|
Скачати 95.61 Kb.
|
Тема. Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі Мета. Закріпити й поглибити знання учнів про часи дієслова; зокрема про минулий час; з’ясувати, яку дію означають дієслова в минулому часі, які зміни дієслів у минулому часі відбуваються; розвивати логічне мислення, пам'ять, мовлення учнів; виховувати любов до природи. Тип уроку. Урок засвоєння нових знань. Обладнання. Супровід уроку за допомогою презентації, виконаної у форматі Microsoft PowerPoint. Хід уроку СЛАЙД № 1 І. Організація навчальної діяльності учнів. 1. Аутотренінг (налаштування на активну роботу). СЛАЙД № 2 Я – учень. Я – творча особистість. Я думаю, аналізую. Я не боюся висловлювати свої думки. Помилившись, я міркую далі. Шукаю істину. Я хочу багато знати. Я сьогодні отримаю високий бал. ІІ. Актуалізація опорних знань.
СЛАЙД № 3
СЛАЙД № 4
Прочитайте текст. Знайдіть дієслова, визначте час. Зіставте час дії з моментом повідомлення про неї. Школярі садять фруктові дерева. Учора привезли молоді щепи й викопали ямки. Улітку діти доглядатимуть деревця. ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.
СЛАЙД № 5
СЛАЙД № 6
СЛАЙД № 7 Час іде на три лади: Іде майбутнє швидкою ходою, Мчить теперішнє стрілою, А минуле – те стоїть завжди. Ф. Шіллер ІV. Сприймання та засвоєння учнями нового навчального матеріалу.
СЛАЙД № 8
Складати (недок.в.) Розказати (док.в.) складав ч. р. розказав складала ж.р. розказала складало с.р. розказало складали мн. Розказали Висновок: дієслова минулого часу можуть бути доконаного й недоконаного виду; змінюються за родами й числами; утворюються додаванням до основи інфінітива суфікса -в- у чоловічому роді та суфікса -л- у формі жіночого, середнього роду та у множині.
СЛАЙД № 9 Читати – читав Бігти – біг Винятки: плести – плів, мести – мів, вести – вів, брести – брів, прясти – пряв. Нести – ніс, рости – ріс. Прагнути – прагнув, мерзнути – мерз.
СЛАЙД № 10 Перепишіть текст. Від поданих у дужках дієслів у неозначеній формі утворіть дієслова минулого часу. Погідне блакитне небо (дихати) на землю теплом. (Половіти) жита. (Хвилювати) ціле море колосків пшениці. Долиною (повитися) річечка, наче хто (кинути) синю стрічку на зелену траву. СЛАЙД № 11 Завдання (за варіантами)
V. Фізкультхвилинка «Часи дієслова». СЛАЙД № 12 (Учитель читає слова, учні визначають час дієслів і виконують відповідні рухи). Минулий час – руки вгору. Теперішній час – руки в сторони. Майбутній час – присісти. Працюють – руки в сторони. Кричав – руки вгору. Напишуть – присісти. Веселилися – руки вгору. Слухаємо – руки в сторони. Передала – руки вгору. Наказуємо – руки в сторони. Жовтітиме – присісти. VІ. Усвідомлення нових знань у процесі практичної діяльності учнів.
СЛАЙД № 13
СЛАЙД № 14
СЛАЙД № 15
(Учень напам’ять читає уривок з оповідання лише слова Мишка)
паша?
Мишка.
уже і смеркати стало, час і додому. Коли це щось як вискочить з лісу – одно, за ним друге… Вовки! Аж два вовки! А навколо нікогісінько! Школярі притихли, і Мишко почав розповідати ще з більшим запалом. Він аж червонів, очі розширилися, наче хлопець бачив вовків цієї хвилини просто перед собою.
вовків! Як свисну! Та з ломакою просто на них! Еге ж, біжу їм навперейми, а вони зупинилися, підібгали хвости, і скалять до мене зуби. Ух, і страшно ж було! Та я знову як закричу, як свисну! Ось так!
(У минулому)
СЛАЙД № 16 1.1 Знайти помилки в морфологічному розборі дієслова. Непомітною тихою ходою підкрався перший осінній місяць вересень. Підкрався – дієсл., означає дію, що робив?, поч. ф. – підкрастися, недок. вид, перех., ІІ дієв., мин.ч., ж.р., одн., присудок.
Вересень розфарбував ліс яскравими кольорами.
Картка 1 Зробити морфологічний розбір дієслова. Духмяним вітром війнув над землею чарівник-квітень. Картка 2 Зробити морфологічний розбір дієслова. На дніпрових схилах пробудилася зі сну весняна квітка – мати-й-мачуха.
СЛАЙД № 17
Як у воду … Мало каші … Як кіт … … в сорочці … мокрим рядном Як у воду впав – зник без сліду. Мало каші з’їв – мало досвіду. Як кіт наплакав – дуже мало. Народився в сорочці – щаслива людина. Накрив мокрим рядном – накинутися з погрозами, докорами.
СЛАЙД № 18 (Використовуючи дієслова минулого часу, напишіть 4-6 речень на запропоновану тему). Зразки учнівських висловлювань Був чудовий літній вечір. Усе навкруги затихло. Лише листочки на деревах тихенько шелестіли. На небі сяяли зірочки, ніби маленькі ліхтарики. Це було прекрасно. Некоз Ірина У пам’яті спливає чудовий літній вечір. Хмари жаріли багрянцем, а над ними розливалося жовтогаряче сонячне сяйво. Повітря було тепле. Навкруги тихо, тихо. Лише чувся ніжний спів соловейка. Супруненко Катерина Це було теплого літнього вечора. Сонечко заховалося далеко-далеко за хмари. Стало тихо. Лише ледь-ледь доносилася пісня самотнього вітру, який лоскотав листочки на деревах. На небі з’явилися перші зірочки й закружляли в танку. Згодом до них приєднався місяць. Халимоненко Анна Вечоріло. Ми сиділи на березі озера. Сонце, стомившись за день, сідало за небокрай. Воно посилало останні промені на воду, яка переливалася різними кольорами й тихенько хлюпала об берег. Над озером полинуло голосне квакання жабок та спів цвіркунів. Дзюба Микита VІІ. Підсумок уроку. СЛАЙД № 19
(Учні ланцюжком продовжують перелік ознак дієслів минулого часу за таблицею-схемою). Дієслова минулого часу
V. Повідомлення домашнього завдання. Оцінювання учнів. СЛАЙД № 20 Вивч. п. 12, впр. 153. Список використаної літератури
|
Урок засвоєння нових знань Мета: засвоєння знань про види та причини дефектів тіста; формування вмінь при виготовленні різноманітних кондитерських виробів;... |
УРОК У 5-МУ КЛАСІ Тема. Стилізація і декоративна переробка рослинних форм Тип уроку. Комбінований урок засвоєння нових знань, формування умінь і творче застосування їх на практиці |
Уроку. Урок засвоєння нових знань. Обладнання Мета: Ознайомитись з різноманітністю плазунів, їх особливостями та роллю в природі |
Урок засвоєння нових знань (формування мовної компетенції) Тема. Складнопідрядні речення з підрядними обставинними наслідковими, допустовими |
ТЕМА: Фізичні та хімічні властивості Тип уроку: урок засвоєння нових знань (за методикою особисто орієнтованого навчання) |
Урок засвоєння нових знань. Методи і прийоми: «розповідь» Тема уроку: Анна Ахматова. Риси акмеїзму в її творчості. Поема «Реквієм» (пізня поезія Ахматової) |
Урок засвоєння нових знань Мета: викликати зацікавленість особистістю та творчістю американського письменника, розвивати навички виразного читання, цитування,... |
Конспект відкритого уроку з англійської мови в 6 класі з теми «Погода. Одяг.» Тип уроку: комбінований (урок засвоєння нових знань та формування вмінь та навичок) |
Уроку: урок засвоєння нових знань. КМЗ уроку Мета уроку: вивчити види впливу електричного струму на організм людини, особливості ураження електрострумом |
Урок засвоєння нових знань. Форми організації пізнавальної діяльності:... Безсполучникове складне речення. Смислові відношення між частинами безсполучникового складного речення |