«Форми і методи роботи предметних гуртків»


Скачати 67.33 Kb.
Назва «Форми і методи роботи предметних гуртків»
Дата 07.01.2014
Розмір 67.33 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
«Форми і методи роботи предметних гуртків»

(з досвіду роботи)

Коваль Світлана Юріївна – спеціаліст вищої категорії, викладач дисципліни «Товарознавство продовольчих товарів» Вищого комерційного училища КНТЕУ м. Київ
Вище комерційне училище КНТЕУ готує учнів для ресторанного господарства і торгівлі м. Києва за різними професіями: продавців продовольчих і непродовольчих товарів, декораторів вітрин, барменів, офіціантів, кухарів, кондитерів і спеціальностями комерційна діяльність, товарознавство і комерційна діяльність, виробництво харчової продукції, ресторанне господарство. Навчальними планами передбачено вивчення багатьох необхідних предметів, в тому числі і такого важливого спеціального предмету як Товарознавство. Навчальні програми з предметів «Товарознавство продовольчих товарів», «Товарознавство непродовольчих товарів» дуже насичені. Для того, щоб заохотити учнів до навчання, привернути увагу до предмета недостатньо тільки розповіді викладача, хоч він і багато знає і має бажання донести свої знання до учнів. Сучасне виробництво спонукає постійно вивчати асортимент товарів, який швидко змінюється, нові торгові марки із їх пропозиціями, які постійно з’являються на споживчому ринку. Охопити всі зміни на уроках товарознавства складно, тому з метою поглибленого вивчення навчального матеріалу створюються предметні гуртки.

Щоб мати можливість обрати діючих членів гуртка з учнів-першокурсників, повинен пройти деякий час. Це може бути місяць або два. За цей період вивчаються першокурсники: перевіряються їх базові знання, творче та ретельне ставлення до виконання поставлених завдань, ініціативність, активність, старанність, здатність до пошуку нового. Для цього учнівській групі дається самостійна робота, наприклад: скласти таблицю «Значення вітамінів і мінеральних елементів в житті людини» або «Зробити повідомлення про походження овочів і плодів». Робота виконується за бажанням. Як правило, з усієї групи такі завдання виконують не всі, а тільки 5-7 учнів, може 10. Пошукова робота обов’язково оцінюється. При оцінюванні роботи враховуються швидкість і охайність виконання, стиль, здатність до систематизації, вміння створити логічно побудовану презентацію. Викладач тільки надає рекомендації учням, направляє їх роботу у бажане русло - це спонукає учнів і викладача до подальшої дружньої співпраці. В кожній групі виявляється до 5 учнів, які здатні і бажають працювати самостійно і додатково. Після того, як будуть виявлені потенційні члени гуртка, можна складати подальший план роботи. Теми для опрацювання, зазвичай, пропонує викладач, але гуртківці можуть надати і власну тему дослідження, яка їм цікавіша. Гуртківці збираються після уроків, викладач предмета веде журнал відвідувань і роботи гуртка.

Цікаво навчатися, коли не тільки запам’ятовуєш академічну теорію, але і подивишся відео і щось зробиш своїми руками. Тому, в плані роботи предметного гуртка обов’язково передбачається створення презентацій, пошук або створення тематичних фільмів, відновлення колекцій деяких продовольчих товарів (крупів, макаронних виробів). Незважаючи на те, що на сьогоднішній день зібрана достатня кількість відеоматеріалів, відеотека постійно поповнюється. Кожна людина має своє бачення проблеми - тому з кількох презентацій обираємо найкращу для представлення на студентській конференції у Київському національному торговельно-економічному університеті (КНТЕУ), до складу якого входить наше училище.

В роботі предметних гуртків, залежно від віку і рівня підготовки, використовуються різноманітні форми і методи – пошуково-дослідницька робота, підготовка і проведення вікторин, конкурсів професійної майстерності і змагань ерудитів, розробка та оформлення тематичних стендів для навчальних кабінетів продовольчих і непродовольчих товарів.

