|
Скачати 35.54 Kb.
|
І. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА 1. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ УРОК 10 Тема: Додавання. Властивості суми. Самостійна робота № 2. Мета: Формування навичок додавання натуральних чисел з використанням законів додавання. Ознайомлення з властивостями суми. Перевірка стану засвоєння теми шляхом виконання самостійної роботи. План уроку
Хід уроку І. Актуалізація опорних знань Для закріплення обчислювальних навиків та з метою розвитку логічного мислення доцільно розглянути такі вправи. Там де треба, учні мають пояснити хід своїх думок. 1. Визначте останню цифру результату. 1) 2743 + 849; 2)5004 + 1006; 3) 188999 + 19991; 4)100006 + 208. 2. Доведіть, не виконуючи обчислень, що дія виконана неправильно. 1) 2308 + 546 = 2815; 3) 18004 + 1579 = 19665; 2) 5102 + 3008 = 9200; 4) 103 + 8711 = 8999. 3. Порівняйте, не обчислюючи, та поясніть свою думку. 1) 47 + 54 і 50 + 60; 3) 572 + 16 і 500 + 10; 2) 33 + 72 і 30 + 70; 4) 211 + 146 і 300 + 200. 4. У кожному з прикладів знайдіть суму, потім розташуйте відповіді в порядку спадання. Якщо ви зробите все правильно, то отримаєте слово, яке є назвою найвищого у світі вулкана. Л 746 + 354 Ю 540 + 360 Ь 140 + 260 А 27 + 72 Л 146 + 44 Я 188 + 112 Ь 104 + 46 Й 171 + 29 Я 117 + 3 К 36 + 64 Ь 276 + 724 Л 169 + 331 (Відповідь для учителя: Льюльяйльяка.) II. Вивчення нового матеріалу Слова учителя: Розглянемо задачу. Оля з Оксанкою збирали гриби. Оля знайшла 24 опеньки і 18 підберезників, а Оксанка — 28 опеньків і 14 підберезників. Скільки грибів зібрала кожна з дівчаток? Звісно, що всі зможуть розв'язати цю задачу і знайти відповідь. Прошу підняти руки, хто розв'язав. (Уголос відповідають 1—3 учні.) Проте цю задачу було вам запропоновано з іншою метою. Давайте порівняємо кількість опеньків та кількість підберезників у кожної з дівчаток. Якщо опеньків Оля знайшла менше (на скільки?), то підберезників — більше (на скільки?). Хто може пояснити, чому, хоча кожна з дівчаток зібрала різну кількість підберезників і опеньків, сума грибів у обох однакова? Якщо діти не можуть пояснити, учитель пропонує задачу простішу, з меншими доданками, або іншого змісту. Наприклад: Мишко сьогодні піймав 6 карасиків та 4 коропи, а вчора — 2 карасики та 8 коропів. Який улов був у хлопчика кожного дня? Після цього декілька учнів мають зрозуміти, до чого веде учитель. Тоді учитель пропонує дітям сформулювати властивість суми: Якщо один із доданків збільшити, а другий зменшити на одне й те саме число, то сума не зміниться. Слова учителя: Щоб додати, наприклад, 18 до будь-якого числа усно, до цього числа додають 20, а потім віднімають 2. Нехай треба додати 18 до 146. Доданок 18 збільшують на 2, а доданок 146 — зменшують на 2. Так рахувати легше, а сума виходить та ж сама — 164: 146 + 18 = (146 – 2) + (18 + 2) = 144 + 20 = 164. (Запис учитель робить на дошці.) ІІІ. Закріплення нового матеріалу Розв'язування вправ Відповіді при розв'язуванні усних вправ учні надають з місць, а для виконання письмових вправ учитель викликає до дошки одного за одним декількох учнів. 1. [1]: №183(5—8), 187, 193. 2. [2]: №105, 108, 118. IV. Самостійна робота № 2 Варіант 1 1°. Знайдіть суму: а) 7068907 + 5671354229; б) 1006 804 995 + 18096 914. 2. Не використовуючи калькулятора, виконайте додавання, обравши зручний порядок дій: а) 49617 + 999 + 383; б)52681 + 4861 + 139. 3*. У трикутнику STR сторона ST дорівнює 24 см; вона на 8 см менша ніж сторона TR і на 4 см менша ніж сторона SR?. Знайдіть периметр трикутника. Варіант 2 1°. Знайдіть суму: а) 63 609 806 + 8611398615; б) 2077 960888 + 25063971. 2. Не використовуючи калькулятора, виконайте додавання, обравши зручний порядок дій: а) 695 + 2305 + 57908; б)89716 + 9688 + 312. 3*. У трикутнику МКР сторона МК менша ніж сторона КР на 18 см, а сторона МР більша ніж сторона КР на 12 см. Знайдіть периметр трикутника МКР, якщо МК = 35 см. Варіант 3 1°. Знайдіть суму: а) 8572302476 + 4837810749; б) 37834890 563 + 4387321056. 2. Не використовуючи калькулятора, виконайте додавання, обравши зручний порядок дій: а) 302 + 58758 + 1698; б) 197 + 2414 + 47586. 3*. У трикутнику DOE сторона DO більша ніж сторона DE на 5 см, а сторона DE менша ніж сторона ОЕ на 30 см. Знайдіть периметр цього трикутника, якщо DE — 45 см. Варіант 4 1°. Знайдіть суму: а) 8 300 005 796 + 83 999 095 408; б)19247523841 + 4387689337. 2. Не використовуючи калькулятора, виконайте додавання, обравши зручний порядок дій: а) 1888 + 87239 + 1112; б) 437 + 637849 + 62151. 3*. У трикутнику ABC сторона ВС менша ніж сторона АВ на 5 см, а сторона АС більша ніж сторона ВС на 3 см. Чому дорівнює периметр цього трикутника, якщо АВ = 16 см? V. Підсумок уроку Учитель ще раз повторює з учнями закони додавання та властивість суми. VI. Домашнє завдання [1]: № 188, 192, 197. [2]: № 109, 117, 119, 120. Л.Г.Стадник. Математика 5 клас |
УРОК 23. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ Мета Мета. Закріпити знання учнів про властивості додавання натуральних чисел; формувати навички додавання багатоцифрових натуральних... |
УРОК 12 Тема: Віднімання. Додавання та віднімання різниці. Віднімання... НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |
УРОК №75 Тема уроку. Спосіб додавання Мета уроку: ознайомлення учнів із розв'язуванням систем лінійних рівнянь способом додавання; засвоєння алгоритму розв'язування систем... |
УРОК 27 Тема: Ділення. Компоненти ділення. Самостійна робота № Мета:... НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |
План-конспект уроку математики в 1 класі в школі інтенсивної педагогічної... Тема. Вправи та задачі на засвоєння таблиць додавання й віднімання в межах 10. Нумерація чисел у межах 20 |
УРОК 1 Тема. Додавання раціональних чисел Мета: вивести правило додавання раціональних чисел з однаковими знаками, формувати навички застосування цього правила до розв'язування... |
Урок математики у 1 класі Тема: «Поняття про вік людини. Залежність... ТЕМА. Поняття про вік людини. Залежність суми від зміни одного з доданків. Вправи й задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання... |
УРОК 3 Тема: Нумерація натуральних чисел. Десяткова система числення НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |
Урок формування навичок і вмінь Тема. Застосування загального правила додавання двоцифрових чисел і обчислень виду 54 + 30, 54 + Вимірювання довжини відрізків |
Тема. Перевірка додавання відніманням. Периметр трикутника. Мета Мета: вчити здійснювати перевірку додавання відніманням, розв’язувати задачі, розвивати навички усного рахунку, виховувати старанність... |