План-конспект уроку-КВК з курсу «Я і Україна»


Скачати 97.56 Kb.
НазваПлан-конспект уроку-КВК з курсу «Я і Україна»
Дата09.02.2014
Розмір97.56 Kb.
ТипПлан-конспект
bibl.com.ua > Туризм > План-конспект


План-конспект уроку-КВК з курсу «Я і Україна» в 2 класі вчителя початкових класів Загальцівського НВО «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок» Семеніченко С.П.
Тема: Природа навесні

Мета: поглиблювати знання учнів про життя тварин і птахів навесні; закріплювати знання про поведінку і спосіб їх життя, роль і місце у природі, в житті людей; виховувати любов до рідної землі, дбайливе ставлення до неї; учити бачити прекрас­не навколо себе; розвивати пізнавальну активність учнів, логічне мислення, уміння аргументовано ви­словлювати свою думку, навички міжособистісного спілкування.

Обладнання:

Демонстраційний матеріал «Птахи», «Червона Книга України», диск «Голоси птахів», пам’ятка «Будь природі другом», малюнки учнів.

Епіграф:

Охороняти природу означає охороняти Батьківщи­ну (М. Пришвін).

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Учитель

Усміхніться всім навколо

Небу, сонцю, добрим людям,

І тоді обов'язково

Наш урок цікавим буде!
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО! ДІЯЛЬНОСТІ

Доброго ранку, сонечко ясне!

Доброго ранку, земле прекрасна!

Доброго ранку, дерева багряні!

Доброго ранку, квіти духмяні!

Доброго ранку, птахи голосливі!

Доброго ранку, люди щасливі!
— Сьогодні ми узагальнимо знання про при­роду навесні, зокрема про життя птахів і тварин. Урок проведемо у формі КВК. Три команди зма­гатимуться за звання найерудованішого і найвинахідливішого знавця птахів, тварин і рослин.
III. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Конкурс «Презентація команди» (максимум за конкурс — 5 балів)

Кожна команда презентує свою назву та емблему.

Команда «Бджілка»

Бджілка Майя навесні

По саду літала.

З яблуневих квіточок

Нам медок збирала.

Трудівниця замала,

Та все носить, носить.

Меду стільки нам дала —

На всю зиму досить!

Команда «Пролісок»

Із зеленої сорочки,

Що зіткав весною гай,

Білі дивляться дзвіночки,

Як зовуть їх — відгадай!

Це вже проліски у гаї

На галявині цвітуть,

І ніде, ніде немає

Кращих квіточок, мабуть.

Команда «Пташенята»

Прилетіли солов'ї,

Звеселили всі гаї.

Ой, веселі солов'ї,

Розкажіть про ті краї.

Де зимою ви літали?

Що ви їли? Де ви спали?

А чи мають ті краї

Отакі, як в нас, гаї?
2. Конкурс «Продовж речення» (1 бал за правильну відповідь)

  • Піднялося вище... (сонечко).

  • Почав танути... (сніг).

  • Весело задзвеніли... (струмочки).

  • Повіває теплий... (вітерець).

  • На деревах набубнявіли... (бруньки).

— На лісових галявинах зацвіли... (весняні квіти).

— Зеленіє молода... (травичка).

— Прилітають із теплих країв... (птахи).

— Прокинувся від зимового сну... (ведмідь).

— Якою ви бачите весну? За допомогою малюнка назвіть ознаки весни.
3. Конкурс «Рослини» (1 бал за правильну відповідь)

  • Якою є перша квіточка весни? (Пролісок)

  • Цілюща, красива, символ України... (калина).

  • Яке білокоре дерево найраніше розпочинає весняний сокорух? (Береза)

  • Якій рослині, що дуже популярна в Укра­їні, приписують магічну силу від злих духів? Цю рослину ми використовували, щоб не захворіти на грип. (Часник)

  • Яке дерево, оспіване Тарасом Григоровичем Шевченком, є символом України та оберегом рід­ного дому? (Верба)

  • Із зеленої сорочки,

Що зіткав весною гай,

Білі дивляться дзвіночки,

Як зовуть їх? Відгадай! (Конвалії)
4. Конкурс «Перелітні птахи» (2 бали за правильну відповідь)

За зовнішнім виглядом слід розпізнати птаха, визначити — перелітній він чи осілий,

Лелека, горобець.

Сова, шпак.

Ластівка, голуб.
5. Конкурс «Птахи і поезія» (5 балів за правильно виконане завдання)

Знайти, вивчити і розповісти напам'ять вірш про птахів.
6. Конкурс «Звуки лісу» (1 бал за правильну відповідь)

Хвилина релаксації

— Розпізнайте, якій пташці належить цей спів.

Зозуля, дятел, качки.
7. Конкурс «Відгадай загадку» (2 бали за правильну відповідь)

— Відгадайте загадку. Що змінилося в житті цих тварин і комах із настанням весни?

  • Влітку носить сіру шубку.

Взимку — білого кожуха.

Має з тріщиною губу,

Косі очі ті довгі вуха. (Заєць)

  • Гостроносий і маленький,

Сірий, тихий і незлий.

Вдень ховається, вночі —

Йде шукать собі харчі.

Весь із тонких голочок,

Як він зветься? (Їжачок).

  • У садку малий Микитка

Захотів зірвати квітку,

А вона його вкусила.

Що за квітка це була?

Це не квітка, а... (бджола)
8. Конкурс «Домашнє завдання» (2 бали за правильно виконане завдання)

— Дізнайтеся, символом чого є певний птах.

Команда «Бджілка»

Голуб — символ миру.

Лебідь — символ вірності й любові.

Команда «Пролісок»

Орел — символ сили.

Сова — символ мудрості.

Команда «Пташенята»

Лелека — символ щастя.

Сокіл — символ сміливості.

Танець «маленьких каченят».
9. Конкурс капітанів (1 бал за правильну відповідь)

Командам по черзі ставлять запитання.

Запитання команді «Бджілка»

  • Пернатий вісник весни. (Грак)

  • Одне яйце варять 4 хвилини. Скільки хвилин потрібно, щоб зварити 6 яєць? (4 хвилини)

  • Яке плодове дерево квітне навесні першим? (Абрикос)

Запитання команді «Пролісок»

  • Найменший птах України. (Корольок)

  • Півень на одній нозі важить 3 кг. Скільки він важитиме, коли стане на обидві ноги? (З кг)

  • Де зимують комахи? (Під корою дерев)

Запитання команді «Пташенята»

  • Птах, який відклавши яєчка, не висиджує їх. Пташенята цієї пташки не знають своєї мате­рі. (Зозуля)

  • Скільки горобець зробить кроків за день? (Жодного, адже літає.)

  • Який птах має гребінь, але не може ним при­чесатися? (Півень)


10. Вікторина (1 бал за правильну відповідь)

Запитання ставлять по черзі кожній команді.

  • Який птах усе своє життя перебуває поблизу людської оселі й улітку, й узимку? Для того щоб нагодувати своїх пташенят, він з'їдає до 400 грамів шкідників на добу. (Горобець)

  • Який птах прилітає до нас із настанням зими? (Снігур)

  • Яка пташка може сидіти вниз головою? Яку користь вона приносить? (Синичка)


11. Конкурс «Плутанина» (2 бали за правильну відповідь)

Кожній команді пропонують відновити при­слів'я про птахів, у якому переплутані слова.

  • Коли квітень з водою, то травень з травою.

Весна ледачого не любить.

  • Травень ліси одягає – літа в гості чекає.

Проспиш весною – заплачеш зимою.

  • Весною не посієш – восени не збереш.

У травні дощ на дворі – восени хліб у коморі.
12. Конкурс музичний. (1 бал за правильну відповідь)

Назвати пісні в яких згадано живу природу.
IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

1. Як ви розумієте слова: «Охороняти природу означає охороняти Батьківщину»?

  • Навіщо потрібно охороняти природу?

  • Як ви охороняєте природу?

2. Червона Книга України.
Звучить «Лісова пісня»
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

— У кожного на парті лежить пам'ятка «Будь природі другом». Удома ознайомтеся з нею, про­читайте її батькам і дотримуйтесь правил про які ви прочитаєте в пам’ятці.
VI. ПІДСУМОК ЖЮРІ. НАГОРОДЖЕННЯ ПЕРЕМОЖЦІВ.
Додатки

ПАМ'ЯТКА
Будь природі другом

1. Не рвіть на луках і в лісах багато квітів. Кілька ромашок привернуть більше уваги, ніж цілий їх сніп.

  1. Кожна квіточка — вам на радість, кожна рос­линка — для вашого добра,— кожна травин­ка - для вашого здоров'я. Ніколи не знищуйте, не ламайте, не марнуйте того, чим так щедро ділиться земля.

  2. Лікарські рослини — цінне природне багатство. Збираючи їх, завжди залишайте частину, щоб вони росли і надалі.

  3. Не збирайте з беріз сік, бо вони загинуть.

  4. Не ламайте даремно гілок дерев і кущів.

  5. їстівні ягоди, горішки збирайте, не пошкоджу­ючи гілочок.

  6. Не збивайте грибів, навіть отруйних.

  7. Не пошкоджуйте кору дерев.

  8. У лісі потрібно ходити обережно, щоб не витоп­тувати трави/квітів і маленьких лісових жителів.

10. У лісі необхідно поводитися дуже тихо.

11. Не ловіть метеликів, джмелів, бабок, коників та інших комах.

  1. Не руйнуйте гнізда джмелів.

  2. Ніколи не руйнуйте мурашників.

  3. Не обривайте в лісі павутиння і не вбивайте павуків.

  4. Оберігайте жаб і ропух.

  5. Не вбивайте ящірок, черепах, вужів, навіть отруйних гадюк. Саме з отрути змій виготовля­ють ліки.

  6. Не поспішайте підбирати у лісі пташенят, жабе­нят та інших дитинчат.

  7. Не руйнуйте пташині гнізда, підгодовуйте пта­шок узимку.

  8. З особливою увагою ставтеся до рослин і тва­рин, занесених до Червоної книги.

20. Саджайте дерева, кущі, квіти, доглядайте їх — тоді наша земля, ваш садочок, шкільне подвір'я стануть ще кращими, повітря буде чистішим, адже рослини це «зелені легені планети».
Ластівочка чорно-біла
під стріхою гніздо вила,
над подвір'ям кружеляла
і на діток поглядала.
І питалася сердечно:
— Чи гніздитись тут безпечно?
— Люба, мила ластівочко,
ти не бійся за гніздечко.
Ми і киці накажемо,
і песика прив'яжемо,
А відженем лихого хлопчика
і недоброго горобчика.
Ліпи гніздо скоро, духом,
вистилай м'якеньким пухом,
бо надійна наша стріха
захистить тебе від лиха.


***

Летіли лелеки, летіли здалека, 

Летіли у рідні краї, 

Низенько летіли і щось клекотіли, 

Шукаючи гнізда свої. 



Ті гнізда рідненькі, на хатах низеньких, 

Де добрії люди живуть, 

Що землю кохають й весну зустрічають 

Та їх з нетерпінням все ждуть. 
***
Прилетіли шпаки,

дорогі співаки,

Прилетіли весну зустрічати.

У шпаківнях нових

Скоро будуть у них

Жовтороті малі шпаченята.
Прилетіли шпаки,

дорогі співаки,

Поселилися в теплі квартири.

Скрізь лунають пісні –

то співці голосні

За шпаківні нам дякують щиро.


ЛІСОВА ПІСНЯ
Ти мурашку не чіпай, не лякай синицю. 
Її пісня про свій край лісові згодиться. 
Хтось берізоньки красу поламав, понищив 
Плаче, мов свою косу не підніме вище. 

Приспів: 
Збережемо для людей, 

що земля вродила. 
Більш краси нема ніде,
як країна мила. 

Луг зелений не топчи, гостем будь в природі. 
І ялинку уночі не рубай, мов злодій. 
На галяві лісовій посади дубочки. 
Тут у спеку, в суховій будеш в холодочку. 

Приспів.

Бережи красу землі, хай прекрасна буде, 
хай курличуть журавлі та й на радість людям. 
Ти мурашку не чіпай, не лякай синицю. 
Соловейкові нехай рідний край насниться. 

Приспів.



Схожі:

Конспект уроку з курсу «Я і Україна. Природознавство»
Методичний кабінет Запорізького навчально-виховного комплексу І-ІІІ ступенів №109
КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ З КУРСУ «ПСИХОЛОГІЯ»
Конспект лекцій з курсу «Психологія» (для студентів 2 курсу денної форми навчання спец.: 092100 – «Промислове та цивільне будівництво»,...
План-конспект уроку трудового навчання Т
Тема уроку. Пошук аналогів існуючих виробів та зображень для випалювання, їх аналіз
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку
Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття...
План-конспект уроку з інформатики на тему Електронна пошта в Інтернет....
План-конспект уроку з інформатики на тему Електронна пошта в Інтернет. Реєстрація електроної пошти
План-конспект першого уроку в 2014/2015 н р. на тему: «Україна єдина країна»
України; формувати національну свідомість школярів; розвивати пізнавальні інтереси, декламаторські вміння та здібності, допитливість...
План Основні шляхи підвищення ефективності уроку природознавства...
Резерви підвищення ефективності уроків курсу «Я і Україна» (природознавство)в 1-4 класах
КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ З КУРСУ
Ч – 46 Чередник Г. Ю. Конспект лекцій з курсу «Соціальна психологія» [Текст] / Г. Ю. Чередник, О. О. Лоза. – Д.: РВВ ДНУ, 2009. –...
Підсумковий урок-КВК Мета уроку
Обладнання: виставка книг творів, вивчених у 5 класі; портретна галерея письменників; малюнки учнів до вивчених творів; елементи...
План-конспект уроку української літератури у 8 класі учителя СЗШ...
Обладнання: інтерактивна дошка, презентація уроку,виставка книжок письменника, ілюстрації до твору, мультимедійні засоби наочності...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка