|
Скачати 115.18 Kb.
|
ВИХОВНА ГОДИНА НА ТЕМУ: “ДРУГ – ЦЕ ОЗНАЧАЄ ДРУГИЙ Я “ МЕТА. Розвивати в учнів загальнолюдські чесноти, допомогти усвідомити значимість слова “друг”, вчити дітей сприймати ситуації, аналізувати їх і знаходити шляхи виходу з подібних ситуацій, виховувати правильне ставлення до таких понять як друг, дружба. Епіграф: “ Хто не шукає дружби з ближнім, Той сам собі заклятий ворог” ( Шота Руставелі) Учитель. Ми зібралися сьогодні, щоб поговорити з вами про дружбу. Це досить цікава і багатогранна тема, яку ми спробуємо розглянути з усіх сторін. Ця тема не може залишити нікого байдужим, бо дружба відіграє дуже важливу роль у нашому житті. Друзі потрібні завжди: і у дитинстві, і в юності, у молоді роки, зрілі і у похилому віці. Людина не може бути самотньою. Самотність – страшна. Самотня людина ніколи не буде щасливою. Бо таке наше життя. Нам завжди потрібні люди, яких би ми любили, поважали, яким би довіряли, на яких би надіялись, від кого чекали б підтримки і допомоги, з ким би ділились і радощами, і горем. Таких людей називають друзями. З ними легко і приємно, з ними зникає відчуття часу. Щасливі ті люди, які мають справжніх друзів. А тепер подумаємо: “Для чого нам потрібні друзі? Яку роль відіграє у нашому житті дружба? ”. Послухайте казку, яка допоможе, вам знайти відповіді на ці запитання (Учениця розповідає казку.) В одного чоловіка було п’ятеро синів. З кожним роком виростали діти, мужніли, набирались сил, і з кожним роком старів батько, сили залишали його. І ось настав час, коли перед ним відкрилися двері вічності. Перш, ніж відійти на вічний спочинок, батько покликав своїх синів-красенів на останню розмову. Кожному з синів він дав по гілці у руки і наказав зламати їх. Сини виконали батькову волю. Тоді батько зібрав гілочки докупи, зв’язав їх і знову наказав зламати пучок. Але сини, хоч як не старались, проте не змогли цього зробити. Тоді батько сказав: “Ось так у житті. Кожного з вас окремо легко скривдити, образити, навіть знищити. Але якщо ви будете разом, в гурті, то ніякі вороги вас не здолають, і всі негаразди ви легко подолаєте. ” Учитель. Ця казка, діти, вчить нас, що в дружбі – сила, міць, багатство, щастя. Вам було домашнє завдання: відшукати прислів’я та приказки про дружбу. (Учні по черзі говорять прислів’я, які підготували.)
(Звучить пісня у виконанні учнів “Справжній друг”.) Учитель. Без друзів дуже важко жити на світі. Так було у всі часи, а у наш час, особливо. Послухайте, що означало мати справжнього друга у давні часи. (Розповідь учня.) У всі часи дружба вважалась великою цінністю. У скіфів вона перевірялась кров’ю і служила військовим справам. Дружба оформлялась спеціальним договором і великою клятвою: надрізавши пальці, побратими зливали свою кров у чашу і, змочивши у ній кінці мечів, куштували цю кров. Після цього вже ніщо не могло їх розлучити. В епоху Cередньовіччя дружба вважалась втіленням благородства, вірності. Лицарська мораль ставила чоловічу дружбу вище кохання і сімейних стосунків. Наш народ споконвіку культивував лицарські традиції. З століття в століття на лицарських традиціях формувалася еліта нації, яка завжди боролася за свободу і незалежність України. Товариство, дружба і братерство, народжені не спорідненням крові, а спорідненням думок, мети, справ – це велика сила. Дружба ушляхетнювала життя. Вона надзвичайно високо поціновувалась в українській культурі. Піднесено писав про дружбу М.В.Гоголь: “Немає уз, святіших за товариство, і батько любить своє дитя, мати любить своє дитя, дитя любить батька й матір, але це не те, любить і звір своє дитя. А поріднитись по душі, а не по крові може тільки людина“. Учитель. Людина, яка не вміє дружити – нічого не варта. Головне у нашому житті – навчитися не руйнувати хороших стосунків. А для цього потрібно намагатися бути стриманим, обережним, поміркованим, розсудливим, цінувати те, що саме тільки людина може дружити. (Розповідь учениці.) Так, дійсно, дружити може тільки людина, але дружбу кожен розуміє по-своєму. В основі юнацької дружби лежить величезна потреба у сприйнятті іншими. Більшість людей дотримуються думки, що щастя є тоді, коли є розуміння. І тому кожен постійно прагне знайти друга, який би зрозумів, вислухав і підтримав, став вашим дзеркалом чи двійником, вашим другим “Я“. Але друзі бувають різні. Григорій Сковорода навчав бути обачним у виборі друзів. Він писав : “Через те, що дружба така божественна, така приємна річ, то здається, ніби вона – сонце життя, то слід найбільше дбати, щоб не вважати нам вовка вівцею, скорпіона – раком, змію – ящіркою. Нема нічого небезпечнішого, ніж підступний ворог, але немає нічого отрутнішого від удаваного друга... Жоден диявол ніколи не приносить лиха більше, ніж такі удавані друзі“. Учитель. Так, діти, і такі бувають друзі! І їх немало серед нас. А тому треба бути завжди обережним, щоб зрозуміти: “Хто є хто“. Про таких друзів існує багато гуморесок та байок. Послухайте одну з них. Її написав Павло Глазовий. І називається вона “Фальшиві друзі“. (Учень читає гумореску “Фальшиві друзі“.) Двоє друзів тихо йшли Полем попід гаєм. Раптом дивляться: ведмідь З яру вибігає. Перший вигукнув: “Біда! Буде нам рахуба!” Кинув друга і притьом Вискочив на дуба. Другий скрикнув і упав На краю дороги, З переляку задубів І відкинув ноги. До лежачого ведмідь Підійшов поволі. Довго нюхав, потім чхнув Та й побрів по полю. Зліз із дуба, той, що втік. - Ти живий? – питає, - Ну й великий же ведмідь! Більших не буває. Як же він тебе не з’їв? Мабуть, не голодний. - Ні, друзяко, видно, він – Добрий, благородний. Ти повіриш, розмовлять Вміє по-людському. Він обнюхував мене Й говорив при тому: Ти дружи з людьми та знай: Совісті не має Той, хто в горі та біді Друга покидає “. Байку вигадав Езоп, Цим себе прославив. А мораль, - ведмідь сказав ... Крапку я поставив. Учитель. Уміти дружити – це справжнє мистецтво, якому ми вчимося протягом усього життя. І дуже важливо не тільки мати хорошого, вірного друга, але й самому бути справжнім другом. А бути справжнім другом – це значить навчитися поступатися чимось своїм ради когось, вміти радіти чужим успіхам, віддавати тепло своєї душі і серця. І запам’ятайте: “Віддавати – куди приємніше, ніж брати“. (У виконанні учнів звучить пісня “Если с другом вышел в путь“.) Учитель. Народжується людина. І з перших хвилин її оточують любов’ю і турботою. У неї з’являється перший друг, найкращий, найвірніший, який ніколи не зрадить, який життя ладен віддати ради дитини. Хто це? Як ви думаєте? Звичайно, мама! Саме мама є першим, добрим, щирим, вірним і незрадливим нашим другом. Про неї забуваємо, коли у нас все добре. До неї поспішаємо, коли у нас турботи, негаразди, прикрощі. Бо саме мама підтримає, порадить, підкаже у тяжку годину. Ніхто так не порадіє успіхам дитини, як мама. І тільки вона дасть розумну пораду, підтримає, підкаже, не дасть оступитись. І сьогодні до вас з щирим словом звернеться мама учня нашого класу. Послухаємо її. (Виступ мами.) Учитель. Ви, діти, намагайтесь ніколи не засмучувати своїх батьків, а завжди будьте слухняними, чемними, уважними, цінуйте те, що у вас є батьки, і не соромтесь частіше казати їм, як ви їх любите. А зараз послухайте поезію “Мамині долоні“. МАМИНІ ДОЛОНІ Мамині долоні пахнуть хлібом Хай мені на скроні впаде сніг, Пам’ятала, коли йшла світами. А до мами повертатись мушу. Мамине мандрує серце слідом Йду до неї, щоб набратись сил, Чи дорогою йдемо, чи манівцями. Знову вчитись мудрості й терпіння, Мамині долоні пахнуть чебрецем, Поринаю, мов в далекі сни, М’ятою, медовим липи цвітом, Де глибоко я вросла корінням. Їй не байдуже, як ми ідем Знову бачу я себе малям, З-під крила її невпевнено по світу. Поруч йду з матусею житами. Прихилила б небо до грудей, І я знаю: все життя віддам Простелила б ружі по дорогах, Тільки, щоб була спокійна мама. Тільки б йшли ми добрі до людей, Враз мій погляд забринів сльозою: Щоб не гнула б нас в житті тривога. Мамо !.. Ми ж розділені світами. Мамині долоні цілий світ Пам’ять стисла серце гіркотою. Приголублять, обігріють душу. В пам’ять повертаюся до мами. Учитель. Бути другом нелегко, але коли потрудитись, всього можна навчитись, всього можна досягти, якщо хотіти. Кожна людина слабка і недосконала. І протягом усього свого життя ми всі вчимося, виховуємо себе, намагаємось бути кращими. І обов’язково хочемо бути щасливими. Пам’ятайте: для того, щоб стати щасливим, треба вміти робити щасливими інших. А для цього забудьмо про байдужість, оточімо увагою людей, що живуть поруч нас і потребують уваги, підтримки, поради, просто доброго слова. У кожного у житті виникають різні ситуації, і кожен з нас по-своєму виходить із них. А життя складне, і в ньому стільки болю, розчарування, прикрощів, але щоб не сталось з вами на вашій життєвій дорозі, завжди пам’ятайте, якого ви роду, чиї ви діти. Пам’ятайте, що ви, перш за все, – люди, а значить повинні мати людську гідність. І як важко б вам не було, ніколи не зраджуйте друзів. (Учні виконують пісню “Посмішка“.) Учитель. Дружба випробовується роками , і якщо вона справжня, то ніколи не зникає безслідно. Навіть якщо друзям приходиться розлучатись. У нас досі жодного заходу не проходило без участі Глодзь Галинки. І хоч ваша колишня однокласниця нині – учениця Нововолинського обласного ліцею, але живе вона досі нашими турботами, і кожний раз, коли Галя вдома, не минає нашої школи. Вона у нас особлива. Галя так любить людей, любить життя. Вона не просто живе, а дорожить кожною прожитою миттю. Дівчинка безмежно любить веселе сонце і сумний дощ, п’янкий аромат квітів і квітучий замріяний сад. Вона ще зовсім юна, а вже добре розуміє, що є найголовнішим у житті людини, що потрібно для її душі. Дівчинка впевнена у тому, що людина живе не для себе, а для інших, тих, хто завжди поруч з нею. Послухайте її поезію “Мені небагато треба“. МЕНІ НЕБАГАТО ТРЕБАМені небагато треба, Все втрачене знов надбати, Бо душі непотрібне багатство, Все рідне – охоронити. А тільки блакитне небо Я маю для чого жити, І сонце дарують щастя. Я маю за що померти... Хай душу очистить смуток А серцю потрібно любити, І більш не завдасть їй болю, Кохання повік не стерти. Хай серце з шаленим стуком І я живу не для себе, З грудей моїх рветься на волю. Я людям дарую щастя. Я маю про що співати, Мені ж небагато треба. Я маю за чим тужити. Навіщо душі багатство. Учитель. У поезіях Галі багато роздумів про життя, про людські стосунки, про дружбу. У неї багато друзів. Галя дуже хотіла взяти участь сьогодні у нашій годині спілкування. Але обставини склалися так, що вона не змогла приїхати. Натомість, Галя подарувала нам свою нову поезію, яку написала спеціально на наше свято. Послухайте її. (Учениця читає поезію “Подрузі“.) Для мене ти – хтось більше, ніж подруга, А, може, ми й не дружимо зовсім, Буває важко відшукати друга, А важче того, хто б не осудив. Буває важко жити і страждати Без розуміння, сонця і тепла. Я ладна всі скарби землі віддати, Щоб ти лише в житті моїм була. Я душу за мідяк боюсь продати, Бо все кругом немов кошмарний сон. Ми будемо з тобою вдвох ридати, Сміятися і плакати разом. Ми просто душі з’єднані навіки, Попереду ще довгий-довгий путь. Як стомишся, стули свої повіки, Але мене, будь-ласка, не забудь. Учитель. Наше життя дуже складне. І всього людині випадає на її життєвій дорозі: і радощів, і щастя, і гіркоти, і болю, і розчарувань. Але наша людська пам’ять має одну дуже хорошу властивість: все погане забувається, залишається у минулому, зате пам’ятається все приємне, хороше. І те хороше повинно перемагати у людині. А щоб це було, людина має прагнути до нього: робити добро. Приносити радість не собі, а іншим. Забувати про себе. Зате завжди пам’ятати про своїх друзів. Вміти аналізувати свої вчинки і ніколи не відповідати на зло злом, на зраду зрадою. Знайте: якщо вас зрадив друг, значить це був друг несправжній, а тому шкодувати не варто. Ніколи не впадайте у відчай, коли вам особливо важко, скористайтеся порадами психолога. (Учениця читає поради психолога.) 1.Не панікуй, не наголошуй, що дружби не існує, не роби висновків про те, що світ жорстокий і несправедливий. 2. Навіть не думай про помсту. Проаналізуй свої помилки, можливо, ти бездумно потрапляєш під чужий вплив, забувши про себе. 3. Не бійся залишитись сам, цей стан нетривалий. 4. Назавжди забудь про ідеалізацію людей. 5. Не обговорюй своїх колишніх друзів – цим ти зарекомендуєш себе базікою. Учитель. Ніщо до людини не приходить просто так. Дружити дуже важко. Ще важче знайти собі справжніх, вірних друзів. Для цього треба немало потрудитись. Якщо ми будемо бездіяльними, у нас ніколи не буде друзів. Лейд Карнезі у своїй всесвітньо відомій книзі “Як придбати друзів і як впливати на людей“ дає шість важливих порад, які мають нам допомогти у виборі друзів. (Учень читає поради.) 1.Виявляйте щирий інтерес до людей, виключно увагу до того, хто з вами розмовляє, це забезпечує успіх. 2.Частіше посміхайтесь, ви повинні зустрічати людей з радістю, якщо хочете, щоб вони раділи зустрічі з вами. 3.Пам’ятайте, що кожна людина вважає своє ім’я найкращим. Тому при розмові частіше вживайте ім’я співрозмовника. 4.Вмійте уважно слухати співрозмовника, заохочуйте його говорити про себе. 5.Прагніть дати людині можливість відчути її неповторність. Робіть це щиро. 6. Починайте розмову на тему, що цікавить вашого співрозмовника. Учитель. Давайте, діти, спробуйте дотримуватись цих порад і ви побачите, скільки хороших людей живуть поруч з вами. І при вашому бажанні вони можуть стати вашими друзями. Швидко плине час. Життя наше коротке. І нам треба навчитися дорожити кожною його хвилиною. Треба прожити життя достойно, щоб не осоромити негідними вчинками своїх батьків, свій рід. Пам’ятайте, що дружба – це саме необхідне для життя. Зараз ви можете дружити, а з часом дружба може перерости в більш сильне почуття, яке приходить у свій час до кожної людини. Скільки існує життя, стільки існує дружба і любов. Кохання таємниче і загадкове, раптове і несподіване. Це чаша наповнена краплинами радощів і страждань, злетів і падінь, надій і розчарувань. Розбити її – означає навіки зранити гострими скалками душу. Перше кохання найсильніше, тому що приходить рожевим серпанком юності. Воно солодке, як мед, і гірке, як полин. І треба бути дуже обережним. Бо серед ураганів життя і штормів долі можуть розійтися стежки, що тільки-но з’єдналися, навіки розімкнутися руки, що так і не встигли переплистися. (У виконанні учнів звучить пісня “Пора кохати“.) Учитель. Тепер ми можемо підвести підсумок. Дружба – це моральне збагачення людини. Вона випробовується у біді та небезпеці. Друг, якщо це справжня дружба, стає частинкою тебе самого. Бути вірним у дружбі – означає ділити з ним не тільки радість, але й горе. У дружбі людина пізнає свій внутрішній світ та світ інших. У дружбі виховуються почуття відповідальності. Дружба – це стосунки, які засновані на допомозі, спільності інтересів, смаків, поглядів. Дружба – немов мотузка. Якщо її порвеш, то скільки не в’яжи, все одно залишиться вузол. (Учениця читає поезію.) Не легко бути добрим другом. Це як талант, і як судьба. Рідніше кровних – браття духом, Хто їх розлучить? Смерть хіба! А втім це істина затерта, Завчасно вживана, мабуть... Суть дружби є самопожертва, Тому нелегко другом буть. Учитель. Дружба – категорія вічна. Попри всі біди, злигодні, попри всі катаклізми, у нашому шаленому світі владарює чистота, честь, гідність, любов, дружба. І так буде вічно. На такій оптимістичній ноті ми закінчуємо нашу годину спілкування. |
Урок суд в 1-А класі на тему: «Віртуальний друг: за і проти» Відгадайте хто це? З ним нам цікаво проводити час. Коли він у біді, ми поспішаємо йому на допомогу.(Друг) |
книга Д. Карнегі, байки, плакат, прислів'я, епіграф. Мета: розвивати в учнівської молоді загальнолюдські чесноти: допомогти усвідомити значимість слова "друг": вчити дітей сприймати... |
1 Известно, что клеточный цикл включает в себя несколько следующих... Известно, что клеточный цикл включает в себя несколько следующих друг за другом |
«Людина хазяїн чи друг природи? » за творами Є. Гуцало «Лось» та В. Бровченка «Два хлопчики» Тема: «Людина хазяїн чи друг природи?» за творами Є. Гуцало «Лось» та В. Бровченка «Два хлопчики» |
ВОГОНЬ: ДРУГ чи ВОРОГ? ДПТНЗ «Козятинське міжрегіональне вище професійне училище залізничного транспорту» |
3 клас (другий рік навчання) |
Обсяг і послідовність – Рівень 5 Вони люблять їсти попкорн. Будь-ласка, дайте мені книжку. Вони є в зоопарку. Джек – мій друг |
2. Втрата контингенту (відраховані, переведені в другий навчальний заклад) Втрата контингенту (відраховані, переведені в другий навчальний заклад) |
A Доминантный, сцепленный с Х- хромосомой B Известно, что клеточный цикл включает в себя несколько следующих друг за другом преобразований в клетке. На одном из этапов происходят... |
Дієслово самостійна частина мови, що означає дію або стан предмета... Дієслово — самостійна частина мови, що означає дію або стан предмета і відповідає на питання що робити? що зробити? у всіх можливих... |