|
Скачати 150.65 Kb.
|
(тільки для кмітливих і допитливих) Даний посібник можуть використовувати вчителі математики при вивченні теми «Множення раціональних чисел» у 6 класі. До посібника входять завдання різного типу: тестові завдання, ігрові завдання, завдання для самостійної роботи. Зміст
Обчисліть: (1 сходинка) Зразок: -0,25 (-7) 4 (-0,25 4) (-7) = 1 (-7) = -7 1) 0,125 16,3 (-8) 2) 7 2,5 5 4 3) -0,02 44 50 4) -8 10 0,45 (2 сходинка) 1 1) -2/3 (-5) 1/2 2) -3/7 8 31/2 3) 7/9 (-4) (-9/14) 4) -12 (-1 1/6) 2/7 (3 сходинка) 1) -125 1,5 (-8) 6 2) -4 (-0,4) 79 (-5) (-25) 3) -5 (-2,5) (-1,25) (-64) 4) -0,5 (-625) 20 (-1,6) (4 сходинка) 1) 3/7 (-5/7) 1,4 (21/3) 2) -4,5 33/11 (-20) 47/12 (-1/40) 3) 5/7 (-23/8) 1/19 (-7) 4) -7,5 63/5 (-8) 2/15 (-5/11) (5 сходинка) 1) -1 (-2) (-3) (-4) (-5) (-6) (-7) 2) -5 (-2,5) (-1,25) (-0,625) (-1024) 3) -5 (-4) (-3) (-2) (-1) ½ 1/3 ¼ 1/5 4) -8 (-9) (-10) (-11) 1/8 1/9 1/10
Обчисліть: Зразок: 1) 68 54 – 14 68 68 (54 – 14) = 68 40 = 2720 2) 40 19 + 80 3 40 (19 + 2 3) = 40 25 = 1000 (1 сходинка) 1) 54 4 – 14 54 2) -17 25 – 5 (-17) 3) 2,7 19 – 3,7 19 4) 91 31 – 32 91 + 91 5) 27 19 – 37 19 6) 9 36 – 26 9 + 9 9 7) 1,4 1,9 – 3,2 1,4 – 1,4 8,7 (2 сходинка) Обчисліть, використовуючи розподільну властивість множення: а) -78 (-99) Зразок: -78 (1 - 100) = -78 + 7800 = 7722 б) -23 (-99) в) 98 (-11) г) 999 (-17) 3. Коефіцієнт 1,2 b Знайти коефіцієнт добутку: -5b (-7c) = -5 (-7) bc = 35 bc Відповідь: 35 Зразок: 1) z (-a) = - za Відповідь: -1 2) 2/3b ¾ a = ½ ba Відповідь: 0,5 (1 сходинка) Спростіть вираз та знайдіть його коефіцієнт (тестова перевірка): -1,3 2a
x (-3,5) 4
-6a 7b
2,5 x (-4) y
-5b (-3/5) c
-2,5 x b (-0,4)
(2 сходинка) 1) -6,4 (-3/4х) (-11/3у) 2) -4/9а (-3/11) 9/16 (-22z) 3) 7/8b (-4,5c) (-11/7) 0,4a
У виразі 8b – 5b + 3a доданки 8b і 5b називають подібними. Подібні доданки мають однакову буквену частину і можуть відрізнятися один від одного лише коефіцієнтами. Записавши вираз 8b – 5b + 3a у вираз 3b + 3a - таким чином ми звели подібні доданки. I. Зведіть подібні доданки (тестові завдання): 9a – 13a + 5a
2,7b – b + 2,8b – b
5a – 6a + 2a – 10a
-4x – 7 – 5x + 10x
10x – 7x + 9x
-3,8z + 5,8z + 6
-8x – 10y + 8x + 10y
ІІ. Розкрийте дужки: Зразок: 3 (a + b) = 3 a + 3 b
ІІІ. Винесіть за дужки спільний множник: Зразок: 5x – 5y = 5 (x – y)
Додаток1: Гра «Вгадай хто це?» Учні повинні обчислити приклади у певному порядку. Коло кожної запропонованої відповіді знаходиться літера. Із цих літер учні повинні скласти слова. У даному випадку зашифровано ім’я відомого математика. Подібні завдання можуть бути запропоновані учням для закріплення набутих знань з даної теми. (біографічна довідка) У всій історії математики немає нікого, кого можна було б порівнювати з цим вченим за ранньою обдарованістю. Він виявив її, коли йому не було й трьох років. Ще за життя його вважали рівним Архімеду та Ньютону, називали королем математиків. Проте, походження його було далеко не королівським. Син водопровідника, він з’явився на світ у жалюгідному сільському будиночку в Брайживейсі (Німеччина). Він згадував напівжартома, що вмів рахувати раніше, ніж навчився говорити. Став гордістю і матері , і країні, і всього наукового світу. Основна риса наукових робіт цього вченого – їх виключна різнобічність. Улюблений вислів «Не вважати нічого зробленим, якщо ще залишається дещо зробити» Завдання до гри: І Обчислити: 1) -8 16 ½ 3) -125 6,37 (-8) 4) -0,4 48 2,5 Варіанти відповідей: 6370 - Р -64 – К -36 – А -1 – Л ІІ Спростити: 1) -3,6 · 3а 2) -6,3b · 7a 3) 7x · 0,6b 4) 18,3z · 6,5a 6) -34 · 5b 7) -3,9b · 4,8 Варіанти відповідей: ½ a - Р; 4,2xb – І; -18,72b – Х; -10,8 – Ф; -44,1ab – Р; -170b – І; 118,95az – Д ІІІ Звести подібні доданки: 1) -4х + 6x 2) 8a + 13a 3) -3,5x + 2,5x 5) 30,4z + (-3,6z) Варіанти відповідей: -20b - C 21a – A 26,8 – C 2x – Г х – У Додаток 2: Завдання для самостійної роботи Тема «Переставна і сполучна властивості множення»
Тема «Розподільна властивість множення»
Тема «Переставна і сполучна властивості множення»
|
УРОК 26 Тема: Множення. Компоненти множення. Мета: Означення множення,... НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |
УРОК 32 Тема: Письмове множення НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |
УРОК №53 Тема. Множення і ділення натуральних чисел Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок. Обладнання: таблиці «Властивості множення», «Ділення натуральних... |
УРОК РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ ЗА ПОЧАТКОВУ ШКОЛУ Мета Мета. Повторити з учнями зміст множення і ділення, зв'язок між множниками і добутком, діленим, дільником і часткою, властивості... |
Урок з алгебри 7 клас Тема: Множення многочлена на одночлен Перша група доповідає про множення двочлена на одночлен за розподільним законом множення, наводить приклад, ознайомлює з правилом... |
УРОК 27 Тема: Ділення. Компоненти ділення. Самостійна робота № Мета:... НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |
Тема Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 3 Мета Формувати навички табличного множення числа 3, уміння розв’язувати задачі і приклади на множення числа 2 і 3; розвивати логічне... |
8-й клас. Алгебра Цілі вирази. Тотожні вирази. Тотожність. Степінь з натуральним показником і його властивості. Одночлени і многочлени та дії над ними.... |
Урок №35 Тема. Множення двох многочленів Мета: сформувати в учнів знання алгоритму множення двох многочленів як наслідку з алгоритму множення одночлена на многочлен; виробити... |
Множення чисел 1 і Множення на 1 і Задачі на дві та три дії Мета: навчити дітей множити числа 1 і 0, множити на 1 і 0; розв’язувати задачі на дві і три дії; розвивати навички усного рахунку;... |