Intel® навчання для майбутнього
План навчального проекту
Автор навчального проекту:
|
Прізвище, ім’я та по-батькові:
|
Ніяка Тетяна Віталіївна
|
Місце роботи / Назва навчального закладу:
|
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського
|
Місце проживання автора проекту:
|
Вінницька область, місто Шаргород
|
Відомості про тренінг:
|
Прізвище, ім’я та по-батькові тренера (тренерів):
|
Гордійчук Галина Борисівна
|
Місце проведення тренінгу:
|
|
Дати проведення тренінгу:
|
|
Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було вказане ваше ім’я як автора проекту?
|
Так Ні
|
Опис проекту
|
Назва проекту:
|
Не все ще сказано
|
Основні питання:
|
Ключове питання:
|
Чи правда, що має значення тільки те знання, яке використовується на практиці?
|
Тематичні питання:
|
Чи впливає теорія графів на розвиток інформатики?
Чи завжди гра на користь?
Що ми вже сьогодні можемо зробити для покращення економічного становища міста?
|
Змістові питання:
|
Що таке граф?
Які є види графів?
У вигляді чого можна представити план інтерв’ю?
Що є основою побудови алгоритму?
Що таке алгоритм Дейкстри?
Яку роль відіграють графи при розв’язуванні головоломок?
Як можна прорахувати виграшні позиції?
Чи завжди існують виграшні позиції?
Що лежить в основі схеми доріг?
Що таке маршрут у графах?
Яку роль відіграють оптимізаційні маршрути в нашому житті?
|
Стислий опис:
Проект «Не все ще сказано»
Основним математичним змістом проекту є практичне застосування теорії графів при розв’язуванні олімпіадних задач з інформатики та математики та при побудові оптимальних маршрутів міських доріг.
|
Учні обирають предметну область за своїми інтересами (програмісти, гравці та будівельники) та збирають статистичну інформацію щодо тематичного питання за певний проміжок часу та занотовують її у спеціальний маршрутний листок проекту. Використовуючи ці дані, вони будують алгоритми пошуку найкоротших шляхів у транспортних та комп’ютерних мережах та прораховують виграшні позиції, які використовуються при розв’язуванні головоломок та ігрових задач з теорії графів. Моделюють ситуацію відсутності графів у світі та наводять приклади графів у житті людини..
Учні будуть розробляти інформаційний бюлетень та розробляти веб-сторінки з фотографіями, малюнками та статтями для шкільного веб-сайту. Учні створюватимуть та демонструватимуть свої мультимедійні презентації для класу.
Учні набудуть навиків організації колективної роботи.
|
Навчальні предмет(и): відмітити предмети, з якими пов’язаний ваш навчальний проект
|
Основи економіки
Українська мова і література
Зарубіжна література
Музика, образотворче мистецтво
Інформатика
Всесвітня історія
Іноземна мова
|
Людина і суспільство/Основи філософії
Я і Україна/Довкілля/ Природознавство
Фізика, астрономія
Математика
Фізична культура, ОБЖ, ДПЮ
Біологія
|
Географія
Хімія
Історія України
Основи правознавства
Трудове навчання
Технології
Інше:
інше:
|
Класи: відмітити класи, яких стосується ваш навчальний проект
|
1–4
5-7
Інше:
|
8-9
10-11
Інше:
|
Державні освітні стандарти та навчальні програми:
|
Освітня галузь «Математика»:
Геометричні фігури.
Вивчення геометричних фігур на площині, розвиток просторових уявлень і уяви. Геометричні фігури. Найпростіші геометричні фігури на площині. Уявлення про логічну будову геометрії. Знання означень геометричних фігур на площині.
Початок теорії ймовірностей та елементи статистики.
Випадкові події. Ймовірність випадкової події. Умовні ймовірності. Незалежні випадкові події. Означення ймовірності. (Уявлення про випадкові події та їх ймовірності; способи представлення даних. Знання основних понять, зазначених у змісті. Уміння застосовувати набуті знання під час розв’язування задач прикладного змісту.)
Освітня галузь «Інформатика»:
Глобальна мережа Інтернет. Пошук інформації в Інтернет. Комп’ютерні презентації. Засоби створення комп’ютерних презентацій. Програмні засоби навчального призначення (програми для підтримки навчання математики) Підготовка публікацій за допомогою комп’ютера.Розширений пошук відомостей в Інтернеті. Оцінювання інформаційних ресурсів Інтернету. Авторське право і Інтернет. Безпека в Інтернеті. Алгоритми і алгоритмічні структури. Опис алгоритмів. Методологія проектування програм.
Освітня галузь «Технології»:
Уміння учнів здійснювати проектну діяльність за заданими умовами; графічно відображати творчий задум; давати творчу оцінку досконалості результатів проектної діяльності; застосовувати принципи конструювання та моделювання у творчій діяльності; здійснювати конструювання та моделювання за графічним зображенням, за технічними умовами чи власним задумом.
|
Навчальні цілі та очікувані результати навчання:
|
Діяльність учнів:
|
На початку дослідження учні визначають цінність проекту для себе (попереднє опитування), вибирають один із запропонованих напрямків роботи.
Учитель повинен навчити учнів використовувати теорію графів та ймовірності для вирішення поставлених проблем; вміти передбачати виграшні стратегії за допомогою графів; демонструвати можливості використання різних видів графів для створення схем доріг, алгоритмів, для пошуку оптимальних шляхів в комп’ютерних та транспортних мережах, для розв’язування головоломок;
Також навички створювання діаграм та їх правильний, відповідний дослідженням і висновкам створенні презентацій учні навчаються й розвивають навички виступати перед аудиторією, коротко формулювати свою думку, структурувати свою доповідь, використовувати різні мультимедійні засоби і можливості, стисло, чітко, зручно представляти результати досліджень за допомогою діаграм та графіків, відбирати найяскравіші переконливі факти для демонстрування думок та ідей, аналізувати події та факти, порівнювати, компонувати, доводити, критикувати, класифікувати, планувати, визначати цінність, висувати гіпотези.
Навчаючись створювати веб-сайти учасники проектів навчаються ефективно спілкуватися з іншими школярами з країни та всього світу. Набувають вмінь збирати та обробляти інформацію за допомогою баз даних, використовуючи форми, програми з інформатики. Вчаться ефективно використовувати засоби електронних комунікацій, оволодівають навиками посилатися на використані джерела інформації.
Складаючи граф-схеми учні, вчаться порівнювати, аналізувати, події, факти, знаходити виграшні стратегії, найкоротші шляхи в транспортних та комп’ютерних мережах, будувати схеми доріг, структуру алгоритму програми з інформатики та інші.
При створенні публікації учні вдосконалюють вміння аргументовано доводити власну думку, правильно використовувати посилання та цитування, закріплюють вміння правильно ілюструвати ідеї, висновки. Особлива увага – на правильне використання Закону про авторське право.
|
На початку проекту учні ознайомлюються з веб-сайтом вчителя, розміщеному на шкільному сервері.
Очні об’єднуються в групи за інтересами і вподобаннями:
1 група – «програмісти»
2 група – «гравці»
3 група – «будівельники».
Кожна група отримує свої завдання.
1 група має проаналізувати відомі факти з теорії графів, основні поняття та елементи. Використовуючи ці дані розглянути задачі пошуку оптимальних маршрутів в копм’ютерних мережах, навести приклади застосування оптимальних маршрутів в інформатиці( використовуючи програму Maxima). Кінцевий продукт даної роботи – веб-сайт.
2 група отримує завдання знайти інформацію про застосування теорії графів до розв’язування головоломок та ігрових задач. Головне завдання знайти ігрові задачі на визначення переможця, побудувати відповідні граф-схеми до задачі та скласти алгоритм прорахунку виграшних позицій. Результати оформлюють у вигляді публікації.
3 група має проаналізувати основні елементи та теореми теорії графів, які використовуються при пошуку оптимальних маршрутів у графах. Навести приклади з життя, де можна використовувати на практиці такі задачі та яку роль вони відіграють для економічного становища міста та побудувати відповідні оптимальні маршрути. Кінцевий продукт даної роботи – презентація.
Тиждень1.
Знайомство з проектом та прикладами з різних галузей
Пошук можливих тем для дослідження методом „мозкового штурму”
Вибір теми міні-проекту
Визначення цілей та завдань міні-проекту
Об’єднання учнів у групи та розподіл завдань
Тиждень 2
Підбір матеріалів до теоретичних та практичних питань теми
Дослідницька робота: опрацювання статей друкованих та електронних матеріалів,з розвитку теорії графів та її застосуванні в різних галузях науки.
Тиждень 3-4
Впродовж третього тижня в класі буде проводитись аналіз опрацьованої літератури та навчальні досліди.
На заключному етапі роботи учні свої висновки будуть оформлювати за допомогою програми Publisher у вигляді бюлетеню та веб-сайту, та за допомогою програми Power Point створять презентацію результатів своєї діяльності.
Група учнів проведе опитування відносно даного проекту та складати електронні таблиці та алгоритми за допомогою програми Паскаль.
Представники з різних груп розроблять сценарій математичного вечора для учнів середніх класів.
|
Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту:
|
12 уроків по 45-хв – це буде становити 6 тижнів тому 1,5 місяців
|
Вхідні знання та навички:
|
Функціональні знання клавіатури та вміння користуватись мишею (вміння роздруковувати, копіювати, вставляти, зберігати інформацію на комп’ютері)
Уміння письмово переказувати (докладно, стисло, вибірково) , самостійно створювати письмові тексти, висловлювати в них власну думку про певну подію,, ситуацію, прочитаний твір, дотримуватись вимог до мовлення, вдосконалювати написане
Знання основних геометричних фігур та їх зображення; елементів теорії ймовірності та основних понять з теорії графів;
Уміння складати алгоритми в програмі Паскаль;
Уміння знаходити і сортувати важливу інформацію в мережі Інтернет.
|
Матеріали та ресурси:
|
Обладнання (відмітити необхідні прилади):
|
Фотоапарат
Принтер
Цифровий фотоапарат
Програвач DVD-дисків
Засоби для зв’язку з Інтернетом
|
Лазерний диск
Відеокамера
Проектор
Сканер
Телевізор
|
Комп’ютер(и)
Відеомагнітофон
Обладнання для проведення відеоконференцій
Інше:
|
Програмне забезпечення (відмітити необхідні програми):
|
Бази даних
Табличний процесор
Видавничі системи
Програми для підтримки роботи з електронною поштою
Енциклопедія на компакт-диску
|
Програми опрацювання зображень
Веб-браузер для перегляду веб-сайтів
Програми для створення мультимедійних презентацій
|
Програми для створення веб-сайтів
Текстовий редактор
Програми для створення публікацій
Архіватори
Інше:
|
Друковані матеріали:
|
1. В.В. Войтко, Л.М. Круподьорова, А.В. Денисюк, О.В. Гавенко. Використання засобів теорії графів у процесі пошуку оптимальних рішень/ Праці Шостої Міжнародної науково-практичної конференції “Інтернет-Освіта-Наука (ІОН-2008)”. — м. Вінниця., 2008. – С. 557 – 558.
2. Березіна Л.Ю. Графи і їх застосування: Посібник для вчителя. – М.: Просвіта, 1979. - 144с.
3. Івасик В.Б. Елементи теорії графів у шкільному курсі інформатики // Проблеми інформатизації освіти. Збірник наукових праць. – К.: УДПУ, 1997. – С.230-235.
4. Оре О. Графи і їх застосування. – М.: Світ, 1965.
5. О р е О. Теория графов. – М.: Наука, 1968.
6. Мельников О.И. Занимательные задачи по теории графов. - Минск: ТетраСистемс, 2001. – 144с.
7. Мельников О.И. Незнайка в стране графов: Пособие для учащихся. Изд. 3-е, стереотипное. М.: КомКнига, 2007. — 160 с.
|
Ресурси Інтернету:
|
http://uk.wikipedia.org/wiki
http://dl.kpi.kharkov.ua/db_img/a4_nvs18/a0/u_odm_l_14.pdf
http://ua.convdocs.org/download/docs-3060/3060.doc
http://faktypro.com.ua/krainu/
http://sxz.mylivepage.com/wiki
http://matematikamoysu.wordpress.com
http://www.rusedu.info/Article508.html
http://profilna-inf.at.ua/index/profilna_informatika_11_klas/0-30
http://divosvit.blox.ua/html/1310721,262146,21.html?50243
|
Диференціація навчання:
|
Обдаровані учні:
Вони можуть допомогти учителю знаходити і робити закладки на відповідних веб-сайтах.
Дозволити їм робити публікації без шаблонів, вони можуть створювати свої власні оформлення.
Вони можуть працювати як асистенти для інших учнів, і в той же час розробляти свій власний проект.
|
Оцінювання знань та вмінь учнів:
|
Знання та навички учнів оцінюються за розробленими формами оцінювання.
|
Ключові слова:
|
Теорія графів, алгоритм Дейкстри, оптимальний маршрут, головоломки, виграшні позиції, олімпіадні задачі з теорії графів.
|
©2007 Intel. Всі права захищені
|