№
|
П.І.Б.
|
Посада, категорія
|
Район
|
Навчальний заклад
|
Назва роботи
|
Анотація
|
|
Олешко Лариса Вікторівна
|
Учитель хімії вищої категорії
|
м. Золотоноша
|
Золотоніська загальноосвітня санаторна школа-інтернат І-ІІІ ступенів Черкаської обласної ради
|
Тиждень хімії
у школі
|
АНОТАЦІЯ на посібник вчителя хімії Золотоніської загальноосвітньої санаторної школи-інтернату І-ІІІ ступенів Черкаської обласної ради Олешко Лариси Вікторівни
«Тиждень хімії в школі »
Посібник знайомить із сучасними підходами до організації педагогічного процесу та проведення позакласної роботи з хімії, які направлені на формування пізнавального інтересу до предмету, підвищення якості навчання учнів, проводити протягом тижня хімії в школі, багато цікавих даних про відкриття хімічних елементів, про походження їх назв, способів добування, унікальних властивостях і областях застосування.
Цікаві факти із життя геніальних вчених М. В. Ломоносова та Д. І. Менделєєва. формування їх життєвих умінь і навичок.
Автор дає методичні рекомендації та розробки різноманітних навчальних заходів, які можна
Вміщено хімічні вікторини, опис хімічних дослідів, які можна використовувати як демонстраційні експерименти на уроках, хімічних гуртках, факультативах.
Посібник рекомендований для студентів педагогічних вузів, вчителів хімії, методистів міських методичних кабінетів.
|
|
Коновал Ніна Іванівна
|
Учитель хімії І категорії ,заступник директора з виховної роботи
|
|
Золотоніська спеціалізована школа № 2 інформаційних техгнологій
|
Авторська програма факультативу «Аналітична хімія для школярів»
|
Анотація
на методичний посібник «Авторська програма факультативу «Аналітична хімія для школярів», Коновал Ніни Іванівни вчителя математики хімії І категорії Золотоніської спеціалізованої школи № 2 інформаційних технологій
Посібник містить програму та календарне планування уроків факультативного курсу, методичні поради вчителям хімії, розробки практичних завдань .
У посібнику «Аналітична хімія для школярів» представлені матеріали із неорганічної та органічної хімії. Книга має політехнічний характер. Зміст курсу виходить за рамки шкільної програми. Провідне місце надається проведенню хімічного експерименту, що дає змогу не лише формувати дослідницький інтелект учнів, а і показує прикладний характер аналітичної хімії. Факультатив знайомить учнів з основами аналізу речовин і матеріалів. Зміст курсу допомагає учням глибше зрозуміти зв'язок між складом, властивостями речовин та їх використанням.
Крім класичних методів роботи, у курсі використовується мозковий штурм, уроки-призентації, творчі лабораторії, відео екскурсії, КВК, конференції та круглі столи. Форми роботи також різноманітні: робота в парах, групові проекти, взаємодопомога, індивідуальні дослідження.
Факультатив успішно апробований і стане принагідним вчителям хімії.
|
|
Білокінь Ганна Йосипівна,
Клюй Оксана Володимирівна
|
Учитель хімії.
«Спеціаліст вищої категорії», «учитель-методист».
Учитель хімії та біології.
«Спеціаліст І категорії
|
м. Канів
|
Канівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 4 Канівської міської ради Черкаської області
Канівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 1 Канівської міської ради Черкаської області
|
Перевірка знань з хімії.
11 клас
|
Збірник призначений для перевірки знань учнів з хімії 11 класу на рівні стандарту у класах суспільно-гуманітарного, філологічного, художньо-естетичного напрямів і у класах фізико-математичного, інформаційно-технологічного і спортивного профілів. Програмою передбачено вивчення хімії основних класів органічних сполук. Зміст посібника базується на знаннях, набутих учнями в основній школі та під час вивчення нового матеріалу.
Мета даного методичного посібника – допомога вчителю в організації самостійної роботи учнів для закріплення нових знань, умінь, навиків та перевірки рівня досягнень учнів з хімії на рівні стандарту. Основним завданням рівня стандарту є: формування засобами навчального предмета ключових компетентностей учнів, необхідних для соціалізації, творчої самореалізації особистості розуміння природничо-наукової картини світу, вироблення екологічного стилю мислення і поведінки та виховання громадянина демократичного суспільства.
|
|
Галета Інна Василівна,
Хлівна Олена Василівна,
Ткаченко Надія Миколаїна
Юцкевич Зінаїда Григорівна
|
Біологія, учитель, вища категорія, «Вчитель-методист»,
Хімія, учитель, І категорія,
Математика, учитель, вища категорія
Математика, учитель, вища категорія
|
м. Сміла
|
Навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 – колегіум» виконавчого комітету Смілянської міської ради Черкаської області
|
«Авторські програми гуртків природничо-математичного циклу»
|
У посібнику представлені авторські програми гуртків природничо-математичного циклу: з хімії - «Розв’язуємо задачі з хімії» для учнів 9 класу, з біології «Кімнатні рослини» для учнів 7-8 класів, з математики «Цікава математика» для учнів 5 класу, «Математика для захоплених»
для учнів 7 класу. Дані гуртки призначені для позакласної роботи з предметів природничо-математичного циклу з метою розвитку дарувань та логічного мислення учнів, розширення їх кругозору, зацікавлення предметом через залучення їх в серйозну самостійну роботу; поглиблення знань і вмінь учнів розв’язувати математичні та хімічні задачі, формування практичних навичок догляду за рослинами.
|
|
Творча група вчителів хімії: Белінська Ірина Володимирівна
Заруба Лілія Віталіївна
Погоріла Людмила Олександрівна
Сущинська Інна Борисівна
Хуртенко Леся Олексіївна
|
Хімія, учитель, вища
категорія
Хімія, учитель, вища
категорія
Хімія, учитель, вища
категорія
Хімія, учитель, вища
категорія
Хімія, учитель, вища
категорія
|
|
Смілянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11;
Смілянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11;
Смілянська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №12;
Смілянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №13;
Смілянський природничо – математичний ліцей
|
Хімія і медицина
|
Посібник містить розробки занять до курсу за вибором „Хімія і медицина”, що вивчається у 8 класі. На заняттях курсу школярі ознайомляться з лікарськими препаратами, що знаходяться у домашній аптечці.
Матеріали рекомендовані для вчителів, які викладають курс за вибором „Хімія і медицина” у 8 класі.
|
|
Головачова
Людмила Олексіївна
Рудь
Євгенія Олександрівна
Заболоцька
Олена Віталіївна
Грабова
Юлія Павлівна
Коваль
Ілона Віталіївна
Олійник
Вікторія Петрівна
|
Хімія.
Вчитель хімії, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії,
вчитель-методист
Вчитель хімії, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії,
вчитель-методист
Вчитель хімії, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії
Хімія.
Вчитель хімії, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії,
старший вчитель
Хімія.
Вчитель хімії, спеціаліст ІІ кваліфікаційної категорії
Хімія.
Вчитель хімії, спеціаліст І кваліфікаційної категорії
|
м. Черкаси
|
Черкаська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №19 Черкаської
міської ради Черкаської обл..
Черкаська гімназія № 9 О.М.Луценка Черкаської міської ради Черкаської області
Черкаська гімназія № 9 ім.О.М.Луценка Черкаської міської ради Черкаської області
Черкаська загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів №19 Черкаської
міської ради Черкаської області
Черкаська загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів №22 Черкаської
міської ради Черкаської області
Черкаська спеціалізована загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів №27 Черкаської
міської ради Черкаської області
|
Конструктор сучасного уроку
з хімії (8 клас). Різнорівневі
домашні завдання
|
Посібник містить тестові завдання, вправи і задачі з курсу хімії 8 класу. Завдання згруповано за окремими темами згідно чинної програми з хімії та розподілено за трьома рівнями складності. До посібника включені і складні й комбіновані завдання з додатковим логічним навантаженням, виконання яких потребує пошуків нестандартних розв'язків, знань, що виходять за межі шкільної програми.
|
|
Смаглюк
Юлія Іванівна
Зима
Галина Миколаївна
Білорус
Алла Володимирівна
Хилько
Ольга Миколаївна
|
Хімія.
Вчитель хімії, спеціаліст першої кваліфікаційної категорії
Хімія.
Вчитель хімії, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії
Хімія.
Вчитель хімії, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії,
старший вчитель
Хімія.
Вчитель хімії, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії,
старший вчитель
|
|
Черкаська спеціалізована школа
І-ІІІ ступенів №17 Черкаської міської ради Черкаської області
Черкаська спеціалізована школа
І-ІІІ ступенів №17 Черкаської
міської ради Черкаської області
Черкаська гімназія №31 Черкаської
міської ради Черкаської області
Черкаський колегіум «Берегиня» Черкаської
міської ради Черкаської області
|
Конструктор сучасного уроку
з хімії 8 клас. Методичний посібник до початкового етапу уроку (організаційний момент, актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності)
|
В посібнику розглянуто ефективні механізми активного залучення учнів до процесу здобуття знань, формування пізнавального інтересу та основи мотивації навчальної діяльності учнів на уроках хімії.
Посібник містить практичний матеріал для конструювання початкового етапу уроку хімії. Узагальнено форми, методи й прийоми актуалізації опорних знань і мотивації навчальної діяльності із різних наукових джерел, створених вчителями та науковцями. Висвітлено досвід застосування окремих форм, методів та прийомів роботи вчителів даної творчої групи.
|
|
Підгорна
Вікторія Петрівна
Сомик
Віра Іванівна
Баранова
Тамара Володимирівна
Кулинич
Любов Іванівна
|
Хімія.
Вчитель хімії, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії,
старший вчитель
Хімія.
Вчитель хімії, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії,
старший вчитель
Хімія.
Вчитель хімії, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії,
старший вчитель
Хімія.
Вчитель хімії, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії
|
|
Черкаська спеціалізована школа
І-ІІІ ступенів №33
ім. В. Симоненка Черкаської
міської ради Черкаської області
Черкаська загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів №5 Черкаської міської ради Черкаської області
Черкаська загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів №4 Черкаської міської ради Черкаської області
Черкаська загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів №24 Черкаської
міської ради Черкаської області
|
Конструктор сучасного уроку
з хімії (8 клас).
Методичний посібник до основного етапу уроку
|
Збірка цікавих матеріалів для використання вчителем на основному етапі уроку при викладанні хімії у 8 класі, факультативних та гурткових заняттях. Робота містить авторські розробки прийомів «Опорний конспект», «Хімічний кросворд», «Хімічне лото», «Хімічне доміно», «Хімічне намисто», «Хімічний павучок», «Загадкова піраміда», та ін., тренувальні навчальні таблиці, задачі без запитання, хімічні блок-схеми, застосування яких допоможе вчителеві досягти важливої мети – навчити учня якісно, доступно та ефективно.
|
|
Мусієнко
Олена Олександрівна, керівник творчої групи
Будавіцька
Світлана Володимирівна
Гаврилюк
Оксана Анатоліївна
Овсієнко
Наталія Іванівна
Супрунович
Юлія Вікторівна
|
Хімія.
Вчитель хімії
та обслуговуючої праці.
Спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії.
Хімія.
Вчитель хімії, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії
Хімія.
Вчитель хімії, спеціаліст І кваліфікаційної категорії
Хімія.
Вчитель хімії, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії,
старший учитель
Хімія.
Вчитель хімії, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії,
старший учитель
|
|
Черкаська загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів №32 Черкаської
міської ради Черкаської області
Черкаська спеціалізована школа
І-ІІІ ступенів №3 Черкаської
міської ради Черкаської області
Черкаська загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів №7 Черкаської
міської ради Черкаської області
Черкаська загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів №26 Черкаської
міської ради Черкаської області
Черкаська загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів №26 Черкаської
міської ради Черкаської області
|
Конструктор сучасного уроку з хімії 8 клас. Методичний посібник «Розробка прийомів та методів навчання на етапі закінчення уроку»
|
Матеріал посібника дозволяє вчителю впроваджувати компетентнісний підхід на уроках хімії, урізноманітнити форми роботи, підвищити зацікавленість учнів з метою розвитку творчих здібностей..
|
|
Стеценко Ірина Володимирівна Ткаченко Ірина Іванівна
|
Хімія.
Вчитель хімії, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії,
вчитель методист Хімія.
Вчитель хімії, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії
|
|
Черкаська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №15 Черкаської
міської ради Черкаської області
Черкаський гуманітарно-правовий ліцей Черкаської
міської ради Черкаської області
|
Конструктор сучасного уроку з хімії(8 клас). Методичні рекомендації щодо підвищення педагогічної майстерності сучасного вчителя хімії
|
Посібник є передмовою циклу посібників»"Конструктор уроку хімії», містить опис основних технологій навчання, методів та прийомів роботи на уроках, які можна використовувати при викладанні хімії в сучасній школі.
|
|
Осадча Оксана Миколаївна
|
Вчитель хімії і біології, заступник директора з навчально-виховної роботи, І кваліфікаційна категорія
|
Драбівський
|
Бойківщинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Драбівської районної ради Черкаської області
|
Методика проведення лабораторних робіт та демонстрації дослідів при вивченні органічної хімії у загальноосвітніх навчальних закладах
|
Анотація. Використання посібника при вивченні органічної хімії у 9-11 класах сприятиме закріпленню теоретичних знань, формуванню практичних вмінь і навичок, розвитку творчого мислення та раціонального підходу до розуміння основних проблем, що стосуються особливостей обміну речовин і енергії у живих системах. Посібник може бути використаний учителями хімії загальноосвітніх навчальних закладів.
|
|
Давиденко
Світлана Валеріївна
|
методист,
І категорія
|
К.-Шевченківський
|
Корсунь-Шевченківський р Районний методичний кабінет
|
«Календарне планування, розробки уроків факультативного курсу з хімії (10 клас) «Розв’язування задач з хімії»
|
Посібник створений районною творчою групою вчителів хімії. Він укладений відповідно до програми факультативного курсу з хімії 10 клас «Розв’язування задач з хімії» автора І.Овчаренко, яка входить до збірника «Навчальні програми курсів за вибором та факультативів з хімії. Варіативна складова Типових навчальних планів 5-12 класи», видавництва Тернопіль: Мандрівець, 2010 року.
До посібника входять: календарне планування, поурочні плани для викладання даного факультативу. Розробки уроків містять алгоритми, розв’язки різних задач, задачі для додаткового виконання, тестові завдання, творчі завдання. До посібника додаються електронні презентації, які використовуються при проведенні певних уроків.
Даний посібник надасть практичну допомогу вчителям хімії, які викладають в 10 класі, особливо в класах, де вивчається предмет на рівні стандарту.
|
|
Мельник Ганна Леонідівна
Побережець Тетяна Миколаївна
Полонська Людмила Іванівна
|
Вч. біології, І кваліфікаційна категорія
Вч.географії, вища кваліфікаційна категорія
Вч.хімії, І кваліфікаційна категорія
|
Монастирищенський
|
Монастирищенська ЗОШ І-ІІІ ст. №2 Монастирищенської райради
|
Природничі науки у формуванні професійних нахилів
|
Методичний посібник містить ролзробку програми елективного курсу «Природничі науки у формуванні професійних нахилів». Зміст курсу направлений на розвиток екологічної культури учнів, відповідального відношення до природи, обґрунтування необхідності вести здоровий спосіб життя. Запропонована програма елективного курсу розрахована на учнів 9-го класу, які цікавляться предметами природничого циклу та професіями, що вимагають знань з біології, хімії і географії. Актуальність курсу полягає в тому, що багато розділів предметів природничого напрямку в школі вивчається поверхово, а фундаментальні основи цієї великої області знань нелегко пояснити на рівні курсу загальноосвітньої школи. Недостатня кількість практичних знань компенсується на даному курсі. Це робить заняття захоплюючими і формує навички роботи з хімічними реактивами, лабораторним обладнанням, розвиває спостережливість і вміння логічно мислити.
|
|
Семенчук Оксана Вікторівна
|
учитель хімії, перша категорія
|
Смілянський
|
Ротмістрівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Смілянської районної ради Черкаської області
|
Авторська програма факультативного курсу «Елементи прикладної хімії»
|
Семенчук Оксана Вікторівна, учитель хімії Ротмістрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Смілянської районної ради Черкаської області.
Авторська програма факультативного курсу «Елементи прикладної хімії» призначена для поглибленого вивчення хімії з метою розкриття практичного значення фундаментальних знань з хімії, розвитку інтересів та здібностей учнів при вивченні хімії, враховуючи їх індивідуальні нахили та здібності, розвивати пізнавальні інтереси, активність та вміння самостійно здобувати знання та застосовувати їх в повсякденному житті, удосконалювати експериментальні вміння та навички, сприяти набуттю життєвого досвіду, всебічно розвивати особистість учня.
Курс розрахований на 35 годин (1 година на тиждень протягом року) для 9 класу, оскільки, саме в 9 класі учні завершують опанування азів хімічної науки як з неорганічної, так і з органічної хімії.
|
|
Руденко Інна Анатоліївна
|
учитель хімії, друга категорія
|
|
Великояблунівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Смілянської районної ради Черкаської області
|
Факультативний курс «Розв’язування задач з хімії» для учнів 10 класу
|
Руденко Інна Анатоліївна, учитель хімії Великояблунівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Смілянської районної ради Черкаської області.
Факультативний курс “Розв’язування задач з хімії” призначений для багатопрофільної підготовки учнів 10 класу. Вивчення курсу: сприяє вдосконаленню та поглибленню знань і вмінь учнів фізико-математичного, технологічного та універсального профілів і поглибленню знань та вмінь учнів гуманітарного, спортивного та філологічного профілів. Зміст навчальної програми розрахований на 34 години (1 годна тиждень протягом року) і ґрунтується на знаннях, набутих на уроках хімії, фізики, математики.
Метою курсу є сприяння поглибленню, вдосконаленню та розширенню знань і вмінь під час розв’язування хімічних задач, набуття навичок самоосвіти і самовдосконалення.
Програма курсу ґрунтується а теоретичному матеріалі з хімії та фізики, проведенні математичних обчислень. Зміст навчальної програми складають 12 розділів, що включають вивчення різних типів задач.
Одним із основних завдань курсу є осмислене використання знань учнями, вміння використовувати знання зі споріднених предметів, робити обчислення.
Для саморозвитку і самоосвіти учнів робота вчителя повинна бути спрямована на формування в них умінь та навичок роботи з різними джерелами інформації, ведення дослідницько-пошукової діяльності, розв’язування задач різними способами.
Організації навчання хімії сприятиме використання лекційно-семінарської системи, групової роботи, проблемного навчання, методу проектів, дидактичних ігор. Ефективність засвоєння програмового матеріалу можна збільшити завдяки застосуванню сучасних інформаційних технологій навчання, збільшення у навчальні ваги самостійної роботи учнів.
|
|
Нікіфорова Олена Володимирівна
|
учитель хімії,
вища категорія
|
Тальнівський
|
Соколівоцька ЗОШ І-ІІІ ступенів Тальнівської районної ради
|
Методичний посібник «Факультативний курс з хімії «Хімічна абетка»
|
Методичний посібник створено з метою пізнавальної діяльності учнів, створення оптимальних умов для роботи з інтелектуально та творчо обдарованими учнями; формування глибокого і стійкого інтересу до світу речовин і хімічних реакцій, вироблення необхідних практичних умінь і навичок роботи в хімічних практичних умінь і навичок роботи в хімічній лабораторії. Факультативні заняття тісно пов’язані з загальноосвітнім курсом і сприяють формування ключових компетентностей учнів, розширенню і поглибленню знань, отриманих на уроках хімії, підвищенню якості природничо-математичної освіти, зацікавленості до проведення хімічного експерименту; розвивають творчі здібності,орієнтують учнів на вибір майбутньої професії. Особливостями посібника є оригінальність змісту, використання активних форм і методів навчальної діяльності. Рекомендовано для вчителів загальноосвітніх навчальних шкіл.
|
|
Сарніцька Наталія Михайлівна
|
Учитель біології та с/г праці,
учитель біології та хімії, вища кваліфікаційна категорія
|
Уманський
|
Берестівецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Уманської районної ради
|
Програма спецкурсу «Хімія в побуті та наше здоров’я»
|
Програма створена для використання як спецкурс по хімії , розрахована для учнів 9 класу . Спецкурс « Хімія в побуті та наше здоров´я » складається із п´яти розділів : « Вступ», «Хімія і засоби гігієни», «Хімія і косметика», «Побутова хімія», «Хімія і харчування». Розрахована програма на 17 годин. До спецкурсу розроблене календарне планування, поурочне планування, додатки до кожного уроку, три презентації. Відповідно до програми розроблений зошит з друкованою основою. Цікаві завдання, досліди, практичні роботи, тести допоможуть закріпити здобуті знання, глибше розібратись в теорії.
Зібраний матеріал дасть можливість учням краще зрозуміти користь і шкоду хімічних сполук , що повсякденно входять в наше життя як побутові засоби для миття, прання, чищення і тд… Засоби гігієни, косметика і продукти харчування. Сприятиме формуванню навиків здорового способу життя і ціннісного ставлення до свого здоров´я і здоров´я нації. Знання мають служити творчим цілям людини. Мало накопичувати знання; слід розповсюджувати їх якомога ширше та застосовувати в житті.
Використання програми спецкурсу зробить навчання цікавим та формуватиме практичне уміння самостійно навчатися, сприятиме розвитку пізнавальних потреб школярів. Учителям, які шукають шляхи зацікавлення учнів предметом даний матеріал допоможе у якісній підготовці та проведенні уроків, різноманітних позакласних заходів, для читання на дозвіллі та грі з друзями.
Рекомендовано для учнів та вчителів загальноосвітніх навчальних закладів.
|
|
Паламаренко
Тетяна
Антонівна
|
хімія, біологія, вчитель хімії, природознавства,
спеціаліст першої категорії
|
Черкаський
|
Руськополянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1 Черкаської районної ради Черкаської області
|
Натуральна косметика на варті здоров’я
|
Паламаренко Тетяна Антонівна, вчитель хімії Руськополянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Черкаської районної ради Черкаської області, спеціаліст першої категорії
З метою забезпечення поглиблення, вдосконалення та розширення знань і вмінь школярів із предметів природничого циклу (біології та хімії), набуття навичок безпечної роботи з різноманітними речовинами, що зустрічаються в повсякденному житті та їх грамотне застосування розроблена програма гуртка «Натуральна косметика на варті здоров’я». Зміст якої розрахований на 35 годин (1 година на тиждень). Призначено для учнів 7-8 класів.
Навчально-методичний посібник містить зміст навчальної програми, тематичний план, орієнтовне календарно-тематичне планування та науково-інформаційний матеріал до занять гуртка. Розглядаються теоретичні питання збереження здоров’я при використанні гігієнічно-парфумерних засобів та їх практичне виготовлення з доступних корисних натуральних інгредієнтів.
Матеріали стануть у нагоді вчителям хімії, біології, керівникам гуртків для позакласної роботи з учнями.
|
|
Палієнко Раїса Миколаївна
|
Вчитель хімії, спеціаліст вищої категорії, «вчитель –методист»
|
Чигиринський
|
Топилівський навчально-виховний комплекс-загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Чигиринської районної ради
|
Розвиток пізнавальних інтересів учнів на уроках хімії шляхом використання методу проектів
|
В посібнику розкрито особливості використання методу проектів і обґрунтовано переваги його впровадження на уроках хімії, запропоновано можливі варіанти проведення уроків із застосуванням даного методу.
Використання проектної технології під час вивчення предмету дає можливість розвивати пізнавальні інтереси учнів з метою підготовки їх до життя, вчить школярів адаптуватися в різних життєвих ситуаціях, самостійно здобувати необхідні знання, вміло використовувати їх на практиці для розв’язання проблем, що виникають.
Метод проектів відіграє важливу роль в активізації розумової діяльності учнів, формуванні й розвитку навчальних умінь, вихованні волі, пізнавального інтересу, навичок колективної праці. Надає можливість проявити індивідуальність кожного учня, формувати його інтелект і характер. Це дозволяє зблизити зміст навчання з реальним життям, використати знання, уміння, навички, яких набувають учні під час навчальної діяльності для розв’язання практичних задач.
Проектний метод – це шлях, на якому учні самі створюють дійсність, самі формують та розвивають навчальну ситуацію, проявляють себе в різноманітних видах діяльності й визначають свої пріоритети та інтереси. Презентуючи і захищаючи свій проект, учні вчаться мислити, висловлювати свої думки і погляди, розвивати пізнавальні здібності, логічне мислення. При цьому виховується культура спілкування, колективізм, створюються умови для активного навчання, забезпечується розвиток особистісних якостей дитини, збагачується її досвід, підвищується природний потенціал.
Посібник рекомендований для вчителів хімії загальноосвітніх шкіл.
|
|
Савєнкова Ольга Євгеніївна
|
Вчитель хімії, І категорія
|
Чорнобаївський
|
Чорнобаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1 Чорнобаївської районної ради Черкаської області
|
Авторська програма гуртка з хімії «Хімічний калейдоскоп» (допрофільна підготовка).
|
Авторська програма гуртка з хімії «Хімічний Калейдоскоп» (до профільна підготовка).
Програма гуртка «Хімічний калейдоскоп» спрямована на формування в учнів природничо-наукової компетентності та предметних компетентностей, навчально-пізнавальних інтересів учнів, поглиблення та розширення знань про практичне застосування хімічних знань у повсякденному житті. До кожної теми наведено перелік лабораторних та демонстраційних дослідів. Програма орієнтована на учнів 5-8 класів і призначена для допрофільної підготовки учнів.
|
|
Загубинога Оксана Олексіївна
|
Вчитель хімії та біології, вища категорія
|
|
Скородистицька загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Чорнобаївської районної ради Черкаської області
|
Методичні розробки занять екологічного гуртка «Вода під прицілом хіміків, біологів, екологів».
|
Проблема води існувала увесь період розвитку людини. В даній роботі розрізнені погляди на воду хіміків, біологів та екологів об’єднані в одне ціле. Робота містить в собі програму гуртка, календарні плани та рекомендації до проведення занять першого та другого років навчання. Теоретичний матеріал даний у вигляді плану, в якому висвітлюються основні питання заняття. Дослідницька частина, практичні заняття дані більш поширено: тут наведені методики проведення всіх дослідів, можливих у кожній темі.
Робота розрахована на вчителів загальноосвітніх шкіл, керівників гуртків у школі та Центрах творчості дітей та юнацтва, студентів старших курсів вищих навчальних закладів.
|