|
Скачати 101.73 Kb.
|
Урок геометрії у 7 класі Анотація Даний урок входить в серію уроків з геометрії, об’єднаних однією темою «Трикутники». На уроці використовується фронтальна, індивідуальна, робота в парах, групова форми роботи. Значна увага приділяється практичній направленості уроку. Учні доводять теорему, використовуючи результати завдань практичної роботи; самостійно роблять висновки та застосовують вивчений матеріал до розв’язування практичних задач. Важливим етапом уроку є самооцінка результатів своєї діяльності. Тема: Сума кутів трикутника. Мета: освітня: сформулювати та довести теорему про суму кутів трикутника; домогтися засвоєння теореми та наслідків з неї; сформувати вміння застосовувати цю теорему до розв’язування задач; формувати елементи інформаційної компетентності; активізувати пізнавальну активність учнів; розвивальна: розвивати навички практичної діяльності з геометричними інструментами; формувати вміння міркувати, аналізувати й робити висновки; розвивати творчі здібності й логічне мислення, кругозір учнів; виховна: виховувати активність, увагу, інтерес до нових знань і прагнень їх набувати; вміння використовувати власний досвід; віру в свої сили; формувати навички самоконтролю. Тип уроку: засвоєння нових знань. Обладнання: робочі зошити; таблиця; паперовий набір трикутників; ножиці; набір креслярських інструментів; олівець; портрети вчених; листки самоконтролю; сигнальні трикутники. Очікувані результати: після уроку учні зможуть:
Епіграф: «Геометрія – правителька всіх розумових досліджень.» М.В.Ломоносов Хід уроку І. Організаційний етап. 1. Привітання. - Любі діти! Добрий день! Всім бажаю я вам, друзі, сил, натхнення на весь день. 2. Перевірка готовності учнів до уроку. Налаштування їх на роботу. Кожен з вас приготувався. На перерві постарався. Сіли рівно, повернулись, Одне одному всміхнулись Настрій на урок взяли Працювати почали. Зробимо в науку крок Розпочнемо вже урок. 3. Листок самооцінки.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності. Девіз уроку: Природа говорить мовою математики, букви цієї мови: трикутники, кола … Г.Галілей На сьогоднішньому уроці ми вивчимо одну з найбільш важливих теорем геометрії «Сума кутів трикутника» і будемо застосовувати її при розв’язуванні задач. Розв’язування задач – практичне мистецтво, подібне плаванню, ковзанню на лижах або грі на фортепіано: навчитися йому можливо тільки наслідуючи гарним зразкам і постійно практикуючись. «Якщо ви бажаєте навчитися плавати, то сміливіше входьте в воду, а якщо бажаєте навчитися розв’язувати задачі, то розв’язуйте їх,» - казав видатний математик Д.Пойа. Живемо ми з вами, діти, у віці нових стрімких відкриттів. Це і інформаційні технології, супутникове телебачення, атомні електростанції, міжнародна торгівля. Щоб належно користуватися такими відкриттями, а тим більше робити нові, потрібні знання. Тому всі ви повинні бути зацікавленими в тому, щоб здобути достатні знання і вміння. Сьогодні на уроці ми з вами зробимо відкриття – власноруч доведемо теорему про суму кутів трикутника. ІІІ. Підготовка учнів до засвоєння нового матеріалу, актуалізація опорних знань. Знати – це насамперед уміти користуватися знаннями. Репродуктивна бесіда з учнями.
IV. Вивчення нового матеріалу. Робота з випереджальним домашнім завданням.
З моделей кутів скласти трикутник. Чи завжди це можливо? - Робимо висновок: Щоб існував трикутник, необхідно мати три кута, але недостатньо. 4. Виконання практичної роботи. Мета: наочно переконатися, що сума кутів трикутника дорівнює 1800. Форма: робота в парах. Обладнання: паперові трикутники, ножиці. Інструктаж з ТБ. Завдання 1. Взяти модель трикутника, відрізати його кути (малюнок а). Від однієї точки на папері відкласти відрізані кути (малюнок б). а) б) 2 2 1 3 1 3 Висновок:
Діти за допомогою цих питань самостійно формулюють теорему. Завдання 2. Відрізати два кути і прикласти до третьої вершини, щоб утворився розгорнутий кут. В 1 2 3 1 3 А С 5. Розглянемо доведення теореми і запишемо в зошитах. Учитель задає запитання, діти, відповідаючи на них, доводять теорему. Розглянемо ∆АВС і доведемо, що <�А + <�В + <�С = 1800. М А N 4 5 2 1 3 В С
[ <4 + <3 + <5 = 1800 ]
<1 + <2 + <3 = 1800 Теорему доведено.
Фізкультхвилинка. Встаньте, діти, посміхніться За щасливий день зимовий Землі нашій поклоніться І до сонця потягніться Веретеном покрутіться Раз – присядьте, Два – присядьте І за парти тихо сядьте. Продовжуємо працювати. V. Первинне усвідомлення нового матеріалу. Будь-яка теорія важлива для практики. Ч.Колтон 1. Знайти невідомий кут трикутника за даними на малюнках (завдання розібрати разом) а) б) в) х х 650 470 560 х х х г) д) 600 х 530 х 1150 480 2. Задачі, що винесено на урок, можна умовно поділити на три групи (Групова робота). 1) Задачі на безпосереднє застосування теореми. Впр. № 338, 340, 341. 2) Задачі на застосування теореми про суму кутів трикутника разом із властивістю кутів рівнобедреного трикутника. Впр. № 346, 348. 3) Задачі на застосування наслідків теореми. Чи може трикутник із кутом 400 дорівнювати трикутнику з кутом 1400. 3. Виконання тестової роботи. Варіант І 1) Чи можуть два кути трикутника дорівнювати 1000 і 800? а) так, б) ні 2) У трикутнику АВС кут А дорівнює 250, кут С на 100 більший від кута А. Знайдіть кути В і С. а) 350, 1200; б) 1100, 350; в) 1300, 350. 3) Один із кутів рівнобедреного трикутника дорівнює 1080. Знайдіть решту кутів. а) 720, 360; б) 720, 720; в) 360, 360. 4) Якщо два кути трикутника 300 і 800, то третій кут … а) 700; б) 900; в) 400; г) 2500. 5) Якщо два кути трикутника 100 і 600, то бісектриса третього кута утворює зі стороною кут, що дорівнює … а) 700; б) 1100; в) 350; г) 550. 6) Якщо один з кутів прямокутного трикутника дорівнює 500, то інший гострий кут дорівнює … а) 500; б) 800; в) 400; г) 300. Варіант ІІ 1) Чи можуть два кути трикутника дорівнювати 980 і 800? а) так, б) ні 2) У трикутнику АВС кут В дорівнює 430, кут А на 200 більший від кута В. Знайдіть кути А і С. а) 630, 740; б) 770, 630; в) 1170, 630. 3) Один із кутів рівнобедреного трикутника дорівнює 920. Знайдіть решту кутів. а) 440, 560; б) 880, 880; в) 440, 440. 4) Якщо два кути трикутника 200 і 1000, то третій кут … а) 1200; б) 1300; в) 1400; г) 600. 5) Якщо кут між бічними сторонами рівнобедреного трикутника дорівнює 700, то кут при основі дорівнює … а) 550; б) 800; в) 400; г) 650. 6) Якщо один з кутів прямокутного трикутника дорівнює 600, то інший гострий кут дорівнює … а) 200; б) 600; в) 400; г) 300. VI. Заключна хвилинка пізнавального характеру.
Багато загадкових історій існує про Бермудські острови, що лежать в Атлантичному океані на схід від Північної Америки. Вони були відкриті на початку XVI ст. османським мореплавцем Х. Бермудесом і названі ним островами Диявола через важкі умови навігації. З того часу цей район, що називають Бермудським трикутником (його вершинами є Бермудські острови – острів Пуерто-Рико – напівострів Флорида) набув сумної слави. Тут безслідно зникли десятки кораблів та літаків разом з їх пасажирами. До того ж жоден із них не подавав сигналу тривоги. Що викликає такі аномальні явища – не відомо. Деякі вчені вважають, що тут зароджуються магнітні бурі, тому й неможливим є радіозв’язок. - І так діти. Кути такого трикутника виміряти неможливо, але він також підкоряється вивченій теоремі. А яку величину можна знайти? (Діти відповідають «периметр»). Це і буде одним з домашніх завдань. VII. Підсумок уроку. Оцінювання.
Активність, апатія, ввічливість, упертість, гуманність, діловитість, дисциплінованість, допитливість, ініціативність, наполегливість, недбалість, організованість. VIII. Домашнє завдання.
ІХ. Рефлексія. Діти по ходу уроку заповнюють листок самооцінки, далі підраховують свої бали, на нижньому рядочку вказують колір сигнального трикутника. Вчитель разом з дітьми виставляє оцінки, враховуючи активність учнів на уроці. - А тепер дайте оцінку своїм знанням і умінням, отриманим на уроці, підніміть сигнальні трикутники, які лежать у вас на партах. - на уроці мені було все зрозуміло - мої навички сформовані значною мірою
(посоромився)
Х. Заключне слово вчителя. Ви до знань зробили ще крок, У навчанні бажаю удачі! Хай цікавим буде Вам кожний урок І розв’язуються правильно задачі. - До зустрічі. Література Навчально-методичне забезпечення уроку
|
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН з геометрії (академічний рівень) на 201... Систематизувати та узагальнити матеріал курсу планіметрії за темою «Трикутники і коло» |
Урок узагальнення і систематизації знань з геометрії в 7 класі на тему: «Трикутники» У тупокутному трикутнику АВС АВ=12 см, АС=15 см, ВС=10 см. Який кут трикутника тупий? |
Урок геометрії у 8 класі. Тема: Подібні трикутники Мета: Ознайомити учнів з означенням подібних трикутників; навчати використовувати означення подібних трикутників для знаходження... |
УРОК №27 Тема. Трикутники, рівність трикутників «Трикутники» (означення трикутника і його елементів, види трикутників, сума кутів трикутника, ознаки рівності трикутників); повторити,... |
ГЕОМЕТРІЯ. 10-й клас Користуючись історичними даними, доцільно показати, що практика є головним джерелом і рушійною силою розвитку геометрії; розповісти... |
УРОК-КАЗКА (1 клас) Збірка містить розробки уроків в 1 – 4 класах з використанням інноваційних технологій навчання та оригінальний дидактичний матеріал... |
Конспекти уроків за темою Художньо-технічні особливості вишивки різних регіонів України (художні особливості, матеріал та техніка виконання) |
Узагальнення досвіду за темою Сьогодні однією з актуальних залишається проблема охоплення дітей в позаурочний час. Для цього в кожному районі Луганська функціонують... |
Радищев писав у книзі «Путешествие из Петербурга в Москву»: «…кто... Дидактичний матеріал до уроків світової літератури за темою «О. Пушкін. Лірика. (9 клас)» |
Урок контролю, оцінки й корекції знань. Х і дуроку І. Мотивація навчальної... Ви розмірковували над цим, хотіли бути схожими на улюблених героїв, а сьогодні виконаєте першу в цьому навчальному році різнорівневу... |