способу життя підлітків, навіювання правильного уявлення про здоров’я, виховання дбайливого ставлення...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка