|
Скачати 48.4 Kb.
|
НВК «Кіровоградський колегіум» Кафедра іноземних мов Підрозділ вчителів англійської мови Конспект відкритого уроку з англійської мови в 6 класі з теми «Погода. Одяг.» Вчитель: Чернобривець Л.М. Кіровоград 2012 Дата Клас 6-А Тема Погода. Одяг. Тип уроку: комбінований (урок засвоєння нових знань та формування вмінь та навичок) Цілі: Практична: Навчити учнів лексиці з теми, тренувати вживання вивченої лексики в усному мовленні та на письмі; Розвиваюча: розвивати навички читання, письма, аудіювання та говоріння, розвивати мовну здогадку та мовленнєву реакцію, увагу, пам’ять, логічне та творче мислення учнів; Виховна: виховувати ввічливість та культуру поведінки , естетичний смак; Освітня: розширити словниковий запас учнів, поглибити знання учнів з теми, підвищити мотивацію вивчення англійської мови; Обладнання: підручники, зошити, магнітофон, презентація, малюнки, роздаткові матеріали, аудіо та відеоматеріали. Хід уроку
Teacher: Good morning! How are you? It’s high time to begin the lesson. But today we have an unusual lesson. There are some guests here. Let’s greet them. Good morning! Will you smile? Well, I see you’re in a good mood today. So, don’t be shy. Let’s begin our lesson. 1. Фонетична розминка Look at the screen. Read the poem; mind your sounds and intonation, please. The sun is shining And I am smiling, The weather is bad And I am sad. When it is dry We are fine… The weather is nice, Isn’t it a surprise? 2. Мовленнєва розминка Teacher: Do you like today’s weather? What is the weather like today? To answer this question, let’s remember weather words. Look at the screen and read the sentences. (It’s rainy, snowy, freezing cold, sunny, stormy, cloudy, and hot) Teacher: Say what the weather is like today? Pupils: It’s.....today. (cold, sunny, warm, cool, hot, frosty, snowy, rainy, foggy, wet, windy, cloudy, freezing cold, boiling hot, a bit chilly) Teacher: What weather do you like/dislike? Look at the screen and say. Pupils: - I like when the weather is… (cold, sunny, warm, cool, hot, frosty, snowy, rainy, pouring, stormy, foggy, wet, windy, cloudy, freezing cold, boiling hot, a bit chilly). - I dislike the weather with… (a lot of snow, a lot of sunshine, a cold wind, a thick fog, thunder and lightning, a heavy shower). Teacher: OK. Sometimes the weather is not very comfortable, but they say, “There is no bad weather – there are bad clothes.” So, today we are going to speak about suitable clothes for different kinds of weather. II. Основна частина уроку 1.Лексичні вправи. a) Введення та семантизація лексики. -Teacher: To cope with the task of our lesson we should learn some new words. Look at the screen, listen and repeat. Fur coat, cardigan, waistcoat, trainers, tie, tracksuit, belt, suit. -Teacher: There are some pieces of clothes on the washing line and the names of them on the screen. Will you match the number of the picture and the word? Fur coat, cardigan, waistcoat, trainers, tie, tracksuit, belt, suit. ( учні з’єднують зображення з графічним образом) б) Тренування вживання лексики. Рецептивні вправи -опрацювання графічного образу Teacher: Let’s see if you remember how to write the words correctly. It was raining hard and some letters were washed away. Will you guess them and write the word on the blackboard. (Pupils come to the blackboard and write the words) Cardigan, tie, waistcoat, suit, trainers. - опрацювання значення слова Teacher: Good for you. Your next task will be to read the sentences with the hidden words and to guess them. The pictures on the slides will help you. 1. Girls and boys can wear cardigans when it is chilly. 2. Men often wear suits. 3. You can wear a belt with a skirt, dress or trousers. 4. A businessman usually wears a tie with a shirt. 5. Women like wearing fur coats in winter. 6. For our PE classes we usually wear tracksuits and trainers. 7. Pupils of our school wear waistcoats as their uniform. Продуктивні вправи -опрацювання графічного образу Teacher: Let’s write our words. Watch carefully because they will flash on the screen for just a moment. Come to the blackboard and write the word. Fur coat, cardigan, waistcoat, trainers, tie, tracksuit, belt, suit. - опрацювання значення слова Teacher: You’ve coped with the previous task quite well and now let’s face the challenge of the next one. A strong wind was blowing and it mixed the clothes from different washing lines. You are to put the words into right washing lines – groups: menswear, ladieswear, accessories, footwear. Words: a raincoat, a coat, a belt, trainers, boots, gloves, a suit, a scarf, jeans, a tie, a tracksuit, a cap, a hat, a skirt, trousers, a T-shirt, socks, a shirt, shorts, sandals, a blouse, shoes, a jacket, a jumper, boots, an umbrella.
Pupil 1: I think boys usually wear a tie. Pupil 2: I think girls usually wear skirts. Pupil 3: Boots are footwear. - Teacher: Good for you, hope you know all the words we need for our next task. We’ve already said that we wear different clothes in different weather. Let’s listen to the song that proves this. Listen to the song and fill in the gaps. в) Аудіювання. While-listening Whatever the weather is today Will tell me what to wear if I go out to play The temperature outside could be warm or cold Foggy, smoggy, freezy, breezy, rainy with a storm Do I need a coat? Do I need some boots? Do I need some mittens or a bathing suit? I’ve got shorts and sweaters, earmuffs too Goggles, sandals, lots of hats, Even have my Grandpa’s spats Whatever the weather is today Will tell me what to wear if I go out to play The temperature outside could be warm or cold Foggy, smoggy, freezy, breezy, rainy with a storm Do I need a coat? Do I need some boots? Do I need some mittens or a bathing suit? I’ve got shorts and sweaters, earmuffs too Goggles, sandals, lots of hats, Even have my Grandpa’s spats Whatever the weather is today Will tell me what to wear if I go out to play The temperature outside could be warm or cold Foggy, smoggy, freezy, breezy, rainy with a storm After-listening Teacher: Look at the screen. Check your work and sing the song. 2. Вправи на вживання вивченої лексики в усному мовленні та на письмі. a) Мовленнєва вправа Teacher: Look through the lyrics of the song and read out the kinds of weather, mentioned in it. Pupils: Foggy, smoggy, freezy, breezy, and rainy with a storm Teacher: You are right. On the board you can see more words and word combinations to describe weather. We are going to play the game “In my suitcase.” You are to choose the picture and to say what kind of weather you usually wear it in. (учні отримують паперові конверти - валізи з малюнками одягу)
Pupil 1: I wear a raincoat when it is rainy. Pupil 2: I wear a scarf when it is freezing cold, etc. b) Навчання читанню Teacher: Good job. I hope you’ve noticed that the colours of your suitcases are different. Now arrange into the groups according to the colour of your suitcase. (учні об’єднуються в групи: жовті, зелені, сині та червоні.) The task for each group is to put the sentences of the text into correct order and to say what season the text they’ve got is about. Spring Snow melts, nature awakens from its winter sleep, and the first flowers appear. As the weather is often changeable in this season, we offer you to mix different kinds of clothes. If it’s a sunny but a bit chilly day, you can wear a light jacket or a trench coat, shoes, jeans and a shirt or a blouse. Long, colourful skirts are the most popular ones in the first warm days. The colours, we are sure to be in fashion, are bright green and blue. Follow our tips and you’ll be an up-to-date person. Summer School finishes, holidays start, days get longer. We can go on holidays, go to the beach, sunbathe, swim and eat ice-cream. Designers are so kind with us to make shorts very popular in this time of the year. Sometimes it’s boiling hot and we can’t think of anything but going to the sea. Multicoloured tops, mini-skirts and light dresses are must haves. But when men go to work they put on a suit, a shirt and a tie. Women put on a skirt and a blouse. Autumn It gets colder, days get shorter. Indian summer comes, leaves have beautiful colours, and trees shed their leaves. It rains a lot, and school starts. To be fashionable wear a black coat and a woolen hat. Grey raincoats are this season’s biggest trends, because the weather is rainy. Don’t forget about a transparent umbrella to enjoy the raining sky. Winter The first frosts come. The