Тема: Ознайомлення з комп’ютером
Урок № 1 Дата _________________
Тема Що вивчає предмет інформатики. Правила поведінки в кабінеті інформатики.
Мета: ознайомити учнів з предметом інформатика і можливостями комп’ютера; ознайомити із правилами поведінки та технікою безпеки в комп’ютерному класі; виховувати дбайливе ставлення до обладнання в кабінеті.
Обладнання: плакати з правилами поведінки та техніки безпеки.
Програмне забезпечення: комп’ютерна програма «Скарбниця знань»; презентації на тему «Застосування комп’ютерів» та «Правила поведінки за комп’ютером».
Етапи уроку
|
Діяльність учнів на уроці
|
Діяльність вчителя на уроці
|
Колективна
|
Групова
|
Індивідуальна
|
1.Організація класу.
|
|
|
|
Знайомство з учнями
|
2. Мотивація навчальної діяльності учнів.
|
Ознайомлення з предметом інформатика
|
|
|
Розповідає про те, що вивчає інформатика (Додаток 1)
|
3. Вивчення нової теми.
|
1.Для чого використовують комп’ютер?
2. У якій професійній діяльності використовують комп’ютер?
4. Правила поведінки за комп’ютером.
|
3.Перегляд презентації на тему «Застосування комп’ютерів»
5. Перегляд презентації на тему«Правила поведінки за комп’ютером».
|
6. Фізкультхвилинка
(Додаток 2)
|
Коректує відповіді учнів на запитання; демонструє презентації; знайомить з правилами поведінки за комп’ютером.
|
4.Формування навиків та вмінь.
|
1. Знайомство з комп’ютерною програмою «Скарбниця знань».
|
Виконання практичної робота №1 (Додаток 3)
|
2. Відкриття програми «Скарбниця знань»
|
Знайомить з комп’ютерною програмою «Скарбниця знань»; проводить інструктаж щодо виконання практичної роботи.
|
6. Підсумок уроку.
|
|
|
|
Відповідає на запитання учнів.
|
7. Домашнє завдання.
|
|
|
Вивчити правила ТБ і застосування ПК.
|
Інструктаж щодо виконання домашньої роботи.
|
Урок № 2 Дата ________________
Тема: Ознайомлення з комп’ютером.
Мета: ознайомити учнів з поняттям «інформація» та основними пристроями комп’ютера; формувати навички грамотної, безпечної роботи з комп’ютером; вчити користуватися маніпулятором «миша»; виховувати інтерес до предмета.
Програмне забезпечення: комп’ютерна програма «Скарбниця знань», презентація «Складові частини компютера».
Етапи уроку
|
Діяльність учнів на уроці
|
Діяльність вчителя на уроці
|
Колективна
|
Групова
|
Індивідуальна
|
1.Організація класу.
|
|
|
Підготовка робочого місця
|
Вітається з учнями, відмічає відсутніх
|
2. Актуалізація опорних знань.
|
Повторення правил техніки безпеки у комп’ютерному класі.
|
|
|
Коректує відповіді учнів.
|
3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
|
Поясніть, що хочуть сказати домашні тварини своїм господарям, коли:
кішка муркоче…(вона задоволена)
собака гарчить… (попереджає, що захищає щось або когось)
собака крутить хвостом… (він до вас приязно ставиться)
|
|
|
Коректує пояснення учнів.
|
4. Вивчення нової теми.
|
1.Спираючись на попередні висновки пояснимо, що таке «інформація»?
2. Гра «Угадай предмет» (Додаток 1)
За допомогою яких органів чуттів людина сприймає інформацію?
3. Будова комп’ютера. (Додаток 2)
|
|
Робота з листком - конспектом «Будова комп’ютера»,
Фізкультхвилинка
|
Пояснює новий матеріал, проводить гру «Угадай предмет».
|
5.Формування навиків та вмінь.
|
Виконати завдання: «Відгадай про що йдеться у вірші» (Додаток 3)
|
Практична робота №2
«Робота з комп’ютерною програмою «Скарбниця знань» зупинка
«Увага 1»» (Додаток 4)
|
|
Проводить інструктаж щодо виконання практичної роботи.
|
6. Підсумок уроку.
|
Перегляд презентації «Складові частини комп’ютера»
|
|
|
Коректує відповіді учнів.
|
7. Домашнє завдання.
|
|
|
Вивчити означення інформації та будову комп’ютера.
|
Інструктаж щодо виконання домашньої роботи.
|
Дата _______________________
Урок № 3
Тема: Пристрої комп’ютера. Поняття «курсор». Ознайомлення з маніпулятором «миша».
Мета: ознайомити учнів із поняттям «курсор»; вчити користуватися маніпулятором «миша»; виховувати дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.
Програмне забезпечення: комп’ютерна програма «Скарбниця знань».
Етапи уроку
|
Діяльність учнів на уроці
|
Діяльність вчителя на уроці
|
Колективна
|
Групова
|
Індивідуальна
|
1.Організація класу.
|
|
|
Підготовка робочого місця
|
Вітається з учнями, відмічає відсутніх
|
2. Мотивація навчальної діяльності учнів.
|
Повторюють правила поведінки у комп’ютерному класі.
Перевірка домашнього завдання.
|
|
Записують тему уроку у зошити.
|
Повідомляє тему і задачі уроку.
Вибірково заслухується домашнє завдання
|
3. Актуалізація опорних знань.
|
Фронтальне опитування:
1 Назвіть складові частини комп’ютера.
2. Складіть порядок дій для відкриття програми «Скарбниця знань».
|
|
|
Коректує відповіді учнів.
|
4. Вивчення нової теми.
|
1. Вивчення будови «миші»
2.Ознайомлення з поняттям курсор»
|
|
Робота з листком – конспектом (Доданок 1)
Фізкультхвилинка
|
Пояснює новий матеріал, допомагає у роботі з листком – конспектом
|
5.Формування навиків та вмінь.
|
Повторюють правила поведінки за комп’ютером
|
|
Практична робота №3
(Доданок 2)
|
Проводить інструктаж щодо виконання практичної роботи.
|
6. Підсумок уроку.
|
|
Гра «Задай запитання товаришу».
|
|
Коректує питання та відповіді учнів.
|
7. Домашнє завдання.
|
|
|
Вивчити будову «мишки», види курсорів
|
Інструктаж щодо виконання домашньої роботи.
|
Урок № 4 Дата ________________________
Тема : Різні види курсорів. Клавіші керування курсором.
Мета: повторити назви пристроїв ПК і їх призначення; познайомити учнів із клавішами керування курсором; навчити користуватися ними; виховувати дбайливе користування клавіатурою.
Програмне забезпечення: комп’ютерна програма «Скарбниця знань».
Етапи уроку
|
Діяльність учнів на уроці
|
Діяльність вчителя на уроці
|
Колективна
|
Групова
|
Індивідуальна
|
1.Організація класу.
|
Повторюють правила поведінки у комп’ютерному класі.
|
|
Підготовка робочого місця
|
Вітається з учнями, відмічає відсутніх
|
2. Мотивація навчальної діяльності учнів.
|
|
|
Записують тему уроку у зошити.
|
Повідомляє тему і задачі уроку.
|
3. Актуалізація опорних знань.
|
Фронтальне опитування:
1 Назвіть складові частини комп’ютера.
2. Розповісти будову «миші»
3. Поясніть поняття «курсор»
|
|
Під час відповіді користуються таблицями.
|
Коректує відповіді учнів.
|
4. Вивчення нової теми.
|
1. Види курсорів.
2. Клавіші керування курсором на клавіатурі.
3. Правила роботи з клавіатурою.
|
|
Робота з листком – конспектом (Доданок 1)
Фізкультхвилинка
|
Пояснює новий матеріал, допомагає у роботі з листком – конспектом
|
5.Формування навиків та вмінь.
|
Повторення правил поведінки за комп’ютером
|
|
Практична робота №3
(Доданок 2)
|
Проводить інструктаж щодо виконання практичної роботи.
|
6. Підсумок уроку.
|
|
Підготувати оповідання за картинкою. (робота у групах)
(Доданок 3)
|
|
Керує презентацією усних оповідань учнів.
|
7. Домашнє завдання.
|
|
|
Вивчити види курсорів. Правила роботи на клавіатурі.
|
Інструктаж щодо виконання домашньої роботи.
|
Тема: Мова стрілок
Урок № 5 Дата_____________________________
Тема. «Угору», «униз», «ліворуч», «праворуч».
Мета: навчити орієнтуватися у напрямках «угору», «униз», «ліворуч», «праворуч», навчити користуватися клавішами керування курсором; виховувати дбайливе ставлення до клавіатури.
Програмне забезпечення: комп’ютерна програма «Скарбниця знань».
Етапи уроку
|
Діяльність учнів на уроці
|
Діяльність вчителя на уроці
|
Колективна
|
Групова
|
Індивідуальна
|
1.Організація класу.
|
Повторення правил поведінки у комп’ютерному класі.
|
|
Підготовка робочого місця
|
Вітається з учнями, відмічає відсутніх
|
2. Актуалізація навчальної діяльності учнів.
|
Фронтальне опитування:
1. Що таке «курсор»?
2. Які види курсорів ви знаєте?
3. Намалюй, якого вигляду набуває курсор у програмі «Лабіринт».
Перевірка домашнього завдання.
|
|
Записують тему уроку у зошити.
|
Проводить фронтальне опитування учнів.
|
3. Мотивація навчальної діяльності учнів. Вивчення нової теми.
|
Відповіді на запитання. (Доданок 1)
Робота з клавішами керування курсором
|
|
Фізкультхвилинка
(Доданок 2)
|
Корегує відповіді учнів. Пояснює новий матеріал.
|
4.Формування навиків та вмінь.
|
|
Практична робота № 5
(Доданок 3)
|
Робота із зошитом.
Урок № 5 Завдання 1.
|
Допомагає у роботі з зошитом. Інструктаж щодо виконання практичної роботи.
|
6. Підсумок уроку.
|
Гра «Увага» (Доданок 4)
|
|
|
Проводить гру
|
7. Домашнє завдання.
|
|
|
Робота із зошитом.
Урок № 5 Завдання 2.
|
Інструктаж щодо виконання домашньої роботи.
|
Урок № 6 Дата _____________________________
Тема. Ознайомлення з мовою стрілок.
Мета: Ознайомити учнів із мовою стрілок; навчити орієнтуватися у напрямках «угору», «униз», «ліворуч», «праворуч»; розвивати увагу; навчити користуватися клавішами керування курсором; виховувати дбайливе ставлення до клавіатури.
Програмне забезпечення: комп’ютерна програма «Скарбниця знань».
Етапи уроку
|
Діяльність учнів на уроці
|
Діяльність вчителя на уроці
|
Колективна
|
Групова
|
Індивідуальна
|
1.Організація класу.
|
Повторення правил поведінки у комп’ютерному класі.
|
|
Підготовка робочого місця
|
Вітається з учнями, відмічає відсутніх
|
2. Мотивація навчальної діяльності учнів.
|
|
|
|
Повідомляє тему та задачі уроку
|
3. Вивчення нової теми.
|
Спосіб запису команд у вигляді стрілок. (Доданок 1)
Робота з зошитом –конспектом.
Завдання 1
|
|
|
Пояснює новий матеріал
Проводить фізкультхвилинку
|
4.Формування навиків та вмінь.
|
|
Робота з зошитом –конспектом.
Завдання 2
Завдання 3
|
Фізкультхвилинка
(Доданок 2)
Практична робота № 6
(Доданок 3)
|
Корегує відповіді учнів. Допомагає у роботі з зошитом. Інструктаж щодо виконання практичної роботи.
|
6. Підсумок уроку.
|
Гра «Увага» (Доданок 4)
|
|
|
Проводить гру
|
7. Домашнє завдання.
|
|
|
Робота із зошитом.
Урок № 6 Завдання 4.
|
Інструктаж щодо виконання домашньої роботи.
|
Урок №7 Дата ____________________
Тема. Керування виконавцями.
Мета: ознайомити з поняттям «виконавець»; навчити записувати команди для виконавця за допомогою мови стрілок; розвивати у учнів увагу, логічне і образне мислення; закріпити поняття і вміння учнів орієнтуватися у напрямках «угору», «униз», «ліворуч», «праворуч»; виховувати дбайливе ставлення до клавіатури.
Обладнання: плакати для виконання усних завдань.
Програмне забезпечення: комп’ютерна програма «Скарбниця знань».
Етапи уроку
|
Діяльність учнів на уроці
|
Діяльність вчителя на уроці
|
Колективна
|
Групова
|
Індивідуальна
|
1.Організація класу.
|
|
|
Підготовка робочого місця
|
Вітається з учнями, відмічає відсутніх
|
2. Мотивація навчальної діяльності учнів.
|
Відгадай загадку
Гра «Увага» Додаток № 1
|
|
|
Повідомляє тему та задачі уроку
|
3. Вивчення нової теми.
|
1. Пояснення «Хто такий виконавиць?».
2. Як керувати виконавцем?
|
|
Фізкультхвилинка
Додаток № 2
|
Пояснює новий матеріал
Проводить фізкультхвилинку
|
4.Формування навиків та вмінь.
|
|
Практична робота № 7
Додаток № 3
|
Робота з зошитом –конспектом.
Завдання 1, 2
|
Корегує відповіді учнів. Допомагає у роботі з зошитом. Інструктаж щодо виконання практичної роботи.
|
6. Підсумок уроку.
|
|
|
Виконання комп’ютерного диктанту.
Додаток 4
|
Проводить комп’ютерний диктант.
|
7. Домашнє завдання.
|
|
|
Робота із зошитом.
Урок № 7, Завдання 3,4.
|
Інструктаж щодо виконання домашньої роботи.
|
Урок № 8 Дата _________________________
Тема. Підготовка до контрольної роботи.
Мета: формувати вміння записувати команди для виконавця за допомогою мови стрілок; розвивати у учнів увагу, логічне і образне мислення; закріпити поняття і вміння учнів орієнтуватися у напрямках «угору», «униз», «ліворуч», «праворуч»; виховувати дбайливе ставлення до клавіатури.
Обладнання: плакати для виконання усних завдань.
Програмне забезпечення: комп’ютерна програма «Скарбниця знань».
Етапи уроку
|
Діяльність учнів на уроці
|
Діяльність вчителя на уроці
|
Колективна
|
Групова
|
Індивідуальна
|
1.Організація класу.
|
Повторення правил поведінки у комп’ютерному класі.
|
|
Підготовка робочого місця
|
Вітається з учнями, відмічає відсутніх
|
2. Мотивація навчальної діяльності учнів.
|
1. Розминка Додаток 1
2. Гра «Увага» Додаток 2
|
|
|
Повідомляє тему та задачі уроку
|
3.Формування навиків та вмінь.
|
|
Практична робота № 8
Додаток 4
|
Робота із зошитом
Завдання 1 і 2
Фізкультхвилинка
Додаток 3
|
Корегує відповіді учнів. Допомагає у роботі з зошитом. Інструктаж щодо виконання практичної роботи.
|
4. Підсумок уроку.
|
|
|
1. Диктант.
Додаток 5
Робота із зошитом
Урок 8
Завдання 3
|
Проводить диктант, коригує побудову малюнка, виставляє оцінки.
|
5. Домашнє завдання.
|
|
|
Робота із зошитом
Урок 8
Завдання 4.
|
Інструктаж щодо виконання домашньої роботи.
|
Урок № 9 Дата __________________
Тема. Тематичне оцінювання з теми «Ознайомлення з комп’ютером. Мова стрілок».
Мета: перевірити рівень засвоєння матеріалу учнями; розвивати у учнів увагу, логічне і образне мислення; перевірити вміння учнів орієнтуватися у напрямках «угору», «униз», «ліворуч», «праворуч»; виховувати дбайливе ставлення до клавіатури.
Програмне забезпечення: комп’ютерна програма «Скарбниця знань».
Етапи уроку
|
Діяльність учнів на уроці
|
Діяльність вчителя на уроці
|
Колективна
|
Групова
|
Індивідуальна
|
1.Організація класу.
|
Повторення правил ТБ під час роботи у комп’ютерному класі.
|
|
Підготовка робочого місця
|
Вітається з учнями, відмічає відсутніх
|
2. Мотивація навчальної діяльності учнів.
|
Ознайомлення з темою і задачами уроку.
|
|
Записують тему уроку у зошити.
|
Повідомляє тему та задачі уроку
|
3.Формування навиків та вмінь.
|
|
Практична робота № 9
Доданок 3.
|
1. Виконують письмову роботу.
Доданок 1.
2. Фізкуьтхвилинка
Доданок 2.
|
Інструктаж щодо виконання письмової та практичної роботи.
|
5. Підсумок уроку.
|
Аналіз практичної роботи.
|
|
|
Аналізує виконання практичної роботи. Виставляє оцінки.
|
6. Домашнє завдання.
|
|
|
|
Інструктаж щодо виконання домашньої роботи.
|
Урок № 1
|