|
Скачати 220.35 Kb.
|
Донецька спеціалізована загальноосвітня фізико-математична школа I – III ступенів № 35 Розробка позакласного заходу Склала Боровинська Олена Вікторівна (вчитель вищої категорії, вчитель-методист ) Дiйовi особи :Лентяйкін Буквар Підручники: Математика Читанка Укрїнська мова Звучить пісня “Крилатые качели". Учні входять до класу. 1. Ось над містом тихим ранком Зайнялась зоря. В нашім класі славне свято –Свято Букваря!
Друзів і батьків на свято: -Не запізнюйтеся! Швидче! Час з Буквариком прощатись! 3. В першім класі – урочистий “День прощання з Букварем”. Пригодай – но, як колись ти Був маленьким школярем.
В нас – Букварикове свято. Добре, що прийшли до нас Ви усі у перший клас! 5. Ми всіх гостей вітаємо І дуже вам радіємо, Усі вже букви знаємо, Книжки читати вміємо!
На листках календаря, А між ними – й наше свято: Вшанування Букваря.
Свято перших букварів. Перша сходинка зростання Для найменших школярів.
Товстих, тонких, барвистих наче жар. Але одна – книжкам усім начальник. І зовуть її по-простому – Буквар. 9. Буквар взяли ми перший раз, Коли зайшли у перший клас. І як вам радісно сказати: - Читати ми всі вміємо, Навчились і писати! 10. Літера перша і перше слово, З книжкою перша серйозна розмова. Перша сторінка і друга сторінка, Успіхи перші, усмішки й сльозинки.
Як зірок угорі, Як листя на гіллі, - Стільки книг на землі!
Перша книга із книг: Ту, що звем Букварем, Ми найперше берем.
Дуже любий нам він, Бо веде до знання, До вабливих таїн.
В зорі усміх сія… Хай живе твій “Буквар”, Перша книжка твоя! Разом: “Навчився писати дружний наш клас. Ви можете всі поздоровити нас!” Пісня “Вчать у школі”:
Не абияк, а на “п’ять” – Вчать у школі. (3р.) Додавати і ділить, Менших себе боронить – Вчать у школі. (3р.)
По складах читать слова –Вчать у школі. (3р.) Вміти книжку берегти, Бути чемними завжди – Вчать у школі. (3р.)
Показати захід, схід – Вчать у школі. (3р.) Знати кожен материкІ не плутать міст і рік – Вчать у школі. (3р.)
Нелегкий маршрут пройти –Вчать у школі. (3р.) Міцно змалечку дружить, Все життя у дружбі жить – Вчать у школі. (3р.) Вчитель: Так, діти, у нас сьогодні свято. Свято “Прощання с Букварем”. Давайте запросимо до нас Буквар. Діти: Буквар! Буквар! Буквар! Буквар! (Входить Буквар) Буквар: Добрий день діти та дорослі! Я мандрую по країнах, Я з абеткою дружу, І малечу, як зустріну, Грамоти одразу вчу. Що я скажу вам від душі, Мої малі товариші? Цілий рік я вас учив, Ви тепер письменні. Допомог я вам відкрити Диво те чудове, Як з маленьких зернят – літер Виростає слово. Літеру по літері Вчили ви щодня. Підійшли до світлого Справжнього знання. За науки перші дні, Що ви скажете мені? Діти: Спасибі! Вчитель: Да, Букварику, всі ми сьогодні кажемо тобі “Спасибі”. Ой, а хто ще до нас йде? (Звучить музика: пiсня “С понедельника возмусь”, заходить Лінтяйкін) Вчитель: Добрий день! Ну і вигляд у тебе! Ти ж прийшов у школу! (Рос. мова:)Даже в песне говорится: Школьные годы чудесные, С книжкою, с дружбою, с песнею! Как они быстро летят, Их не воротишь назад! Лентяйкін: Нет – нет, Школьные годы ужасные…Самые – самые страшные… Тянутся, как поезда И не пройдут никогда…Вчитель: Ти не правий! Ось подивись: у нас сьогодні чудове свято! До нас прийшов Буквар, наші батьки! Всі діти нашого класу навчились читати, писати, рахувати, вони дуже полюбляють ходити у школу. Буквар к Лентяйкіну: А що у тебе в торбинці? Лентяйкін: Я приніс чудові букви, але не можу ні читати, Ні скласти слова з цих букв. Будь ласка, допоможить мені. (Діти та дорослі складають слова.) Вчитель: А ще всі діти нашого класу знають вірші про літери. Буквар: От ми гуртом і розберем, Як всі мене учили. Чи ви зі мною, з Букварем, Всі весело дружили! Діти: Ми – букви, добре вивчені, Знайомі хлопцю й дівчині, Читає й пише нас Чудово перший клас! Ми, красиві та стрункі, Прикрашаєм сторінки. А: Цю букву знають всі на світі, Вона найперша в алфавіті. Весела, гарна і дзвінка, І найскромніша буква А. Автобус їде по алеї, Акація цвіте в садку, А ми, зібравшися під нею, Абетку вивчимо легку. Б: Будинок білий біля річки, З балконами на кожен бік Будують братик і сестричка, Бо в них і тато – будівник. В: Веселі вишні вкрили віти, Виблискують з гущавини. Василько воду ллє на квіти, Щоб вищі виросли вони. Г: Гелгочуть під горою гуси, В город забігло гусеня.
Його з гороху виганя. Г: Буква “Г” на ганку в Гандзі Гульку так набила, Що відтоді назавжди З гулькою лишилась. Д: Дубові дрова дід рубає В дворі під деревом старим. А дітвора допомагає Носити дрова з двору в дім. Е: Елеектрику містам і селам Електростанції дають. Колгоспники гуртом веселим На елеватор хліб везуть. Є: Єнота вивели гуляти Своє єдине дитинча. За їх сім’єю вовк зубатий Єхидно стежить з-за куща. Ж: Жуки дзижчать в садочку літом, По стежці жабка плиг та плиг! Жоржини квітнуть жовтим цвітом, Кружляють бджоли біля них. З: Зима морозяна надворі, Заметибілі на землі. Зоріють в небі ясні зорі. Заснули зайчики малі. И: Дивись, який новий годинник Висить на стінці нині в нас, Усі години та хвилини Ми вивчили, щоб знати час. І: Івасик іграшками грався, А по двору ішов індик. Івась побачив – і злякався, І від індика в дім утік. Ї: Їжак покликав їсти й пити Своїх маляток – їжачків. Та не схотіли їсти діти, - Він їхню їжу сам поїв. Й: Ніякі риби, ні тварини, ні птахи Не починаються у нашій мові з “и” Але в кінці та в середині слова Потрібна дуже “и” у нашій мові. К: Качки край копанки клопочуть, Качаток кличуть під комиш. Кача впіймати кішка хоче, Катруся каже киці:- Киш! Л: Лелека ластівку питає:
На літаках своїх легких! М: Морж у морі днями кисне, Море для моржа корисне. Морж на хвилях може спати, Може глибоко пірнати. Н: На довгу нитку намистини Настуся хоче нанизать. Вона, напевно, буде нині На нашім святі виступать. О: Ось гляньте: з оленятком олень У зоопарку нашім є. Окрайчик хліба тато Олин З-за огорожі їм дає. П: Похмуро плещуть хвилі в морі. Пливе на північ пароплав. В пургу і в шторм в морськім просторі Він путь до пристані проклав. Р: Ромашки рвати ми ходили Над річкою в рясній траві. І раптом равлика зустріли Із ріжками на голові. С: Стоять під снігом сосни сонно, Сидять на соснах снігурі. Санчата на ставок з розгону Скотились весело з гори. Т: Тепер весна. Тарасів тато На тракторі в степу весь час. Як тато, трактористом стати Також збирається Тарас. У: Уранці йдуть учитись учні, Учителька у школі жде. ?Улянці нашій аж незручно: Чому ж вона туди не йде?.. Ф: Фурчить, блищить на різні фарби Фонтан веселий у садку. В нім водить флот, легкий та гарний, Федорко в білім фартушку. Х: Хоч хвилі ходять і хлопочуть, Хоробрі наші хлопчаки В човні хиткому їхать хочуть,- Вони – хороші моряки! Ц: Цапок водицю п’є з цеберка, Скубе травицю у садку. Солодкий цукор чи цукерка – Це теж цапкові до смаку. Ч: Чубата чапля чваньковита Через болото йде одна. Чомусь з журавликом дружити Не хоче чапелька чудна! Ш: Шматок сальця шукає мишка, У нашій шафі шарудить. Як шугане на мишку кішка! А мишка – шусть у шпарку вмить. Щ: Ще дощ іде, пеіщить злива, Щенятко вимокло, як хлющ, А щиглик, щебетун щасливий, Щебече, пурхнувши на кущ. Ь: Ось день скінчився. Закрию книжку, Бо скрізь вже тінь, і лялька спить. І я вкладусь в м’якеньке ліжко І теж засну, як лялька, вмить! Ю: Юрасик любить працювати, Він – юний садівник, юннат. З юрбою малюків завзятих За школою він садить сад. Я: Ялинка ясними вогнями Яскраво світиться й сія. Якраз до свят з приятелями Усю абетку вивчив я. Веселе місто Алфавіт В нім кожне слово – цілий світ, В нім кожна літера жива – І з них складаються слова. Ви розпізнати їх зуміли? Тоді до зустрічі в книжках! Бажає вам щасливих літ В еселе місто Алфавіт. Вчитель: Спасибі, дуже гарно ви знаєте! А ще для всіх дітей, їх батьків, Букварика у нас є подарунок. Пiсня « Про Буквар» Вчитель: Але не завжди було все гладенько. Щоб навчить вірно читати, красиво і грамотно писати, треба було додати багато зусиль. Ось послухайте: Уперта буква. Тимко не любить букву “К”. Береться Клава за Тимка. Сідає вдвох з Тимошею, Пояснює, упрошує: -Тимошенько, Тимошечко, Давай попишем трошечки! Ось тут натискуй до кінця… А тут тягни мотузочку! Ой, в тебе знову буква ця Скидається на кузочку! -Воно саме виходить так!- Бурчить ображено хлопчак. “К” – буква вперта і складна, Та Клава теж уперта. Перегорта Тимку вона Сторінку вже четверту… Нарешті чути Клавин сміх! Вся зірочка біжить до них, Радіє, плеще і гука: -Чудово вийшло “К” в Тимка. Перша п’ятірка. Недавно дуже дивно Здавалося мені: -І як писати рівно Ці літери трудні? І навіть з паличками Я впоратись не міг. Криві та з карлючками, Ну, просто як на сміх. А далі знов рядочок. Мов бублик, кругле “О”. Мені аж серед ночі Приснилося воно. Пишу – виходить криво, Неначе пада вбік. А потім я, на диво, Писав, писав – і звик. Старався я не марно – Кривуль ніде нема. І ручка пише гарно, Виписує сама. Лентяйкін: А ви полюбляєте перерви? Друзі, що ви можете розповісти про перерву?
Втричі більша від уроку. Бо встига Юрко за неї Купу справ зробить нівроку.
Насмішити в класі всіх. Ще й на Славі покататись, Десь залізти встиг у фарбу, Гулю встиг набить об парту.
Поплювати в горобців. В двір помчав – аж тут дзвінок: Знову треба на урок!
Бо урок мине за мить, Ну, а потім знов перерва: Встигне купу справ зробить! А урок? На ньому встигне Тільки двійку він схопить… Буквар: Діти, а хто допомагає вам вчитися? Діти: Батьки! Буквар: Так, ваші батьки! Давайте скажемо слова вдяки і їм.
Ти мене ще змалку звичаю навчила. І щодня навчаєш, як любить родину, Мову нашу гарну, рідну Україну.
Щоб ти не хилилась ніколи в журбі, І сонце, і зорі, і даль журавлину Твої діти дарують тобі. (Пiсня “Моя мама”) 3. Дорогий, хорошій, рідний тато, кращого від тебе не знайти. Дорогий, хорошій, рідний тато, Як чудово, що у нас є ти. Вчитель: І вам, шановнії батьки, Спасибі хочу я сказати Із щирим вчительским теплом За ночі ті, що недоспали, Коли задачі ви рішали, За вірність прикладів і вправ. І за малюнки з малювання – Тут кожен батько участь брав. Це перший крок, Попереду ще 11 років, Отож, навчайтеся, батьки, І кожен день робіть уроки! (Далі - слова вдяки бабусям, дідусям.) Буквар: Молодці, діти! Добре старалися, гарно вчилися. Та я пам’ятаю, що нам допомагав ще один підручник. Який? (Заходить Математика.) Математика: Так, я також працювала з першокласниками, а тепер хочу перевірити, чи добре ви засвоїли лічбу. (Задачі в віршах.) Буквар: Що ж, шановна Математико! Як бачимо, діти добре навчилися читати, писати і лічити. Математика: Авжеж, Букварю, початкову грамоту першокласники засвоїли добре. Та їм треба вчитися далі і поглиблювати свої знання. Вчитель: Я хочу познайомити вас з сестрами Букваря – це Читанка та Українська мова. Читанка: Я – ваша перша читанка- Красива в мене свитонька, Цікаві сторінки, Є вірші та казки. Покажу вам сто земель Ще й космічний корабель! Даруватиму щодня І забави, і знання. Вчитель: Наша гостя – Українська мова – хоче зробити для вас подарунок – чудову пісню про наш гарний, багатий край – Донеччину. (Укр. мова співає пісню “Моя Донеччина”.) Вчитель: Але діти нашого класу знають не тілько укр. мову, але й гарно володіють і російською мовою.Давайте послухаємо вірші на російськой мові:
Не надо к маме приставать, Не надо бабушку трясти: «Прочти, пожалуйста, прочти». Не надо умалять сестрицу: «Ну, прочитай ещё страницу!» Не надо звать, не надо ждать, А можно взять и прочитать.
Чтоб побольше прочитать. Настоящим человеком Помогают книги стать.
Открывают путь широкий. Жить без книг мы не могли бы, Дорог нам их вечный свет.
Помогают людям жить – И работать, и учиться, И Отчизной дорожить.
Красивая, разноцветная, Смелая и честная – Верный друг ребят. Книгу вам понятную, Умную, занятную, Мальчики и девочки Все читать хотят.
Не умеющий читать, Только вырастет с пелёнок, Просит книжку показать.
Начинающий читатель Держит книгу на столе. Мы дружны с печатным словом, Если б не было его Ни о старом, ни о новом Мы не знали б ничего . Вчитель: А зараз слово нашим батькам: 1-а мама: Любі наші донечки, Стали ви дорослі, Вже тепер школярочки – Бантики у косах. 2-а мама: Ми радіємо із вами, Успіху бажаємо. Горді та щасливі ми, Бо гарних дочок маємо. 3-я мама: Будьте ви привітні, Добрі та ласкаві, Щоб раділо серце, Посміхались мами. 1-й тато: Дорогі синочки, з святом вас вітаємо. Гарних вам оцінок отримати бажаємо! 2-й тато: Ви, сини, немов орли, Крила розправляйте. Та до знань, наук вершин Разом всі злітайте. 3-й тато: Будьте ви розумні, Дружні та слухняні, Щоб не мала вчителька Клопоту із вами. (Звучить пiсня “Про папу”.) Буквар: Я мандруватиму далі, мої маленькі друзі, а замість себе залишаю інші підручники, які поведуть вас у прекрасний світ знань, навчатимуть великої любові до країни, де ви народилися й живете, де вперше сказали слово “мама”. Буквар (книгам): Цих діток я прошу навчати Того, що знаєте самі. Буквар (до дітей):А вас прошу не лінуватись І вчить уроки день при дні. І берегти книжки! Віднині Найперші друзі вам вони. Читанка: Я – читанка нечитана, Навчатиму ваш клас, Я з вами говоритиму І вислухаю вас. Букварику, мій братику, Розумна голова. Твої веселі літери Складуть мої слова. Читанка (до Букваря): А ти спочить до вересня, Чи просто погуляй. Букварику, мій братику, Спасибі і прощай! Математика: Допитливим, цікавим будь, Не споглядай байдуже, В країну знань велику путь Долай уперто, друже! Усе, що пізнане колись, Завчи, збагни глибоко. Країна знань, як неба вись Красою вабить око. Вчитель: Діти, наш Лентяйкін хоче теж навчатися, йому дуже подобається у школі. Але спочатку, давайте розповімо йому які правила є в школі, що повинен робити і вміти кожен учень. (Діти відповідають.) Вчитель: А ще, давайте розповімо і Лентяйкіну і батькам , чому буква Я – остання буква алфавіту. Сценка Всем известно: Буква “Я” В азбуке Последняя. А известно ли кому, Отчего и почему? - Неизвестно?
Ну, так слушайте рассказ. Жили в азбуке у нас Буквы. Жили, не тужили, Потому что все дружили. Где никто не ссорится, Там и дело спорится. Только раз Всё дело Стало Из-за страшного скандала: Буква “Я” В строку не встала, Взбунтовалась Буква “Я”! -Я, - Сказала буква “Я”,- Главная-заглавная! Я хочу, Чтобы повсюду Впереди Стояла Я! Не хочу стоять в ряду. Быть желаю На виду!- Говорят ей: -Встань на место! – Отвечает: -Не пойду! Я ведь вам не просто буква, Я – местоимение. Вы В сравнении со мною – Недоразумение! Недоразумение – Не более не менее!- Тут вся азбука пришла В страшное волнение. - Фу-ты ну-ты!- Фыркнул Ф, От обиды покраснев. - Срам! – Сердито С сказало. В – кричит: - Воображала! Это всякий так бы мог! Может, я и сам - предлог! – Проворчало П:
Потолкуй с такой особой! - Нужен к ней подход особый,- Вдруг промямлил Мягкий Знак. А сердитый Твёрдый знак Молча показал кулак. - Ти-и-ше, буквы! Стыдно, знаки!- Закричали Гласные.- Не хватало только драки! А ещё Согласные! Надо раньше разобраться, А потом уже и драться! Мы же грамотный народ! Буква “Я” Сама поймёт: Разве мыслимое дело Всюду Я Совать вперёд? Ведь никто в таком письме Не поймёт ни бе ни ме!- Я Затопало ногами: - Не хочу водиться с вами! Буду делать всё сама! Хватит у меня ума!- Буквы тут переглянулись, Все – буквально! – улыбнулись, И ответил дружный хор: - Хорошо, Идём на спор: Если сможешь В одиночку Написать Хотя бы строчку,- Правда, Стало быть, Твоя! - Чтобы я Да не сумела, Я ж не кто – нибудь, А Я! – …Буква “Я” взялась за дело: Целый час она Пыхтела, И кряхтела, И потела,- Написать она сумела Только “…яяяяяяя!” как зальётся буква “Х”: - Ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха! - О От смеха покатилось! А За голову схватилось. Б Схватилось за живот… Буква “Я” Сперва крепилась, А потом как заревёт: - Я, ребята, виновата! Признаю Вину свою! Я согласна встать, ребята, Даже сзади Буквы “Ю”! - Что ж, - решил весь алфавит,- если хочет – пусть стоит! Дело ведь совсем не в месте. Дело в том, что все мы – вместе! В том, чтоб все – От А до Я – Жили, как одна семья! *** Буква “Я” Всегда была Всем и каждому мила, Но советуем, друзья, Помнить место Буквы “Я”! Лентяйкін: Ребята, я обещаю хорошо учиться, слушать учителя и родителей, никогда никого не обижать и быть опрятным. Вчитель: Давайте поверим Лентяйкину, подарим ему Букварь.
Завжди ми поспіваєм, Й багато цікавих книг Ми в школі прочитаєм.
Знаєм їх від “А” до “Я”. І сторіночку останню Прочитали з Букваря!
Які ти скажеш нам слова? З чим новим до нас ідеш? Що цікаве нам несеш? 4. Гарна, читанка, нова, Золоті твої слова! З тобою ми подружимо, Дари твої заслужимо. Ти руку нам подай – Про все розповідай.
Світ широкий покажи. Веди, веди щодня Сходинками знання! 6. І я учитимусь, як слід, І буду вірним сином Милішої за цілий світ Моєї Батьківщини. 7. Ми всі вчимося залюбки, Гартуємось, міцніємо. Читаєм з захватом книжки І про майбутнє мріємо. Дякуєм, Букварику, Що навчив нас!
Наш найперший друже, Ми тобі, Букварику, Дякуємо дуже. (Звучит песня на русс. языке “До свидания, Букварь”.) Слова: Л. Дымовой Муз.: И.Арсеева
Мы в поход ушли не зря. Было очень интересно На страницах букваря. 2. Вдоль картинок мы шагали, По ступенькам – строчкам шли. Ах, как много мы узнали! Ах, как много мы прочли! 3. Был наш путь не очень долгим - незаметно дни бегут. А теперь на книжной полке Нас другие книжки ждут. 4. Тем, кто любит приключенья, Мы откроем свой секрет: Увлекательнее чтенья Ничего на свете нет! |
1. Функції, їхні властивості та графіки Тест Дійсні числа та обчислення Курінна Людмила Володимирівна, вчитель математики, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист |
Боровинська Олена Вікторівна, вчитель вищої категорії початкових... |
Та загальні тенденції розвитку Тренер – Гончарук Оксана Іванівна, вчитель української мови та літератури, «спеціаліст вищої категорії», «вчитель-методист» Кіцманської... |
Відділ освіти Шполянської районної державної адміністрації Збарах Галина Петрівна, вчитель математики, спеціаліст вищої категорії, старший вчитель, Припіяло Сергій Олександрович, вчитель математики,... |
Навчально-виховний комплекс №3 Т. В. Пілець Веселкове різнобарв '... Бондарчук О. М., вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист |
«Культура мовлення» Кривий Ріг Автор: Найденко Римма Миколаївна – вчитель української мови і літератури Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №126,... |
Арифметична та геометрична прогресії. Гра "Щасливий випадок" Тищенко Ірина Анатоліївна, вчитель математики Геронимівської ЗОШ І-ІІІст. Черкаської районної ради, спеціаліст вищої категорії, старший... |
Боровинська Олена Вікторівна Боровинська Олена Вікторівна, вчитель вищої категорії початкових класів, вчитель-методист Донецької спеціалізованої загальноосвітньої... |
НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА пропедевтичного курсу інформатики для учнів 5-6... Укладач: Казанцева Ольга Павлівна вчитель інформатики Херсонського ліцею журналістики, бізнесу та правознавства Херсонської міської... |
Відділ освіти Канівського міськвиконкому Попко Ольга Юхимівна, вчитель математики Канівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №6 з поглибленим вивченням іноземних мов,... |