УРОК КАЗКА З АЛГЕБРИ У 7 КЛАСІ НА ТЕМУ: "МНОГОЧЛЕНИ"


Скачати 107.66 Kb.
НазваУРОК КАЗКА З АЛГЕБРИ У 7 КЛАСІ НА ТЕМУ: "МНОГОЧЛЕНИ"
Дата04.01.2014
Розмір107.66 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Математика > Урок
ВІДДІЛ ОСВІТИ ТА НАУКИ

НІКОПОЛЬСЬКОГО МІСЬКВИКОНКОМУ

КЗ "НСЗШ № 9"

УРОК - КАЗКА
З АЛГЕБРИ

У 7 КЛАСІ НА ТЕМУ:
"МНОГОЧЛЕНИ"
ВЧИТЕЛЬ: ФРОЛОВА Н.В.

7 клас

алгебра

ТЕМА : МНОГОЧЛЕНИ

МЕТА : - узагальнити і систематизувати знання учнів з теми ;

  • формувати вміння узагальнювати ;

  • виховувати культуру математичних записів ; математичної мови ;

  • розвивати вміння самостійності у здобутті знань ;

  • працювати з додатковою літературою.

ТИП УРОКУ : урок узагальнення та систематизації знань

„На базарі їх не купиш, на дорозі не знайдеш, їх не завжди на терезах, і ціни не підбереш,"

(Знання)

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

„Вітає математика сьогодні щиро Вас

Для всіх урок не звичний відбудеться у нас.

Зібрались семикласники

Розумники - знавці,

Хоч досвіду немає,

Вони всі молодці !

Усі, хто тут присутній,

Їм успіхів бажаємо

І відповідей правильних Від них усіх чекаємо,

- Тема нашого уроку „многочлени". Наша мета сьогодні - узагальнити і систематизувати ті знання, які ми отримали, вивчаючи цю тему.

- До нас наближаються Новорічні свята, під час яких буває багато казкових пригод. От і сьогодні ми з вами помандруємо у відому казку, але назву її вам треба відгадати, виконавши завдання.
№ 1 Визначити степінь многочлена

(Степінь многочлена відповідає українському алфавіту)

„К О Л О Б О К,,




1 2 3 4 5 6 7

- біля кожного завдання ви бачите обличчя, але у ньому нема однієї частини, то вам необхідно домалювати ротик, залежно від настрою.

1.2 буква 

2.4 буква 

3.6 буква 

4.5 буква 

5.3 буква 

6.7 буква 

7.1 буква 




? Як визначити степінь многочлена?


  • От і знаємо ми, що казка наша «колобок»

Але ж як вона починалася?

(відповіді дітей)

  • Ми бачимо, що перш, ніж зявився наш головний герой, бабусі необхідно було зробити деяку домашню роботу, так само як і нам. І зараз ми перевіримо, чи так само вправно ми попрацювали вдома, як бабуся.

II. Перевірка домашньої роботи.

№2. Виконати додавання і віднімання, множення многочленів.

  

№3. Розв’язати рівняння:

  1.  

 

 

 

 

 

Відповідь: 2 Відповідь: 2

ІІІ. Фронтальне опитування

Бабуся у нашій казці вже старенька, та почала вже багато чого забувати, і не пам'ятає, що ж треба покласти до свого рецепту, щоб спекти колобка. То ми їй зараз допоможемо. (кулінарні назви — запитання з теми)

Борошно - що називається многочленом ? Сіль - коли многочлен записано у стандартному вигляді ? Яйце - як додати два многочлени ? Олія – як відняти два многочлени?

Цукор - як помножити многочлен на одночлен ?

Сметана - як помножити два многочлена ?

Дріжджі - що називається одночленом?

Смалець — чому дорівнює сума протилежних чисел ?

Сода - як розкрити дужки , перед якими стоїть знак „+" чи „-„ ?

Оцет - коли одночлен записано у стандартному вигляді ?

IV. Розв'язування вправ

  • Ну от, ми допомогли бабусі згадати рецепт колобка, а собі згадати ті
    правила, які необхідні для обчислення вправ по темі „Многочлени"

Ну спекла бабуся свого солоденького колобка. А що ж трапилось далі ? у2 (відповідь дітей)

  • Ми бачимо, що колобок виявився не слухняним і втік від бабусі і дідуся.
    Давайте допоможемо його знайти. Згодні ?

  • А тим часом котиться далі наш колобок, крутиться швидко червоний
    бочок. Вискочив Зайчик та й зупинився, а колобок до нього підкотився.
    З : Колобок, колобок, я тебе з'їм

К : Не з'їси, бо ти не знаєш, як звести многочлен до стандартного вигляду. Колобок покотився далі, а заєць засумував. Дуже шкода його, давайте йому допоможемо.
2 Звести многочлен до стандартного вигляду:













  • От ми і допомогли Зайчику - А тим часом ....

  • Котиться далі собі Колобок, вабить нам око червоний бочок,
    А під кущем Сірий Вовк був.

І розмову із Зайчиком чув.
В : Не втечеш, бо я знаю, що ти многочлен записано у стандартному вигляді, коли ….. (чекає підказку).
З : Добре, а ти знаєш, як додаються і віднімаються два многочлена ?

- Доки Вовчик замислився, колобок втік, А Вовчику стало соромно, бо до лісової школи не ходив, прогулював уроки. У нас нема таких учнів серед вас ?

- Ну раз нема, то покажемо Вовчику, як це треба робити.
3 Знайти суму і різницю многочленів:









 

- Котиться далі наш колобок, аж ось на галявині з'явився Мишко. В : чув, що сорока стрекоче по лісі, що ти всіх замучив своєю математикою. Але мені нічого не страшно, бо до школи я ходив і уроки я робив. К : гаразд, каже колобок. Показуй як треба множити многочлен на одночлен. - Мишко зробив усі приклади, бо до школи він ходив. Але був він дуже не уважним учнем. Перевірити його нам треба, бо інакше і нас будуть називати незнайками. Допоможемо колобку переконати, що у Ведмедика є прогалини у знаннях.

4 Чи правильно виконано множення одночлена на многочлен ?      

- Далі наш колобок покотився,

і на галявині він зупинився.

Там спочивала Лисичка руда.

Книжку цікаву читала вона.
Л : Вже по всьому лісі говорять про розумного колобка. А хіба я гірша ? Вже все прочитала, вивчила, але не розв'язала. Дійшла до теми „Множення многочленів". Задали мені приклади, але нема часу сидіти над ними. Краще причепурюся, а колобка вблагаю їх розв'язати. Колобок, ти такий гарненький, розумненький, солоденький, (лисичка стала підходити ближче до колобка).

К : Я казку про себе теж читав, то знаю чим все може скінчитися. Тому думає, що я їй повірю. Краще швидше зникнути.

- А в Лисички почали капати крапельки сліз. Вона ж не може піти до школи з не вивченими уроками. Давайте її врятуємо - допоможемо розв'язати і пояснимо , як це робиться.

5 Виконати множення многочленів:

     

  • Колобок т ак злякався лисички, що втік і ніхто його не може знайти. Але він разом із Лісовими звірями допоміг нам узагальнити ті знання , які ми отримали вивчаючи тему
    „Многочлени". Якщо колобок втік, то ваші знання завжди з вами, у вашій голові. Свої знання ми повинні вміти використовувати при розв'язуванні інших вправ,

  • Наприклад,

6 Розв'язати рівняння :













Відповідь: 3












Відповідь: 
- Скажіть, кого у лісі і у казках вважають самою розумною істотою ?

(Сова)
- Є такі розумники і у нас у класі, які можуть розповісти більше, ніж надруковано у підручнику.
- Розглянемо
7. Виконати множення многочленів у стовпчик:
 

 

 

 

   


8. Домашнє завдання:
- Ви вдома самі попробуєте виконати приклади 3, 4, 5






- А також розв'язати рівняння:

   5
9. Підсумок уроку
- Ще раз повторимо, про що ви дізналися, вивчаючи тему „Многочлени"

  1. Що таке многочлен ?

  2. Що таке степінь многочлена ?

  3. Який стандартний вигляд многочлена?

  4. Як помножити одночлен на многочлен ?

  5. Як помножити многочлен на многочлен ?

(Підводимо результати праці учнів на уроці )

Сьогодні семикласники не витрачали час Тому є й кандидати для нагород у нас.

Цю тему вже закінчено, нам можна далі йти,

І до нової теми, програми перейти.

Всі добре працювали , старались як могли, Немає переможених, тут всі перемогли.

Клас: 7 Прізвище, ім’я:
Тема уроку: "Многочлени"

1. Визначити степінь многочлена:

1.2 буква 

2.4 буква 

3.6 буква 

4.5 буква 

5.3 буква 

6.7 буква 

7.1 буква 




1 2 3 4 5 6 7

Домашня робота

2. Звести многочлени до стандартного вигляду: 











3. Знайти суму і різницю многочленів:













4 Чи правильно виконано множення одночлена на многочлен ?      

5 Виконати множення многочленів:

     
6 Розв'язати рівняння :




7. Виконати множення многочленів у стовпчик:
 

 

 

 

   









Домашнє завдання:

Розв’яжи рівнянні:





Схожі:

Урок №86 Тема. Підсумковий урок з алгебри за 7 клас
Мета: перевірити засвоєння передбачених програмою знань і вмінь учнів, набутих під час вивчення алгебри в 7 класі
Урок алгебри для 9 класу на тему «Відсотки»
Електронний матеріал може бути використаний на уроках алгебри у 9 класі рівня стандарт, а також для 9 класу з поглибленим вивченням...
Урок №41 Тема. Урок узагальнення та
Мета: повторити, узагальнити та систематизувати знання та вміння учнів, які вони дістали з теми «Многочлени»
КОНСПЕКТ УРОКУ з алгебри у 7 класі на тему «Функц ія»
Мета: формувати поняття «функції», «область визначення», «область значення», ознайомити учнів з способами задання функції; розвивати...
Урок німецької мови у 8 класі на тему: Підготувала

Урок з основ здоров’я та алгебри у 8 класі «Суд над шкідливими звичками»
Закріпити навички процентних розрахунків у ході вирішення прикладних завдань; розвивати усні та письмові обчислювальні навички, вміти...
Урок української літератури на тему: «Лісова пісня» Лесі Українки шедевр української драматургії
Обладнання: текст твору, фотомонтажі з краєвидами волинської землі, диск із презентацією. Урок проводиться у комп’ютерному класі
УРОК №37 З АЛГЕБРИ І ПОЧАТКІВ АНАЛІЗУ У 10 КЛАСІ УЧИТЕЛЯ ЛАСИЦЬКОЇ Т Е ТЯНИ ОЛЕКСАНДРІВНИ
Мета: сформувати вміння розпізнавати і будувати графік функції y = ctgx і на графіку ілюструвати властивості функції. Розвивати здібності...
Урок узагальнення і систематизації знань з геометрії в 7 класі на тему: «Трикутники»
У тупокутному трикутнику АВС АВ=12 см, АС=15 см, ВС=10 см. Який кут трикутника тупий?
Урок з алгебри та географії у 7 класі. Тема уроку
Освітня: узагальнити та систематизувати знання учнів про системи рівнянь, способи їх розв’язування, формувати навички  розв’язувати ...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка