|
Скачати 69.71 Kb.
|
Урок - суд в 1-А класі на тему: «Віртуальний друг: за і проти» Мета: познайомити з основними можливостями роботи в мережі Інтернет, з позитивними та негативними сторонами його використання дітьми; розробити практичні поради безпечної роботи дітьми в Інтернеті; виховувати обережність та відповідальність, почуття міри та любові до ближніх; розвивати комунікативні здібності, вміння робити самостійні умовиводи. Хід уроку: І. Організація класу Вітання в колі. Вправа «Комплімент», вправа «Подаруй посмішку другу». ІІ Мотивація навчальної діяльності 1.Загадка - Відгадайте хто це? З ним нам цікаво проводити час. Коли він у біді, ми поспішаємо йому на допомогу.(Друг) 2.Гра «Подарунок другові». - Виберіть 3 подарунки другу і 3 подарунки собі. ( на малюнку 16 подарунків) ІІІ Актуалізація опорних знань Гра « Коло дружби». (Діти стають в коло) - Візьміть за руки того, з ким ви дружите. Ваша пара нехай знайде іншу пару, з якою ви у дружніх стосунках. А тепер всі візьміться за руки. Чи утворилося коло дружби? -А кого ми можемо назвати справжнім другом і чи може бути друг віртуальним - ми зможемо дізнатись під час уроку, який буде сьогодні незвичайним, а уроком – судом, адже до нас звернулися за мудрим рішенням сім’я маленького хлопчика Волика, в яких виникло багато запитань, на які ми маємо дати відповіді. (Презентація сторінок книги «Пригоди Волика») Погляньте на екран, де зображена проста міська квартира , у якій живе сім’я і виховується хлопчик вашого віку Волик. Він, так як і ви, полюбляє їздити на роликах, дивитись і грати у футбол, бігати по калюжах і ,так само, як ви має віртуального друга – комп’ютера, з яким він проводить багато часу. Із появою його у дідуся і бабусі виникла тривога чи не шкідлива ця дружба для їхнього внука, чи не зашкодить здоров’ю і розвитку Волика ця сучасна річ. Тому вони просять наш дружній суд розглянути питання : «Віртуальний друг: за і проти». У розгляді питання будуть брати участь доповідачі: хлопчик Волик, дідусь з бабусею, які висунуть свої незадоволення стосовно віртуальної дружби. Перша група учнів - адвокати, які будуть захищати Волика та його незвичайну дружбу. Друга група учнів – прокурори, які будуть висловлювати негативну сторону Воликової дружби . Третя група учнів – судді, які будуть приймати мудрі рішення та робити висновки розглянутих питань. ІY Вивчення нового матеріалу 1.Розгляд проблемних ситуацій. Ситуація№1 - Шановний суд, просимо заслухати першого доповідача Волика, який розкаже про свою дружбу із комп’ютером. (Виходить хлопчик у ролі Волика) Волик: Я вважаю себе щасливою дитиною, тому що володію сучасною технікою – комп’ютером, якого мені, як і більшості з вас, подарували батьки на День народження, і який став для мене близьким другом. Адже переді мною відкрився зовсім незвіданий до цього часу світ: захоплюючі комп’ютерні ігри, нові знайомства, знахідки, я міг побачити за допомогою мого друга те, чого я не маю можливості побачити в реальності. До речі, що говорити погляньте самі. ( перегляд відеосюжету в 3-D «Подорож Сахарою») Волик: А мої дідусь і бабуся не розуміють мене, кажучи, що спілкування з комп’ютером - даремна витрата часу, «краще книгу почитати». Допоможіть вирішити наш спір. Вчитель: Завдання для груп : Прокурори - знайдіть негативні дії Волика у цій ситуації. Адвокати – покажіть позитив у цій дружбі. Судді – зробіть висновки й цій ситуації. (Обговорення в групах) Виступ груп: Прокурори – негативним у діях Волика є те, що спілкування з віртуальним другом забирає багато часу , тому він недостатньо приділяє уваги живому спілкуванню з найближчими людьми, в даному випадку дідусем і бабусею, які його дуже люблять і потребують живого спілкування з своїм внуком. Адвокати – але це спілкування приносить багато цікавої інформації, для отримання якої в реальному світі потрібно затратити багато часу на пошуки та й потрібні фінансові затрати. Наприклад, зараз ми переглянули з Воликом відеосюжет про Сахару, дістатись до якої ми змогли б лише на літакові із значними затратами часу і грошей. Судді – віртуальний друг цікавий і захоплюючий, який відкриває нам незвідані стежини навколишнього світу, але ми не повинні забувати про людей, які нас оточують, люблять і приділяти їм також час на спілкування, дружній відпочинок. Ситуація №2 Волик : а ще мій друг дав мені можливість познайомитись із новими друзями, спілкуватись із ними, не відчуваючи відстані, яка нас віддаляє. А дідусь з бабусею проти таких друзів, « хіба в класі немає достойних друзів, з якими можна м’яча поганяти, а не сидіти перед монітором і замість теплих потисків рук та ніжної посмішки приймати і відсилати бездушних смайликів». Поясніть, будь ласка, що це не так. (Обговорення в групах) Прокурори – спілкування в Інтернеті «скупе» на емоції та почуття, оскільки скорочені слова типу «ок», використання смайликів та різних розділових знаків не розвивають нас як цікавого співрозмовника. Віртуальне спілкування не дає можливості заглянути в очі своєму співрозмовникові, потиснути дружньо руку, відчути настрій і почуття. А чи завжди ви впевнені в тому , що по той бік екрану сидить дійсно той, кого ви бачите на екрані і хоче більше дізнатись про вас, щоб спричинити вам неприємності. Адвокати – будь – яке спілкування і розширення кола друзів – це добре, адже існує гарна приказка «не май сто грошей, а май сто друзів». Судді – листування та спілкування в Інтернеті для багатьох цікаве, адже відбувається обмін інформацією, думками, але слід пам’ятати про небезпеку, яка може чекати вас із – за того, що забагато зайвого розказали про свою сім’ю, про себе. Не виставляйте фото із предметами розкоші, щоб не приваблювати негативних людей, які хочуть нажитися неправильним шляхом. Ситуація№3 Волик: а ще у мене є мрія побудувати «літальний апарат», коли я звертаюсь до свого віртуального друга, то він мені пропонує багато посилань, коли я деякі відкриваю, то з’являють такі картинки, які мені батьки не дозволяють дивитись. Одного разу це помітили мої дідусь і бабуся, скільки крику було, але я ж в цьому не винен. Поясніть їм про це ? ( Обговорення в групах ) Прокурори - Інтернет – це світ, де можна зустріти не тільки корисну інформацію, але й зустріти багато недитячої і шкідливої, тому комп’ютерним «чайникам» слід звертатись по допомогу до дорослих. Адвокати – Інтернет дає доступ до найрізноманітнішої інформації по питанню, яке нас цікавить, ознайомитись із форумами - обговореннями по даному питанню, не виходячи із дому. Судді - про дитячу безпеку в Інтернеті повинні подбати батьки, установивши паролі та програми для захисту сайтів. Y Підведення підсумків уроку Для того, щоб завершити наше засідання, ми повинні підвести підсумки і скласти карту пам’яті «Віртуальний друг : за і проти»
Для Волика ми складемо поради, які допоможуть йому продовжити дружбу з віртуальним другом, не шкодячи йому і його близьким людям. Воликові на замітку: 1.Працюючи в Інтернеті, не забувай про час. Користуйся будильником, визначаючи час роботи. 2. Крім віртуального спілкування існує реальне - не забувай про своїх друзів та рідних. 3.Користуйся Інтернетом з дозволу дорослих. 4.Чергуй роботу за комп’ютером з рухливою діяльністю. 5.Не будь надмірно довірливим як в реальному, так і в віртуальному світі. 6.Якщо виникають проблеми у школі чи на вулиці – не намагайся їх замінити грою у віртуальному світі, де ти переможець. Поділись проблемою із батьками. 7.Памятай, ще не існує такого приладу чи механізму, який би зміг замінити людські почуття та емоції, тому віднесись до комп’ютера, як до джерела інформації. Волик і його дідусь з бабусею вдячні вам за слушні поради та рекомендації, які їм допоможуть продовжити дружбу, як в реальному, так і у віртуальному світі. А вам бажаю бути завжди сучасними і всім цікавими, але ніколи не забувати про своє здоров’я та здоров’я своїх ближніх, адже його не «перезагрузиш» і не відновиш,установивши противірусну програму, як у нашого віртуального друга. |
“ДРУГ – ЦЕ ОЗНАЧАЄ ДРУГИЙ Я “ МЕТА. Розвивати в учнів загальнолюдські чесноти, допомогти усвідомити значимість слова “друг”, вчити дітей сприймати ситуації, аналізувати... |
Урок німецької мови у 8 класі на тему: Підготувала |
Урок української літератури на тему: «Лісова пісня» Лесі Українки шедевр української драматургії Обладнання: текст твору, фотомонтажі з краєвидами волинської землі, диск із презентацією. Урок проводиться у комп’ютерному класі |
УРОК КАЗКА З АЛГЕБРИ У 7 КЛАСІ НА ТЕМУ: "МНОГОЧЛЕНИ" На базарі їх не купиш, на дорозі не знайдеш, їх не завжди на терезах, і ціни не підбереш |
Урок узагальнення і систематизації знань з геометрії в 7 класі на тему: «Трикутники» У тупокутному трикутнику АВС АВ=12 см, АС=15 см, ВС=10 см. Який кут трикутника тупий? |
Урок з основ здоров’я та алгебри у 8 класі «Суд над шкідливими звичками» Закріпити навички процентних розрахунків у ході вирішення прикладних завдань; розвивати усні та письмові обчислювальні навички, вміти... |
УРОК МУЗИЧНОГО ТА ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА В 5 КЛАСІ НА ТЕМУ: «МОРЕ У ТВОРЧОСТІ МИТЦІВ» Ознайомити з творчістю російського композитора М. А. Римського-Корсакова та художника-мариніста І. К. Айвазовського |
Урок по всесвітній історії у 8 класі на тему: «Мистецтво Високого Відродження в Італії» Обладнання: портрети та картини діячів Відродження, презентації, роздатковий матеріал |
Урок з образотворчого мистецтва у 5-му класі на тему: «Витинанка. Види витинанок» Ознайомити учнів з різноманітними формами декоративно-прикладного ужиткового мистецтва, розповсюдженого в Україні |
Урок української мови у 7 класі на тему: ТВІР ОПИС ЗОВНІШНОСТІ ЛЮДИНИ ЗА КАРТИНОЮ Обладнання: збірки поезій С. Корсуна та мистецькі полотна; роздатковий матеріал; аудіозапис пісні «Мамо рідненька» |