Тема уроку. ФОТОСИНТЕЗ


Скачати 57.54 Kb.
Назва Тема уроку. ФОТОСИНТЕЗ
Дата 18.12.2013
Розмір 57.54 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Химия > Урок
Тема уроку. ФОТОСИНТЕЗ

Мета: ознайомити учнів з історією відкриття фотосинтезу, сформувати знання учнів про фотосинтез як пластичний обмін речовин у рослин, світлову і темнову фази, механізм використання енергії світла у хлоропластах, про значення фотосинтезу для живих організмів на Землі, шляхи підвищення його ефективності, роль рослин у формуванні біосфери;

розвивати логічне мислення, вдосконалювати вміння користуватися комп'ютером;

виховувати бережливе ставлення до рослин і навколишнього середовища взагалі; почуття прекрасного.

Тип уроку: удосконалення знань і вмінь

ФОРМИ РОБОТИ:ІНДИВІДУАЛЬНА,ФРОНТАЛЬНО-КОЛЕКТИВНА,В ПАРАХ.
Обладнання: комп'ютерна презентація уроку, фрагмент відеофільму «Цитологія», схема «Процес фотосинтезу», тестові завдання (комп’ютерний варіант),опорні схеми.
СТРУКТУРА УРОКУ

Епіграф уроку:

Від цього процесу залежить життя на

Землі. / К.А.Тімірязєв/

І. Актуалізація опорних знань

1.Що таке фотосинтез?

2.Які речовини утворюються в процесі фотосинтезу?

3.В яких органах відбувається?

4.Які органели клітини виконують функцію фотосинтезу?

І1. Мотивація навчальної діяльності

Колись К.А. Тімірязєв сказав: «Когда-то, где-то на Землю упал луч солнца, но он упал не на бесплодную почву, он упал на зеленую былинку пшеничного ростка или, лучше сказать, на хлорофиллово зерно. Ударяясь о него, он потух, перестал быть светом, но не исчез... В той или другой форме он вошел в состав хлеба, который послужил нам пищей. Он преобразился в наши мускулы, в наши нервы... Этот луч солнца согревает нас. Он приводит нас в движение. Быть может, в зту минуту он играет в нашем мозгу». Як пояснити цей вислів?

Чи не перебільшуємо ми значення фотосинтезу?

Щоб відповісти на це запитання, треба цей процес добре вивчити. Тож почнемо...

IIІ. Вивчення нового матеріалу

План
1. Історія дослідження фотосинтезу (повідомлення учнів).

(Досліди В. Гельмонта, Д. Прістлі, М.В. Ломоносов)
2.Листок-орган фотосинтезу. /Опорна схема №1/
3.Хлоропласти - органели фотосинтезу (бесіда, робота з таблицею).

-Пластиди —- органоїди, специфічні для рослинних клітин, а в клітинах тварин, бактерій, ціанобактерій і грибів їх нема?.. У клітинах вищих рослин знаходиться від 10 до 200 пластид розміром 3— 10 мкм, більшість з них мають форму двоопуклої лінзи (бувають у формі паличок, пластинок, лусок і зерен).

-Залежно від характеру пігменту розрізняють: хлоропласти (гр. спіогоз — зелений) — зеленого кольору, хромопласті — жовтого, оранжевого і червоного кольорів і лейкопласти — безбарвні пластиди. У процесі розвитку рослин пластиди одного типу можуть перетворюватися на пластиди іншого типу.

Будова хлоропласта:
-дві мембрани:зовнішня і внутрішня

-строма

-грани =тилакоїди+ламели

-ДНК,РНК,рибосоми-автономія!

4. Хлорофіл-унікальний пігмент.
Молекула хлорофілу дуже подібна до молекули гемоглобіну й відрізняється в основному тим, що розташований в центрі молекули гемоглобіну атом заліза замінений в хлорофілі на атом магнію.

У природі зустрічається чотири типи хлорофілу: а, в, с, d. Хлорофіли а і в містяться у вищих рослинах і зелених водоростях, діатомові водорості містять хлорофіл а і с, червоні — а і d. Краще за інші вивчено хлорофіли а і в (їх вперше розділив російський вчений М. С. Цвєт на початку XX ст.). Крім них існує чотири види бактеріохлорофілів — зелених пігментів пурпурних і зелених бактерій: а, в, с, d. Більшість фотосинтезуючих бактерій містять бактеріохлорофіл а, деякі — бактеріохлорофіл в, зелені бактерії — с і d. Хлорофіл має здатність досить ефективно поглинати променисту енергію і передавати її інтим молекулам. Завдяки цій здатності хлорофіл —єдина структура на Землі, яка забезпечує процес фотосинтез.

5. Фази фотосинтезу
1. Світлова фаза фотосинтезу (відбувається а тилакоїдах).
-фотоліз води: 4ОН- = 2Н2О + О2
-синтез АТФ
-відновлення НАДФ
2. Темнова фаза фотосинтезу (відбувається в стромі) - процес фіксації вуглеводу.
Подальші реакції пов'язані з утворенням вуглеводів. Вони можуть відбуватися i на cвiтлi, i в темряві. У результаті цих реакцій з СО2 і Н2О утворюються вуглеводи.
Опорна схема №2

6СО2+6Н2О=С6Н12О6+6О2

6. Космічна роль зелених рослин

Фотосинтезуючі організми вловлюють з космосу світлову енергію Сонця i перетворюють її на енергію хімічних зв'язків, синтезованих ними вуглеводів. У результаті фотосинтезу виділяється 200 млрд. тонн О2.
Із О2 → 2 О3. Озон затримує короткохвильові ультрафіолетові промені, що згубно діють на все живе на нашій планеті.
У процесі фотосинтезу синтезується 150 млрд. вуглеводів.

Рослинна клітина виділяє О2 у 20 -30 разів більше, ніж використовує його під час дихання, який відбувається одночасно.

науковим переворотом у науці.

Великий французький фізик Ф. Жоліо —Кюрі писав: «Хоча я вірю в майбутнє

атомної енергії i впевнений у важливості цього відкриття, проте я вважаю, що справжній переворот в енергетиці настане лише тоді, коли ми зможемо здійснити масовий синтез молекул, аналогічних хлорофілу.

Узагальнення знань. Рефлексія.

-Чи зможете ви тепер пояснити вислів К.Тімірязєва?
- Винахідник паровоза Стефенсон якось запитав друга: «Що рухає поїзд?» Друг відповів: «Звичайно, твій винахід?» «Ні, — сказав Стефенсон,ним рухає той сонячний промінь, який сотні мільйонів років назад поглинула зелена рослина».Чому він так сказав?

-«Хлорофіл – це Прометей, який викрає вогонь з небес і подарував його людям»

Чому хлорофіл — це Прометей?
- Тести (комп’ютерна програма)

V.Домашнє завдання

1) Вивчити §, опорні схеми
2) Які існують шляхи підвищення продуктивності фотосинтезу?
3) Учнівські тести (в друкованому або в електронному вигляді).
Висновки уроку.
Сьогоднішній урок - це проникнення у механізм фотосинтезу - одну з найцікавіших проблем науки. У дослідженні цього процесу беруть участь учені різних спеціальностей - фізіологи, цитологи, біохіміки, фізики, хіміки, процес фотосинтезу складний за своєю природою і має надзвичайно важливе значення для багатьох галузей життя і науки.

Додатки. Опорні схеми.
№1



2


Схожі:

Тема: Фотосинтез Мета
Сьогодні ми оголошуємо, що одну хвилину ручка кожного з вас буде «чарівною паличкою», яка виконуватиме бажання (але не для себе)....
УРОКУ ТЕМА ПРОГРАМИ: Технології комп'ютерної обробки інформації
ТЕМА УРОКУ: Тема уроку: Створення, завантаження та збереження файлів-документів. Введення, редагування та форматування інформації....
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. 
Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку
Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття...
ТЕМА ПРОГРАМИ: «Основи роботи на ПК.» Тема уроку
Тема уроку: «Побудова та форматування таблиць. Створення діаграм. Робота з колонками.»
УРОК №46 Тема уроку
Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки
Урок 21 Тема уроку
Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині
УРОК №35 Тема уроку
Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними
УРОК 43 Тема уроку
Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислен­ня ймовірностей подій
ТЕМА УРОКУ
ТЕМА УРОКУ: Українська національно демократична революція: тріумф чи трагедія українського народу
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка