|
Скачати 41.89 Kb.
|
Тема 8. Системи лінійних рівнянь із двома змінними Урок № 73 Тема. Системи двох лінійних рівнянь із двома змінними та графічний спосіб розв'язування систем Мета: засвоїти знання щодо залежності кількості розв'язків системи лінійних рівнянь від співвідношення коефіцієнтів a, b, c цих рівнянь; вироблення вмінь застосовувати названу ознаку під час графічного розв'язання систем рівнянь; подальше вдосконалювати вміння розв'язувати системи лінійних рівнянь графічним способом. Тип уроку: засвоєння нових знань. Хід уроку I. Організаційний момент
II. Перевірка домашнього завдання Перевірити на уроці бажано не тільки розв'язання письмових вправ, але й теоретичну частину. Тому на початку уроку пропонуємо учням контрольні запитання (див. попередній урок), а потім проводимо інтерактивну вправу «Мікрофон». Після перевірки теоретичних знань, організуємо перевірку розв'язання письмових вправ або:
III. Формулювання мети й завдань уроку Після перевірки домашнього завдання (виконання письмових вправ на оволодіння теорією), маючи на увазі графічні уявлення щодо розв'язування систем лінійних рівнянь, ставимо запитання: чи завжди система двох лінійних рівнянь має розв'язок та чи завжди цей розв'язок можна знайти графічним способом. Як впевнитися в цьому, адже навіть якщо розв'язок є, але точка значно віддалена від початку відліку після побудови графіка, її можна й не побачити. Тому необхідно «винайти» точний метод для перевірки чи є взагалі в системі розв'язки, і якщо є, то скільки їх може бути. IV. Актуалізація опорних знань Виконання усних вправ
1) у = 12х – 10; 2) у = 4 – 0,5х; 3) у = 15х; 4) у = х(1 – х); 5) у = 11; 6) ; 7) ?
1) 7х – 2у = 6; 2) у – х2 = 9; 3) 3х + 0у = 5; 4) 1,5у + 0х = 5; 5) 4х – у = 0. V. Вивчення нового матеріалу Дослідження числа розв'язків системи двох лінійних рівнянь з двома змінними на основі графічних уявлень і знань, властивостей графіків лінійних функцій є основною дидактичною метою уроку. Після повторення питань: а) що є графіком лінійної функції; б) яка умова різних випадків взаємного розташування графіків двох лінійних функцій та в) як із лінійного рівняння виразити у через х (див. попередній етап уроку) учням можна запропонувати практичні завдання.
1) 2) 3)
Після виконання та обговорення результатів узагальнюємо та коригуємо висновки й заносимо відповідні записи в зошити.
VI. Закріплення знань, вироблення вмінь Виконання усних вправ
Виконання письмових вправ
1) 2) 3) 4)
1) має нескінченно багато розв'язків? Знайдіть два такі розв'язки; 2) має один розв'язок? Знайдіть такий розв'язок; не має розв'язків?
VII. Підсумки уроку Серед рівнянь 2х + у = 3; 2х + 2у = 6 та 2х + 2у = 3 оберіть таке, щоб разом із рівнянням х + у = 3 вони утворили систему, що має: 1) один розв'язок; 2) безліч розв'язків; 3) не має розв'язків. VIII. Домашнє завдання № 1. З'ясуйте, чи має система розв'язки та скільки. Для систем, що мають один розв'язок, відшукайте його, побудувавши графіки рівнянь: 1) 2) 3) № 2. Знайдіть які-небудь три розв'язки системи: 1) 2) № 3. На прямій, яка є графіком рівняння 4х + 9у = 1, узято точку, ордината якої дорівнює 1. Знайдіть абсцису цієї точки. БАБЕНКО С.П. Уроки алгебри. 7 клас |
Графічний спосіб розв’язування систем лінійних рівнянь із двома змінними Учитель Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати тему «Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними графічним способом».... |
Урок №80 Тема. Розв'язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь Мета: відпрацювати навички застосування схеми розв'язання текстових задач на складання системи лінійних рівнянь із двома змінними... |
УРОК №76 Тема уроку. Розв'язування вправ на розв'язування систем... Мета уроку: формування вмінь учнів розв'язувати системи лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання |
УРОК №71 Тема уроку. Системи рівнянь Мета уроку: формування понять: «система рівнянь з двома змінними»; «розв'язки системи лінійних рівнянь з двома змінними»; «ознайомлення... |
Урок №72 Тема. Система двох лінійних рівнянь із двома змінними та її розв'язок Щоб зекономити час, перевіряємо тільки вправи підвищеного рівня складності: №1, а також №3, який є підготовчим для сприйняття способу... |
УРОК №75 Тема уроку. Спосіб додавання Мета уроку: ознайомлення учнів із розв'язуванням систем лінійних рівнянь способом додавання; засвоєння алгоритму розв'язування систем... |
Урок №78 Тема. Розв'язування задач за допомогою системи лінійних рівнянь Для перевірки рівня засвоєння змісту алгоритму та вмінь розв'язувати системи лінійних рівнянь із двома змінними способом додавання... |
УРОК №70 Тема уроку. Розв'язування вправ на читання та побудову графіків... Мета уроку: формування вмінь учнів читати і будувати графіки лінійних рівнянь з двома змінними |
Урок 1 Тема: Рівняння з двома змінними Завдання уроку: Навчитись розрізняти рівняння з двома змінними, вивчити означення лінійного рівняння з двома змінними, розв’язків... |
Уроку: Системи лінійних рівнянь з двома змінними Мета уроку: Формування вмінь розв’язувати системи лінійних рівнянь з двома змінними графічним способом |