Урок засвоєння нових знань


Скачати 75.35 Kb.
Назва Урок засвоєння нових знань
Дата 08.02.2014
Розмір 75.35 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
Тема. Особливості побудови елементарного роздуму.
Мета. Ознайомити учнів з особливостями будови тексту-роздуму;

формувати вміння відрізняти роздум від інших типів мовлення;удосконалювати навички складання роздумів художнього стилю на тему, пов’язану із життєвим досвідом учнів; учити учнів самостійно висловлювати власні міркування, розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення; виховувати повагу до старших і товаришів, мовну культуру.
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.
Обладнання. Комп’ютерна презентація за темою уроку, картки з текстами.
Цілі.

Учні знатимуть: типи мовлення і їх особливості, особливості твору-роздуму

і його будову, характерні ознаки частин роздуму.

Учні вмітимуть: розрізняти тексти різних типів мовлення; відрізняти роздум від інших типів мовлення; будувати твір-роздум; самостійно висловлювати власні судження.

Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльності.

1. З’ясування емоційної готовності учнів до уроку.

- Визначіть настрій за допомогою дієслів: хвилююся, тривожуся, радію, передчуваю.

- Подаруйте посмішку собі,

Один одному, мені.

Я дарую посмішку і вам,

Радість допоможе у роботі нам.

2. Актуалізація суб’єктивного досвіду учнів

- Метод «Гронування». Ключове слово – робота.
ІІ. Цілевизначення і планування.

  1. Слово вчителя.

  2. Повідомлення теми

  3. Ознайомлення із загальним переліком цілей до теми.

  4. Формулювання власних цілей. Інтерактивна вправа «Погода в класі»

Зараз у нашому класі не дуже сонячна погода, бо не всі завдання, які я поставила на сьогоднішній урок вам відомі, щоб їх виконати нам потрібно дуже старанно працювати, бути уважними і наполегливими. Поставте кожен перед собою індивідуальні завдання і напишіть їх на краплинках дощу. І ці краплинки прикріпіть на дошці під хмариною, яка затьмарила сонечко у нашому класі.
ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.

1. Актуалізація опорних знань.

- Які типи мовлення ви знаєте?

- Розгляд і аналіз схеми (схема на моніторі комп’ютера, слайд 2).



- Зачитати зразки (тексти на партах в учнів). До якого типу мовлення належить даний текст?

Текст 1.

Верба – дводомна рослина родини вербових. Дерево заввишки 20-30 м. Молоді гілки на кінцях сріблясто пухнасті, старі – голі, бурі. Листки цілісні, загострені. Квітки жовті, у товстих сережках, 7 см завдовжки. Плід – коробочка.

Текст 2.

Ще докола сніги біліють, але, як тільки сонце на весну поверне і трохи потепліє, одразу ж на верболозах біля річок, ставків і на узліссях з’являються ніжні пухнасті котики. Це верба цвіте,нагадуючи, що весна вже не за горами…

Текст 3.

Верба – здавна одне з найпоширеніших дерев на Україні, одне з найулюбленіших у народі, тому що вона – символ життя, довголіття. У різних народів із вербою пов’язано чимало обрядових звичаїв і традицій, існують повір’я і легенди.

- Інтерактивна вправа. Шляхом методу «Прес» визначте тип мовлення і обґрунтуйте відповідь.

Метод «Прес» (висвітлено на моніторі)

  • Я вважаю, що…

  • Оскільки…

  • Наприклад…

  • Отже… Таким чином…

Висновок.

Перший текст – опис, тому що до тексту можна поставити питання яка? У висловлюванні йдеться про ознаки предмета.

Другий текст – розповідь, тому що розповідається про вербу, можна поставити питання що відбувалося?

Третій текст – роздум , тому що у висловлюванні йдеться про причинно-наслідкові зв’язки між явищами, можна поставити питання чому?

- А до яких стилів мовлення відносяться прочитані вами тексти?

Повторення про стилі мовлення за таблицями підручника с. 196-197.
2. Пояснення вчителя.

Твір-роздум – це зв’язний текст, який характеризується логічно послідовним (як доказ чи пояснення чогось) рядом думок, міркувань і висновків на певну тему. Написання твору-роздуму формує в учня вміння дискутувати, висловлювати та обґрунтовано захищати свої погляди на вчинки людей, переконливо спростовувати помилкову думку, критично аналізувати власну поведінку.

Коли ми вивчаємо будь-який предмет, то висуваємо припущення, наводимо докази, робимо висновки, встановлюємо причинново-наслідкові зв’язки між предметами та явищами, тобто розмірковуємо.

Отже, роздум – це висловлювання, у якому йдеться про причини та наслідки дій. До роздуму можна поставити питання ЧОМУ?

(Дане визначення показуємо на моніторі, слайд 3)

3. Розгляд слайдів на комп’ютері і їх коментар.

Слайд 4.

Роздум складається з трьох частин:

  1. Теза – думка, яку потрібно довести.

  2. Докази – аргументована, пояснювальна (основна частина).

  3. Висновок.

Слайд 5 (з метою закріплення).

  • Теза – основне твердження, чітко сформульована думка, правильність якої треба довести.

  • Докази – аргументи, що підтверджують істинність основної думки за допомогою фактів і логічних доведень.

  • Висновок – те, що випливає з доказів (узагальнення); остаточна думка про що-небудь; підсумок, міркування.

Слайд 6 .

Роздуми бувають розгорнуті і стягнені


Слайд 7.

Схема розгорнутого роздуму
Чому? Що з цього виходить?

Теза ________ Доказ _________________ Висновок
Слайд 8.

Схема стягненого роздуму
Чому?

Теза ____________ Доказ
Слайд 9.

До якого роздуму, розгорнутого чи стягненого, належить поданий текст?
Кактуси виживають у безводній пустелі, тому що вони мають безлистий м’ясистий стовбур, у якому зберігається волога. Крім того, кактуси не мають листя, тому вологи вони випаровують мало.
Слайд 10.

Зауваги

  • Не підмінюй роздум іншими типами зв’язного викладу.

  • Підпорядковуй головну думку (тезу) темі висловлювання.

  • Не допускай мовних штампів і трафаретних початків.

  • Добирай переконливі докази.

  • Будуй роздум композиційно закінченим і логічним.

  • Дбай про мовну виразність.


3. Бесіда з метою закріплення матеріалу.

- Який твір називаємо твором-роздумом?

- З яких частин складається твір-роздум?

- Що таке теза?

- Яку частину твору називаємо доказами?

- Про що потрібно говорити у висновках?
4. Розгляд і аналіз пам’ятки «Як працювати над твором-роздумом» (слайд 11)

  1. Продумай тему твору-роздуму.

  2. Коротко й чітко продумай основну думку (тезу).

  3. Добери переконливі докази (факти із життя, власних спостережень, літератури тощо).

  4. Зроби висновки.

  5. Уживай слова і фрази для зв’язку окремих частин роздуму (таким чином, тому що, отже, через те що та інші).

  6. Удосконаливши написане на чернетці, перепиши твір у зошит.


5. Робота з текстом.

Прочитайте текст. Подумайте, як ви оцінюєте вчинок Ніни.

Іменини

Сьогодні – день народження у Ніни. Прийшли гості. Мама накриває стіл білою скатертиною. Ніна подумала: це ж бабуся сяде за стіл. Їй вісімдесят років. У бабусі тремтять руки. Несе ложку бабуся – ложка – дрижить, крапельки падають на стіл. Подруги сміятимуться. Розкажуть потім у школі: в Ніниної бабусі руки тремтять.

Ніна тихенько сказала мамі:

  • Мамо, хай бабуся сьогодні за стіл не сідає.

  • Чому? – здивувалася мама.

  • У неї руки тремтять. Капає на стіл…

Мама зблідла. Не сказавши ні слова, зняла зі столу білу скатертину і сховала в шафу. Довго сиділа мовчки, потім сказала:

- У нас сьогодні бабуся хвора, тому іменинного обіду не буде. Поздоровляю тебе, Ніно, з днем народження. Моє тобі побажання: будь справжньою людиною.

(За В. Сухомлинським)

- Учні висловлюють свої міркування.
6. Робота в групах. Складіть твір-роздум «Іменинного обіду не буде…», оцінивши вчинок Ніни.

І група – підбирає тезу.

ІІ група – підбирає докази.

ІІІ група – обдумує висновок

(Така робота можлива, коли учні, при усному обговоренні вчинку Ніни, дійшли до єдиної думки)
7. Зачитування і аналіз складених частин тексту-роздуму.
ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап.

  1. Чи справдилися ваші сподівання. Закінчення інтерактивної вправи «Погода в класі».

  2. Метод «Незакінчене речення». На сьогоднішньому уроці я…

  3. Оцінювання роботи учнів.


Домашнє завдання. Скласти усний твір-роздум «Що значить бути справжньою людиною»


Тема. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів

в художньому стилі.
Мета. Закріпити знання учнів про роздум, будову роздуму; формувати вміння складати твір-роздум на основі власного досвіду, розвивати зв’язне мовлення учнів, їх самостійне мислення, уміння спостерігати, робити висновки, узагальнення, оцінювати вчинки людей; виховувати культуру мовлення учнів, повагу до старших.
Тип уроку. Урок застосування знань та формування вмінь.
Обладнання. Пам’ятка «Як працювати над твором-роздумом», схема

побудови твору-роздуму.

Хід уроку
І. І. Мотивація навчальної діяльності.

1. З’ясування емоційної готовності учнів до уроку.

- Визначіть настрій за допомогою дієслів: хвилююся, тривожуся, радію, передчуваю.

- Обмін побажаннями.

2. Актуалізація суб’єктивного досвіду учнів

- Метод «Гронування»: ключове слово – людина.
ІІ. Цілевизначення і планування.

  1. Слово вчителя.

  2. Повідомлення теми і завдань уроку.

  3. Визначення власних цілей і узгодження їх із загальними.

  4. Узгодження плану роботи.


ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.

1. Актуалізація опорних знань.

- Який твір ми називаємо твором-роздумом?

- Яке питання можна поставити до твору-роздуму?

- З яких частин складається твір-роздум?
Характеристика основних складових твору-роздуму за схемою:

Теза ________ Докази ____________ Висновок.
2. Прослуховування домашніх творів-роздумів «Що значить бути справжньою людиною»

Аналіз учнями прослуханих висловлювань. (знайти опорну схему).
3. Робота над пам’яткою «Як працювати над твором-роздумом» (повторення)
4. Підготовка до написання твору-роздуму «Шануй і поважай старших»

Бесіда:

  • Чи згідні ви з думкою, що старших потрібно шанувати і поважати? Чому?

  • Як ви ставитеся до свої бабусь і дідусів?

  • А до незнайомих старших людей на вулиці?

  • Яку тезу ви висунули б до цього твору? (обговорення ідей учнів)

  • Які б докази ви навели б?

  • Який можна зробити висновок до даної теми?


ІV. Самостійна творча робота учнів.
V. Рефлексивно-оцінювальний етап.

- Як ви оцінюєте свою роботу? Чому?

Подивимось, чи співпаде ваша оцінка з моєю, чи вмієте ви об’єктивно оцінювати свою роботу.
Домашнє завдання. Скласти діалог з елементами роздуму «Моє ставлення

до читання книг»

(допоміжні матеріали на стенді в кабінеті)

Схожі:

Урок засвоєння нових знань
Мета: засвоєння знань про види та причини дефектів тіста; формування вмінь при виготовленні різноманітних кондитерських виробів;...
УРОК У 5-МУ КЛАСІ Тема. Стилізація і декоративна переробка рослин­них форм
Тип уроку. Комбінований урок засвоєння нових знань, формування умінь і творче застосування їх на практиці
Уроку. Урок засвоєння нових знань. Обладнання
Мета: Ознайомитись з різноманітністю плазунів, їх особливостями та роллю в природі
Урок засвоєння нових знань (формування мовної компетенції)
Тема. Складнопідрядні речення з підрядними обставинними наслідковими, допустовими
ТЕМА: Фізичні та хімічні властивості
Тип уроку: урок засвоєння нових знань (за методикою особисто орієнтованого навчання)
Урок засвоєння нових знань
Серед граматичних категорій час – найхарактерніша ознака дієслова, що відрізняє його від іменних частин мови
Урок засвоєння нових знань. Методи і прийоми: «розповідь»
Тема уроку: Анна Ахматова. Риси акмеїзму в її творчості. Поема «Реквієм» (пізня поезія Ахматової)
Урок засвоєння нових знань
Мета: викликати зацікавленість особистістю та творчістю американського письменника, розвивати навички виразного читання, цитування,...
Конспект відкритого уроку з англійської мови в 6 класі з теми «Погода. Одяг.»
Тип уроку: комбінований (урок засвоєння нових знань та формування вмінь та навичок)
Уроку: урок засвоєння нових знань. КМЗ уроку
Мета уроку: вивчити види впливу електричного струму на організм людини, особливості ураження електрострумом
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка