План заняття
виробничого навчання
на 25 листопада 2013 р.
майстра виробничого навчання
Герасименка Олександра Вікторовича
Тема по програмі: Основи технічного редагування та оформлення тексту
Тема уроку : Макетування візитної картки. Створення оригінал-макету буклету.
Мета: Навчитись створювати оригінал-макету буклету використовуючи можливості програми Page Maker та макетувати візитні картки.
Тип уроку: комбінований
Вид уроку: урок-вправа, самостійні практичні роботи
Методичне забезпечення: інструкції до лабораторної роботи, ПК із програмою PageMaker 7.0
СТРУКТУРА ЗАНЯТТЯ:
І. Організаційний момент.
Привітання, перевірка присутності учнів, перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Вступний інструктаж
Ознайомлюю учнів з темою і метою уроку.
Проводжу повторення правил з охорони праці та техніки безпеки в лабораторії за питаннями:
Які основні вимоги техніки безпеки перед початком роботи у комп’ютерній лабораторії?
Правила техніки безпеки під час роботи на комп’ютері.
Вправи для очей, рук та постави.
а) актуалізація опорних знань, умінь та навичок учнів:
Для повторення попереднього матеріалу з теми «Робота з графічними примітивами», вивченого на уроках теорії та уроках виробничого навчання,учні відповідають на запитання. (10 хв.):
Як створити новий документ?
Відповідь: Команда «Новый» в меню «Файл»
Як відкрити шаблонну сторінку?
Відповідь: Натиснути літери Л,П зліва від іконок сторінок
Як змінити параметри сторінки?
Відповідь: Команда
Як створити 2-х сторінкову публікацію?
Відповідь: Команда «Новый» в меню «Файл» та ввести 2 в пункті «Количество страниц»
Як зберегти шаблон?
Відповідь: На панелі інструментів «Страницы-шаблоны» команда «Сохранить страницу как..»
Як використати вже готові шаблони?
Відповідь: Команда «Дополнительные палитры=>Показать шаблоны» в меню «Окно»
Як згрупувати блоки тексту?
Відповідь: Команда «Сгруппировать» в меню «Элемент»
Як видалити створений шаблон?
Відповідь: На панелі інструментів «Страницы шаблоны» виділити шаблон, який ми хочемо видалити та натиснути на іконку корзини.
Як зберегти публікацію?
Відповідь: File=>Save Copy as…
Як змінити колір фону візитки чи буклету?
Відповідь: За допомогою палітри кольорів
б) Пояснення нового матеріалу та способів виконання практичних дій:
Пояснення нового матеріалу варто закцентувати на темі уроку: «Робота в програмі Adobe Table. Створення таблиць та робота з ними» та меті уроку «навчити створювати таблиці та працювати з ними засобами PageMaker 7.0., виховувати в учнів культуру поведінки при роботі за комп’ютером та у стосунках із одногрупниками, дотримання трудової дисципліни, старанність та активність, бережливе ставлення до техніки».
Демонстрація на дошці за допомогою проектора готової публікації, в якій використані різні графічні об’єкти та текст. Пояснення (15 хв.)проводиться за наступними питаннями, використовуючи презентацію з покроковим поясненням (Додаток1) (демонстрація презентації на екрані за допомогою проектора, дошки та безпровідної миші Logitech):
Буклети, візитки та їх види
Дизайн буклетів та візиток
Розміщення та закріплення направляючих
Створення візитки
Створення буклету
Буклети - це одна з найпопулярніших малих поліграфічних форм. Це золота середина між листівкою та брошурою.
Буклет походить від французького bouclett - що в перекладі означає кільце. Він є листом з двома паралельними згинами і складається як ширма. Це додає виробу компактність і структурно розділяє інформаційні блоки: вони читаються по кільцю, звідси і назва. Тому інформацію можна піднести послідовно в наперед продуманому порядку.
Буклети бувають:
рекламними, іміджевими, представницькими, корпоративними, туристичними, будівельними, поширені буклети супермаркетів, ресторанів і так далі. Вони видаються як малими, так і великими тиражами, адже буклети передбачають безліч каналів розповсюдження і великий охват цільової аудиторії: на виставках, ярмарках, презентаціях, через торгові і сервісні підприємства і т.д.
Дизайн буклетів
Для розробки дизайну буклету в необхідні наступні елементи:
1. логотип,
2. контактна інформація,
3. графічні матеріали - фото,
4. текст.
Особливо потрібно відзначити виготовлення і дизайн корпоративних рекламних буклетів. Тут необхідно дотримуватися фірмового стилю. Стандартним формат буклету є формат А4. В процесі виготовлення буклету можна використовувати вирубку, ламінування, тиснення і інші спеціальні операції.
Візитна картка – зручний спосіб обмінятися координатами під час ділової зустрічі
Сьогодні один з основних маркетингових інструментів будь якої сучасної компанії – фірмовий стиль. Зокрема, один з елементів фірмового стилю – візитки.
Візитні картки мають стандартний формат 90x50 мм. Зараз входять у моду подвійні картки, які мають такий розмір у складеному вигляді. Для їх виготовлення зазвичай використовується цупкий папір з гладенькою та фактурною поверхнею. Візитки бувають одно- та двосторонніми і друкуються одним-чотирма кольорами. Найбільш вживаними є картки з одним та двома кольорами. Найбільш почесні місця на візитках - лівий верхній кут і центр, Тут розміщують торговий знак компанії або логотип, якщо такий є. Знизу у центрі розміщується ім'я і прізвище власника, а під ними - його посада. Розмір шрифтів йде зверху від більшого до меншого і у жодному випадку не навпаки. Обов’язково необхідно вказати сферу діяльності підприємства. Наприклад, "Оптова торгівля меблями", "Всі види стоматологічних послуг", "Продаж та ремонт комп'ютерної техніки".
Фірмовий стиль – це частина образу компанії, що необхідна для виділення компанії та її продукції серед різноманіття інших. Це показник філософії фірми та її корпоративної культури, оскільки по фірмовому стилю завжди можна визначити, які люди працюють в компанії, наскільки фірма поважна і навіть чого від неї можна очікувати.
До основних елементів фірмового стилю належать:
логотип або товарний знак;
вибір фірмових шрифтів, фірмові кольори;
візитна картка;
фірмовий бланк;
фірмові конверти;
факсове повідомлення;
фірмова папка для паперів.
в) Закріплення знань з вступного інструктажу
Закріплення нового матеріалу проводиться за допомогою опитування учнів за наступними питаннями (5 хв.):
(учні відповідають та демонструють свої дії на комп’ютері, зображення екрану комп’ютера проектується на дошку, всі учні дивляться, якщо є зауваження, учні виправляють відповідь того, хто відповідає, відбувається обговорення помилок, якщо вони є, демонстрація правильної відповіді)
Як додати направляючі?
Як закріпити направляючі?
Як створити заготовку до візитки?
Як змінити фон заготовки?
Як згрупувати об’єкти?
Як розділити сторінку на 3 колонки?
Виставлення попередніх оцінок за вступний інструктаж в карту контролю (2 хв.).
Пояснення завдання на практичне відпрацювання теми (3 хв.) На дошці за допомогою проектора демонстрація електронного варіанту створених практичних завдань, які мають виконати учні під час відпрацювання навчально-тренувальних вправ. Разом з учнями відбувається розбір елементів, з яких складається завдання, з’ясовується, які інструменти при цьому використовуються.
Критерії оцінювання робіт:
Наявність правильно виконаних завдань – (1 завдання- 3 бали)
Наявність правильно виконаного завдання підвищеної складності (3 бали).
Видача завдань (див. Додаток 3) та розподіл учнів по робочих місцях, закріплення за ними комп’ютера, реєстрація учнів у зошитах-паспортах до кожного робочого місця.
