УРОК 3 Тема: Нумерація натуральних чисел. Десяткова система числення


Скачати 35.29 Kb.
Назва УРОК 3 Тема: Нумерація натуральних чисел. Десяткова система числення
Дата 16.04.2013
Розмір 35.29 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Математика > Урок

І. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА 1. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ

УРОК 3

Тема: Нумерація натуральних чисел. Десяткова система числення.

Мета: Поглиблення знань учнів про десяткову систему числення, введення поняття класів і розрядів; форму­вання вмінь читати та записувати натуральні числа.

План уроку

  1. Актуалізація опорних знань

  2. Вивчення нового матеріалу

  3. Закріплення матеріалу

  4. Підсумок уроку

  5. Домашнє завдання

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

Фронтальне опитування

Опитування проводиться усно, учні відповідають з місць.

  1. Які числа називаються натуральними?

  2. Які властивості має натуральний ряд чисел?

  3. Чи належить натуральному ряду число нуль? Чому?

  4. Чи є найбільше число в натуральному ряді чисел? Найменше?


Розв'язування вправ

Пропонуючи усне розв'язування вправ, учитель наголошує на необхідності логічно обґрунтовувати розв'язки, тобто формує в уч­нів навички логічного мислення та викладення своїх думок. Учні відповідають з місць.

[3]: № 6, 7, 8 (варіанти 1 – 4).

[4]: № 1, 2,с. 11; № 1, 2, с. 12.

[5]: №3, с. 16.
Перевірка домашнього завдання

Учитель запитує, які вправи з домашнього завдання виклика­ли утруднення. Бажано розглянути всі вправи; розгляд вправ, що позначені « зірочкою », можна відкласти на кінець уроку або зовсім не розглядати. Рішення учитель має прийняти в залежності від наявності часу та рівня підготовки класу.
ІІ. Вивчення нового матеріалу

Запис натуральних чисел. Цифри

Учитель пропонує учням згадати, як називаються значки для запису натуральних чисел та скільки їх, а потім записує цифри на дошці. Учні повинні скопіювати цей запис у зошити. Доцільно роз­повісти учням матеріал історичної довідки. Свою розповідь учитель супроводжує записами на дошці або плакатами, які демонструє учням у необхідній послідовності.

Слова учителя:

Спосіб запису чисел називається нумерацією. У слов'янських народів колись використовувалась алфавітна нумерація. Перші дев'ять букв, над якими стояв спеціальний знак — (титло), відігра­вали роль перших дев'яти чисел. Ці дев'ять чисел зображені на рисунку (див. також [1]: форзац; [2]: с. 13).



Наступні дев'ять букв, позначені зверху титлом, показували десятки, а ще наступні дев'ять — сотні.

Великі числа слов'яни записували тими ж буквами, але для позначення тисяч був інший знак: .

Тобто число 1000 записували так:, а число 3000 — так:.

Число 10000 позначали: і називали «тьма».

Та нумерація, що прийнята зараз, виникла в стародавній Індії. Звідти її запозичили араби, а від арабів вона прийшла в Європу. Ця нумерація зручна: вона потребує всього 10 цифр, за допомогою яких можна записати будь-яке натуральне число. До речі, саме число залежить від місць (позицій), які займають ті чи інші цифри. Тому така нумерація отримала назву позиційної.

Але європейці познайомилися з позиційною нумерацією у XII сто­літті. До цього в Європі вживалася римська нумерація. Про неї ми поговоримо на іншому уроці.

Наступні чотири століття вживалися обидві нумерації, і тільки в XVI столітті позиційна нумерація стала в Європі загальноприй­нятою.
Таблиця класів і розрядів

Учитель вивішує на дошці таблицю класів і розрядів або пропо­нує учням розглянути таблицю в підручнику (посібнику), нагадую­чи, що таку таблицю діти вже вивчали в молодших класах,
Розв'язування вправ

Усне розв'язування вправ має за мету допомогти учням опра­цювати новий матеріал. Учні відповідають з місць.

[1]: № 19—22.

[2]: № 2—6.
III. Закріплення матеріалу

Розв'язування вправ

Розв'язування наведених вправ — письмове. Тому учитель викликає до дошки одного за одним декілька учнів.

[1]: № 23, 25, 32, 33, 35, 36.

[2]: № 11, 13, 15, 21.
IV. Підсумок уроку

Фронтальне опитування

  1. Скільки ви знаєте цифр?

  2. Які класи існують в позиційній системі числення?

  3. Як називаються розряди, що входять до класу одиниць? до класу тисяч? мільйонів?

  4. Прочитайте числа: 5835; 792. Що означає кожна цифра? (Чис­ла, запропоновані у цьому питанні, вчителю слід записати на дошці.)

  5. Запишіть рік свого народження, зліва допишіть цифрами місяць і день свого народження. Прочитайте отримане число. Яка цифра в записі числа означає одиниці мільйонів? Десятки мільйонів? Чому вона не однакова у всіх або її не існує в записі числа? Чи є в записі розрядів класу тисяч такі цифри, які однакові для всіх учнів?


V. Домашнє завдання

[1]:п. 2; № 24, 27, 34, 41.

[2]:п. 1; № 12, 14, 16, 22.



Л.Г.Стадник. Математика 5 клас

Схожі:

УРОК ЦИФРИ. ДЕСЯТКОВИЙ ЗАПИС НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ Мета
Мета. Повторити, систематизувати і поглибити знання учнів про десяткову систему числення; ввести поняття класу та розряду числа;...
Урок №6 Тема. Найменше спільне кратне кількох натуральних чисел
Мета: на основі знань про кратне число сформувати уявлення учнів про поняття спільного кратного кількох натуральних чисел, НСК, а...
УРОК №53 Тема. Множення і ділення натуральних чисел
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок. Обладнання: таблиці «Властивості множення», «Ділення натуральних...
УРОК 32 Тема: Письмове множення
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
УРОК 26 Тема: Множення. Компоненти множення. Мета: Означення множення,...
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
УРОК 5 Тема: Округлення натуральних чисел. Правило округлення
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
УРОК 27 Тема: Ділення. Компоненти ділення. Самостійна робота № Мета:...
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
УРОК 10 Тема: Додавання. Властивості суми. Самостійна робота № Мета:...
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
Урок в 5 класі за темою «Множення і ділення натуральних чисел»
Тема нашого уроку сьогодні «Множення і ділення натуральних чисел». Друзі, сьогодні ми з вами відправимося в подорож по стежинкам...
План-конспект уроку математики в 1 класі в школі інтенсивної педагогічної...
Тема. Вправи та задачі на засвоєння таблиць додавання й віднімання в межах 10. Нумерація чисел у межах 20
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка