№ з/п
|
Дата
|
Зміст навчального матеріалу
|
К-сть
годин
|
Експеримент
|
Викори-
стання
ІКТ
|
Примітка
|
Повторення та поглиблення основних хімічних понять курсу хімії 7-го класу.
Розрахунки в хімії (20 год + 3 резервних)
|
1.
|
|
Інструктаж з БЖД.
Хімія наука про речовини та їх перетворення. Структурні частинки речовини: молекули, атоми, йони.
|
1
|
|
|
|
2.
|
|
Хімічні елементи, їх назви і символи. Атоми як форма існування хімічних елементів.
|
1
|
|
|
|
3.
|
|
Поняття про будову атома: ядро, електрони. Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносна атомна маса.
|
1
|
|
|
|
4.
|
|
Прості та складні речовини.
|
1
|
Дем. 1. Зразки простих (металів і неметалів) і складних речовин.
|
|
|
5,
6
|
|
Валентність елементів та хімічні формули.
|
2
|
|
|
|
7.
|
|
Відносна молекулярна маса.
Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою.
|
1
|
|
|
РЗ
|
8.
|
|
Фізичні та хімічні явища.
|
1
|
|
|
|
9.
|
|
Практична робота. Хімічні явища.
|
1
|
|
|
|
10.
|
|
Вхідна моніторингова контрольна робота.
|
1
|
|
|
|
11.
|
|
Маса і кількість речовини. Моль – одиниця кількості речовини. Стала Авогадро.
|
1
|
Дем. 3. Колекція речовин кількістю речовини 1 моль
|
|
|
12.
|
|
Обчислення числа атомів (молекул) у певній кількості речовини.
|
1
|
|
|
РЗ
|
13.
|
|
Молярна маса. Молярний об’єм газів.
|
1
|
|
|
|
14.
|
|
Обчислення за хімічною формулою молярної маси , маси і кількості речовини.
|
1
|
|
|
РЗ
|
15.
|
|
Відносна густина газів.
|
1
|
|
|
РЗ
|
16, 17
|
|
Виведення найпростіших формул за даними кількісного аналізу.
|
1
|
|
|
РЗ
|
18.
|
|
Поняття про масову частку елемента в складній речовині.
|
1
|
|
|
РЗ
|
19.
|
|
Обчислення масової частки елемента в речовині.
|
1
|
|
|
РЗ
|
20
|
|
Закон збереження маси речовин. Хімічні рівняння.
|
|
Дем. 2. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин.
|
|
|
21, 22.
|
|
Обчислення за хімічними формулами.
|
2
|
|
|
РЗ
|
23.
|
|
Контрольна робота.
|
1
|
|
|
|
Тема 1. Основні класи неорганічних сполук (45 год + 1 год з резерву)
|
24.
25.
|
|
Оксиди, їхній склад, назви, класифікація, визначення, поширення в природі.
|
2
|
|
|
ДЕМ.
|
26.
|
|
Вода як найважливіший природний оксид (її значення в природі, побуті, суспільному виробництві, фізичні властивості води, колообіг води в природі). Охорона природних водойм від забруднення.
|
1
|
|
|
|
27.
|
|
Очищення питної води на водоочисних станціях. Добування дистильованої води.
|
1
|
|
|
|
28.
|
|
Хімічні властивості води (взаємодія з металами, оксидами металічних і неметалічних елементів, термічний розклад води, її каталітична здатність).
|
1
|
Дем. 4-7. Вз води з натрієм.
Вз. кислотних та основних оксидів з водою й випробування добутих розчинів індикаторами.
Розклад води електричним струмом.
Каталітична дія води (на прикладі сухих порошків йоду і цинкового пилу).
|
|
|
29.
30.
|
|
Розв’язування задач. (розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів або продуктів реакції)
|
2
|
|
|
РЗ
|
31.
|
|
Кислоти, їх склад, назви, класифікація, визначення. (кислотні залишки, фізичні властивості кислот, поширення в природі).
|
1
|
|
|
ДЕМ.
|
32.
33.
34
|
|
Хімічні властивості кислот.
Витискувальний ряд металів.
Заходи безпеки під час роботи з кислотами. (зміна забарвлення індикаторів, вз. з металами, оксидами й гідроксидами металічних елементів, солями; Реакція обміну, реакція нейтралізації.)
|
3
|
Дем. 8. Реакція нейтралізації.
Л.д.1. Дія розчинів кислот на інд.
|
|
|
35.
|
|
Хлоридна кислота (добування, властивості, застосування).
|
1
|
Дем. 9. Добування хлоридної кислоти і досліди з нею.
Л.д. 2 Вз. НСІ з металами.
|
|
|
36.
37.
|
|
Узагальнення знань з тем «Оксиди. Кислоти».
|
2
|
|
|
|
38.
|
|
Контрольна робота.
|
1
|
|
|
|
39.
40.
|
|
Основи, їх склад, назви, класифікація, визначення. Заходи безпеки під час роботи з лугами (фізичні властивості основ, поняття про луги).
|
2
|
|
|
ДЕМ.
|
41.
42.
|
|
Хімічні властивості основ(зміна забарвлення індикаторів, вз. з кислотами, реакція нейтралізації як вид реакції обміну, вз. лугів з оксидами неметалічних елементів, розклад нерозчинних основ при нагріванні).
|
2
|
Дем.10. Вз. СО2 з розчином Са(ОН)2 і твердим NaOH.
Л.д. 3-5. Дія розчинів лугів на Інд. Вз. лугів і нерозчинних основ з кислотами. Розкладання нерозчинних основ при нагріванні.
|
|
|
43.
|
|
Поняття про амфотерні оксиди і гідроксиди.
|
1
|
Дем. 11. Доведення амфотерності цинк гідроксиду.
|
|
|
44.
|
|
Практична робота. Добування цинк гідроксиду і доведення його амфотерності.
|
1
|
|
|
|
45.
46.
|
|
Розв’язування задач (розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів або продуктів реакції).
|
2
|
|
|
РЗ
|
47.
48.
|
|
Солі, їх склад, назви, класифікація, визначення (поширення солей в природі, їх практичне значення, фізичні властивості, кислі солі, кристалогідрати)
|
2
|
|
|
ДЕМ.
|
49.
50.
|
|
Хімічні властивості середніх солей (вз. з металами, кислотами, лугами, іншими солями).
|
2
|
Дем. 12. Вз. натрій карбонату з хлоридною кислотою.
|
|
|
51.
|
|
Обчислення масової частки кристалізаційної води в кристалогідратах.
|
1
|
|
|
РЗ
|
52.
53.
|
|
Добування оксидів, кислот, основ, солей.
|
2
|
|
|
|
54.
|
|
Практична робота. Дослідження хімічних властивостей основних класів неорганічних сполук.
|
1
|
|
|
|
55.
56.
|
|
Генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук.
|
2
|
|
|
|
57
58.
|
|
Розв’язування задач (розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів або продуктів реакції за відомими даними про вихідні речовини, одна з яких узята в надлишку)
|
2
|
|
|
РЗ
|
59.
60.
|
|
Узагальнення й систематизація знань з теми.
|
2
|
|
|
|
61.
|
|
Практична робота. Розв’язування експериментальних задач.
|
1
|
|
|
|
62.
|
|
Контрольна робота.
|
1
|
|
|
|
63.
|
|
Аналіз контрольної роботи.
|
1
|
|
|
|
64.
|
|
Розв’язування задач (розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів або продуктів реакції за відомими даними про вихідні речовини, одна з яких узята в надлишку)
|
1
|
|
|
РЗ
|
65.
|
|
Значення експериментального методу в хімії.
|
1
|
|
|
РЗ
|
66.
|
|
Вплив неорганічних речовин на навколишнє середовище і здоров’я людини.
|
1
|
|
|
|
67. 68.
|
|
Розв’язування розрахункових та експериментальних задач.
|
1
|
|
|
РЗ
|
69.
|
|
Поточна моніторингова контрольна робота.
|
1
|
|
|
|
ПЕРІОДИЧНИЙ ЗАКОН І ПЕРІОДИЧНА СИСТЕМА ХІМІЧНИХ ЕЛЕМЕНТІВ Д.І. МЕНДЕЛЄЄВА. БУДОВА АТОМА (40 год + 4 год з резерву)
|
70.
|
|
Історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів.
|
1
|
|
|
|
71.
|
|
Поняття про природні групи елементів - лужні метали, галогени.
|
1
|
Дем.12. Зразки лужних металів і галогенів.
|
|
|
72.
|
|
Лужні метали, інертні елементи, галогени.
|
1
|
|
|
|
73.
|
|
Періодична система Д.І.Менделєєва (Історія відкриття періодичного закону й періодичної системи хімічних елементів Д.І.Менделєєва).
|
1
|
|
|
|
74.
75.
|
|
Періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва (коротка форма).
|
2
|
|
|
|
76.
|
|
Будова атома. Модель атома Е. Резерфорда. Атомний номер елемента – заряд ядра його атома.
|
1
|
|
|
|
77.
|
|
Фізичний зміст періодичного закону. Сучасне формулювання періодичного закону.
|
1
|
|
|
|
78.
|
|
Склад атомних ядер (поняття про нуклонне число і нукліди). Ізотопи стабільні та радіоактивні.
|
1
|
|
|
|
79.
80.
|
|
Радіоактивний розпад хімічних елементів (Поняття про радіоактивність). Ядерні реакції і період напіврозпаду.
|
1
|
|
|
|
81.
82.
|
|
Шкідлива дія радіоактивного випромінювання (радіації).
|
2
|
|
|
|
83.
|
|
Контрольна робота.
|
1
|
|
|
|
84.
|
|
Рух електронів у атомі (поняття про орбіталь, форми орбіталей).
|
1
|
|
|
|
85.
|
|
Будова електронної оболонки атома (взаємодія електронів із ядром, енергетичні рівні й підрівні, послідовність їх заповнення електронами).
|
1
|
|
|
|
86.
|
|
Будова електронної оболонки атома
|
1
|
Дем. 14. Моделі будови атомів елементів малих періодів, набори трафаретів моделей атомів.
|
|
|
87.
|
|
Будова електронної оболонки атома
|
1
|
|
|
|
88.
89.
|
|
Принцип мінімальної енергії. Правило Клечковського, принцип Паулі, правило Хунда.
|
2
|
|
|
|
90.
|
|
Періодична система хімічних елементів та електронні структури атомів.
|
1
|
|
|
|
91.
|
|
Періодична система хімічних елементів та електронні структури атомів.
|
1
|
|
|
|
92.
93.
|
|
Напівдовга форма періодичної системи.
|
2
|
|
|
|
94.
|
|
Залежність властивостей елементів від періодичної зміни електронних структур атомів.
|
1
|
|
|
|
95.
|
|
Залежність властивостей елементів від періодичної зміни електронних структур атомів.
|
1
|
|
|
|
96.
|
|
Поняття про радіус атома, енергію йонізації, електронегативність, спорідненість до електрона.
|
1
|
|
|
|
97.
|
|
Поняття про радіус атома, енергію йонізації, електронегативність, спорідненість до електрона.
|
1
|
|
|
|
98.
|
|
Контрольна робота.
|
1
|
|
|
|
99.
|
|
Характеристика хімічних елементів за місцем у періодичній системі та будовою атома.
|
1
|
|
|
|
100.101.
|
|
Характеристика хімічних елементів за місцем у періодичній системі та будовою атома.
|
2
|
|
|
|
102.
103.
104.
|
|
Розв’язування задач та вправ.
|
2
|
|
|
|
105.
|
|
Значення періодичного закону як закону про єдність і взаємозв’язок хімічних елементів для наукового розуміння природи та розвитку науки.
|
1
|
|
|
|
106.
107.
|
|
Життя і діяльність Д.І.Менделєєва
|
2
|
|
|
|
108.
109.
|
|
Узагальнення і систематизація знань з теми.
|
2
|
|
|
|
110.
|
|
Контроль рівня навчальних досягнень з теми «ПЗ і ПСХЕ Д.І.Менделєєва. Будова атома».
|
1
|
|
|
|
111.
|
|
Аналіз та коригування знань.
|
1
|
|
|
|
ХІМІЧНИЙ ЗВ'ЯЗОК.
БУДОВА РЕЧОВИНИ
(15 год + 5 год з резерву)
|
112.
|
|
Сутність хімічного зв’язку (взаємодія атомів).
|
1
|
|
|
|
113.
114.
|
|
Утворення ковалентного зв’язку. Полярний і неполярний ковалентні зв’язки.
|
2
|
Дем. 15. Моделі орбітальної будови атомів
|
|
|
115.
116.
|
|
Довжина, полярність, напрямленість ковалентного зв’язку.
|
2
|
Дем. 15. Моделі орбітальної будови атомів
|
|
|
117.
|
|
Йонний зв'язок.
|
|
Дем. 15. Моделі орбітальної будови атомів
|
|
|
118.
119.
|
|
Електронні та структурні формули речовин.
|
2
|
|
|
|
120.
121.
|
|
Кристалічні ґратки – молекулярні, атомні, йонні. Залежність деяких фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток.
|
2
|
Дем. 16. Моделі просторових ґраток натрій хлориду, алмазу, твердого карбон (І\/) оксиду.
|
|
|
122.
|
|
Складання моделей молекул і кристалів речовин з різними типами хімічного зв’язку.
|
1
|
Лабораторний дослід 6.
|
|
|
123.
124.
|
|
Валентність атомів елементів (пояснення її на основі електронних структур атомів і утворення хімічних зв’язків). Ступінь окиснення.
|
2
|
|
|
|
125.
126.
127.
|
|
ОВР
|
3
|
Дем. 17. Приклади окисно-відновних реакцій (взаємодія йоду з металами тощо).
|
|
|
128.
129.
|
|
Розв’язування задач та вправ.
|
2
|
|
|
|
130.
|
|
Узагальнення і систематизація знань з теми.
|
1
|
|
|
|
131.
|
|
Контроль рівня навчальних досягнень з теми «Хімічний зв'язок. Будова речовини».
|
1
|
|
|
|
132.
133.
|
|
Повторення та систематизація знань з теми «Основні класи неорганічних сполук»
|
2
|
|
|
|
134.
135.
|
|
Повторення та систематизація знань з теми «ПЗ і ПСХЕ Д.І. Менделєєва. Будова атома».
|
2
|
|
|
|
136.
|
|
Вихідна моніторингова контрольна робота.
|
1
|
|
|
|
137.
|
|
Аналіз та коригування знань.
|
1
|
|
|
|
138.
139.
|
|
Узагальнення матеріалу, вивченого за рік.
|
2
|
|
|
|
140.
|
|
Екскурсія.
|
1
|
|
|
|