|
Скачати 35.29 Kb.
|
І. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА 1. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ УРОК 3 Тема: Нумерація натуральних чисел. Десяткова система числення. Мета: Поглиблення знань учнів про десяткову систему числення, введення поняття класів і розрядів; формування вмінь читати та записувати натуральні числа. План уроку
Хід уроку І. Актуалізація опорних знань Фронтальне опитування Опитування проводиться усно, учні відповідають з місць.
Розв'язування вправ Пропонуючи усне розв'язування вправ, учитель наголошує на необхідності логічно обґрунтовувати розв'язки, тобто формує в учнів навички логічного мислення та викладення своїх думок. Учні відповідають з місць. [3]: № 6, 7, 8 (варіанти 1 – 4). [4]: № 1, 2,с. 11; № 1, 2, с. 12. [5]: №3, с. 16. Перевірка домашнього завдання Учитель запитує, які вправи з домашнього завдання викликали утруднення. Бажано розглянути всі вправи; розгляд вправ, що позначені « зірочкою », можна відкласти на кінець уроку або зовсім не розглядати. Рішення учитель має прийняти в залежності від наявності часу та рівня підготовки класу. ІІ. Вивчення нового матеріалу Запис натуральних чисел. Цифри Учитель пропонує учням згадати, як називаються значки для запису натуральних чисел та скільки їх, а потім записує цифри на дошці. Учні повинні скопіювати цей запис у зошити. Доцільно розповісти учням матеріал історичної довідки. Свою розповідь учитель супроводжує записами на дошці або плакатами, які демонструє учням у необхідній послідовності. Слова учителя: Спосіб запису чисел називається нумерацією. У слов'янських народів колись використовувалась алфавітна нумерація. Перші дев'ять букв, над якими стояв спеціальний знак — (титло), відігравали роль перших дев'яти чисел. Ці дев'ять чисел зображені на рисунку (див. також [1]: форзац; [2]: с. 13). Наступні дев'ять букв, позначені зверху титлом, показували десятки, а ще наступні дев'ять — сотні. Великі числа слов'яни записували тими ж буквами, але для позначення тисяч був інший знак: . Тобто число 1000 записували так:, а число 3000 — так:. Число 10000 позначали: і називали «тьма». Та нумерація, що прийнята зараз, виникла в стародавній Індії. Звідти її запозичили араби, а від арабів вона прийшла в Європу. Ця нумерація зручна: вона потребує всього 10 цифр, за допомогою яких можна записати будь-яке натуральне число. До речі, саме число залежить від місць (позицій), які займають ті чи інші цифри. Тому така нумерація отримала назву позиційної. Але європейці познайомилися з позиційною нумерацією у XII столітті. До цього в Європі вживалася римська нумерація. Про неї ми поговоримо на іншому уроці. Наступні чотири століття вживалися обидві нумерації, і тільки в XVI столітті позиційна нумерація стала в Європі загальноприйнятою. Таблиця класів і розрядів Учитель вивішує на дошці таблицю класів і розрядів або пропонує учням розглянути таблицю в підручнику (посібнику), нагадуючи, що таку таблицю діти вже вивчали в молодших класах, Розв'язування вправ Усне розв'язування вправ має за мету допомогти учням опрацювати новий матеріал. Учні відповідають з місць. [1]: № 19—22. [2]: № 2—6. III. Закріплення матеріалу Розв'язування вправ Розв'язування наведених вправ — письмове. Тому учитель викликає до дошки одного за одним декілька учнів. [1]: № 23, 25, 32, 33, 35, 36. [2]: № 11, 13, 15, 21. IV. Підсумок уроку Фронтальне опитування
V. Домашнє завдання [1]:п. 2; № 24, 27, 34, 41. [2]:п. 1; № 12, 14, 16, 22. Л.Г.Стадник. Математика 5 клас |
УРОК ЦИФРИ. ДЕСЯТКОВИЙ ЗАПИС НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ Мета Мета. Повторити, систематизувати і поглибити знання учнів про десяткову систему числення; ввести поняття класу та розряду числа;... |
Урок №6 Тема. Найменше спільне кратне кількох натуральних чисел Мета: на основі знань про кратне число сформувати уявлення учнів про поняття спільного кратного кількох натуральних чисел, НСК, а... |
УРОК №53 Тема. Множення і ділення натуральних чисел Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок. Обладнання: таблиці «Властивості множення», «Ділення натуральних... |
УРОК 32 Тема: Письмове множення НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |
УРОК 26 Тема: Множення. Компоненти множення. Мета: Означення множення,... НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |
УРОК 5 Тема: Округлення натуральних чисел. Правило округлення НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |
УРОК 27 Тема: Ділення. Компоненти ділення. Самостійна робота № Мета:... НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |
УРОК 10 Тема: Додавання. Властивості суми. Самостійна робота № Мета:... НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |
Урок в 5 класі за темою «Множення і ділення натуральних чисел» Тема нашого уроку сьогодні «Множення і ділення натуральних чисел». Друзі, сьогодні ми з вами відправимося в подорож по стежинкам... |
План-конспект уроку математики в 1 класі в школі інтенсивної педагогічної... Тема. Вправи та задачі на засвоєння таблиць додавання й віднімання в межах 10. Нумерація чисел у межах 20 |