roads are icy and slippery. Sometimes it’s windy and freezing cold. But it’s possible to be up-to-weather and fashionable at the same time. One thing that every girl needs in her wardrobe is a dark red or purple scarf. Put on high boots and a fur coat and you’ll look as a magazine model. c) Навчання письму Teacher: Well done, boys and girls! You’ve matched the texts and the seasons correctly but will you tell me where you can read such texts? You’re right. You can read them in fashion magazines. I know that you like reading fashion magazines and designers’ advice are interesting for you. Would you like to be fashion designers for some time and create a page for a fashion magazine? So work in groups and create your own fashion images. Your page should suit the season from the text you’ve just read. Start working! Use the templates and the pictures and be ready to present your work in 5 minutes. -Учні представлять свої роботи. Eg. Wear brightly coloured clothes this autumn. In a red hat, red scarf and orange boots you’ll always be in a good mood. When the weather is rainy you can wear a dark blue raincoat and a take a large umbrella with you. You’ll look well in a striped cardigan and nice jeans, too. III Заключна частина уроку. Підведення підсумків, виставлення оцінок. Пояснення домашнього завдання. Teacher: I believe you see now that if we have proper clothes on, we’ll weather the weather, whatever the weather, whether we like it or not. Your work today was excellent. Your marks are … Your homework is to do ex.2 and ex.3 on page 40 in your workbooks. In ex.1 you are to fill in the correct words in the gaps and in ex.3 you should answer the questions in written form. Thank you for the lesson. The lesson is over. Good-bye! |
Конспект уроку англійської мови у 8 класі Тема: Англійські традиції та свята Основна частина уроку Check-up Актуалізація опорних знань учнів з вивченої теми |
Розгорнутий план відкритого інтегрованого уроку фізичної культури... Розгорнутий план відкритого інтегрованого уроку фізичної культури та англійської мови в 4-х класах Мар’їнської загальноосвітньої |
План-конспект уроку з англійської мови на тему «Number six, Hill Street!» Мета: практична: перевірити та оцінити активного граматичного та лексичного мінімуму з теми, закріплювати знання з данної теми, тренувати... |
УРОК АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ТА ПРАЦІ У 3 КЛАСІ Тема уроку: Прийшла зима.... Мета уроку: повторити й активізувати ЛО теми «Пори року» в усному мовленні учнів; удосконалювати навички аудіювання з теми «Зима.... |
План конспект відкритого уроку з української мови у 3 класі (розвиток... Обладнання : медіапроектор, мультимедіапрезентації, словники, листочки для визначення настрою, оповідання В. О. Сухомлинського «Чому... |
План-конспект уроку з англійської мови на тему «Number six, Hill... Мета: практична: перевірити і оцінити засвоєння активного граматичного та лексичного мінімуму з теми, узагальнити вживання прийменників,... |
УРОК ПОДОРОЖ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У 2 КЛАСІ Topic:"MAGIC TRAVELLING" Сьогодні ми з вами вирушимо у цікаву мандрівку до країни англійської мови, яку ми з вами почали вивчати у цьому році |
Уроку Календарно тематичне планування уроків англійської мови на 2012-2013 навчальний рік в 11 класі |
Конспект уроку англійської мови у групі основного рівня першого року навчання ( гурток “ ABC ” ) Конспект уроку англійської мови у групі основного рівня першого року навчання ( гурток “ABC” ) |
Конспект уроку української мови в 11 класі Тема: Не і ні з різними частинами мови Обладнання: Узагальнювальна таблиця “Не і ні з різними частинами мови”, опорна схема «Не з дієприкметниками», індивідуальні завдання... |