Безпека життя є актуальною проблемою сучасності. Приваблюють розмаїттям смаків і ароматів чіпси, сухарики, газовані безалкогольні напої. За рахунок яких добавок досягається привабливість, чому на продуктах харчування можна побачити надпис «Не містить ГМО», які харчові добавки входять в склад наших улюблених продуктів і напоїв, які з них є небезпечними для здоров’я людини? Ці проблеми були обговорені під час учнівської конференції. При підготовці матеріалів до учнівської конференції на тему «Харчові добавки» була проведена пошукова робота не тільки з підготовки доповідей, але і зібрано багато відеоматеріалів. Учні обговорювали знайдену інформацію, прислухалися до рекомендацій викладача, оцінювали роботи інших і порівнювали їх із власними. Серед гостей конференції були учні першого курсу і викладачі, майстри виробничого навчання і інші працівники училища і базових підприємств, представники батьківського комітету. Інформація, яку вони почули, була дуже корисною для всіх слухачів, бо багато харчових добавок є небезпечними для здоров’я людини.

Пошуково-дослідницька робота здебільшого проводиться учнями 3 курсу, які навчаються за спеціальностями Товарознавство і комерційна діяльність та Комерційна діяльність. Наприклад, доповідь і презентація за темою «Енергетичні напої» учнів гр.Вт-305 Гончара Юрія і Осокіна Євгена посіла 3 місце на студентській науковій конференції «Актуальні проблеми товарознавства та дослідження ринків товарів» в КНТЕУ. Хлопці не тільки професійно оформили і підготували доповідь, але 1-го курсу і використали результати соціологічного опитування серед учнів училища щодо вживання різних енергетиків. Створена цими учнями презентація на тему «Морозиво» була продемонстрована на предметному тижні методичної комісії «Професійно-теоретичної підготовки з торговельного напрямку» учням першого курсу. Ця співпраця мала не тільки навчальний характер, але і передавала досвід гурткової роботи від старших учнів молодшим.

Активна учасниця гуртка Волкова Кристина стала переможицею міського конкурсу, а потім посіла почесне 5 місце в республіканському конкурсі фахової майстерності серед продавців продовольчих товарів, що проходив у м. Харків. Вона завжди ставилася відповідально до участі у гуртковій роботі, проводила вікторини і конкурси серед учнів.

В учнів-першокурсників пошуково-дослідницька робота викликає певні труднощі - ще недостатньо теоретичної і практичної підготовки. Тому вони виконують інші завдання. За їхньою допомогою створюється дидактичний роздатковий матеріал. Під час його створення учні глибше вивчають проблему і закріплюють певну тему. Мають практичне використання на уроках колекції прянощів, круп, макаронних виробів, чаю, маркування ковбасних та молочних виробів.

Дуже цікавою формою роботи є проведення тематичних вікторин і конкурсів професійної майстерності. Учні із задоволенням і фантазією пишуть сценарії, готують емблеми, загадки, цікаві факти. Ведучими і суддями таких конкурсів також є учні старших курсів. Атмосфера доброзичливості, позитивні емоції, веселі спогади і бажання у наступному році стати суддею, а не учасником, роблять їх незабутніми, привабливими.

Підготовка, організація і проведення дефіле «Мода - 2012» як рольової гри дає можливість продемонструвати набуті знання і навички під час теоретичного і практичного навчання, а саме: виступити у ролі моделі або продавця-консультанта відділів одягу і взуття, виявити фантазію під час створення образу, продемонструвати організаційні здібності, самостійність у роботі, вміння відповідально і дружно співпрацювати у колективі. Позитивним моментом такої співпраці також є реальне бачення перспективи навчання учнями першокурсниками. Спілкуючись між собою, вони розуміють, яких знань і навичок вони зможуть набути під час навчання, чого зможуть досягнути, навчаючись на 3-му курсі. В роботі обов’язково присутній мистецький компонент. Написання сценарію, створення образів, підбір музичного супроводу - все це розвиває творчий підхід, смак, фантазію. Всі ці навички їм знадобляться у майбутній професійній діяльності. На дефіле пропонуються такі теми – сучасний діловий костюм, святкова сукня, літній одяг та інші. Учні самостійно створюють тематичний образ (одяг для наречених, одяг для відпочинку, діловий костюм, молодіжний одяг), який супроводжується рекомендаціями майбутніх продавців щодо модних деталей, крою. Під час підготовки дефіле молодь здобула компетенції, необхідні в роботі продавців-консультантів, товарознавців.

За оновленням інформації на стендах в кабінетах також слідкують гуртківці. Інформаційні листки повинні містити не тільки цікаві факти, але й приваблювати оформленням. Традиційними стали рубрики «Кращий товар року», «Краща торгова марка року», була підготовлена цікава інформація про товари з символікою «Євро-2012».

На заняття гуртка запрошуються також учні, які не встигають з предмета з різних причин. Вони отримують не тільки консультацію викладача, але можуть прийняти участь у підготовці доповідей і презентацій, побачити, як працюють інші. Обираються наставники на допомогу відстаючим учням. Пояснення, які роблять однолітки, сприймаються краще. Така співпраця дуже корисна. Якщо дитина виявляє зацікавлення і має бажання працювати додатково, її також залучаємо до роботи.

Робота, яка виконується одним учнем і та що зроблена вдвох або втрьох має різні якісні показники. Робота у малих групах приносить кращі результати і задоволення від неї. В цьому випадку працює прислів’я «Одна голова добре, а дві – краще». Поєднання ідей, комп’ютерних навичок, самостійний розподіл обов’язків у групі дають найкращий результат, згуртовує учнів, розвиває комунікативні навички.

Виконуючи гурткову роботу, учні отримують додаткові знання, вчаться працювати з джерелами інформації, систематизувати і аналізувати матеріал, вдосконалюють навички роботи з комп’ютерною технікою та інформаційними технологіями, навчаються працювати і співпрацювати, висловлювати свої думки і ідеї, зацікавлювати інших своєю проблемою. Таким чином, вони стають компетентними фахівцями. А компетентність - це «знання – уміння – навички», інтегровані в єдиний комплекс. Сучасність вимагає саме такого спеціаліста, який здатен до самоосвіти, може постійно оновлювати професійні знання і володіє сучасними інформаційними та комунікативними технологіями.

Гурткова робота здійснюється в ВКУ КНТЕУ не тільки з предмету Товарознавство, але й з інших предметів. Тісна співпраця викладачів і учнів досягає мети над якою працює училище: «Навчити учнів самостійно здобувати і використовувати знання».

Схожі:

Конспект уроку математики в 5 класі з теми
Форми і методи роботи: ігрові методи, колективні форми роботи, індивідуальна самостійна робота учнів
Урок рольової гри. Обладнання : портрет письменника, виставка його...
Методи, прийоми й форми роботи: розповідь учителя, виразне читання (вчителем і учнями), рольова гра, аналіз поезій, укладання таблиці...
8. Система роботи органів управління щодо зміцнення дисципліни та...
Тема Система роботи органів управління щодо зміцнення дисципліни та правопорядку. Форми і методи індивідуально-виховної роботи
ПЛАН КОНСПЕК Т Проведення заняття з гуманітарної підготовки
Тема : Система роботи органів управління щодо зміцнення дисципліни та правопорядку. Форми і методи індивідуально-виховної роботи
У дружному колі. Дитячі народні ігри «Журавель», «Перстенець»
Методи, прийоми та форми роботи: групова форма роботи, «Асоціативний кущ», «Запитання – відповідь», «Реакція читача»
Планування виховної роботи класного керівника
Основним документом класного керiвника  є план виховної роботи. Вiн вiдображає змiст, форми та методи виховної роботи
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення заняття з гуманітарної підготовки з...
ТЕМА: Система роботи органів управління щодо зміцнення дисципліни та правопорядку. Форми і методи індивідуально-виховної роботи
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення заняття з гуманітарної підготовки з...
ТЕМА: Система роботи органів управління щодо зміцнення дисципліни та правопорядку. Форми і методи індивідуально-виховної роботи
Уроку: узагальнити й систематизувати набуті учнями
Методи, прийоми і форми роботи: «Проблемне запитання», «Мікрофон», «Навчаючи – учусь», метод «Прес», спостереження, дослідження,...
Урок Тема: Жири як естери. Хімічні властивості жирів. Поняття про гідрування жирів
Форми і методи роботи: груповий, взаємоперевірка, мозковий штурм, фронтальне опитування, рефлексія
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка