План навчального проекту
Автор навчального проекту:
|
Прізвище, ім’я та по-батькові:
|
Штень Ганна Олександрівна
|
Місце роботи / Назва навчального закладу:
|
Вінницький державний педагогічний університет ім. Михайла Коцюбинського.
Інститут математики, фізики і технологічної освіти
|
Місце проживання автора проекту:
|
Вінницька обл., Вінницький р-н, с. Олександрівка, вул.Зої Космодем’янської 1
|
Відомості про тренінг:
|
Прізвище, ім’я та по-батькові тренера (тренерів):
|
Люльчак Світлана Юріївна
|
Місце проведення тренінгу:
|
Вінницький державний педагогічний університет ім. Михайла Коцюбинського.
|
Дати проведення тренінгу:
|
15.02.2013р.-
|
Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було вказане ваше ім’я як автора проекту?
|
Так Ні
|
Опис проекту
|
Назва проекту:
|
Сакральний оберіг українського народу
|
Основні питання:
|
Ключове питання:
|
Чи цінує сучасна молодь прадавні традиції?
|
Тематичні питання:
|
Як кольори впливають на наші емоції?
Чи справді минуле впливає на майбутнє?
Чи має лялька-мотанка магічну силу?
|
Змістові питання:
|
З якою метою виготовлялись ляльки- мотанки?
Чи вірите ви у магічні властивості ляльки?
Що таке солярний хрест?
Що називають сакральними оберегами ?
Які існують види прадавніх ляльок-мотанок?
Що таке кольорознавство?
Які матеріали необхідні для виготовлення мотанки?
Які найвідоміші майстри з виготовлення ляльок?
У яких магічних обрядах використовувалась лялька-мотанка?
|
Стислий опис:
|
Навчальний проект «Сакральний оберіг українського народу» передбачає вивчення, дослідження та виготовлення ляльки- мотанки.
Лялька-мотанка (або вузликова лялька) є прадавнім сакральним оберегом. Їй вже майже 5000 років, вона з’явилася з тих пір, як почали вирощувати льон. Це була не просто іграшка. Вважалося, що вона захищала людину від неприємностей та бід.
Участь у проекті, навчить учнів збирати та аналізувати спеціальну і додаткову літературу, працювати та відсортовувати необхідну інформацію з мережі Інтернет, створювати web-сайт, презентацію, опубліковувати власні дослідження, статті з цікавою інформацією у щотижневій газеті(буклеті).
Учні набудуть навиків організації колективної роботи.
Отримавши завдання, учні об’єднуються у 3 команди.
Перша команда- «Веселка»- досліджує питання «Як кольори впливають на наші емоції?». Тобто вивчає основні правила добору та символічне значення кольорів при виготовленні ляльки , різновиди ляльок, створює учнівську презентацію.
Друга команда- «Історики»- Вивчає історію виникнення ляльки-мотанки і відповідає на запитання «Чи справді минуле впливає на майбутнє?». Крім того, команда знайомиться з діяльністю сучасних майстрів з виготовлення ляльок. Члени команди створюють учнівську публікацію.
Третя команда- «Чародії» - Досліджує магічні властивості ляльки-мотанки та магічні обряди у яких використовувалась лялька. Вивчає призначення солярного хреста. («Чи має лялька-мотанка магічну силу?»). Учні створюють веб-сайт.
|
Навчальні предмет(и): відмітити предмети, з якими пов’язаний ваш навчальний проект
|
Основи економіки
Українська мова і література
Зарубіжна література
Музика, образотворче мистецтво
Інформатика
Всесвітня історія
Іноземна мова
|
Людина і суспільство/Основи філософії
Я і Україна/Довкілля/ Природознавство
Фізика, астрономія
Математика
Фізична культура, ОБЖ, ДПЮ
Біологія
|
Географія
Хімія
Історія України
Основи правознавства
Трудове навчання
Інше:
Інше:
інше:
|
Класи: відмітити класи, яких стосується ваш навчальний проект
|
1–4
5-7
Інше: 7-8
|
8-9
10-11
Інше: учителі
Інше:батьки
|
Державні освітні стандарти та навчальні програми:
|
Освітня галузь «Трудове навчання»
Конструкційні матеріали і їх вибір
Види конструкційних матеріалів, які застосовуються для виготовлення виробів: тканини (бавовняні, льняні), фольга. Натуральні (природні) матеріали. Підбір конструкційних матеріалів.
Види технологічних процесів. Розмічання. Особливості розмічання на різних конструкційних матеріалах.
Етапи виготовлення виробу (отримання окремих деталей, їх обробка, з'єднання деталей, оздоблення)
З’єднання деталей виробів. Техніко-технологічна документація.
Освітня галузь «Історія»
Археологія про життя найдавніших людей. Речові пам’ятки трипільців.
Розвиток науки і техніки. Література і мистецтво.
Розвиток культури (1945 – поч. ХХІ ст.)
Основні тенденції і течії розвитку світової культури.
Освітня галузь «Образотворче мистецтво»
Асоціативно-образна форма
Розвиток естетичного сприймання і цілісного бачення предметів та явищ навколишнього світу, вміння виділити основне у явищах буття.
Людина та предметний світ
Розширення уявлень про духовну й матеріальну культурну спадщину, національні особливості мистецтва, праці та побуту. Засоби виразності виявлення характеру, суті форми: символіка форми, кольору, символіка орнаменту.
Композиційні засоби і прийоми
Організація зображення в композиції:вибір формату аркуша паперу (квадрат, прямокутник вертикальний, горизонтальний); виявлення головного і другорядного у композиції; цілісність форми, композиційний центр, симетрія, асиметрія, рівновага, ритм, колір як акцент.
Художні образи та композиції
Розвиток творчої уяви, композиційного мислення, вміння створювати композиції в різних жанрах образотворчого мистецтва.
Освітня галузь «Інформатика»
Графічний редактор.
Системи опрацювання графічних зображень. Типи графічних файлів. Графічний редактор та його призначення. Робота з графічними файлами. Поняття пікселя. Система вказівок графічного редактора: добір інструментів, добір кольорів.
Текстовий редактор
Системи опрацювання текстів, їх основні функції. Завантаження текстового редактора. Призначення та система вказівок текстового редактора. Введення тексту з клавіатури. Редагування тексту. Перевірка орфографії. Робота з текстовими файлами. Добір та зміна шрифту, розміру, кольору та накреслення символів. Поняття абзацу. Зміна параметрів абзацу.
Використання буфера обміну. Робота з фрагментами текстів – виділення, перенесення, копіювання. Параметри сторінки. Перегляд тексту перед друкуванням. Друкування тексту.
Глобальна мережа Інтернет. Пошук відомостей в Інтернеті
Глобальна мережа Інтернет. Інформаційний зв’язок в Інтернеті. Апаратні, програмні та інформаційні ресурси сучасної мережі Інтернет.
Комп’ютерні презентації. Засоби створення комп’ютерних презентацій
Поняття комп’ютерної презентації. Основне призначення середовища створення комп’ютерних презентацій. Об’єкти середовища створення презентацій та їх властивості. Проектування та створення комп’ютерної презентації. Режими роботи з комп’ютерною презентацією. Слайди з текстом. Презентація як послідовність слайдів. Налагодження і запуск презентації.
Електронні таблиці. Табличний процесор
Поняття електронних таблиць. Табличний процесор та його призначення. Координати клітин. Діапазон клітин. Введення й редагування чисел, формул, текстів. Робота з файлами електронних таблиць. Опрацювання таблиць: копіювання, редагування, вилучення, переміщення, форматування. Пошук даних в електронних таблицях. Використання функцій та операцій для опрацювання даних, поданих в електронній таблиці. Виведення таблиць на друк. Ділова графіка. Побудова діаграм і графіків на основі вмісту таблиць.
|
Навчальні цілі та очікувані результати навчання:
|
Діяльність учнів:
|
Під час роботи над навчальним проектом учні:
Ознайомлюються та поглиблюють свої знання та вміння працювати з інформаційними технологіями.
Усвідомлюють значення креативного та творчого мислення при роботі з композиціями будь-якого направлення та тематики.
Опановують техніки виготовлення ляльки-мотанки.
Осмислюють роль композиції в творах різного жанру.
Удосконалюють свої особисті здібності при роботі в малих групах.
Вчаться самопрезентувати себе перед аудиторією та висловлювати, відстоювати власні думки, переконання тощо.
Вчаться вислуховувати думки інших людей, а вже потім для себе вирішувати актуальність сказаного.
Збирають та обробляють інформацію різного плану та тематики.
Порівнюють основну та додаткову літературу, вибирають головне з цілого матеріалу.
Закріплюють накопичені та здобуті знання, вміння і навички в розробці навчального проекту.
При підготовці і створенні презентації учні формують та вдосконалюють навички мислення високого рівня: аналізувати, компонувати, робити висновки, критикувати, ілюструвати, висовувати гіпотезу, організовувати, планувати, ранжувати, створювати схеми та представляти результати в вигляді діаграм. Учні вдосконалюють навички роботи з документами. Вони на практиці навчаються не тільки аналізувати створені проблеми, але і активно формувати суспільну думку та шукати стратегії та шляхи вирішення проблем навколо себе.
Працюючи в командах, учасники проекту вчаться аналізувати готові роботи та створювати нову публікацію. Вчаться стисло подавати інформацію для публікацій. Розвивають вміння виділяти головне та робити висновки. Учні отримують початкові вміння працювати в середовищі Microsoft Publisher.
Побудувавши діаграму в Excel, учні отримують навички систематизувати, порівнювати зібраний матеріал та правильно його відображати за допомогою діаграм для представлення і аргументування власної думки.
|
Перед початком проекту учні ознайомлюються із презентацією вчителя з якої вони дізнаються про сам проект, його етапи, цілі та завдання.
Учні діляться на групи, розподіляють обов’язки, складають план роботи. Ознайомлюються з критеріями оцінювання презентації. Створюють мультимедійну презентацію в програмі PowerPoint, яку демонструють в актовому залі. Оцінюють за критеріями створену презентацію
Під час створення публікації учні складають план публікації, шукають інформацію в Інтернеті, бібліотеках та підбирають малюнки, пишуть статті, виконують творчі завдання, спілкуються з однолітками та створюють публікацію протягом тижня. Учні презентують свою публікацію вчителю та однокласникам. Оцінюють за критеріями створену публікацію
При створенні Веб-сторінки учні ознайомлюються з критеріями оцінювання Веб-сайтів, обговорюють план дій, розробляють структуру сайту, підбирають матеріали, розробляють анкету і створюють Веб-сайт проекту на яких розміщують інформацію про свій проект. Оцінюють за критеріями створений Веб-сайт.
По закінченні проекту учні проводять майстер-класи для всіх бажаючих.
|
Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту:
|
1 місяць
|
Вхідні знання та навички:
|
Учні повинні володіти основами композиції, малюнку та живопису, щоб вміти передати в ескізному варіанті увесь свій задум щодо створення виробу, володіти знаннями про історію оздоблення виробів з різних матеріалів.
Окрім творчого креативного мислення, учні повинні бути технічно та інформаційно підготовлені, а саме: вміти працювати з такими програмами, як – MS Word, MS Excel, MS Power Point, MS Publisher та іншими для створення презентацій, газет та web-сторінок.
|
Матеріали та ресурси:
|
Обладнання (відмітити необхідні прилади):
|
Фотоапарат
Принтер
Цифровий фотоапарат
Програвач DVD-дисків
Засоби для зв’язку з Інтернетом
|
Лазерний диск
Відеокамера
Проектор
Сканер
Телевізор
|
Комп’ютер(и)
Відеомагнітофон
Обладнання для проведення відеоконференцій
Інше:
|
Програмне забезпечення (відмітити необхідні програми):
|
Бази даних
Табличний процесор
Видавничі системи
Програми для підтримки роботи з електронною поштою
Енциклопедія на компакт-диску
|
Програми опрацювання зображень
Веб-браузер для перегляду веб-сайтів
Програми для створення мультимедійних презентацій
|
Програми для створення веб-сайтів
Текстовий редактор
Програми для створення публікацій
Архіватори
Інше:
|
Друковані матеріали:
|
Е.А. Антонович «Декоративно–прикладне мистецтво.– Львів:Світ, 1998
Державна Національна Програма «Освіта» - (Україна ХХІ століття).
Комарова Т.С. Методика обучения изобразительной деятельности и конструированию. - М.: Просвещение, 1985. - 271 с.
Комарова Т.С., Сакулина Н.П. Методика обучения изобразительной деятельности и конструированию. - М.; Просвещение, 1991. - 248 с.
Косминская В.Б., Халезова Н.Б. Основы изобразительного искусства и методики руководства изобразительной деятельностью детей. - М.; Просвещение, 1987. - 128 с.
Пантелеев Г.Н. Декоративное искусство - детям. - М.: Просвещение, 1976. - 141 с.
|
Додаткове приладдя та витратні матеріали:
|
Різні природні матеріали, стрічки, ґудзики, акрилові контура та фарби,
|
Ресурси Інтернету:
|
http://aratta-ukraine.com/sacred_ua.php?id=94
http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%BE%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BA%D0%B0
http://lelitka.te.ua/lyalka-motanka-majster-klas/
http://www.svit-rosy.net.ua/lyalka-motanka-bereginya-rodu/
https://sites.google.com/site/kuklaobereg7/home/znacenna-koloriv-na-lalci
http://kievchaplib.blogspot.com/2012/11/blog-post_2.html
http://www.nosiki.cv.ua/load/ditjacha_literatura/kartki_dlja_rozvitku_maljat/katki_kolori/11-1-0-178
http://www.vyshyvka.info/znaty-vyhotovlenni-oberehu/
http://uk.wikipedia.org/wiki/Кольорознавство
http://ua.textreferat.com/referat-1564-1.html
http://vinnikiplus.in.ua/news/1/2011-05-01-1341
http://uk.wikipedia.org/wiki/Мотанка
http://motanka.ucoz.ru/index/pro_sebe/0-42
http://www.svit-rosy.net.ua/)
http://barvinok.ucoz.net/publ/z_babusinoji_skrini/ljaka_motanka_bereginja_rodu/11-1-0-13.
http://motanka.ucoz.ru/index/0-2
Поделки из пуговиц
Название: Поделки из пуговиц
Автор: Имгарт Ланг
Издательство: Айрис-пресс
Год: 2008
Страниц: 32
|
Інше:
|
Майстер-клас, інтерв’ю з дизайнерами, художниками, психологами, майстрами та літераторами
|
Диференціація навчання:
|
Обдаровані учні:
Учні диференціюються за:
інтересами (для роботи над конкретними напрямками);
за вміннями і навичками володіння створення композицій;
за творчими здібностями;
за володінням навичками роботи з комп’ютером та прикладними програмами;
за загальним рівнем інтелектуальної підготовки.
|
Оцінювання знань та вмінь учнів:
|
Окрім завдань та тестів, учні будуть оцінюватися згідно розроблених форм та критеріїв.
Презентація , публікація, веб-сайт – за змістом оформлення і грамотності.
Форми для оцінювання кожного виду діяльності розроблені і вміщені в Портфоліо. Учні отримують ці критерії оцінювання до початку роботи з проектом для здійснення оцінки своєї роботи.
|
Ключові слова:
|
Композиція, колір, кольорознавство, лялька-мотанка, сакральний оберіг, солярний хрест.
|
Intel® навчання для майбутнього
©2005 Intel Corporation. Всі права захищені
|