ІІІ. Самостійна робота учнів та поточний інструктаж
Учні виконують практичні завдання.
Обхід робочих місць майстром виробничого навчання з метою:
Дотриманняучнями правил охорони праці та техніки безпеки. Звернення уваги на необхідності наявності білого халату у учнів та його вигляд.
Правильності відпрацювання вправ. Чергова демонстрація положення Оператора комп’ютерного набору за комп’ютером, його постави та положення рук при користуванні клавіатурою.
Використання сліпого десяти пальцевого методу набору інформації.
Визначення та розгляд типових помилок з метою звернення на них уваги. Робота учнів призупиняється та за допомогою дошки, проектора та безпровідної миші проводиться показ правильного використання інструментів та пояснення, в чому полягає помилка.
Дотримання правил промислової санітарії.
Організації робочихмісць.Звернення уваги на порядок на робочих столах, на наявність зайвих речей.
Поточного інструктажу з учнями. Якщо у учня виникає ускладнення при виконанні дії, ставиться питання, що наштовхує на розв’язок завдання, звертається увага на інструкційну карту, а якщо учень не виконує дію, ще раз відбувається повторення та демонстрація правильності виконання дії.
ІV. Заключний інструктаж (10 хв.):
Перевірка виконання вправ учнями та проведення аналізу навчально-виховної роботи, проведеної за день. Відзначення учнів, які найкраще справилися з завданнями, не мали зауважень щодо організації робочих місць, дотримання вимог охорони праці та правильності виконання вправ, працювали творчо. Проведення оцінювання виконаних робіт, заповнення Карти контролю, виведення результуючої оцінки за урок за допомогою Карти контролю, коментування оцінок, які отримали учні за заняття виробничого навчання.
V. Прибирання робочих місць: вологе прибирання лабораторії.
VІ. Завдання додому.
Теоретично опрацювати пройдений матеріал, повторити теоретичний матеріал.
Творче завдання: використовуючи Page Maker 7.0, створити кілька візитних карток та 1 буклет з довільними параметрами сторінки.
Додаток 1
Презентація для пояснення нового матеріалу
Додаток 2
Додаток 3
Практичні завдання
Завдання 1
Створити 2х-сторінкову публікацію. Формат A4, Розмір 297х210, орієнтація альбомна, поля по 10 мм. Розмістити направляючі та закріпити їх.
Створити візитні картки розміром 40х70 мм. Додати текстову та графічну інформацію за зразком.
Завдання 2
Створити 1-сторінкову публікацію. Формат А4, Розмір 297х210, орієнтація альбомна, поля по 10 мм. Розмістити направляючі та закріпити їх.
Створити буклети подібні до тих, що на зразку.
Завдання 3
Створити 1-сторінкову публікацію. Формат А4, Розмір 297х210, орієнтація альбомна, поля по 10 мм. Розмістити направляючі та закріпити їх.
Створіть буклет за зразком.
Завдання підвищеної складності
Зробіть завдання використовуючи зразок.
Завдання №1
Завдання №2
Завдання №3
Додаток 4
Інструкційна карта
№
з\п
|
Операція
|
Порядок виконання операції
|
Ілюстрація
|
1
|
Створення нового документу
|
Команда «Новый» в меню «Файл»
|
|
2
|
Зміна параметрів документу
|
Команда «Параметры документа» в меню «Файл»
|
|
3
|
Використання направляючих
|
Натиснути ЛКМ на лінійкі горизонтальній чи вертикальній та розташувати там, де нам потрібно.
|
|
4
|
Закріплення направляючих
|
Команда «Закрепить направляющие» в меню «Просмотр»
|
|
5
|
Вибір готових шаблонів буклетів
|
Команда «Дополнительные палитры»=>«Показать шаблоны»в меню «Окно»
|
|
6
|
Вставка колонок для створення буклету
|
Команда «Границы колонок» в меню «Макет»
|
|
|