|
Скачати 101.75 Kb.
|
Відкритий урок-подорож Тема: Цикли з передумовою та після умовою. Мета: продовжити формувати в учнів поняття про програмування, циклічні програми; закріпити вміння та навики написання програм з циклом for; дати поняття циклу while та repeat; розвивати логічне мислення учнів, творчу уяву, інформаційний простір; виховувати інтерес до інформатики. Тип уроку: урок подорож (комбінований) Обладнання: комп’ютерний клас, локальна мережа, мережа Інтернет, дошка, проектор, презентація Prezi, картки із завданням, картки само оцінювання, інтерактивний тест на сайті вчителя, тест MyTestPro, карточки «Світлофор». ХІД УРОКУ
Учитель. Сьогодні у нас незвичайний урок, а саме - урок-подорож. Програмування можна порівняти з величезною країною, де повно всяких чудес, сюрпризів, чарівних знахідок і навіть небезпек! Під час цієї подорожі ми з вами закріпимо вміння та навики написання програм з циклом for, а також познайомимось з структурою написання циклів з передумовою та після умовою на мові програмування Паскаль. Отож, вирушаймо!
Будь-яка серйозна подорож починається з підготовки. На цьому етапі турист дістає карти місцевості, вивчає їх, розробляє маршрут. Потім збирає рюкзак, складає все необхідне.
Учитель. Для початку треба пригадати правила ТБ під час подорожі. (Учні називають правило з ТБ)
Учитель. У дорозі нам стануть у пригоді правила дорожнього руху. Зараз перевіримо ваші знання з цих правил. Я кажу твердження, якщо твердження вірне, то піднімаємо зелену картку «True». Якщо твердження не вірне червону картку «False». Даю вам таку команду: If (true) then write(‘Зелена картка «True»’); else write (‘Червона картка «False» ‘); Чи вірите ви, що…
Учитель. Зараз перевіримо що ви взяли з собою у дорогу. Пройдемо інтерактивне тестування на сайті. Посилання на інтерактивний тест
Учитель. Перед тим, як вирушати, давайте згадаємо базові структури алгоритмів. (Фронтальне опитування з елементами демонстрації) Посилання на презентацію Prezi.com
Посилання на презентацію основної частини Учитель. Що ж, якщо ви готові в пошуках цікавого переборювати труднощі, я запрошую вас у подорож країною програмування. Розробимо маршрут подорожі. Це основні пункти:
Учитель. Перед тим, як вирушати в подорож, перевіримо наше спорядження. Давайте назвемо по черзі основні службові слова циклу з параметром. Очікувана відповідь:
Учитель. Оскільки ваш організм не пристосований до іншого клімату, треба зробити профілактику. Яку саме, ми дізнаємося, упоравшись з задачею. Умова задачі. Для профілактики захворювань на тропічну хворобу турист повинен прийняти краплі протягом 2 годин. Починати треба з 1 краплі, а через кожні 10 хвилин – на 1 більше. Скільки всього треба прийняти крапель кожному туристу? Program LIKU; Var s, i, n: integer; begin s:=0; n:=12; for i:=1 to n do s:=s+i; writeln ( ‘ Всього крапель ‘,s); end.
Учитель. Тепер ми вирушаємо на невідомий континент, де ми познайомимось з новими структурами циклів. А саме, з циклом While і з циклом Repeat..Until. Оператор циклу з параметром (FOR) використовують, якщо заздалегіть відомо, скільки разів потрібно виконувати деякі оператори. Існують задачі, коли наперед не відомо, скільки разів потрібно виконувати деякі оператори, але відома умова, при якій цикл виконується, або умова, при якій цикл завершується. Коли спочатку потрібно перевірити умову, а потім виконувати тіло циклу, використовується оператор циклу WHILE. Алгоритм виконання циклу: спочатку обчислюється умова продовження циклу, що записана в його заголовку. Якщо вона істинна, то виконується тіло циклу, інакше виконання циклу припиняється. Після виконання тіла циклу буде знову перевірена умова його продовження. Чергування виконання тіла циклу та перевірки умови продовження триває доти, доки умова не стане хибною. Оскільки цикл може почати роботу лише в разі істинності умови, а завершити роботу — лише в разі хибності цієї умови, то значення параметрів циклу, повинні змінюватися під час його роботи. В іншому разі відбудеться «зациклення», тобто виникне ситуація, коли цикл ніколи не завершує своєї роботи. Якщо спочатку потрібно виконати тіло циклу, а потім перевіряти умову, використовується оператор циклу REPEAT. Умова завершення циклу з постумовою записується після тіла циклу та вперше перевіряється після виконання операторів тіла. А отже, цикл з постумовою за будь-яких обставин буде виконано принаймні один раз — в цьому і полягає його головна відмінність від циклу з передумовою. Оператор циклу з постумовою працює за таким алгоритмом. Спочатку виконуються оператори, що входять до складу тіла циклу. Потім обчислюється умова завершення циклу. Якщо вона істинна, цикл завершує свою роботу, інакше повторюється виконання його тіла. Процеси виконання тіла циклу та перевірки умови завершення чергуються доти, доки умова не стане істинною. Зауважимо, що параметри циклу з постумовою, як і циклу з передумовою, повинні змінюватися під час його виконання так, щоб не трапилось «зациклення». Вам стануть у пригоді роздаткові карти з опорним конспектом «Невідомого континенту» для подальшого подолання перешкод.
Учитель. Далі вирушаємо до одного з найбагатших континентів - північної Америки. Північна Америка – батьківщина багатьох мільйонерів. От ми й спробуємо розбагатіти на цій землі. Покладемо в банк гроші під відсотки, а через деякий час обов’язково повернемося і знімемо внесок. Але це можна зробити коли вставимо у програму вірно написаний цикл. (Парні комп’ютери використовують цикл while, непарні - цикл repeat... until) Var N: real; P: integer; L: integer; i: integer; // тільки для for begin Write('Введіть суму $: '); ReadLn(N); Write('Введіть процент: '); ReadLn(P); Write('Введіть кількість років: '); ReadLn(L); for i:=1 to L do N:=N * (P/100 + 1); while L>0 do begin N:=N * (P/100 + 1); L:=L-1; end; repeat N:=N * (P/100 + 1); L:=L-1; until L=0; WriteLn('Сумма буде ',N,'$'); Readln(p); End. Учитель. Багато з вас впорались із завданням та розбагатіли, а дехто, на жаль, банкрот. Перед тим як відправитись у наступний континент зробимо фізкультхвилинку.
Далі наш шлях лежить до спекотної Африки, яка вважається прабатьківщиною людства: саме тут знайдені найдавніші залишки життя наших предків. Саме на цьому континенті збереглося єдине з 7 чудес світу – єгипетські піраміди поблизу Каїра: їх не змогли зруйнувати ні люди, ні час. «Все боїться часу, а час боїться пірамід», - так стверджує стародавнє східне прислів’я. Найвідоміші піраміди: Хеопса (Хуфу), Хефрена (Хафра), Мікеріна. Найбільша з них – Велика піраміда Хеопса. Цю піраміду збудував перший відомий в історії людства математик Імхотеп та 100 000 чоловік, які змінювали один одного кожні 3 місяці. Згідно з легендами, піраміда служила фараонам «драбиною, якою вони сходили на небо». Давайте допоможемо давьогрецькому математику Імхотепу підрахувати, скільки буде блоків у 5 рядках піраміди. Якщо в нижньому ряду – 3000 блоків, а в кожному наступному – на 60 блоків менше? Var S,k:integer; N:byte; Begin S:=0; K:=3000; N:=1; While n<=5 do Begin S:=s+k; K:=k-60; N:=n+1; End; Writeln(‘Vsogo blokiv ‘,s); Readln(s); End. Var S,k:integer; N:byte; Begin S:=0; K:=3000; N:=1; repeat Begin S:=s+k; K:=k-60; N:=n+1; until n=6; Writeln(‘Vsogo blokiv ‘,s); Readln(s); End.
Маршрут, який ми собі склали, було подолано вдало. А тепер ми повертаємося додому - на материк Євразія. Зараз ми побачимо, чи не заблукали ви на невідомому континенті, чи впоралися ви з вивченням нового матеріалу? Проведемо тестування. (Тестування MyTestPro)
Учитель. Що вам сподобалось на уроці? Що було важким для вас?
Зобразіть свій настрій за допомогою смайликів. Побажання: If (true) then Write (‘Відпочиваємо!’); Else write(‘Працюємо!’); While (true) do Rest(); Repeat Do(); Do(): Do(): Until (false);
|
Урок подорож Тема: Цикли з передумовою та після умовою Мета: продовжити формувати в учнів поняття про програмування, циклічні програми; закріпити вміння та навики написання програм з циклом... |
Лекція Р 4 Тема: Вказівка повторення (цикли) Вказівка повторення з передумовою – while призначена для організації багатократного виконання групи вказівок (тіло циклу) до тих... |
Урок №87 Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів.( Урок подорож.) Мета. Формувати вміння та навички учнів додавати і віднімати десяткові дроби, розвивати |
Тема Квіти-символи року (урок подорож) |
Тема: «Підсумковий урок за романом Джонатана Свіфта «Мандри Лемюеля... Тема: «Підсумковий урок за романом Джонатана Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера. «Подорож до Ліліпутії» |
Урок в 5 класі за темою «Множення і ділення натуральних чисел» Тема нашого уроку сьогодні «Множення і ділення натуральних чисел». Друзі, сьогодні ми з вами відправимося в подорож по стежинкам... |
Урок-подорож у 5-му класі. Тема: «Країна Бухгалтерія» Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Натуральні числа та дії над ними» |
Урок-подорож, урок-дослідження. 1 «Кримські сонети» Адама Міцкевича – ностальгія за батьківщиною; їх відлуння в українській та російській літературах |
Урок подорож по сторінкам Червоної книги Готуючи урок,автор використовувала Червону книгу України та підручник з біології різних років видання |
Уроку: Урок: Тема: Зрілий вік. Розвиток статевих клітин. Оваріальний і менструальний цикли Мета: ознайомити учнів з особливостями зрілого віку, розвитком статевих клітин, оваріальним і менструальним циклом: розвивати вміння... |