Урок подорож Тема: Цикли з передумовою та після умовою


Скачати 116.91 Kb.
Назва Урок подорож Тема: Цикли з передумовою та після умовою
Дата 11.12.2013
Розмір 116.91 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
Відкритий урок-подорож

Тема: Цикли з передумовою та після умовою.

Мета: продовжити формувати в учнів поняття про програмування, циклічні програми; закріпити вміння та навики написання програм з циклом for; дати поняття циклу while та repeat; розвивати логічне мислення учнів, творчу уяву, інформаційний простір; виховувати інтерес до інформатики.

Тип уроку: урок подорож (комбінований)

Обладнання: комп’ютерний клас, мережа Інтернет, проектор, презентація Prezi, картки «Невідомий континент», інтерактивний тест на сайті вчителя, тест MyTestPro, карточки «Світлофор», програма локальної мережі iTalc (NSS), таблиця Excel «Досягнення учнів на уроці.xlsx».
Хід уроку

  1. Організаційний етап

Учитель. Сьогодні у нас незвичайний урок, а саме - урок-подорож.

Програмування можна порівняти з величезною країною, де повно всяких чудес, сюрпризів, чарівних знахідок і навіть небезпек! Під час цієї подорожі ми з вами закріпимо вміння та навики написання програм з циклом for, а також познайомимось з структурою написання циклів з передумовою та після умовою на мові програмування Паскаль. Отож, вирушаймо!

  1. Актуалізація опорних знань

Будь-яка серйозна подорож починається з підготовки.

  1. Метод «Мікрофон».

Учитель. Для початку треба пригадати правила ТБ під час подорожі. Скажіть по одному правилу з техніки безпеки у комп’ютерному класі.

(Учні називають правило з ТБ)

  1. Метод «Світлофор»

У дорозі нам стануть у пригоді правила дорожнього руху. Зараз перевіримо ваші знання з цих правил. Даю вам таку команду:

If (true) then write(‘Зелена картка «True»’); else write (‘Червона картка «False» ‘);

Я кажу твердження, якщо твердження вірне, то піднімаємо зелену картку «True». Якщо твердження не вірне червону картку «False».

  1. Команди і інструкції мови Паскаль набираються англійською мовою? (Так)

  2. Тіло програми починається після службового слова begin? (Так)

  3. Заголовок програми обов’язковий? (Ні)

  4. Програма закінчується словом end? (Так)

  5. Для того щоб вийти з середовища програмування Паскаль нажимаємо комбінацію клавіш Alt+y? (Ні)

  6. Integer – являється типом даних у мові Паскаль? (Так)

  7. String – являється цілим типом у мові Паскаль? (Ні)

  8. Sqrt(х) знаходить ? (Ні)

  9. Операція div дає залишок від цілочисельного розподілу? (Hi)

  10. Ідентифікатор в Паскаль – це імена констант, змінних та об’єктів? (Так)

  1. Інтерактивний тест на сайті

Учитель. Зараз перевіримо що ви взяли з собою у дорогу. Пройдемо інтерактивне тестування на сайті.

Посилання на интерактивний тест

  1. Основна частина

Посилання на презентацію основної частини

Учитель. Що ж, якщо ви готові в пошуках цікавого, переборювати труднощі, я запрошую вас у подорож країною програмування. Давайте ознайомимось з маршрутом подорожі. Це основні пункти:

  1. Перевірка спорядження;

  2. Профілактика захворювань;

  3. Освоєння невідомого континенту;

  4. Збільшення фінансового прибутку. «Пробуємо розбагатіти»;

  5. Допомога у будівництві пірамід;

  6. Прощання.




  1. Перевірка спорядження.

Учитель. Перед тим, як вирушати в подорож, перевіримо наше спорядження.

Давайте назвемо по черзі основні службові слова циклу з параметром.

1234.jpg

Очікувана відповідь:



  1. For;

  2. To;

  3. Do;

  4. Begin;

  5. End.

  6. For

  7. Downto

  8. Do



  1. Профілактика захворювань

Учитель. Оскільки ваш організм не пристосований до іншого клімату, треба зробити профілактику. Яку саме, ми дізнаємося, упоравшись з задачею.

Умова задачі. Для профілактики захворювань на тропічну хворобу турист повинен прийняти краплі протягом 2 годин. Починати треба з 1 краплі, а через кожні 10 хвилин – на 1 більше. Скільки всього треба прийняти крапель кожному туристу?

12345.jpg

Текст програми:

Program LIKU;

Var

s, i, n: integer;

begin

s:=0;

n:=12;

for i:=1 to n do

s:=s+i;

writeln ( ‘ Всього крапель ‘,s);

end.

Відповідь: 78

123456.jpg


  1. Невідомий континент.

Учитель. Тепер ми вирушаємо на невідомий континент, де ми познайомимось з новими структурами циклів. А саме, з циклом While і з циклом Repeat..Until.
невыдом.jpg

Оператор циклу з параметром (FOR) використовують, якщо заздалегіть відомо, скільки разів потрібно виконувати деякі оператори.

Існують задачі, коли наперед не відомо, скільки разів потрібно виконувати деякі оператори, але відома умова, при якій цикл виконується, або умова, при якій цикл завершується.

Коли спочатку потрібно перевірити умову, а потім виконувати тіло циклу, використовується оператор циклу WHILE.

Алгоритм виконання циклу: спочатку обчислюється умова продовження циклу, що записана в його заголовку. Якщо вона істинна, то виконується тіло циклу, інакше виконання циклу припиняється. Оскільки цикл може почати роботу лише в разі істинності умови, а завершити роботу — лише в разі хибності цієї умови, то значення параметрів циклу, повинні змінюватися під час його роботи. Тобто вам необхідно самим потурбуватись про необхідність збільшення (зменшення) лічильника циклу на 1. Це можна зробити таким чином І:=І+1. В іншому разі відбудеться «зациклення», тобто виникне ситуація, коли цикл ніколи не завершує своєї роботи. Якщо умова у вказівці повторення хибна при першій же перевірці, то тіло циклу не виконується жодного разу.

Якщо спочатку потрібно виконати тіло циклу, а потім перевіряти умову, використовується оператор циклу REPEAT. Цикл з післяумовою за будь-яких обставин буде виконано принаймні один раз — в цьому і полягає його головна відмінність від циклу з передумовою. 
while.jpgrepeat.jpg

Оператор циклу з післяумовою працює за таким алгоритмом. Спочатку виконуються оператори, що входять до складу тіла циклу. Потім обчислюється умова завершення циклу. Якщо вона істинна, цикл завершує свою роботу, інакше повторюється виконання його тіла. Зауважимо, що параметри циклу з післяумовою повинні змінюватись під час його виконання так, щоб не трапилось «зациклення». Тіло циклу, яке складається з групи вказівок, не потрібно брати в дужки (begin— end), оскільки службові слова repeat— until відіграють роль дужок.
Для подальшого подолання перешкод, під час нашої подорожі, вам стануть у пригоді карти з правильною структурою написання циклів на мові Паскаль.

  1. «Пробуємо розбагатіти».

Учитель. Далі вирушаємо до одного з найбагатших континентів - північної Америки.

(На слайді презентації відеоролик «New York City»)

Північна Америка – батьківщина багатьох мільйонерів. От і ми спробуємо розбагатіти на цій землі. Покладемо в банк гроші під відсотки, а через деякий час обов’язково повернемось і знімемо вклад.

Але це можна зробити коли вставимо у програму вірно написаний цикл.

(Парні комп’ютери використовують цикл while, непарні - цикл repeat... until)

Задача. Вводиться початкова сума вкладу, процент і кількість років. Яку суму грошей ми отримаємо?

Var

N: real; P: integer; L: integer;

i: integer; // тільки для for

Begin

Write ('Введіть суму $: ');

ReadLn(N);

Write ('Введіть процент: ');

ReadLn (P);

Write ('Введіть кількість років: ');

ReadLn (L);


while L>0 do

begin

N:=N * (P/100 + 1);   

   L:=L-1;   

 end;

repeat

N:=N * (P/100 + 1);    

 L:=L-1;  

 until L=0;

WriteLn('Сумма буде ',N,'$');

Readln(p);

End.

Учитель. Багато з вас впорались із завданням та розбагатіли, а дехто, на жаль, банкрот.

Перед тим як відправитись у наступний континент зробимо гімнастику для очей.


  1. «Допомагаємо у будівництві пірамід»

(На слайді презентації відеоролик «Єгипетські піраміди»)

Далі наш шлях лежить до спекотної Африки, яка вважається прабатьківщиною людства: саме тут знайдені найдавніші залишки життя наших предків. Саме на цьому континенті збереглося єдине з 7 чудес світу – єгипетські піраміди поблизу Каїра: їх не змогли зруйнувати ні люди, ні час.

«Все боїться часу, а час боїться пірамід», - так стверджує стародавнє східне прислів’я. Найвідоміші піраміди: Хеопса (Хуфу), Хефрена (Хафра), Мікеріна. Найбільша з них – Велика піраміда Хеопса. Цю піраміду збудував перший відомий в історії людства математик Імхотеп та 100 000 чоловік, які змінювали один одного кожні 3 місяці. Згідно з легендами, піраміда служила фараонам «драбиною, якою вони сходили на небо».

Давайте допоможемо давьогрецькому математику Імхотепу підрахувати, скільки буде блоків у 5 рядках піраміди. Якщо в нижньому ряду – 3000 блоків, а в кожному наступному – на 60 блоків менше?

(Парні комп’ютери використовують цикл repeat..until, непарні - цикл while)
Текст програми з циклом While

Var

S,k:integer;

N:byte;

Begin

S:=0;

K:=3000;

N:=1;

While n<=5 do

Begin

S:=s+k;

K:=k-60;

N:=n+1;

End;

Writeln(‘Vsogo blokiv ‘,s);

Readln(s);

End.
Текст програми з циклом Repeat

Var

S,k:integer;

N:byte;

Begin

S:=0;

K:=3000;

N:=1;

repeat

Begin

S:=s+k;

K:=k-60;

N:=n+1;

until n=6;

Writeln(‘Vsogo blokiv ‘,s);

Readln(s);

End.

  1. Прощання

Маршрут, який ми собі склали, було подолано вдало. А тепер ми повертаємося додому. На материк Євразія.

Зараз ми побачимо, чи не заблукали ви на невідомому континенті, чи впоралися ви з вивченням нового матеріалу? Проведемо тестування.

(Тестування MyTestPro)


  1. Домашнє завдання.

  1. Скласти програму (окремо з циклом for, з циклом while, і з циклом repeat..until). Вартість перельоту до першого континенту – 400 євро, а до кожного наступного – на 100 євро більше, ніж до попереднього. Яку суму треба заплатити за весь переліт?

  2. Опрацювати теоретичний матеріал з теми на сайті вчителя.




  1. Рефлексійно-оцінювальна частина.

5.1. Учитель. Зараз я хочу щоб кожний з вас висловився:

  1. сьогодні я взнав…

  2. було цікаво…

  3. було важко…

  4. я виконував завдання…

  5. я зрозумів, що…

  6. тепер я можу…

  7. я відчув, що…

  8. я придбав…

  9. я навчився…

  10. у мене вийшло …

  11. я зміг…

  12. я спробую…

  13. мені захотілося…


Зобразіть свій настрій за допомогою смайликів.
5.2. Учитль. А зараз подивимося яких результатів ви досягли на цьому уроці.

(Таблиця Excel «Досягнення учнів на уроці»)
Побажання:
If (true) then

Write (‘Відпочиваємо!’);

Else write(‘Працюэмо!’);
While (true) do

Rest();
Repeat

Do();

Until (false);


Схожі:

Урок подорож Тема: Цикли з передумовою та після умовою
Мета: продовжити формувати в учнів поняття про програмування, циклічні програми; закріпити вміння та навики написання програм з циклом...
Лекція Р 4 Тема: Вказівка повторення (цикли)
Вказівка повторення з передумовою – while призначена для організації багатократного виконання групи вказівок (тіло циклу) до тих...
Урок №87 Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів.( Урок подорож.)
Мета. Формувати вміння та навички учнів додавати і віднімати десяткові дроби, розвивати
Тема Квіти-символи року (урок подорож)

Тема: «Підсумковий урок за романом Джонатана Свіфта «Мандри Лемюеля...
Тема: «Підсумковий урок за романом Джонатана Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера. «Подорож до Ліліпутії»
Урок в 5 класі за темою «Множення і ділення натуральних чисел»
Тема нашого уроку сьогодні «Множення і ділення натуральних чисел». Друзі, сьогодні ми з вами відправимося в подорож по стежинкам...
Урок-подорож у 5-му класі. Тема: «Країна Бухгалтерія»
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Натуральні числа та дії над ними»
Урок-подорож, урок-дослідження. 1
«Кримські сонети» Адама Міцкевича – ностальгія за батьківщиною; їх відлуння в українській та російській літературах
Урок подорож по сторінкам Червоної книги
Готуючи урок,автор використовувала Червону книгу України та підручник з біології різних років видання
Уроку: Урок: Тема: Зрілий вік. Розвиток статевих клітин. Оваріальний і менструальний цикли
Мета: ознайомити учнів з особливостями зрілого віку, розвитком статевих клітин, оваріальним і менструальним циклом: розвивати вміння...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка