Інтегрований урок у 4-му класі Зінтегровано предмети: «Я і Україна» та


Скачати 143.26 Kb.
НазваІнтегрований урок у 4-му класі Зінтегровано предмети: «Я і Україна» та
Дата17.12.2013
Розмір143.26 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
Монастирищенська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 5

Монастирищенської районної ради Черкаської області

Інтегрований урок у 4-му класі

Зінтегровано предмети: «Я і Україна» та

курс «Сходинки до інформатики»

Учителі: Лугова Олена Нифонівна,

Томченко Світлана Юріївна

2013 рік
Тема.

Україна – рідний край.

Мета.

Закріпити і поглибити знання учнів про Україну як державу, як країну, як народ з глибоким історичним минулим, своїми традиціями та важливими

сьогоднішніми досягненнями;

вчити дітей виконувати нескладний пошук потрібної інформації за допомогою пошукового сервера, створювати і відсилати електронні листи; розвивати практичні навички роботи на комп'ютері.
Розвивати ініціативність та стимулювати до пізнавальної самостійності,

збагачувати мовлення учнів.
Виховувати патріотичні почуття, прищеплювати любов до рідного краю; виховувати коректність і тактовність при роботі з комп’ютером.
Обладнання: складова практичної частини проекту «Україна – рідний край» у вигляді надрукованого матеріалу, слайдів у MS Роwer Point, малюнків, ілюстрацій, фізичної карти України, політичної карти Європи, презентація у MS Power Point, комп’ютери, браузер Internet Explorer, програма Outlook Express, комплекс навчально-розвивальних ігрових програм «Сходинки до інформатики Плюс», медіапроектор, бейджики для учнів із назвою групи, картинки – символи із зображенням серця, кольорові паперові капелюшки.

Тип: узагальнення і систематизації знань.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

  • Допоможіть закінчити мою віршовану думку:

  • Вона для нас усіх єдина,

Велика дорога …(країна).

Моя домівка і родина,

Верба і мальва, і …(калина) –

Це все моє, це - …(Україна).

  • Сьогодні на уроці ми з вами розгорнемо ще одну сторінку про Україну.

II. Повідомлення теми і завдань уроку.

  • Визначимо повну назву теми уроку. Скористаємося методом «Ручки всередині». Нагадую: хто дав відповідь - кладе свою ручку вістрям всередину, хто не знає відповіді - каже слово « пропускаю».

  • На слайді слово Україна. Дайте відповідь одним словом.

Група «Мандрівники».

  • «Що таке Україна?».

Група «Дослідники».

  • З яким прикметником асоціюється у вас слово Україна?

Група «Народознавці».

  • Які почуття переважають у вас, коли чуєте це слово?

  • Що говорив представник цієї ручки? Вибираю слова ;край, рідна, патріотичні. Узгодьте.

Отже, темою уроку є «Україна – рідний край».

Нехай ваші серця наповняться патріотичними почуттями, з гордістю відчуйте себе частинкою цієї країни. Передаю вам ці символічні серця, як символи патріотизму. Можливо, вони вас спонукатимуть до активної позиції.

Завдання уроку:

  • Збагатити свої знання про Україну.

  • Бути ініціативним і готовим до самостійного пізнання.

  • Удосконалювати практичні навички роботи з комп’ютером.

  • Виконувати пошук потрібної інформації в мережі Інтернет за допомогою пошукових серверів.

  • Навчитися відсилати електронні листи.

  • Відчути в собі почуття патріотизму до України.


III. Представлення практичного етапу проекту «Україна – рідний край».

  • Ми з вами зараз працюємо над інформаційно –дослідницьким проектом «Україна – рідний край». Ви збирали й аналізували інформацію. Представте її, як крок для нашої подальшої роботи у проекті.

  • Група «Мандрівники».

1-й учень. Наша група «Мандрівники» працювала над темою «Україна – європейська країна». Ключовими словами у нашій діяльності були : держава, територія, поверхня, водойми.

2-й учень. Україна є незалежна самостійна держава. Незалежність здобула 24 серпня 1991 року. У ст.. 20 першого розділу Конституції вказано: «Державними символами України є Державний прапор України, Державний Герб України і Державний Гімн України». Гімн – це найголовніша пісня держави. Його автори Павло Чубинський Та Михайло Вербицький. Наш Герб – Тризуб. А Прапор - синьо-жовтий.

3–й учень. Україна розташована у Центральній та Південно – Східній Європі.

Межує на заході – з Польщею, Угорщиною, Румунією, Словакією. Південь омивається водами Чорного і Азовського морів. На південному заході Україна межує з Молдовою, на півночі з Білорусією, на сході та північному сході – з Росією. Її територія займає 604 тис. кв. км. Країна поділена на 24 області та Автономну Республіку Крим. Простір можна пройти із заходу на схід пішки за 90 днів.

4–й учень. Значна частина території знаходиться в межах Східноєвропейської рівнини. Гори є лише на заході (Карпатські) та на крайньому півдні (Кримські).

Територія України має рівнини і височини. Височини займають 25% території України. Територія України здебільшого знаходиться на Правобережжі Дніпра.

5–й учень. Україна багата на водойми. На її території 23 тис. річок. Найбільші річки це Дніпро, Дністер, Південний Буг, Сіверський Донець, Дунай. Дніпро - третя за площею річка у Європі після Волги і Дунаю, протяжністю 2205км. В Україні нарекли його Славутичем. До українських водойм відносяться ще озера: найбільше - Ялпуг у Одеській області, знамените - Світязь на Волині, найкраще - Синевир у Карпатах та солоне озеро Сиваш, де добувають сіль. До водойм відносяться і болота, які охороняються державою з метою збереження прісних водойм.

  • Група «Дослідники».

1–й учень Наша група « Дослідники» досліджувала за що шанують українців. Ключові слова : історія, наука, рекорди, пам’ятки.

2–й учень. Український народ протягом віків боровся за свою свободу й волю. Вороги не могли поневолити наш народ. Славні герої, які віддали своє життя за Україну: Байда Вишневецький, Іван Сірко, Петро Коношевич- Сагайдачний, Богдан Хмельницький, Іван Мазепа, Іван Гонта, Олекса Довбуш, Устим Кармелюк та інші.

Треба знати те, як предки

На землі цій колись жили,

Як її грудьми своїми

Заступали - боронили.

(Роман Завадович)
3-й учень. На весь світ возвеличили Україну діячі науки , культури, мистецтва : Григорій Сковорода, Тарас Шевченко, Леся Українка, Іван Франко, Михайло Грушевський, Соломія Крушельницька, Оксана Петрусенко, Катерина Білокур, Михайло Грушевський.

4-й учень. Своїми рекордами прославили Україну видатні спортсмени. Це брати Клички, Яна Клочкова, Василь Вірастюк, Андрій Шевченко, шахістка Ганна Ушеніна.

5-й учень Відомі світові і великий актор Богдан Ступка, радісні картини Євгенії Гапчинської, глибока поезія Ліни Костенко: людина нібито не літає, а крила має,а крила має.

6–й учень. Ми виявили, що Україна має свої сім чудес. 2007 року пройшла акція «Сім чудес України». Переможцями стали:

  • Національний історико – архітектурний заповідник «Кам’янець», м. Кам’янець Подільський.

  • Херсонес Таврійський – таку назву носило місто, засноване давньогрецькими колоністами більш ніж дві з половиною тисячі років тому на південному заході Криму. Нині його руїни є однією з визначних пам’яток Севастополя.

  • Києво – Печерська Лавра, м. Київ.

  • Софія Київська, м. Київ.

  • Національний дендрологічний парк «Софіївка», м. Умань.

  • Державний історико - архітектурний заповідник «Хотинська Фортеця».

  • Національний заповідник – острів «Хортиця».

Група «Народознавці».

1–й учень. Ми працювали над темою «Українські традиції» Ключовими словами у нас були: свята, символи, легенди, ремесла.

2–й учень. Кожна пора року приносить багато народних свят. Ми уже створили календарик зимових свят. Найбільшими є День Святого Миколая, Різдво Христове, свято Василя, Водохреща, Стрітення. Зараз вчимо щедрівки і колядки, щоб приносити ними людям достаток і радість.

3–й учень. Серед народних символів розрізняють рослинні і тваринні. До рослинних символів відноситься верба, дуб, тополя, калина, мальва, барвінок, чорнобривці, любисток тощо. Ці рослини уособлюють собою красу,міць ростуть по всій території України. Тваринних символів теж є декілька. В давні часи улюбленою твариною українців був тур, якого пізніше винищили мисливці. За часів козацтва цінувався кінь. Але найбільше люблять українці птахів. Лелека – провісник весни, журавель – символ туги за краєм, ластівка - символ матері, соловей – пісенний символ. Ці символи вишивають, складають про них пісні, використовують в звичаях, обрядах.

4–й учень. Ми зрозуміли, якими захоплюючими є народні українські легенди.

Це легенди про тополю, про калину, про Україну, про лелеку, про пісню. Ними для нас відкрилося щось надзвичайно цікаве і таємниче. «І Бог подарував їй пісню. Взяла українка дарунок, притулила до серця і понесла в народ.»

5–й учень. У нашого народу є дуже гарна риса – працьовитість. Неабиякий хист українці виявляли до ремесел, серед них були теслі і ковалі, зброярі і кожум’яки, стельмахи і бондарі, ложкарі і кравці, різьбярі та лозоплетінщики. Мій тато займається різьбленням, виготовляє красиві скриньки, дощечки, годівнички для птахів. Я також вчуся. Отже, народні традиції житимуть у віках.

  • Висновок. Дуже змістовно, стисло, цікаво, відповідно до ключових слів теми, ви подали інформацію. Продовжуємо розширювати наш діапазон знань та перевіримо, як кмітливість допоможе вам успішно пройти бліц-турнір.



IV.Бліц -турнір.

За 1 хв ви групою даєте відповіді коротко, швидко, правильно.. Переможець той, хто відповів правильно на більше запитань. ( Додаток).
V. Аналіз роботи за темою «Україна – рідний край».

- Проаналізуйте свою роботу за темою «Україна – рідний край».

Скористаємось методом «Шести кольорових капелюхів Де Боно».

Добре думається після відпочинку.

- Пригадайте та покажіть жестами і мімікою образ кожного із капелюшків.

Білий капелюшок. (Факти, відомості,інформація, нові знання.) Під час уроку ми чули про розміщення України, її територію, водойми, сім чудес, отримали інформацію з народознавства..

Чорний капелюх. (Негатив, критика,сумнів.) Ми засумнівався чи всі отриману інформацію запам’ятали і разом з тим побачили, що зробили дуже мало.

Червоний капелюх. (Емоції, почуття, враження) Який українець може бути байдужим, коли говорять про Україну? Ми любимо свою землю, гордимося її історичним минулим , тим, що ми – частинка. цієї країни. Наші серця переповнені патріотичними почуттями..

Жовтий капелюх. (Добре, позитивне, оптимістичне.) Сьогодні наші знання значно збільшились. Скільки нового ми дізнались про рідний край, проаналізували те, що знали, дуже добре відповідали під час бліц – турніру! А головне, як нам було цікаво!

Зелений капелюх. (Мрії, творчість, нові ідеї.) У нас з’явилося ще більше бажання працювати далі над проектом. Мріємо відвідати сім чудес України. У Софіївці ми побували всім класом, хочеться на Хортицю, щоб пройнятися вільним козацьким духом.

Синій капелюх. (Користь, життєві уроки.) З уроку ми маємо неабияку користь. Зрозуміли, що правильно працюємо над проектом, будемо далі йти у пошуку ширшого розкриття наших ключових слів. Хочемо ще з кимось поділитись досягненнями, щоб захопити і їх цією справою, щоб вони також любили свою країну як ми.

  • Висновок. Ви проаналізували свою діяльність за капелюхами, розширили свої знання. Чи готові ви самостійно і натхненно працювати далі, глибше розкриваючи для себе цю тему і завершити проект. Всі ваші матеріали зараз перекладаються в папку.


VI. Наш урок продовжується. Сьогодні ми будемо:

  • вдосконалювати практичні навички роботи з комп’ютером ;

  • виконувати пошук потрібної інформації в мережі Інтернет за допомогою пошукових серверів;

  • навчимося відсилати електронні листи.

А щоб виконати такі нелегкі завдання, пригадайте:

  • що таке Інтернет? (Всесвітня комп’ютерна мережа)

  • за допомогою яких пристроїв комп’ютери приєднуються до всесвітньої мережі? (Модем)

  • що таке сайт? (Місце в Інтернеті, яке має свою адресу, власника і складається з кількох веб-сторінок.)

  • як називається програма для перегляду сайтів? (Браузер)

  • для чого використовують пошукові сервери? (Пошук інформації)

  • що таке електронна пошта? (Мережева служба, що дозволяє обмінюватись повідомленнями)

  • що потрібно знати, щоб обмінюватись електронними листами? (Електронну адресу)

Завдання командам:

«Мандрівники» :

  1. З деформованого тексту скласти електронний лист і надіслати за адресою:

……………..@gmail.com

……………..@gmail.com

  1. Скласти алгоритм надсилання листа.

«Дослідники»:

  1. Знайти в Інтернеті веб-сторінку (сайт) за такою адресою: http://7chudes.in.ua/

  2. Відіслати на головний комп’ютер інформацію про:

  • Палац Даховських (Леськівський замок, Монастирищенський район);

  • Буцький каньйон (смт.Маньківка);

  • Національний дендрологічний парк Софіївка (м. Умань);

  • Корсунь-Шевченківський палац-музей;

  • Чигиринську фортецю;

  • Палац Шувалових (м. Тальне)


«Народознавці»:

  1. Робота з програмою «Поштовий голуб. Україна». Завдання: надіслати листи за адресою.

  2. Оформити газету «Черкащина – мій рідний край». Матеріали до газети надасть група «Дослідники».


- Насамперед пригадаймо правила безпечного поводження в комп’ютерному класі.
(Коментований перегляд презентації «Як поводитися з комп’ютером» )
VII. Робота з комп’ютером

- Займіть свої місця за комп’ютерами і виконайте поставлені завдання.

Якщо залишиться вільний час, виконаєте додаткові завдання (на окремих аркушах).

VIII. Презентація газети.

- Сьогодні «Дослідники» розповідали про переможців акції «Сім чудес України». А чи знаєте ви, скільки номінантів у цій акції було від Черкаської області? В першому номері своєї газети ми розповімо про палац Даховських (або Леськівський замок), Буцький каньйон, що знаходиться поблизу селища Буки Маньківського району та дендропарк «Софіївка». Читайте нашу газету і дізнаєтесь більше!
VIII. Підсумок уроку.

- Візьміть стікери, напишіть на них трьома словами, які вміння і навички ви вдосконалили сьогодні на уроці, який продукт ви створили, працюючи над проектом і побудуйте «дерево підсумків» (додаток 5).
- Пригадайте, розповідь червоного капелюха була про ваші патріотичні почуття. Одним із способів вираження любові до України є пісня «Розкажи про Україну». Ми її вивчили і даруємо всім присутнім.


  • Виконання пісні « Розкажи про Україну» (Автор Р. Галаган).


ДОДАТОК 1

Бліц – турнір

Група «Мандрівники»

  1. На якому материку розміщена Україна? (Євразія)

  2. Місце на Україні, де проживали козаки? (Запорізька січ)

  3. 24 серпня - це … (День Незалежності України)

  4. Як називав народ Тараса Шевченка? (Кобзарем)

  5. За легендою, який талант подарував Бог українській дівчині? (Пісню)

  6. Найкрасивіше озеро в Карпатах. (Синевир)

  7. Хто такий Богдан Хмельницький? (Гетьман України)

  8. Професія людини, яка виготовляє глиняний посуд. (Гончар)

9. На якій низовині знаходиться найбільше боліт? (Поліська низовина)

10. Кущ, оспіваний у народних піснях, як символ дівочої краси.(Калина)

11. Який знак сучасної української символіки найдавніший? (Тризуб)

12. Жовтий колір Прапора України – це колір ..(Пшениці)

13. Перша столиця України - це місто …( Харків)

14. Хто був відомим українським філософом? (Сковорода)

15. Від чого походить назва міста Києва? ( від імені Кия?)
Група «Дослідники»

1. Що означає синій колір на Прапорі України? (Колір неба)

2. Острів – символ козацтва. (Хортиця)

3. 28 червня – це день … (Конституції України, 1996 рік)

4. Найвища гора Карпатських гір. (Говерла, 2061м)

5. Українська жінка-художниця, майстер народного декоративного живопису.( К.Білокур)

6. Велике зимове свято, коли славлять народження Ісуса Христа?(Різдво)

7. Професія людини, яка виготовляє діжки. (бондар)

8. Хто це Соломія Крушельницька? (Оперна співачка, 1872-1952)

9. Яке солоне озеро на Україні ви знаєте? (Сиваш)

10. Рослина, укр. нар. Символ пам’яті і життя( Барвінок)

11. Велика річка, але протяжність її в Україні лише 164м? (Дунай, пр. Тиса. Прут)

12. Найпоширеніший український народний танець (Гопак)

13. Яка видатна українка має справжнє ім’я Лариса Петрівна Косач? (Леся Українка)

14. Скільки річок в Україні? (23 тис.)

15. Яка пташка для українців символізує журбу? (Журавель)

Група «Народознавці»

1. На скільки областей розподілена Україна за адміністративним поділом? (На 24 обл. і Авт. Респ. Крим)

2. 23 серпня це день …(Прапора, 2004р)

3. Давня професія українців, які виготовляли ложки. (Ложкарі)

4. Який князь викарбував тризуб на своїй печатці? (Святослав).

5. Скільки озер в Україні? (приблизна 20 тисяч)

6. Найпоширеніша страва українців, її є 80 видів. (Борщ)

7. Найвища гора Кримських гір. (Роман- Кош, 1545м)

8. Як називали Дніпро стародавні греки? (Борисфен, тече з півночі)

9. З якою кількістю сусідів-держав межує Україна? (7)

10. Давній звичай зустрічати гостей на Україні - це підносити що? (Хліб-сіль на рушнику)

11. Найбільше море, що омиває Україну? (Чорне)

12. Журливе дерево, символ України, росте біля води. (Верба)

13. Спортсменка, чемпіонка з шахів. (Ганна Ушеніна)

14. Легендарна співачка, « український соловей ». (Оксана Петрусенко, 1900-1940).

15. Яким способом визначали 7 чудес України? (Акція, за Інтернет - голосуванням та опитуванням)

ДОДАТОК 2



ДОДАТОК 2



ДОДАТОК 3



ДОДАТОК 4

Зразок електронного листа

Дорогий друже!

Ми раді повідомити Вам, що впродовж грудня місяця увесь наш клас працював над проектом «Україна – рідний край». За цей час ми дізнались багато цікавого і хочемо поділитись з Вами своїми доробками.

З повагою учні 4-Б класу Монастирищенської

спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 5

ДОДАТОК 5

Дерево підсумків





Схожі:

Інтегрований урок з української літератури та географії в 6-му класі
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів, набуті у процесі вивчення теми «Гідросфера»
Урок з навчального курсу «Я і Україна»
Обладнання: фізична карта України, запис пісні «Природа просить порятунку» сл. Іванової О., муз. Ведмедері, синтетичні шкарпетки,...
«Мати наша сивая горлиця…»
Тип уроку: усний журнал, урок інтегрований, проводять учителі літератури і музики
Урок математики в 1 класі. Урок-тренінг «Вправи на Застосування таблиць...
Сєргєєва Валентина Олександрівна, вчитель вищої категорії,старший вчитель КНТМЛ №81. Збірка «Цікаво в 1 класі.»
Урок із спецдисциплін операторів комп’ютерного набору Урок-конкурс «Найкращий оператор!»
...
Я І УКРАЇНА (інтегрований курс)
Програми для середньої загальноосвітньої школи. 1—2 класи. — К., Початкова школа. — С. 284—292. Вона розроблена відповідно до Державного...
УРОК У 5-МУ КЛАСІ Тема. Стилізація і декоративна переробка рослин­них форм
Тип уроку. Комбінований урок засвоєння нових знань, формування умінь і творче застосування їх на практиці
УРОК-ПРОЕКТ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В 11 КЛАСІ «ОЛІМПІЙСЬКИЙ УРОК»
Мета і завдання проекту: Розширити й узагальнити знання учнів що до вивчення історії розвитку олімпійського руху, його ідеалів та...
Урок №86 Тема. Підсумковий урок з алгебри за 7 клас
Мета: перевірити засвоєння передбачених програмою знань і вмінь учнів, набутих під час вивчення алгебри в 7 класі
План-конспект уроку-КВК з курсу «Я і Україна»
План-конспект уроку-КВК з курсу «Я і Україна» в 2 класі вчителя початкових класів Загальцівського НВО «Загальноосвітня школа І-ІІІ...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка