Беспалова Алла Олексіївна, вчитель-методист Костянтинівської


Скачати 33.76 Kb.
НазваБеспалова Алла Олексіївна, вчитель-методист Костянтинівської
Дата28.03.2013
Розмір33.76 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи






Беспалова Алла Олексіївна,

вчитель-методист Костянтинівської

спеціалізованої школи І-ІІІступенів

Смілянської районної ради



ДОМАШНІ САМОСТІЙНІ РОБОТИ ЯК ЗАСІБ

ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ

Великий вплив на формування особистості, розвиток її навчальних уподобань мають індивідуальні комплексні домашні самостійні роботи з математики. Що значить комплексні? Це, насамперед, роботи:

а) виконання яких поєднує кілька видів діяльності, що в значній мірі мобілізує мислення, сприяє формуванню зацікавленості учня;

б) результат яких залежить від вміння працювати з літературою

в) спрямовані на розвиток уяви, фантазії – створення вдалих комбінацій з заданих деталей.

Як правило, такі самостійні роботи потребують дещо більшої затрати часу, ніж традиційні, але вони і більш цікаві – це роботи творчості кожного індивідуума.

Так, наприклад, при вивченні теми «Розв’язування тригонометричних рівнянь виду asin x + bcos x=c» в 10 класі кожному учневі пропонується розв’язати лише одне рівняння, але кількома способами, показати ідентичність одержаних відповідей, і вказати найкращий спосіб розв’язання. З уроку учні знають 2-3 способи, а більше – це робота творча чи робота з додатковою літературою.

Зразки завдань для самостійної роботи

  1. 4sinx + 3cos x=5

  2. 3sin2x + 2cos 2x=3

  3. cos 2x – 2cos x=5

  4. 3sinx + 4cos x=5/2

  5. sin3x – cos 3x= –1

Або в 11 класі при вивченні теми «Застосування інтеграла до обчислення площ фігур» кожному учневі пропонується завдання: знайти площу фігури, обмеженої графіками функцій (див. зразки завдань нижче). При виконанні цієї роботи учням необхідно побудувати ескіз фігури, площу якої треба знайти (графічна діяльність), вибір варіантів конструювання фігур, зручного для інтегрування.

Зразки завдань для самостійної роботи

1) f (x)=│x2 – 6 │x│+5│, g (x)= -│x│+5

2) f (x)= sin x, g (x)= x2 – x

3) f (x)= x2 – 6x + 8, g (x)= 4x – x2

4) f (x)= 17 – x2, g (x)= 16/x2

5) f (x)=, g (x)=

В 11 класі при вивченні теми «Застосування похідної до дослідження функцій та побудови графіків» учням пропонується домашня самостійна робота: «Дослідити дану функцію і побудувати графік».

Зразки завдань для самостійної роботи

  1. y= 3x – x3

  2. y= x4 – 2х2

  3. y= 3x2 –x3

  4. y= x3 – 4x2+3x

5)

6) y= 3x2 –x4
В 9 класі при вивченні теми «Площа круга та його частин» учням пропонується створити красиву комбінацію кругів та правильних многокутників, потім певну область виділити штриховкою і знайти площу заштрихованої фігури.

При вивченні теми «Визначні точки в трикутнику» учням можна запропонувати диференційовані домашні самостійні роботи.

Наприклад:

1. Побудувати в трикутнику точку перетину медіан, точку перетину висот і центр описаного кола. Що можна сказати про ці три точки?

2. Побудувати коло Ейлера (коло дев’яти точок)

(Три трійки точок: основи висот трикутника, основи медіан трикутника, середини відрізків, що сполучають ортоцентр трикутника з його вершинами).

З метою забезпечення індивідуальності роботи учням пропонуються різні види трикутників або різні розміри трикутників.

Великий інтерес викликають в учнів домашні самостійні роботи творчого характеру. При вивченні теми «Симетрія» учням пропонується на аркуші в клітинку побудувати геометричні орнаменти, використовуючи вузли кліток. Така робота дає можливість привчити учнів бачити певну закономірність, виховує хороші естетичні смаки, наполегливість, формує інтерес до вивчення предмета. (Додаток 1).

В 9 класі, при вивчення теми «Початки стереометрії» учням можна запропонувати скласти і розв’язати задачі пов’язані з многогранниками, конусами, циліндрами практичного змісту (використовувати предмети домашнього вжитку, навколишнього середовища, тощо). Для зручності перевірки правильності виконання індивідуальної самостійної роботи створюю каталоги відповідей.

Досвід роботи показує, що такі домашні самостійні роботи спонукають дітей до творчості, розвивають логічне мислення та кмітливість, виховують стійкий інтерес до вивчення предмета.

Список використаної літератури літератури

1. Пойа Д. Математика и правдоподобные рассуждения /Д. Пойа – М.: Наука, 1985

2. Д. Пойа Математическое открытие /Д. Пойа – М.: Наука, 1985

3. Сканаві М.І. Збірник задач з математики /М.І. Сканаві - К.:Онікс, 2005



Схожі:

Досвід роботи Костянтинівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів...

Вчитель вищої категорії, вчитель-методист Дiйовi особи
Вчитель: Так, діти, у нас сьогодні свято. Свято “Прощання с Букварем”. Давайте запросимо до нас Буквар
Теребовлянська гімназія-спецшкола-інтернат
Мартинчук Надія Броніславівна, вчитель Теребовлянської гімназії-спецшколи-інтернату, вчитель-методист
«Азбука здоров’я» методичний посібник для вчителя
Григорович Віра Михайлівна, вчитель біології,спеціаліст вищої кваліфікації, вчитель – методист
Реалізація ідей О. А. Захаренка в роботі вчителя рідної словесності
Вчитель української мови та літератури, вчитель-методист, заслужена вчителька України Г. О. Вовчанівська
1. Функції, їхні властивості та графіки Тест Дійсні числа та обчислення
Курінна Людмила Володимирівна, вчитель математики, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист
Боровинська Олена Вікторівна, вчитель вищої категорії початкових...

Та загальні тенденції розвитку
Тренер – Гончарук Оксана Іванівна, вчитель української мови та літератури, «спеціаліст вищої категорії», «вчитель-методист» Кіцманської...
Навчально-виховний комплекс №3 Т. В. Пілець Веселкове різнобарв '...
Бондарчук О. М., вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист
Найкращі матеріали, представлені на ХIII обласній педагогічній виставці
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка