|
Скачати 81.59 Kb.
|
Г.І.Капко Озеряни 2011 ТЕМА: Любов Пономаренко "Гер переможений". Наскрізний гуманістичний пафос новели. МЕТА: поповнити знання учнів про творчість Л. Пономаренко; розвивати вміння аналізувати зміст художнього твору, його проблематику; спонукати грамотно висловлювати власні думки, коментувати епізоди твору, надавати оцінку вчинкам героїв, формувати світогляд, кругозір; виховувати почуття поваги і цікавості до творчості Л. Пономаренко, риси чуйності, доброти, милосердя, гуманності, патріотизму. ТИП УРОКУ: урок - мозаїка. ОБЛАДНАННЯ: портрет письменниці, бібліотечка її творів, лист від письменниці, ілюстрації, дидактичний матеріал, історичні документальні матеріали, етапи уроку розміщені у вигляді мозаїки на дошці. ЕПІГРАФ: Добре бачить тільки серце: найголовнішого очам не видно. А . Де Сент Екзюпері. УЧИТЕЛЬ. Не звільняється пам'ять, Відлунює знову роками. Я зітхну .... . Помічаю...: Історія проситься в сни нащадків... . Вже мирних літ немало відшуміло Відтоді, як скінчилася війна. Воєнні дні, печалі і тривоги Минулися, а думка не вмира... . - На сьогоднішньому уроці ми будемо говорити про події, які є відгомоном Другої світової війни. Знайомство з темою, метою, типом уроку. Загальна схема уроку-мозаїки Про що говорять символи Рефлексія На хвилях творчості Запитання на уважність Метод «Мікрофон» Любов Понома-ренко Характе- ристика Фрідріха Психоло- гічне розванта- ження Історична довідка Метод «Прес» Зміст твору Мотива-ційна ремарка - На полі в зошиті зобразіть ваш настрій на початку уроку. - Запишіть, що ви очікуєте від уроку. - Підготуйте таблицю для оцінювання своїх відповідей. - А розпочнемо з "Мотиваційної ремарки" 1. Яких страждань зазнав наш народ під час Другої світової війни? 2. Чому народ-борець переміг фашизм? 3. За що ми повинні бути вдячними тим, хто загинув на війні, отримав каліцтво, залишився живим? 4. Поруч з ким із вас живуть люди – учасники війни? Як ви ставитесь до них? 5. Назвіть відомі вам художні твори, в яких описані події воєнного лихоліття? А які вам відомі письменники, що писали про події, пов'язані з війною? - Правильно ви називаєте і письменницю Любов Пономаренко. - "Любов Пономаренко" - Що ви дізналися про неї? - Хто бажає зобразити лінію життя і творчості письменниці? - А ми повторимо біографію за допомогою "Хронологічного двобою – запитання - відповідь". - Діти, що у вас викликало найбільшу цікавість до творчості письменниці? Повідомлення про телефонне знайомство з письменницею, про лист від неї. - Мене зацікавило те, що Любов Пономаренко – наша землячка, адже народилась у сусідньому з нашим Срібнянському районі. - Так, діти, дійсно. Село Іванківці знаходиться зовсім поряд з нашим селом Озеряни. І мене це також зацікавило. Я вирішила зателефонувати письменниці. Довідкова служба допомогла мені в цьому, вдалося поговорити з Любов'ю Петрівною. Деякі цікаві факти вона повідомила під час телефонної розмови. А ось вчора я отримала листа і книги від письменниці. (Знайомство з листом). - Ми повинні сьогодні говорити вдумливо, творчо, в якійсь мірі можливо й критично. Адже про все ми напишемо в листі до Любові Петрівни. - "Історична довідка" УЧЕНЬ. 22 червня 1941 року після сигналу "Дортмунд" фашистська Німеччина раптово напала на нашу країну з метою забезпечення домінування німецької нації на окупованих територіях, щоб послідовно, планово, поетапно провести знищення, депортацію людей. Крім того, що мільйони людей було вбито, закатовано, розстріляно, 2,4 мільйони українців використано для примусової праці в Німеччині. Під час окупації населення України скоротилося на 13614 чоловік. - "Запитання - відповідь" 1. В якій мірі твір " Гер переможений» має відношення до подій Великої Вітчизняної війни? 2. Де відбуваються описані події? 3. Хто про них розповідає? 4. Змальовані картини подані очима дівчинки, чи дорослої жінки? Чому ? 5. Що спонукало героїню твору розповісти про цю історію? - "Літературознавча довідка" УЧЕНЬ. Із розповідей Любові Петрівни. "Свою новелу "Гер переможений" я створила на основі і реальних фактів, і художнього письменницького домислу. У 1945-1950 роках у містечку Гребінці, що на Полтавщині, німці побудували цілий квартал будинків. Через декілька літ по тому люди побачили, як зацвіла біля одного з будинків квітка нагідка. Решта все – то художній домисел. - "Історична довідка" УЧЕНЬ. У 1944-1952 роках полонені німці збудували багато новобудов по Україні. Це цілі житлові квартали у Києві. У Чернігові німцями збудовано залізничний вокзал, розгромлений фашистами у 1942 році. (Демонструє фотографію вокзалу.) - "Зміст твору " - Коротко передати зміст новели. - Що мала на увазі авторка, зазначаючи, що полонені німці зводили квартал з любов'ю і розпачем? - Знайдіть і зачитайте, про що мріяли німці, коли зводили будинок? - Знайдіть продовження моєї думки "Місто давно не сердилось на німців ..." - Хто викликає у вас найбільше співчуття у творі? -"Характеристика Фрідріха" - Один з учнів створить "Асоціативний кущ " до характеристики Фрідріха. - Для чого Фрідріх розкопав і посадив клумбу? Чому він це робив з любов'ю? - Як діти поставилися до благородної справи полоненого німця? - Чому авторка говорить не маленька грядка, а "маленька грядочка"? Чи можна говорити, що грядка була для Фрідріха маленькою державою? - Опишіть зовнішність Фрідріха. Про що вона свідчить? - Які стосунки були між Фрідріхом і дітьми? Як про це сказано у творі? Як ви думаєте, чому прощав німець дитячі образи? - Чим дивував полонений німець жінок? - Продовжіть речення "Одного ранку його знайшли"... - Зверніть увагу на останнє речення. Як ви гадаєте, ця фраза лише вказує на факт, чи містить і його оцінку? Чому ви так думаєте? Що було причиною самогубства? - Чи співчували Фрідріхові охоронець і мирні жителі? Знайдіть підтвердження в тексті. - Отже, яким був Фрідріх? Що нам говорить асоціативний кущ? - "Психологічне розвантаження" Закрийте очі, сядьте зручно. Уявіть, ви йдете вулицею містечка – рівні, красиві височать обабіч будинки: пил часу не торкнувся їх зовнішності – стоять міцні і величні. Біля одного з них ви бачите безліч жовтогарячих квітів, великих і кошлатих по півсоняха – то нагідки цвітуть так мило, їх ціла клумба. Ви підходите ближче, квіти хитають до вас голівками, ніби хочуть щось розповісти. Можливо, про свою символічність? Розмова уривається, ви відкриваєте очі. - "Про що говорять символи " - Який епізод відтворено на малюнку? - Як ви думаєте, зірвала дівчинка квітку, чи ні? - Хто бажає зірвати запитання з квітки? (на пелюстках квітки прикріплені запитання) - Чим пояснити те, що у грудні місяці з вікна нового будинку можна було побачити нагідку? - Що символізує квітка? - Які символічні образи мають місце у новелі. - "Запитання на уважність" - Коли вперше дівчинка відчула власну провину й вину своїх ровесників перед Фрідріхом? З якої причини про це сказано не прямо, а через художню деталь? Зачитайте. - Як ви розумієте назву твору? - Назвіть рису характеру Фрідріха, яку найяскравіше можна зрозуміти з твору? - Як розумієте епіграф? - Про що вам говорить кінцівка твору? - "Відкритий мікрофон" - Що найбільше вразило у новелі "Гер переможений"? - Над чим змушує задуматися даний твір кожного з нас? - "Метод ПРЕС" - Завдання за варіантами. 1. Як розумієте гуманізм у творі? 2. Чи варто бути гуманним? - "На хвилях творчості" Вдома окремі учні писали продовження твору, будь-ласка просимо до слова. - "Рефлексія " - Чи справдилися ваші очікування від уроку? - Що найбільше сподобалося на уроці? - Кому ви хочете подякувати особливо за урок? - Як змінився ваш настрій? Оцінювання Домашнє завдання. Написати листа до письменниці Любові Пономаренко. Прочитати рекомендовані авторкою новели "Дерево облич", "Не кидай мене самого в полі", "Синє яблуко для Ілонки" на урок з позакласного читання. |
Тема : Любов Пономаренко «Гер переможений» Обладнання: мультимедійна дошка (використання презентації), портрет письменниці, текст новели |
Тема. Любов Пономаренко «Гер переможений». Наскрізний гуманістичний... Різних часових площин; засвоїти термін «Новела»; розвивати аналітичне мислення; збагачувати словник учнів; формувати їх світогляд,... |
Тема: Жити з сонцем у душі (за новелою Л. Пономаренко «Гер переможений»). Мета Тип уроку: урок вивчення та аналізу художнього твору (духовно-естетичне сприйняття твору) |
ЩО ТАКЕ ЛЮБОВ? Любов – це гріх, але такий ніжний, що заради нього варто пожертвувати власним німбом. Любов – благодать, яку потрібно з вдячністю... |
IV Міжнародна науково-практична конференція Пономаренко В. С. – ректор Харківського національного економічного університету, д е н., професор (Україна) |
Тема. Удосконалення навичок читання текстів.( К. Перелісна «Весна») Мета К. Перелісної «Весна», активізувати пізнавальну діяльність учнів, розвивати мовлення, логічне мислення, пам’ять, виховувати любов... |
Українські письменники © Гер – панк та алхімік з глибокою душевною травмою. Незрозумілі, несподівані події, неформальні герої, танці навколо вогнища, сеанси... |
Хто без мови зумів би жити? Я обожнюю нашу мову, обожнюю всією душею. І здається мені, що саме любов до мови спонукає моє серце битися частіше, розкриває мої... |
ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ПАТ «КОНЦЕРН СТИРОЛ» Наглядова рада ПАТ «КОНЦЕРН СТИРОЛ» Пономаренко Віталій Володимирович заступник Голови Правління, Технічний директор |
1. ОСНОВНІ ЕТАПИ СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ПОЛІТИЧНОЇ ДУМКИ ЛЮДСТВА Політологія” для студентів усіх спеціальностей усіх форм навчання /Укл. М.І. Кравченко, О. В. Пономаренко, Т. Б. Селєзньова/ – Славутич:... |