|
Скачати 68.62 Kb.
|
Розробка уроку читання з використанням елементів критичного мислення (О.Я Савченко «Читанка» 2 клас, ІІ частина) Тема. У дружному колі. Дитячі народні ігри «Журавель», «Перстенець». Українські народні співаночки «Ой, весна,весна…», «Вийди, вийди, сонечко» Мета. Формувати пізнавальний інтерес до ігрового фольклору; розширювати уявлення дітей про весняні звичаї українського народу; вчити правильноо, з відповідною інтонацією і мімікою читати тексти дитячих народних ігор; пояснити яке значення мають ігри й забави у зміцненні здоров»я; на прикладі українського фольклору показати, що піклування про здоров»я дітей завжди посідало чільне місце в житті українців, ознайомити з новими народними іграми. Розвивати уміння виразно читати, критично мислити,залучати дітей до міркування над доцільністю використання ігрового фольклору в житті дітей, розвивати вміння пояснювати прислів'я, вміння робити висновки та висловлювати оцінні судження. Виховувати інтерес та повагу до українського фольклору, любов до народної творчості, бажання знати українські народні ігри та грати в них. Обладнання. Фонограм народих співаночок, тематичні ілюстрації, предметні малюнки, папки для розвитку читацьких вмінь, підручник, таблиці, тематичний словник. Тип уроку: комбінований. Методи, прийоми та форми роботи: групова форма роботи, «Асоціативний кущ», «Запитання – відповідь», «Реакція читача». Хід уроку І. Організація учнів до уроку. Розминка. Привітання Доброго ранку — травам росистим, Створення сприятливого Доброго ранку — квітам барвистим, психологічного клімату Доброго ранку — сонечку ясному, для творчого розвитку Людям усім і усьому прекрасному. учнів на уроці ІІ. Мотивація навчальної діяльнсті. Обгрунтування. -На минулому уроці ми закінчили вивчати розділ «Я хочу сказати своє слово». Сьогодні ж на нас чекає зустріч з новою темою, а, також, багато цікавих вправ і завдань. -Для цього, давайте ми з вами пройдемо стежинами лабіринту. Кожного, хто не заблукав в його коридорах чекає якесь відкриття. Давайте спробуємо прочитати, що сховалось внашому лабіринті. Допомогти учням встановити рівень власного знання, до якого можна додати щось нове. Активізація мислення. -Молодці. -А що можна робити у дружному колі? - Ви любите гратись, співати, мріяти разом з друзями? - Що, на вашу думку, ми будемо вивчати в новому розділі читанки? - Так, ми познайомимось з новими творами українського фольклору, які черпаються з джерел народної мудрості. Вправа «Асоціативний кущ» - Давайте пригадаємо, якіж твори відносяться до української народної мудрості. - Отже, сьогодні ми вивчимо нові співаночки, ігри і лічилки. Створення умов для - Що ми знаємо з цієї теми? виникнення внутрішньої - Що вміємо? внутрішньої потреби включен- - Що потрібно вивчити? ня в діяльність на уроці(«хочу, Планування діяльності. «зможу», «треба») Робота над розвитком техніки читання. Мовно- фонематична розминка. 1.Щоб ротик був слухняний. Артикуляційні вправи. 2.Таблиці Шульте. 3.Скоромовки. ІІІ. Актуалізація (обговорення перед читанням чи вивченням матеріалу) Поетична хвилинка. Пробудження зацікавленності Звучить мелодія Е.Гріга, і на фоні мелодії учениця учнів до роботи на уроці читає вірш «Весна» (на дошці ілюстрації весняних пейзажів) -Які картини уявили, слухаючи вірш? Що відчували? - З весняним пробудженям природи від зимового сну починається цикл весняних свят. «Мозкова атака» з теми. Кожен висловлює власні -Які весняні свята ви знаєте? ідеї. До роботи залучаються -З чим вони пов»язані? всі учні. -Без чого не обходиться кожне свято? - Дійсно, весна – бажаний гість і її закликають і зустрічають піснями-веснянками. (учениця співає вивчену на уроці музики веснянку) ІV. Усвідомлення змісту. Читання вчителем української народної співаночки «Ой, весна, весна…» Запитання за методикою «Реакція читача» Використання методик -Що ви помітили цікавого в цій співаночці? критичного мислення -Які почуття це у вас викликало? Читання-гра «Читаймо разом». Різні види роботи над Робота над виразністю читання. текстом -З чим порівнюється весна? (з красним днем) -Як ви розумієте цей вислів? Читання співаночки в особах. Гра «Хто уважний?» -Які слова найчастіше зустрічаються? - Скільки разів? Виразне читання окремими учнями. Загадка Вправа «Передбачення» Встановлення зв»язків між -Чого, на вашу думку, чекають від весни люди? відомим і невідомим (люди сподіваюься від весни щедрих дарів, а щоб вони дійсно були щедрими закликають до себе тепле сонечко) Зараз ми прочитаємо пісеньку «Вийди, вийди, сонечко» і подивимись чи співпало ваше передбачен- ня з текстом. Самостійний висновок Самостійне читання твору. -Які докази можна навести, щоб довести правильність ваших передбачень? На уроках музики ми вивчали пісенку «Вийди, вийди, Використання міжпредметних сонечко». Давайте заспіваємо її і попросимо, зв»язків щоб сонечко вийшло і заглянуло до нас у віконце. Виконання веснянки. -Подивіться у вікно. Виглянуло сонечко? Складання з вірша невеликої -Давайте йому подякуємо і складемо для нього розповіді чи оповідання невеличку розповідь. -Сонечко ми запросили, погода дуже гарна, чого вам найбільше хочеться в такі хвилини? -Так, весна – пора веселих ігор і розваг. V. Для фізкультхвилинки пригадаємо раніше вивчену гру «Подоляночка». ( учениця запрошує всіх на «галявинку» погратись і проводить гру) Робота над розучуванням нових ігор. Учні самостійно отримують і -Для чого, на вашу думку народ придумував ігри? аналізують інформацію. Пере- -Вам цікаво яку гру ми вивчимо сьогодні на уроці? віряють своє особисте розумін. -Для того, щоб про це дізнатись потрібно лише вміти рахувати. Розмістіть картки у відповідному порядку. -Хто ж такий журавель? Знайдіть його на малюнку (на дошці малюнки чаплі, лелеки, журавля) -Зачитайте з «Тематичного словника» пояснення . Читання вчителем гри «Журавель» -Які дійові особи в цій грі? -На що схожі слова цієї гри? (на пісню) Хорове читання -Давайте разом прочитаємо слова до гри. Робота за змістом. Гра «Запитання – відповідь» Робота в парах. (учні працюють в парах) Перевірка засвоєння. а) знайдіть слова-рими; б) слова, які повторюються; в)чим любив ласувати журавель? г) хто вирощував коноплі? д)чому баба кричить «ловіть журавля!» є)як зрозуміти, що журавель «унадився»? Читання за особами тексту. Активне зсвоєння -Що потрібно для початку гри? (вивчити правила гри і нового матеріалу. лічилочку). Давайте вивчимо правила гри! -Хто буде промовляти лічилочку? Створення позитивного -Граємось!!! емоційного настрою. VІ.Міркування. Рефлексія. Називаються найактивніші. -Найактивнішим учням дозволяється зірвати квітку Виникає розмаїття думок, на галявині. (на пелюстках квітки запитання для серед яких діти вибирають підсумкової бесіди) правильну. -Давши відповіді на всі запитання ми створимо букет, який доповнить красою весняну природу, зацвіте в душах добром, любов»ю до всього навколишнього світу, не дасть вашим сердечкам бути байдужими, допоможе вам завжди бути дружніми і веселими. -Чи здійснилися всі ваші сподівання щодо теми уроку? -Який настрій залишився від вивчених творів? -Кому б ви хотіли подякувати за співпрацю? - Що ми з вами встигли зробити? -Можна сказати, що ми стали розумнішими? Засміялось в небі сонечко привітно, І земля квітками усміхнулась теж! І весна чарівна дивним цвітом квітне, І веселим іграм вже немає меж! VІІ. Домашнє завдання. Завдання додому за інтересами Дівчаткам вивчити напам»ять співаночки, а хлопчикові розучити гру «Перстенець» та правила до неї і навчити грати в неї дівчаток. Ось і пролунав дзвінок – Закінчився наш урок, За роботу позаслузі Ми вам дякуємо, друзі. |
Тема. Заспіваймо Мета. Поглибити знання про українську народну культуру, вчити співати веснянки, народні ігри, розвивати пам'ять і увагу. Виробляти... |
До теми «Народні дитячі пісні та малі жанри» Як називається короткий віршик, який допомагає під час гри визначити чергу учасників? (Лічилка) |
Тема. Українська народна казка «Лисичка і Журавель» Лисичка та Журавель”. Активізувати словниковий запас дітей. Удосконалювати і розвивати орфоепічні вміння; пам’ять, увагу, спостережливість,... |
Психологічні особливості віртуального спілкування Воно присутнє у нашому житті усюди: безпосереднє спілкування людей, спілкування за допомогою телефону, дитячі ігри, комп’ютерне спілкування.... |
ІСТОРІЯ ОЛІМПІЙСЬКИХ ІГОР Олімпійські ігри Олімпійські ігри найбільші міжнародні комплексні спортивні змагання сучасності, які проводяться кожні чотири роки |
Виховання основ емоційної культури дошкільника передбачає застосування... Не менш значущі й рухливі ігри, що позбавляють дитину зайвої, накопиченої нею енергії |
Ігри на розвиток дрібної моторики рук Це доведено рядом дослідників (М.І. Кольцова, Е.І. Ісеніна, А. В. Антакова-Фоміна та ін.). Роботу з розвитку дрібної моторики рук... |
7: Українські народні звичаї та традиції Навчальна мета: Вивчити з особовим складом українські народні звичаї та традиції |
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з гуманітарної підготовки з особовим... Навчальна мета: Вивчити з особовим складом українські народні звичаї та традиції |
Журавель Тетяна Іванівна Практичний психолог Донецької загальноосвітньої школи 1-Ш ступенів №80, 83036, м. Донецьк, вул. Дм. Донського, б. 59, телефон |